По-трудно запалване с 100 октана

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от streetracing12 » 08 Ное 2022, 22:58

Здравейте колеги имам няколко въпроса относно 100 октановия бензин.

Карам 3ти резервоар с 100 октана на Шел и забелязах,че от както застудя 7,8 градуса рано сутрин (5:30ч) колата пали със замисляне леко?

Бях чел някъде,че зимата за предпочитане е 95...?

Вярно ли е това или да търся някъде проблем?

Пак казвам колата си пали,но просто с много леко замисляне някой ако я запали вместо мен няма да намери разлика,но аз си я познавам.

С бензин 95 по-малко върви,но и по-лесно пали.


Колата е без газ


Също така добре ли е да се кара постоянно с 100 октана или не?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от drifty » 08 Ное 2022, 23:08

Тоя въпрос е малко в нищото без да се знае каква точно е колата. Мойта 39ка и светва чека като слагам 100 октана, нито е правена за него, нито си го иска :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от streetracing12 » 08 Ное 2022, 23:17

F30 320i 184кс

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от spirco » 09 Ное 2022, 0:18

Теоретично по-високото октаново число прави бензина по-устойчив на детонации и нищо друго. Не виждам нито как може да светва чека нито да пали по-трудно. Да не е калпав бензин?
Последна промяна spirco на 09 Ное 2022, 9:06, променена общо 1 път

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от alx » 09 Ное 2022, 1:00

Нормално е. По високия октан се пали по- трудно, но гори по- калорично. Ако имаш проблеми означава, че или нямаш компресия или което е по- вероятно искрата ти е слаба- лоши свещи, уморени бобини…
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от Jordana » 09 Ное 2022, 9:02

Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от Top Gun Maverick » 09 Ное 2022, 9:50

За калоричността хем сте прави, хем не. По принцип уж не трябва да е така, но в България поне масово 100 октана е по-калоричен от 95.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: '02 E46 325i
Детайли за колата: сива

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от empar » 09 Ное 2022, 10:09

Jordana написа:Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .


Много си личи буквалния превод на compression ratio, което си видял в гугъл. :mrgreen:
Сигурно имаш предвид степен на сгъстяване, което е нещо съвсем различно от компресията на двигателя. Върни се да си дочетеш!
Колегата има N20 или B48, които са съc степен на сгъстяване съответно 10.3:1 и 11:1.
Разредените турбо мотори ги правеха Субару преди 2 десетилетия.

Наистина трябват повече детайли за колата, за да дадем насоки!
Последна промяна empar на 09 Ное 2022, 11:56, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от Jordana » 09 Ное 2022, 10:57

Не говоря за компресионно число . Имам предвид точно ниската компресия , ниското налягане в цилиндъра в края на такта сгъстяване при турбо мотори . Ако мотора е с валвтроник то компресионното число дори и да е високо 11:1 теоретично, не дава висока компресия . Зависи от управлението на газоразпределението и обемната ефективност на мотора . Така че нищо не съм превеждал буквално от гугъл :mrgreen:
Последна промяна Jordana на 09 Ное 2022, 16:38, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от alx » 09 Ное 2022, 15:31

Jordana написа:Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .


нали? щото така пише в гугул... ама на практика като фанеш да мериш бту на различни октани и вземеш да измериш, че бту-то на по- високия октан е повече защото в реалния свят добавките които слагат във високо октановия бензин елиминират водата (иди прочети за фюел драйърс) и от там горивото просто гори по- добре и дава повече бту...

новобрански истории...
алекс
трабант 601с
разни други возила

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1756
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от BMW_POWER » 09 Ное 2022, 15:52

alx написа:новобрански истории...


Изкарай, МОЛЯ ТЕ, някоя от ония снимки, дето качваше преди 15-тина години в онази забравена част на форума.

Наистина те моля! :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от ID A » 09 Ное 2022, 16:10

Не знам дали е така и при БМВтата, но при ВАГа при отваряне на шофьорската врата се включва за момент горивната помпа, за да вдигне налягането на горивото. Съответно пали само като си види ключа :ok: Обаче, ако има проблем с микроключето в шоф. врата, няма откъде да се вземе сигнал за първоначално включване на помпата и се почва едно въртене 3-4 сек. докато запали.
Може да пробваш, да дадеш първо на контакт и да изчакаш няколко секунди, преди да запалиш и да видиш няма ли да пали по-лесно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от steeN » 09 Ное 2022, 16:13

Не знам БМВ да имат такива шашми, налягането се качва само на контакт (т.е. помпата тръгва и остава вкл. освен ако не върнеш ключа). Това е проблем само ако ти изтърва клапана за налягане на рейката (което на толкова нова кола е силно невероятно) или колата е седяла много дълго време.

Най-вече е това е неприложимо за тази кола щото е с директно впръскване и има втора механична помпа след електрическата :D
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от Jordana » 09 Ное 2022, 16:36

alx написа:
Jordana написа:Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .


нали? щото така пише в гугул... ама на практика като фанеш да мериш бту на различни октани и вземеш да измериш, че бту-то на по- високия октан е повече защото в реалния свят добавките които слагат във високо октановия бензин елиминират водата (иди прочети за фюел драйърс) и от там горивото просто гори по- добре и дава повече бту...

новобрански истории...

95 в България най вероятно е Е10 демек 10% биоетанол . Във 100 октановия е възможно да няма все още и това да оказва влияние . Иначе бензина сега се докарва на октан с различно съотношение на дериватите в него не с присадки . Но ти караш електричка така че не знам що те избива на бензин ??!! :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: По-трудно запалване с 100 октана

Мнение от barty » 09 Ное 2022, 18:34

Според мен е от некачествен бензин.
:yes:

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook