Атмосферка или турбо?
Модератор: Общи модератори
Атмосферка или турбо?
Мислех да пусна анкета, ама няма да има смисъл. По-ми е интересно какво мислите. Става въпрос за избор на кола. Говорим за една и съща марка и един и също модел. Има (примерно) 2.0 или 2.4л атмосферка и 1.6 турбина. Кое бихте избрали и защо? Можете да давате пример с каквито искате марки, но само не го сравнявайте едни с други.
Едно приятелче се оглежда за турбина, аз го ритам да вземе атмосферка.
Вие как мислите?
Едно приятелче се оглежда за турбина, аз го ритам да вземе атмосферка.
Вие как мислите?
Re: Атмосферка или турбо?
Твърдо самозасмукваща система! Турбото е за богати хора или диваци.Дано ме разбирате правилно.
Последна промяна Benord на 08 Яну 2020, 6:32, променена общо 1 път
Re: Атмосферка или турбо?
Мислиме,че турбото има повече развитие с по-малко средства,но си зависи от конкретният автомобил дали е по-добре едното или другото.
А както се казва единственото по-хубаво от шест литра мотор е същият със суперчарджър.
А както се казва единственото по-хубаво от шест литра мотор е същият със суперчарджър.
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1965
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Атмосферка или турбо?
Много зависи от конкретните коли и за какво ще се ползва.
Моят опит: Мерцедес 2.0 компресор 186кс /192кс с ръчни скорости срещу V6 224кс автоматик.
Компресорния мотор се усеща по-пъргав в градска среда и е с 3-5л по икономичен.
Опел Инсигня 1.6 турбо 180кс: в града добре но извън града става натоварен.
БМВ 523 автоматик: в града е тромав, извънградско върви добре.
Моят опит: Мерцедес 2.0 компресор 186кс /192кс с ръчни скорости срещу V6 224кс автоматик.
Компресорния мотор се усеща по-пъргав в градска среда и е с 3-5л по икономичен.
Опел Инсигня 1.6 турбо 180кс: в града добре но извън града става натоварен.
БМВ 523 автоматик: в града е тромав, извънградско върви добре.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Атмосферка или турбо?
Турбото си върви с дизела. А и турбините изкарват повече, защото не загряват толкова както при бензина.
За това логиката е колата да бъде първо от добра марка, например БМВ или Мерцедес или пък Ауди (но тук трябва да се внимава повече). Предполагам може да се включи и Волво или Лексъс.
И да е с история (ако е на старо)
От там нататък да не е под 2.0 и най-добре да е дизел, защото тогава ще имаш нисък разход
Относно броя цилиндри и конфигурация на мотора - редови шестак, редови петак, 4 цилиндъра или 3 цилиндъра ( добър баланс, но пак трябва да се внимава, някои от тях да не са направени добри)
Добър V8 имат щатските мотори, мерцедес и може би БМВ. Пак трябва да се внимава.
Но като цяло сме в Турбо ера, атмосферните бензинки с разумен обем се броят на пръсти вече.
За това логиката е колата да бъде първо от добра марка, например БМВ или Мерцедес или пък Ауди (но тук трябва да се внимава повече). Предполагам може да се включи и Волво или Лексъс.
И да е с история (ако е на старо)
От там нататък да не е под 2.0 и най-добре да е дизел, защото тогава ще имаш нисък разход
Относно броя цилиндри и конфигурация на мотора - редови шестак, редови петак, 4 цилиндъра или 3 цилиндъра ( добър баланс, но пак трябва да се внимава, някои от тях да не са направени добри)
Добър V8 имат щатските мотори, мерцедес и може би БМВ. Пак трябва да се внимава.
Но като цяло сме в Турбо ера, атмосферните бензинки с разумен обем се броят на пръсти вече.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Атмосферка или турбо?
slatanic написа:А както се казва единственото по-хубаво от шест литра мотор е същият със суперчарджър.
К'во турбо?!
Е тука е истината
Иначе по темата аз бих избрал по-здравия от двата двигателя, този с по-сериозен потенциал за ъпгрейд и надеждност. По-вероятно това да е сток турбо мотора, но не винаги е така
Винаги можеш да добавиш турбо на атмосферния мотор или да сложиш по-голямо на турбинирания, но ако платформата си е скапана, кел файда
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Атмосферка или турбо?
Атмосферният мотор е като старо отлежало и висококачествено вино-неподправено удоволствие,турбото е младо и лудо вино без послевкус и което за момента бива , но няма да ти липсва след последната чаша....
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Атмосферка или турбо?
То си е до човек и до начин на ползване. И едното си има +- и другото.
Иначе аз съм за атмосферка, ама то щото съм дрът ) Иначе ако ще карам в града няма да ми е все едно дали гори 15 или 8 примерно.
А и турбо е малко относително. Колко по-точно броя турбо? Щото с една турбинка е едно, с две друго. И вече матор с две турбини според мен доста прилича на атмосферен, че даже и го бие в някои отношения.
Разбира се , пиша като прост юзър, техничестата част е за майсторите.
Говорим и в двата случая за бензин. Някак си не съм фен на дизела, не знам защо.
Иначе аз съм за атмосферка, ама то щото съм дрът ) Иначе ако ще карам в града няма да ми е все едно дали гори 15 или 8 примерно.
А и турбо е малко относително. Колко по-точно броя турбо? Щото с една турбинка е едно, с две друго. И вече матор с две турбини според мен доста прилича на атмосферен, че даже и го бие в някои отношения.
Разбира се , пиша като прост юзър, техничестата част е за майсторите.
Говорим и в двата случая за бензин. Някак си не съм фен на дизела, не знам защо.
Хм,хм...
Re: Атмосферка или турбо?
Да отбележа един глас за бензин с турбо. Над 160-180кс е идеален и за градско и за извънградско... Естествено трябва да се подбира внимателно, както вече казаха по-горе но най-добре под 100к км...
ПП. Според мен една анкета би била интересна.
ПП. Според мен една анкета би била интересна.
Re: Атмосферка или турбо?
mr_petroff написа:Атмосферният мотор е като старо отлежало и висококачествено вино-неподправено удоволствие,турбото е младо и лудо вино без послевкус и което за момента бива , но няма да ти липсва след последната чаша....
Много добре казано, а именно по-добре атомосферент v8мак пред турибиниран 4 цил.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Атмосферка или турбо?
Атмосферен . Турбо мотора е по капризен за горива и масла , по натоварен механично и съответно се чупи повече . Подръжката е по скъпа и ремонтите също . Като цяло турбомоторите горят повече масло и имат по висок разход . Зависи за какъв конкретно мотор става въпрос защото има много двигатели които са с турбо но със незначителен буст 0.4-0.5 бара което не оказва почти никакво влияние на поведението на пътя а носи само негативи в механиката и подръжката . Това си е още една , сложна и съвсем не безпроблемна система в автомобила .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Атмосферка или турбо?
Jordana написа: турбомоторите имат по висок разход . .
Напротив, турбо моторите имат по-малък разход на гориво.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Атмосферка или турбо?
По малък от кое ? От същия по мощност атмосферен ...едва ли . Това няма как да е технически обосновано , турбо моторите особено дизелите са с по малка степен на сгъстяване спрямо атмосферните . Аз турбо дизел да гори по малко от атмосферен досега не съм виждал , докато обратното е често явление . За бензина пък изобщо не може да става сравнение .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- AlexK.
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 26.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325d e91 manual
- Мечтае да кара: е30 купе
Re: Атмосферка или турбо?
Jordana написа:По малък от кое ? От същия по мощност атмосферен ...едва ли . Това няма как да е технически обосновано , турбо моторите особено дизелите са с по малка степен на сгъстяване спрямо атмосферните . Аз турбо дизел да гори по малко от атмосферен досега не съм виждал , докато обратното е често явление . За бензина пък изобщо не може да става сравнение .
Пич, моля те не се излагай. Каква мислиш че е причината всички съвременни автомобили да минат на по-малки двигатели с турбо. Само заради емисиите и разхода на гориво. Нека вземем за пример е9х м3 с v8 и по-новата м3 и м4-ка. Шестака с турбините едва ли върви по-малко, но когато се кара ежедневно със сигурност гори по-малко. За здравина, издражливост и т.н. няма да говорим. Там е ясно, че ненатоварения атмосферен двигател(в повечето случаи) е по-издръжлив. Това е причината и аз да предпочитам атмосферките, макар и в момента да карам нафтова печка
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: Атмосферка или турбо?
Бензин, атмосферно пълнене, висока степен на сгъстяване и високи обороти. Това е моята рецепта за истински автомобил!
Всичко останало е чалга-джендъризъм, гарниран с кренвирши от 4лв/кг.!
Всичко останало е чалга-джендъризъм, гарниран с кренвирши от 4лв/кг.!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани