Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и прак

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и прак

Мнение от Nickelback » 07 Ное 2019, 15:39

Провокиран от материала по-долу отварям темичка да си обсъждаме по въпросната тема. Идеята на темата е да направим връзка между теорията и практиката (и обратно) по конкретни казуси по управлението и поведението на един автомобил обусловени от специфични негови системи и конкретни условия на работата им :)

По отношение на материала - ето го:

http://publications.lib.chalmers.se/rec ... 244369.pdf

Аз по-изчерпателен и подробен труд по темата събран на едно място не съм намирал :dunno:

Изображение
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Don_Diego » 07 Ное 2019, 21:42

УАУ, прегледах само отгоре-отгоре за някои неща дето ги срещаш в ежедневието и научих или си обясних някои неща :clap:
Обаче си е доста сериозно четиво и ако няма да се ползва по предназначение, едва ли някой ще го изчете цялото
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Nickelback » 07 Ное 2019, 21:54

Мда, сериозно четиво е, повече бих си го ползвал за справочник, ако се сетя нещо. Тегаво е за четене и асимилиране на един дъх :ok:

Ей това ме изкефи, за разпределението на спирачното усилие на дваеска :ok:

Изображение

Пп: нЕкой спец от тоя или Златковския форЮм твърдеше, че нЕмало недозавиване, ако има ясно изразен bias с превес към предния мост. Чакам да разпише формулите и да изчертае графиките и пак да си говорим :mhihi:
Последна промяна Nickelback на 07 Ное 2019, 21:58, променена общо 1 път
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от TNT » 07 Ное 2019, 21:55

Направо ще видя как ще изглежда на Киндъла :yes: :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от In_Memoriam » 07 Ное 2019, 22:51

Nickelback написа:Златко...


Ма верно имаше един такъв :mhihi:

Изображение
Изображение

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от BMW_POWER » 08 Ное 2019, 2:18

Темата е повече от хубава и дава много идей за мислене, разсъждение и практика. Затова и май трябва да е в раздела за "Майсторско шофиране". Тук ще потъне. Знам, че всички "са майстори" и надали някой ще признае, че му липсва практика в това или онова. Но после четем теми, как се тегли кола с мека връзка. Мислил съм да пускам и тема за теглене на ремарке (каравана) и т.н. На много тук (а и не само) им липсват елементарни познания. Резултатите са аварии и разходи.
Щастлив съм, че съм слушал от първа ръка "лекции" по темата от много начетен човек. Разположение на двигател, видове двигатели, разпределение на тежестта, център на тежестта, аеродинамика ... Беше (и продължава да е) манияк и в главата му имаше огромна база данни.
Поздравления на автора. Очаквам един комшия да се включи. Дано го направи, защото има какво да каже. На дали ще покаже, ама все пак :OT:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 10.12.2010
Местоположение: в кучешката колибка
Кара: таралясник

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Pisobella » 13 Ное 2019, 8:55

Тоя материал е много добър :shock:
Изображение
Аз умирам и светло се раждам ... за всяка спам тема!!! xD
click me !!! ---> http://z0r.de/63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Nickelback » 16 Ное 2019, 11:51

Айде още малко, тоя път по-лек материал по темата:

https://www.google.com/amp/s/metinmedia ... eyron/amp/

...или как да сметнем с колко относително ще се повиши top speed-а на гоуфа, ако сме го направили от 200 на 400 коня :ok:
Е... нямало да стане два пъти по-бърз, ами едни 25% отгоре само :dunno: Пуста му аеродинамика :ok: Тоест, ако е правел 240км/ч като е бил 200 коня, ще прави 300 като стане 400 :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Jordana » 16 Ное 2019, 16:24

Ако е правел 240 пак ще прави толкова ако ще и 500 к.с да стане . Лимита на скороста е във предавателното отношение на двигател трансмисия . Може да се намали времето за достигане на максималната скорост чрез подобряване съотношението к.с маса но не и максималната скорост . Ако има някаква условна бариера при която загубите в механиката и съпротивлението се изравняват със приложената мощност при някаква скорост , то теоретично има такава граница но едва ли е при 300 км за масата автомобили ако не се лимитира времето за достигане .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Nickelback » 16 Ное 2019, 16:57

Жорданка, помисли пак, сметни туй-онуй и дай пак, че пак ме разсмиваш :mhihi:
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 :ok: Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз :ok:
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости :D
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли... :dunno:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от BMW_POWER » 16 Ное 2019, 17:11

Едно време, докато още съществуваше раздела за БМВ и Ф1 писахме за аеродинамиката. Скоростта расте в аритметигна прогресия. За да го постигнеш обаче, мощността ти трябва да расте в геометрична прогресия. Един от любимите ми лафове за аеродинамиката е елементарен пример отпреди 100 години.
За една секунда домашната муха прелита около 280 (двеста и осемдест) пъти дължината на тялото си. За същото време СУ-27 (макс скорост 2500км/ч) изминава 114 (сто и четиринайсет) пъти дължината на тялото си.
Та има къде да се работи :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Jordana » 16 Ное 2019, 18:40

Nickelback написа:Жорданка, помисли пак, сметни туй-онуй и дай пак, че пак ме разсмиваш :mhihi:
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 :ok: Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз :ok:
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости :D
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли... :dunno:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Писал съм за голфа който се коментираше , не за м5 :lol:
7300 оборота е лимита на мотора да приемем , колкото вдигне при тия обороти това е лимита и ако ще 1000 к.с да стане повече няма да качи . Формулата си е правилна .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от немо » 16 Ное 2019, 22:59

Jordana написа:
Nickelback написа:Жорданка, помисли пак, сметни туй-онуй и дай пак, че пак ме разсмиваш :mhihi:
E39 M5 (щото си му знам всеки кътен зъб) има предавки да прави ~350 на шеста с мръднат прекъсвач на ~7300 оборота, само че ако има достатъчно мощност! Да ама като е сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 :ok: Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да бори съпротивлението на въздуха и това требе да си го видЕл от формулата дето 'ората са написалЕ там, не аз :ok:
Необходимата мощност, за да постигнеш определена скорост е правопорционална на скоростта на куб (не на квадрат видиш ли, ами на трета степен!). Та ооо да, има как да не стига мощност и то как при високи скорости :D
Другите фактори за трансмисията не разбрах на мен ли ми ги разясняваш ли, к'во ли... :dunno:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Писал съм за голфа който се коментираше , не за м5 :lol:
7300 оборота е лимита на мотора да приемем , колкото вдигне при тия обороти това е лимита и ако ще 1000 к.с да стане повече няма да качи . Формулата си е правилна .

Джордановспамерпрофесорповсичкопразнодумецнайужасенидосаден...
Удебеленото и подчертано в цитата "вдяна" ли го?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от Nickelback » 16 Ное 2019, 23:37

Jordana написа:Писал съм за голфа който се коментираше , не за м5

Не знам що така си хареса тоя голф, та голф :mhihi: :ok:
Много се зачудих дали да не напиша Е-шаесе или голф, ама рекох да е голф да не обиждам колегите :yes: :ok: Модерната масова кола с повече на брой и дълги предавки обикновено има капацитета да вдигне много, ама просто не й стига мощност (разбирай въртящ момент при точно тая лелеяна скорост/обороти). Та едно Е-шаесе пет-три-пет-де, дето са по-масови от голф вече, определено не страда от липса на предавки, а с едни хибриди минава 400 коня, които го изстрелват в 300+, дето ти е толкова трудно да го повярваш :mhihi:

Та помисли още малко върху това:
Jordana написа:Ако има някаква условна бариера при която загубите в механиката и съпротивлението се изравняват със приложената мощност при някаква скорост , то теоретично има такава граница но едва ли е при 300 км за масата автомобили ако не се лимитира времето за достигане .


Jordana написа:7300 оборота е лимита на мотора да приемем , колкото вдигне при тия обороти това е лимита и ако ще 1000 к.с да стане повече няма да качи . Формулата си е правилна .


Тоя лимит на мотора значи точно нищо с една проста смяна на гумите с по-големи гуми, по-дълъг диф, пренареждане на кутия и т.н. И пак стигаме до въртящия момент на асфалта като върховен лимитиращ фактор дали е достатъчен да бори ветровете и нищо друго :winky:

Нещо друго да речеш? :dunno:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и

Мнение от BMW_POWER » 17 Ное 2019, 1:36

Nickelback написа:...


Ще те попитам това, което попитах и alx в друга тема:

Що се занимаваш с глупости?

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook