Конфликти на пътя
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Конфликти на пътя
vicho написа:скоро един чичо на 60+ караше срещу мен в забранена за него улица, спряхме...
отговор: "момче, и да ми четеш морал, все тая..."
boris_dy написа:Той ми вика: - Ти ли ще ме възпитаваш ?! Не съм си и помислял да посягам на 60-70 годишен човек, но.... Просто му казах, че ако не си махне колата до 10 секунди ще го изхвърля от нея и ще я махна аз, та се разкара на заден.
според мен сме попаднали на един и същ... "не" е възможно да има двама такива...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Конфликти на пътя
Натрупано напрежение - подтиснат гняв от проблем в работата, вкъщи, липса на кинти и т. н...cod-cdbp написа:Аз се чудя две неща:
- какви са причините за подобно поведение? (дори и животинско не е, защото животните имат повече разум)
Това само обяснява, не оправдава,
въпреки че си е в голям степен неосъзната реакция.
Аз съм си носил проблем от вкъщи на работа, както и обратното.. И надали съм сам..
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: Конфликти на пътя
В Турция наистина карат отвратително, клаксоните са ежедневие, обаче не съм виждал/чувал да преминат тези граници. На хората им минава бързо и всеки си продължава по пътя все едно не се е случило. Впрочем същото установих и в Йордания. Тук явно сме някакъв зверилник, в който хората изтрещяват Един лютив спрей разрешава много проблеми
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Конфликти на пътя
Аз не слизам, щот на бокс не хода, на мма не хода
За кола е по-удачна гел формата
3186 написа: Един лютив спрей разрешава много проблеми
За кола е по-удачна гел формата
Последна промяна Bogat-Beden на 05 Ное 2019, 16:56, променена общо 1 път
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Конфликти на пътя
Това при западняците се нарича пасивно агресивно поведение на пътя , няма къде да отиде тая агресия - имаме си я 4.5 милиона години при всички примати включително и при хомо сапиенс сапиенс . Има някакви минимални разлики обособени от географските особености на популацията но това не значи че липсва .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Конфликти на пътя
Jordana написа:Това при западняците се нарича пасивно агресивно поведение на пътя , няма къде да отиде тая агресия - имаме си я 4.5 милиона години при всички примати включително и при хомо сапиенс сапиенс . Има някакви минимални разлики обособени от географските особености на популацията но това не значи че липсва .
Идеята ми с двата въпроса по-горе бе именно подобен тип дискусия. Защото историйки от улицата можем да си разказваме докато свят светува, но ако не разберем проблемите, вероятно ситуацията няма да я променим поне малко, дори тук участващите.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Конфликти на пътя
Ей тука съм много съгласен с ДжорданкатаJordana написа:Напълно естествено поведение , хората са си животни като всички други . Същите инстинкти и поведение , но силно подтиснати от човешкия мозък с единствената цел оцеляване на популацията . Иначе ще се изпотрепем един друг и без тия пътни истории . На пътя агресията е средството за постигане на тази доминантност и подтискане на другите индивиди . Борба за доминантност във групата , навсякъде ако се огледате това си присъства . Не само на пътя , цялата йерархия в обществото е базирана на това . Политиците са олицетворения на такъв тип поведение , супердоминантно .
Има един аспект в поведението на пътя който се подценява от почти всички , невербалната комуникация между участниците в движението . Това са общо приетите светлинни сигнали , знаци , жестове но и самото движение и начина на извършване на маневрите . Ако човек кара като баба и трови трафика и другите участници това подсъзнателно се приема като слабост страх и неспособност или по скоро като непълноценност на индивида .
Ако управлявате автомобила уверено и правилно извършвате маневрите , подържате темпото на другите участници в движението с една идея по стегнато и напористо от другите но без излишна агресия и да навлизате в личното пространство няма да имате проблеми с упражнена върху вас агресия ако сам не се амбицирате за такива батални сцени .
Рядко ме дразни някой, а вярвам, рядко дразня и аз, някой, ако карам нормално, респективно, ако той кара нормално.
Друг е въпросът какво значи "нормално"... Просто всяка една географска област си има манталитет и еталон, неписан стандарт на шофиране. Тук сме си балканци и е леееко поизкривен тоя момент на фона на белите държави
Естествено дразни и другата крайност на наглото поведение, което мен лично адски ме побърква. В такива случай не пропускам тоя до мен наредил се в лява лента за наляво, готов за направо, да усети малко нищо неподозиращ америкън пауър и да хапне бордюра отсреща Пълни ми душичката комбинацията от същевременна наглост и невежество
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Конфликти на пътя
Jordana написа:....Ако човек кара като баба и трови трафика и другите участници ....
Значи да се въоръжавам колко мога и с квото мога, че аз карам като баба. Всъшност карам по правилник, ма 99.8% не карат така и им бъркам у джигера. Даже , смея да кажа, че бабите са по-бързи Примерни няма да давам,но за илюсрация ще кажа, че съм способен да карам след учебна кола с 40-50 в населено нясто без хич даже да се издразня. Говорим за отсечки дето само са обозначени като населено място , ма на практика си е междуградски път.
Хм,хм...
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Конфликти на пътя
cod-cdbp написа:Аз се чудя две неща:
- какви са причините за подобно поведение? (дори и животинско не е, защото животните имат повече разум)
- Как аджеба да се излекуват подобни индивиди?
Знаеш ли вица за "черен джип е винаги с предимство"?
Ето ти го отговорът, поне на първия въпрос и как разсъждават. Всеки с по-скапана кола от неговата е подчовек. Как някой подчовек ще има някакви права равни с неговите? Все едно да се приравни с уличен помияр. И се започва безобразно засичане, отнемане на предимство и т.н. И като запали някой набеден за подчовек, въргала е готов. И се почва, аууу агресия на пътя от набитата страна и басни как си карал и някой му скочил. Отвъд дълбоката вода, на това му викат road rage и причината да се трепят малко е, че позвъняване на 911 веднага докарва полицията. Не е за пренебрегване факта и правото за носене на кно. Даже се сещам за един случай, май от Флорида, където след пътна препирня един го гръмна жена с деца в колата, защото я заплашил, че ей сега ще извади оръжие. В БГ за същото не ти мърда ефективна присъда.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Конфликти на пътя
Моджо написа:Jordana написа:....Ако човек кара като баба и трови трафика и другите участници ....
Значи да се въоръжавам колко мога и с квото мога, че аз карам като баба. Всъшност карам по правилник, ма 99.8% не карат така и им бъркам у джигера. Даже , смея да кажа, че бабите са по-бързи Примерни няма да давам,но за илюсрация ще кажа, че съм способен да карам след учебна кола с 40-50 в населено нясто без хич даже да се издразня. Говорим за отсечки дето само са обозначени като населено място , ма на практика си е междуградски път.
И аз карам много бавно, в града около 50-60 , извън около 80, често и 70, магистрала 100-110
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ///eMo
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: Конфликти на пътя
Подкрепям последните мнения. Всичко е свързано с психологията на човека и доминантно/алфа държание. В същото време ги има и тези, които са може би малко по-бета в техните глави и искат да изпъкнат, да 'последват' алфата(ама не италианската ). Едва ли съм единствения забелязал как при съвсем спокойно движение на трафика като се появи един "нервак" винаги има поне още няколко, които преминават на съвсем различен режим и се започва едно рали между колите.
Средата е силно определяща, както при развитието на човек, така и при последващото му държание. Като се появят няколко нерваци и рано или късно избива отнякъде.
Хората сме импулсивни. Някои по-малко, някои повече, но всички сме контролирани от емоции и импулси. Когато импулсът е по-силен, 'пада пердето' и за последствията слушаме по новините. Много от ситуациите могат да бъдат избегнати или поне да имат по-приятен завършек ако само една от страните запази самообладание.
Друга силна предпоставка е липсата на санкции и хаосът, който властта, в частност полицаите, позволяват. Редовно ставам свидетел на груби нарушения направени пред очите на униформени, които остават без каквито и да е последствия. Когато един от гореспоменатите 'алфи' направи нещо тъпо и му се размине, в главата си той става още по-голям мъжкар и започва да го прави по-често. Съответно, има и повече последователи. Завърта се кръга и имаме една дузина хора без шофьорски умения, с чувство на безнаказаност и готови да покажат на тези, които спазват правилата, що за балъци са.
Средата е силно определяща, както при развитието на човек, така и при последващото му държание. Като се появят няколко нерваци и рано или късно избива отнякъде.
Хората сме импулсивни. Някои по-малко, някои повече, но всички сме контролирани от емоции и импулси. Когато импулсът е по-силен, 'пада пердето' и за последствията слушаме по новините. Много от ситуациите могат да бъдат избегнати или поне да имат по-приятен завършек ако само една от страните запази самообладание.
Друга силна предпоставка е липсата на санкции и хаосът, който властта, в частност полицаите, позволяват. Редовно ставам свидетел на груби нарушения направени пред очите на униформени, които остават без каквито и да е последствия. Когато един от гореспоменатите 'алфи' направи нещо тъпо и му се размине, в главата си той става още по-голям мъжкар и започва да го прави по-често. Съответно, има и повече последователи. Завърта се кръга и имаме една дузина хора без шофьорски умения, с чувство на безнаказаност и готови да покажат на тези, които спазват правилата, що за балъци са.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Конфликти на пътя
50-60 за градски условия си е идеална скорост. Аз също рядко ги надвишавам (с изключение когато съм на околовръстното, България или Цариградско) и често пъти се придвижвам по-бързо от бързаците.
Най-обичам като се закачи някой бързак (от тия най-нервните дето криволичат из лентите, засичат и се предреждат) на задната ми броня - минавам в режим немски пенсионер (колата ми е с немски номера) и започва каране по учебик: пешеходни пътеки, знаци, предимства .
Не знам защо се смята за нормално каращите по правилник да се съобразяват с тия дето карат като състезатели, не трябва ли да е обратното
Най-обичам като се закачи някой бързак (от тия най-нервните дето криволичат из лентите, засичат и се предреждат) на задната ми броня - минавам в режим немски пенсионер (колата ми е с немски номера) и започва каране по учебик: пешеходни пътеки, знаци, предимства .
Не знам защо се смята за нормално каращите по правилник да се съобразяват с тия дето карат като състезатели, не трябва ли да е обратното
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Конфликти на пътя
ID A написа:Знаеш ли вица за "черен джип е винаги с предимство"? Всеки с по-скапана кола от неговата е подчовек. Как някой подчовек ще има някакви права равни с неговите?
В тоя ред на мисли ако на нерегулирано кръстовище стоят Х5М,Е60М5 и Е30М3 кой е с предимство? п.п. всичките са черни
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Конфликти на пътя
немо написа:В тоя ред на мисли ако на нерегулирано кръстовище стоят Х5М,Е60М5 и Е30М3 кой е с предимство? п.п. всичките са черни
e30-ската понеже струва колкото другите две взети заедно х 2 ...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Конфликти на пътя
А тоя с Х5М дали ще го знае това?
Питам, че повечето с такива коли изглеждат като да нямат завършен 4ти клас и със сигурност имат проблеми с четенето и писането
Питам, че повечето с такива коли изглеждат като да нямат завършен 4ти клас и със сигурност имат проблеми с четенето и писането
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани