Малоумни технически решения в автомобилите ви...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от alx » 08 Мар 2020, 6:59

Имам приятел с в221 Мерцедес дизел с ом642 мотора. Звъни ми вчера и вика- светна ми съобщението за обслужване... може ли да дойда при тебе да го обслужиме на топло в гаражите? Викам му няма проблем. Идва човека, закачам стар/ ДАС компа и гледам кво иска- масло, въздушни филтри и смяна на горивния филтър. Викам му- лесна работа. Източваме маслото, навивам новия маслен филтър и гледам горивния филтър седи във v-то на мотора. Свалям пластмасовия интейк с двата въздушни филтъра с 300та зора щото е завинтен с два винта дето са отзад и не се виждат... въздушните филтри седят вертикално от двете страни на мотора и са хванати и те с едни винтове които са завряни на.... свалям изходащата тръба на турбото след като свалям половината тръби към интеркулера щото тръбата е метална и няма луфт да я изнижа... боря се 20 минути със специалните пръстени дето хващат мъркучите за гориво към филтъра и сменям филтъра. Боря се пак със новите пръстени... Сглобявам по обратен ред след като съм сменил двата въздушни филтри в пластмасовия интейк. После се боря да наглася y- тръбата на интейка да влезе на 3 места... уплътнени са с гумени маншони и като влязат два третия се подгъва.... страшно се изнервих... време за операцията- 90 минути. Искам да знам- кой олигофрен го е измислил тоя дизайн...

Та мисълта ми е- споделете други такива безумни решения които сте виждали по колите си...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от gromovich » 08 Мар 2020, 8:19

Смяната на въздушен филтър на е46 320д. Вече съм му свикнал и ми отнема около 40 мин, без да бързам. Всеки път докато го сменям се питам аджаба защо не е като на другите коли - 1 кутия и две щипки на капака. Но то е ясно и сервизите трябва да имат работа, иначе ако беше лесно и болшинството от хората бяха мераклии много от сервизите щяха да са фалирали.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от drago_pavlov » 08 Мар 2020, 8:59

Филтъра на купето на Е36 :mhihi:
При новите коли много ме дразни как трябва да свалиш гумата или фара, за да смениш крушка...
На едно служебно рено преди десетина години чистачките му се сменяха само в сервиз :kuku:
Малоумно е дневните светлини да са само отпред, защото има доста малоумници, които си карат на дневни при дъжд и мъгла на магистралата денем...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от Kurtov » 08 Мар 2020, 9:31

Много интересна тема.
Аз ще споделя с какво се боря в момента на е46-та.
Не е трудно за работа място, а слаба конструкция.
Купето е направено от слаба ламарина на места: задни бомбета, предни бомбета, заден мост.
Когато една кола се ползва за дрифт и състезания е ясно, че трябва да се преправя, но на ежедневна кола да и се къса моста :no: .

Иначе мога да споделя и за Citroen c5 2007 година как се сменят крушки отпред.
От едната страна се маха акумулатора и г/д с много псуване и използване камерата на телефона се справих, но за другата не знам какво ще правя, ако се наложи.
Гледам хората в Citroen форума ходят във АМК за смяна на крушка.
Явно автомобилните производители точно това искат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от ekalchev » 08 Мар 2020, 9:45

На жената рено сценик 2009, всеки път я водим на сервиз да сменят изгорели крушки, защото няма лесен достъп. Най-гадното е ще тея крушки горят по 2-3 пъти годишно. Кварталните сервизи ни научиха и вече не искат да сменят крушките, защото за времето което им отнема предпочитат да направят основен ремонт на двигател :). За сега има един сервиз който е на 1 час път, който не е отказал да ги сменя и ходим там. Като се откажат и те, заливам я с бензин тая кола, драскам и клечката, и я засилвам към сградата на френското посолство.

Kurtov, явно бизнес модела на френското автомобилостроене се върти около смяната на крушки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от Dextuar » 08 Мар 2020, 9:55

Релето за подгревни свещи на М47, някой мазохист с малки ръчички трябва да е мислил къде да го постави.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от Skip_209 » 08 Мар 2020, 10:13

Пежо 307 мисля че на 1.6хди беше,за да смениш въздушния филтър се свалят чистачките и кората :mhihi: :mhihi:
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от DLVasilev » 08 Мар 2020, 10:21

Тука ви бия всичките :mhihi: Ситроен ксантия и смяната на радиатора за парното. Ръцете горе, таблото долу :mhihi: 1ден отнема от 1 човек, в случая аз. Може би ако е някой друг който трябва да пази колата ще му отнеме и 2 дни, тъй като аз монтирах всико обратно с ритници :mhihi: Обслужването и по-конкретно ремъците са един малък кошмар. Като цяло в заключение мога да кажа, че цялата марка с всичките им модели е едно недоразумение :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от The Heartlistener » 08 Мар 2020, 10:36

Смяната на клапана за картерните газове при N42 - не стига че пада целият интейк, рейка, кабеляци се местят, но и самият всмукателен колектор е хванат И отдолу с два торкса - което налага залягане под колата с наставена тресчотка, а един помагач отгоре да води накрайника за да се нацелят главите. Абсолютна шитня, колекторът лежи в долната си част на планка с тампони и е достатъчно стабилен. Вече единият болт не го и слагам. Но...таман си мислех че това е "топ-дивотията" в тоя мотор, а се оказа че съм се лъгал :mhihi: : сменям съединителя и всичко до един момент е точно...докато не установявам че главата на единия от болтовете на стартера е ...отпред...достъп отдолу няма и за отвиването му отново трябва да падне целият всмукател с всичките чарколяци- цялата процедура от описаното горе...лошо ми стана...час и половина-два отгоре :no:. Задавам си въпроси - това от инженери ли е мислено или от идиоти? Такива тъпни в по-старите мотори нямаше, всичко беше ремонтосъобразно.
Но - за ентусиазма граници няма. Докато все още го има :lol:
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от Don_Diego » 08 Мар 2020, 10:43

За смяна на ангренажен ремък на Тико....мотора долу. На Деу Тико.... :help: :ranting:
На 8цата - смяна на свещи...мотора долу, труда е повече от цената на свещите :ranting:
НА Ауди А6 Ц4 за смяна на филтъра на купето трябва да си счупиш два пъти ръката, да зарастне и двата пъти на криво, да разглобиш половинага предница под предното стъкло и за финал процедурата да е на пълнолуние, че да е успешна :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от hell's angel » 08 Мар 2020, 10:51

Хийтър буустера за антифриз на 203-ката. Само му откачих буксата, изобщо не съм се занимавал повече :mrgreen: :mhihi:
Ubi dubium, ibi libertas

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от drago_pavlov » 08 Мар 2020, 11:04

Don_Diego написа:
На 8цата -
НА Ауди А6

Тая марка е мислена от французи със сигурност :mhihi:
На А4 за да се смени водната помпа се сваля всичко пред мотора - броня, фарове, решетки, радиатори и т.н. :kuku:
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от DLVasilev » 08 Мар 2020, 11:39

drago_pavlov написа:
Don_Diego написа:
На 8цата -
НА Ауди А6

Тая марка е мислена от французи със сигурност :mhihi:
На А4 за да се смени водната помпа се сваля всичко пред мотора - броня, фарове, решетки, радиатори и т.н. :kuku:

На рено 21 също.+капака, защото се отваря напред :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от ID A » 08 Мар 2020, 12:07

drago_pavlov написа:
Don_Diego написа:
На 8цата -
НА Ауди А6

Тая марка е мислена от французи със сигурност :mhihi:
На А4 за да се смени водната помпа се сваля всичко пред мотора - броня, фарове, решетки, радиатори и т.н. :kuku:


На много ВАГове има подобно нещо, но обикновено всичко се сваля накуп и се оставя да виси на специална стойка. То май всичко е за специални инструменти там.

Шкода Фабия 1.4 16V,
- масления филтър е на един см от изходящия колектор. Чудесно решение за северния полюс, но ужасно откъм по-тропически климат, като при нас. Отделно че, няма удобен начин за бъркане и сваляне.
-Ангренажи, тази кола иска смяна на 90 к км първоначално, афтърмаркет препоръчително е на 60 к км. Има цели 6 опъващи и водещи ролки на единия ангренаж (или толкова бяха на целия), 1 опъваща на втория и 1 опъваща на пистовия ремък (само тя е към 130 лв). Всичките опъващи са с кантар и гледаш стрелката да съвпада с белега. Задължителна смяна и на водна помпа, че се върти от ангренажа. И смяната на ангренаж е толкова специфична процедура, че при неправилен монтаж хвърляш двигател, защото 16 вентиловите могат да срещнат клапани и бутало.За справка нормалния 8 вентилов 1.4 е с верига, която издържа и над 200 000 км, а се сменя на 150 000 км и външна водна помпа.
- въздушен филтър в кората на двигателя, като капака е на 10-12 винта. Хубаво е, че на всеки винт в отливката на кората има и номер, за да знаеш последователността на слагане на винтовете. 8 вентиловите са с външна кутия на скоби, но пък за да отварят място за кутията са преместили акумулатора над казанчето за хидравликата. Съответно проверка там е, след сваляне на акумулатор.
Последна промяна ID A на 08 Мар 2020, 12:10, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...

Мнение от turbonetic » 08 Мар 2020, 12:08

При е39 казанчето за спирачна течност :mhihi: как може да го сложат там направо... :mhihi: ..

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ивайло Димов, Моджо

Последни теми
Facebook