Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Модератор: Общи модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Имам приятел с в221 Мерцедес дизел с ом642 мотора. Звъни ми вчера и вика- светна ми съобщението за обслужване... може ли да дойда при тебе да го обслужиме на топло в гаражите? Викам му няма проблем. Идва човека, закачам стар/ ДАС компа и гледам кво иска- масло, въздушни филтри и смяна на горивния филтър. Викам му- лесна работа. Източваме маслото, навивам новия маслен филтър и гледам горивния филтър седи във v-то на мотора. Свалям пластмасовия интейк с двата въздушни филтъра с 300та зора щото е завинтен с два винта дето са отзад и не се виждат... въздушните филтри седят вертикално от двете страни на мотора и са хванати и те с едни винтове които са завряни на.... свалям изходащата тръба на турбото след като свалям половината тръби към интеркулера щото тръбата е метална и няма луфт да я изнижа... боря се 20 минути със специалните пръстени дето хващат мъркучите за гориво към филтъра и сменям филтъра. Боря се пак със новите пръстени... Сглобявам по обратен ред след като съм сменил двата въздушни филтри в пластмасовия интейк. После се боря да наглася y- тръбата на интейка да влезе на 3 места... уплътнени са с гумени маншони и като влязат два третия се подгъва.... страшно се изнервих... време за операцията- 90 минути. Искам да знам- кой олигофрен го е измислил тоя дизайн...
Та мисълта ми е- споделете други такива безумни решения които сте виждали по колите си...
Та мисълта ми е- споделете други такива безумни решения които сте виждали по колите си...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Смяната на въздушен филтър на е46 320д. Вече съм му свикнал и ми отнема около 40 мин, без да бързам. Всеки път докато го сменям се питам аджаба защо не е като на другите коли - 1 кутия и две щипки на капака. Но то е ясно и сервизите трябва да имат работа, иначе ако беше лесно и болшинството от хората бяха мераклии много от сервизите щяха да са фалирали.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Филтъра на купето на Е36
При новите коли много ме дразни как трябва да свалиш гумата или фара, за да смениш крушка...
На едно служебно рено преди десетина години чистачките му се сменяха само в сервиз
Малоумно е дневните светлини да са само отпред, защото има доста малоумници, които си карат на дневни при дъжд и мъгла на магистралата денем...
При новите коли много ме дразни как трябва да свалиш гумата или фара, за да смениш крушка...
На едно служебно рено преди десетина години чистачките му се сменяха само в сервиз
Малоумно е дневните светлини да са само отпред, защото има доста малоумници, които си карат на дневни при дъжд и мъгла на магистралата денем...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Много интересна тема.
Аз ще споделя с какво се боря в момента на е46-та.
Не е трудно за работа място, а слаба конструкция.
Купето е направено от слаба ламарина на места: задни бомбета, предни бомбета, заден мост.
Когато една кола се ползва за дрифт и състезания е ясно, че трябва да се преправя, но на ежедневна кола да и се къса моста .
Иначе мога да споделя и за Citroen c5 2007 година как се сменят крушки отпред.
От едната страна се маха акумулатора и г/д с много псуване и използване камерата на телефона се справих, но за другата не знам какво ще правя, ако се наложи.
Гледам хората в Citroen форума ходят във АМК за смяна на крушка.
Явно автомобилните производители точно това искат.
Аз ще споделя с какво се боря в момента на е46-та.
Не е трудно за работа място, а слаба конструкция.
Купето е направено от слаба ламарина на места: задни бомбета, предни бомбета, заден мост.
Когато една кола се ползва за дрифт и състезания е ясно, че трябва да се преправя, но на ежедневна кола да и се къса моста .
Иначе мога да споделя и за Citroen c5 2007 година как се сменят крушки отпред.
От едната страна се маха акумулатора и г/д с много псуване и използване камерата на телефона се справих, но за другата не знам какво ще правя, ако се наложи.
Гледам хората в Citroen форума ходят във АМК за смяна на крушка.
Явно автомобилните производители точно това искат.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 778
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
На жената рено сценик 2009, всеки път я водим на сервиз да сменят изгорели крушки, защото няма лесен достъп. Най-гадното е ще тея крушки горят по 2-3 пъти годишно. Кварталните сервизи ни научиха и вече не искат да сменят крушките, защото за времето което им отнема предпочитат да направят основен ремонт на двигател . За сега има един сервиз който е на 1 час път, който не е отказал да ги сменя и ходим там. Като се откажат и те, заливам я с бензин тая кола, драскам и клечката, и я засилвам към сградата на френското посолство.
Kurtov, явно бизнес модела на френското автомобилостроене се върти около смяната на крушки.
Kurtov, явно бизнес модела на френското автомобилостроене се върти около смяната на крушки.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Релето за подгревни свещи на М47, някой мазохист с малки ръчички трябва да е мислил къде да го постави.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Skip_209
- младши ентусиаст
- Мнения: 358
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: на Софията
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328ti
- Мечтае да кара: лястовица с рамка
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Пежо 307 мисля че на 1.6хди беше,за да смениш въздушния филтър се свалят чистачките и кората
www.Steroid-X.com
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Тука ви бия всичките Ситроен ксантия и смяната на радиатора за парното. Ръцете горе, таблото долу 1ден отнема от 1 човек, в случая аз. Може би ако е някой друг който трябва да пази колата ще му отнеме и 2 дни, тъй като аз монтирах всико обратно с ритници Обслужването и по-конкретно ремъците са един малък кошмар. Като цяло в заключение мога да кажа, че цялата марка с всичките им модели е едно недоразумение
ATR-42/72
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Смяната на клапана за картерните газове при N42 - не стига че пада целият интейк, рейка, кабеляци се местят, но и самият всмукателен колектор е хванат И отдолу с два торкса - което налага залягане под колата с наставена тресчотка, а един помагач отгоре да води накрайника за да се нацелят главите. Абсолютна шитня, колекторът лежи в долната си част на планка с тампони и е достатъчно стабилен. Вече единият болт не го и слагам. Но...таман си мислех че това е "топ-дивотията" в тоя мотор, а се оказа че съм се лъгал : сменям съединителя и всичко до един момент е точно...докато не установявам че главата на единия от болтовете на стартера е ...отпред...достъп отдолу няма и за отвиването му отново трябва да падне целият всмукател с всичките чарколяци- цялата процедура от описаното горе...лошо ми стана...час и половина-два отгоре . Задавам си въпроси - това от инженери ли е мислено или от идиоти? Такива тъпни в по-старите мотори нямаше, всичко беше ремонтосъобразно.
Но - за ентусиазма граници няма. Докато все още го има
Но - за ентусиазма граници няма. Докато все още го има
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
За смяна на ангренажен ремък на Тико....мотора долу. На Деу Тико....
На 8цата - смяна на свещи...мотора долу, труда е повече от цената на свещите
НА Ауди А6 Ц4 за смяна на филтъра на купето трябва да си счупиш два пъти ръката, да зарастне и двата пъти на криво, да разглобиш половинага предница под предното стъкло и за финал процедурата да е на пълнолуние, че да е успешна
На 8цата - смяна на свещи...мотора долу, труда е повече от цената на свещите
НА Ауди А6 Ц4 за смяна на филтъра на купето трябва да си счупиш два пъти ръката, да зарастне и двата пъти на криво, да разглобиш половинага предница под предното стъкло и за финал процедурата да е на пълнолуние, че да е успешна
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Хийтър буустера за антифриз на 203-ката. Само му откачих буксата, изобщо не съм се занимавал повече
Ubi dubium, ibi libertas
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
Don_Diego написа:
На 8цата -
НА Ауди А6
Тая марка е мислена от французи със сигурност
На А4 за да се смени водната помпа се сваля всичко пред мотора - броня, фарове, решетки, радиатори и т.н.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
drago_pavlov написа:Don_Diego написа:
На 8цата -
НА Ауди А6
Тая марка е мислена от французи със сигурност
На А4 за да се смени водната помпа се сваля всичко пред мотора - броня, фарове, решетки, радиатори и т.н.
На рено 21 също.+капака, защото се отваря напред
ATR-42/72
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
drago_pavlov написа:Don_Diego написа:
На 8цата -
НА Ауди А6
Тая марка е мислена от французи със сигурност
На А4 за да се смени водната помпа се сваля всичко пред мотора - броня, фарове, решетки, радиатори и т.н.
На много ВАГове има подобно нещо, но обикновено всичко се сваля накуп и се оставя да виси на специална стойка. То май всичко е за специални инструменти там.
Шкода Фабия 1.4 16V,
- масления филтър е на един см от изходящия колектор. Чудесно решение за северния полюс, но ужасно откъм по-тропически климат, като при нас. Отделно че, няма удобен начин за бъркане и сваляне.
-Ангренажи, тази кола иска смяна на 90 к км първоначално, афтърмаркет препоръчително е на 60 к км. Има цели 6 опъващи и водещи ролки на единия ангренаж (или толкова бяха на целия), 1 опъваща на втория и 1 опъваща на пистовия ремък (само тя е към 130 лв). Всичките опъващи са с кантар и гледаш стрелката да съвпада с белега. Задължителна смяна и на водна помпа, че се върти от ангренажа. И смяната на ангренаж е толкова специфична процедура, че при неправилен монтаж хвърляш двигател, защото 16 вентиловите могат да срещнат клапани и бутало.За справка нормалния 8 вентилов 1.4 е с верига, която издържа и над 200 000 км, а се сменя на 150 000 км и външна водна помпа.
- въздушен филтър в кората на двигателя, като капака е на 10-12 винта. Хубаво е, че на всеки винт в отливката на кората има и номер, за да знаеш последователността на слагане на винтовете. 8 вентиловите са с външна кутия на скоби, но пък за да отварят място за кутията са преместили акумулатора над казанчето за хидравликата. Съответно проверка там е, след сваляне на акумулатор.
Последна промяна ID A на 08 Мар 2020, 12:10, променена общо 1 път
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Малоумни технически решения в автомобилите ви...
При е39 казанчето за спирачна течност как може да го сложат там направо... ..
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ивайло Димов, Моджо