Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и прак
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и прак
Провокиран от материала по-долу отварям темичка да си обсъждаме по въпросната тема. Идеята на темата е да направим връзка между теорията и практиката (и обратно) по конкретни казуси по управлението и поведението на един автомобил обусловени от специфични негови системи и конкретни условия на работата им
По отношение на материала - ето го:
http://publications.lib.chalmers.se/rec ... 244369.pdf
Аз по-изчерпателен и подробен труд по темата събран на едно място не съм намирал
По отношение на материала - ето го:
http://publications.lib.chalmers.se/rec ... 244369.pdf
Аз по-изчерпателен и подробен труд по темата събран на едно място не съм намирал
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 725
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
УАУ, прегледах само отгоре-отгоре за някои неща дето ги срещаш в ежедневието и научих или си обясних някои неща
Обаче си е доста сериозно четиво и ако няма да се ползва по предназначение, едва ли някой ще го изчете цялото
Обаче си е доста сериозно четиво и ако няма да се ползва по предназначение, едва ли някой ще го изчете цялото
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Мда, сериозно четиво е, повече бих си го ползвал за справочник, ако се сетя нещо. Тегаво е за четене и асимилиране на един дъх
Ей това ме изкефи, за разпределението на спирачното усилие на дваеска
Пп: нЕкой спец от тоя или Златковския форЮм твърдеше, че нЕмало недозавиване, ако има ясно изразен bias с превес към предния мост. Чакам да разпише формулите и да изчертае графиките и пак да си говорим
Ей това ме изкефи, за разпределението на спирачното усилие на дваеска
Пп: нЕкой спец от тоя или Златковския форЮм твърдеше, че нЕмало недозавиване, ако има ясно изразен bias с превес към предния мост. Чакам да разпише формулите и да изчертае графиките и пак да си говорим
Последна промяна Nickelback на 07 Ное 2019, 21:58, променена общо 1 път
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Направо ще видя как ще изглежда на Киндъла
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Темата е повече от хубава и дава много идей за мислене, разсъждение и практика. Затова и май трябва да е в раздела за "Майсторско шофиране". Тук ще потъне. Знам, че всички "са майстори" и надали някой ще признае, че му липсва практика в това или онова. Но после четем теми, как се тегли кола с мека връзка. Мислил съм да пускам и тема за теглене на ремарке (каравана) и т.н. На много тук (а и не само) им липсват елементарни познания. Резултатите са аварии и разходи.
Щастлив съм, че съм слушал от първа ръка "лекции" по темата от много начетен човек. Разположение на двигател, видове двигатели, разпределение на тежестта, център на тежестта, аеродинамика ... Беше (и продължава да е) манияк и в главата му имаше огромна база данни.
Поздравления на автора. Очаквам един комшия да се включи. Дано го направи, защото има какво да каже. На дали ще покаже, ама все пак
Щастлив съм, че съм слушал от първа ръка "лекции" по темата от много начетен човек. Разположение на двигател, видове двигатели, разпределение на тежестта, център на тежестта, аеродинамика ... Беше (и продължава да е) манияк и в главата му имаше огромна база данни.
Поздравления на автора. Очаквам един комшия да се включи. Дано го направи, защото има какво да каже. На дали ще покаже, ама все пак
- Pisobella
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 73
- Регистриран на: 10.12.2010
- Местоположение: в кучешката колибка
- Кара: таралясник
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Тоя материал е много добър
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Айде още малко, тоя път по-лек материал по темата:
https://www.google.com/amp/s/metinmedia ... eyron/amp/
...или как да сметнем с колко относително ще се повиши top speed-а на гоуфа, ако сме го направили от 200 на 400 коня
Е... нямало да стане два пъти по-бърз, ами едни 25% отгоре само Пуста му аеродинамика Тоест, ако е правел 240км/ч като е бил 200 коня, ще прави 300 като стане 400
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
https://www.google.com/amp/s/metinmedia ... eyron/amp/
...или как да сметнем с колко относително ще се повиши top speed-а на гоуфа, ако сме го направили от 200 на 400 коня
Е... нямало да стане два пъти по-бърз, ами едни 25% отгоре само Пуста му аеродинамика Тоест, ако е правел 240км/ч като е бил 200 коня, ще прави 300 като стане 400
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Ако е правел 240 пак ще прави толкова ако ще и 500 к.с да стане . Лимита на скороста е във предавателното отношение на двигател трансмисия . Може да се намали времето за достигане на максималната скорост чрез подобряване съотношението к.с маса но не и максималната скорост . Ако има някаква условна бариера при която загубите в механиката и съпротивлението се изравняват със приложената мощност при някаква скорост , то теоретично има такава граница но едва ли е при 300 км за масата автомобили ако не се лимитира времето за достигане .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Жорданка, помисли пак, сметни туй-онуй и дай пак, че пак ме разсмиваш
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Едно време, докато още съществуваше раздела за БМВ и Ф1 писахме за аеродинамиката. Скоростта расте в аритметигна прогресия. За да го постигнеш обаче, мощността ти трябва да расте в геометрична прогресия. Един от любимите ми лафове за аеродинамиката е елементарен пример отпреди 100 години.
За една секунда домашната муха прелита около 280 (двеста и осемдест) пъти дължината на тялото си. За същото време СУ-27 (макс скорост 2500км/ч) изминава 114 (сто и четиринайсет) пъти дължината на тялото си.
Та има къде да се работи
За една секунда домашната муха прелита около 280 (двеста и осемдест) пъти дължината на тялото си. За същото време СУ-27 (макс скорост 2500км/ч) изминава 114 (сто и четиринайсет) пъти дължината на тялото си.
Та има къде да се работи
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Nickelback написа:Жорданка, помисли пак, сметни туй-онуй и дай пак, че пак ме разсмиваш
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Писал съм за голфа който се коментираше , не за м5
7300 оборота е лимита на мотора да приемем , колкото вдигне при тия обороти това е лимита и ако ще 1000 к.с да стане повече няма да качи . Формулата си е правилна .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Jordana написа:Nickelback написа:Жорданка, помисли пак, сметни туй-онуй и дай пак, че пак ме разсмиваш
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Писал съм за голфа който се коментираше , не за м5
7300 оборота е лимита на мотора да приемем , колкото вдигне при тия обороти това е лимита и ако ще 1000 к.с да стане повече няма да качи . Формулата си е правилна .
Джордановспамерпрофесорповсичкопразнодумецнайужасенидосаден...
Удебеленото и подчертано в цитата "вдяна" ли го?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Jordana написа:Писал съм за голфа който се коментираше , не за м5
Не знам що така си хареса тоя голф, та голф
Много се зачудих дали да не напиша Е-шаесе или голф, ама рекох да е голф да не обиждам колегите Модерната масова кола с повече на брой и дълги предавки обикновено има капацитета да вдигне много, ама просто не й стига мощност (разбирай въртящ момент при точно тая лелеяна скорост/обороти). Та едно Е-шаесе пет-три-пет-де, дето са по-масови от голф вече, определено не страда от липса на предавки, а с едни хибриди минава 400 коня, които го изстрелват в 300+, дето ти е толкова трудно да го повярваш
Та помисли още малко върху това:
Jordana написа:Ако има някаква условна бариера при която загубите в механиката и съпротивлението се изравняват със приложената мощност при някаква скорост , то теоретично има такава граница но едва ли е при 300 км за масата автомобили ако не се лимитира времето за достигане .
Jordana написа:7300 оборота е лимита на мотора да приемем , колкото вдигне при тия обороти това е лимита и ако ще 1000 к.с да стане повече няма да качи . Формулата си е правилна .
Тоя лимит на мотора значи точно нищо с една проста смяна на гумите с по-големи гуми, по-дълъг диф, пренареждане на кутия и т.н. И пак стигаме до въртящия момент на асфалта като върховен лимитиращ фактор дали е достатъчен да бори ветровете и нищо друго
Нещо друго да речеш?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Nickelback написа:...
Ще те попитам това, което попитах и alx в друга тема:
Що се занимаваш с глупости?
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]