Bilstein B12
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Bilstein B12
Здравейте колеги,
Ще ми се пръсне мозъка и не мога, и не мога да се сдържа. Хем ми е кеф мекото и високо окачване, ама хем си ме дърпа другаде.
Пиша тук, защото най-много се чете този форум. Има ли хора каращи с Билщайн Б12 или иначе казано - Билщайн Б8 с пружини Айбах Про Кит.
Въпросът ми е поносима ли е колата с тях по лунните ни пейзажи. Например сравнено с М-Спорт окачване.
Обмислям ги за Ф30, въпреки че предполагам поведението е сходно и при други БМВ-та.
Всякакви коментари ще са ми полезни!
Чел съм по чуждите форуми, клипчета съм гледал в интернет. Един индиец, седи, хвали го супер много и към края на клипа мина през нещо и огледалото щеше да му падне.
Друг вариант е да зашия само пружините, но ме е страх да не стане с прекалено лошо поведение. Оригиналните амове са на ~90К км.
Поздрави!
Ще ми се пръсне мозъка и не мога, и не мога да се сдържа. Хем ми е кеф мекото и високо окачване, ама хем си ме дърпа другаде.
Пиша тук, защото най-много се чете този форум. Има ли хора каращи с Билщайн Б12 или иначе казано - Билщайн Б8 с пружини Айбах Про Кит.
Въпросът ми е поносима ли е колата с тях по лунните ни пейзажи. Например сравнено с М-Спорт окачване.
Обмислям ги за Ф30, въпреки че предполагам поведението е сходно и при други БМВ-та.
Всякакви коментари ще са ми полезни!
Чел съм по чуждите форуми, клипчета съм гледал в интернет. Един индиец, седи, хвали го супер много и към края на клипа мина през нещо и огледалото щеше да му падне.
Друг вариант е да зашия само пружините, но ме е страх да не стане с прекалено лошо поведение. Оригиналните амове са на ~90К км.
Поздрави!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1242
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Bilstein B12
С две думи от опит, мноооого твърдо окачване за ежедневно ползване, специално от B8-та. Ако ти е за стойка спокойно може да сложиш само пружини, като Айбаха е лека идея по-твърд от М-теха.
Re: Bilstein B12
Bexim написа:Айбах Про Кит. .............. лунните ни пейзажи
тия двете фрази в едно мнение да не ги слагаш повече...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Bilstein B12
Доста е твьрдо за ежедневка не бих карал с такова окачване. Освет това колата става по ниска неможе да се качва на бордюри, минаваш едвам едвам на легналите полицаи Аз лично не бих си го причинил Ама виж някой да те повози с такова окачване и да прецениш
Аз за мойта сьм намерил някакво компромисно решение хем да е прилично стабилна, хем да е пригодна за ежедневието Предни и задни Закс адвантидж амота с ейбах про кит пружини и по 1,5см подложки отпред и отзад. Колата си е висока, вози приемливо и не се накланя в завоите И в комбинация сьс спорт пакет джанти 225/45/17 и 255/40/17 не мьрда в завоите
Аз за мойта сьм намерил някакво компромисно решение хем да е прилично стабилна, хем да е пригодна за ежедневието Предни и задни Закс адвантидж амота с ейбах про кит пружини и по 1,5см подложки отпред и отзад. Колата си е висока, вози приемливо и не се накланя в завоите И в комбинация сьс спорт пакет джанти 225/45/17 и 255/40/17 не мьрда в завоите
Re: Bilstein B12
Като човек изкарал над 40к км с B12 Sportline Kit на ежедневна е36 328 мога да споделя следните впечатления:
+ Пътното поведение на колата се смени осезаемо към по-добро. В комбинация с полиуретанови тампони и реглаж при някой който разбира, колата става супер приятна, предвидима и доставяща истинско удоволствие при шофиране.
+ Лично според мен този кит е един от най-добрите в категорията цена/качество.
+ Смея да твърдя чисто субективно, че спирането на автомобила се подобри, без да имам реални замервания за това.
+ Недозавиването което имаше преди с М-Спорт окачване изчезна и основния отговорник за появата му от време на време е неумело задкормилно устройство.
+ Колате лично за мен, а и за хората които са се качвали не беше дискомфортна и дразнеща при каране по павете и градско из улиците на столицата. Пълният потенциал, както може да се предположи, се разкриваше по хубави извънградски пътища със завои.
- Колата става доста ниска и при излизане от подземния или при преминаване през някой легнал трябва доста да се внимава. За катерене по бордюри е излишно да споменавам. Предполагам Pro Kit-а ще е малко по-добре в това отношение, но не мога да кажа от опит.
- Като натрупа повече сняг през зимата и се образуват коловози колата закача "корема", което е малко дразнещо.
За финал...
Аз съм доволен от избора си и ми е доставил доста повече позитивни емоции отколкото негативни.
Може би е важно да отбележа, че колата я ползвах като несемеен и с изявен афинитет към пътното поведение на автомобила, така че е възможно да има разминаване в очакванията и е добре автора да го съобрази.
+ Пътното поведение на колата се смени осезаемо към по-добро. В комбинация с полиуретанови тампони и реглаж при някой който разбира, колата става супер приятна, предвидима и доставяща истинско удоволствие при шофиране.
+ Лично според мен този кит е един от най-добрите в категорията цена/качество.
+ Смея да твърдя чисто субективно, че спирането на автомобила се подобри, без да имам реални замервания за това.
+ Недозавиването което имаше преди с М-Спорт окачване изчезна и основния отговорник за появата му от време на време е неумело задкормилно устройство.
+ Колате лично за мен, а и за хората които са се качвали не беше дискомфортна и дразнеща при каране по павете и градско из улиците на столицата. Пълният потенциал, както може да се предположи, се разкриваше по хубави извънградски пътища със завои.
- Колата става доста ниска и при излизане от подземния или при преминаване през някой легнал трябва доста да се внимава. За катерене по бордюри е излишно да споменавам. Предполагам Pro Kit-а ще е малко по-добре в това отношение, но не мога да кажа от опит.
- Като натрупа повече сняг през зимата и се образуват коловози колата закача "корема", което е малко дразнещо.
За финал...
Аз съм доволен от избора си и ми е доставил доста повече позитивни емоции отколкото негативни.
Може би е важно да отбележа, че колата я ползвах като несемеен и с изявен афинитет към пътното поведение на автомобила, така че е възможно да има разминаване в очакванията и е добре автора да го съобрази.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4699
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Bilstein B12
alx написа:Bexim написа:Айбах Про Кит. .............. лунните ни пейзажи
тия двете фрази в едно мнение да не ги слагаш повече...
А?
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Bilstein B12
При Е36 и Е46 с точно това окачване не съм усещал никакъв некомфорт спрямо заводския М-спорт. Една идея по-стегнато се усеща, но няма общо с твърдостта на койлоувъри. Мисля, че ще ти допадне за всекидневна употреба и е перфектния заместител на заводското, но с подобрена управляемост.
Като цяло е нормално да прочетеш мнения в двете крайности, тъй като има хора, на които им идва твърд М-спорта в 5-та серия , затова най-добре е някой познат с такова да те повози и ще добиеш представа.
Като цяло е нормално да прочетеш мнения в двете крайности, тъй като има хора, на които им идва твърд М-спорта в 5-та серия , затова най-добре е някой познат с такова да те повози и ще добиеш представа.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Bilstein B12
Много благодаря за всички мнения, колеги!!!
Ако не се случат едни други планове за смяна на колата, зимата ще събера всичко, което съм планирал плюс окачването и напролет ще я направя така, както си я виждам в главата! че това окачване го мисля, от както съм я взел.
Стандартното М ми и ОК като твърдост. Свикнал съм и да карам ниски коли горе-долу, ама няма какво да се лъжем, мазохизъм си е до голяма степен.
Сега като се замисля, май М5-цата ми беше с такова или с по-твърдо, само дето беше с Билщайн пружини някакви. Там си беше твърдо, наистина, но пък беше като картинг... ще се слага, няма как....
Пп Ако беше семеен автомобил нямаше да имам такава дилема.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ако не се случат едни други планове за смяна на колата, зимата ще събера всичко, което съм планирал плюс окачването и напролет ще я направя така, както си я виждам в главата! че това окачване го мисля, от както съм я взел.
Стандартното М ми и ОК като твърдост. Свикнал съм и да карам ниски коли горе-долу, ама няма какво да се лъжем, мазохизъм си е до голяма степен.
Сега като се замисля, май М5-цата ми беше с такова или с по-твърдо, само дето беше с Билщайн пружини някакви. Там си беше твърдо, наистина, но пък беше като картинг... ще се слага, няма как....
Пп Ако беше семеен автомобил нямаше да имам такава дилема.
Sent from my iPhone using Tapatalk
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Bilstein B12
Лятото си сложих Айбах про кит пружини и съм дооооста доволен. Колата се снижи с около 15-20мм, возията стана съвсем леко по-твърда и доста по-добре се държи в завоите, не се накланя. Трябваше веднага след покупката на колата да сложа този кит . Колата е Е60. Иначе оригиналното М-тех окачване вози доста по-твърдо, спрямо айбах про кита.
Re: Bilstein B12
На доста различна кола ползвам B12, но все пак да споделя и аз: Пружините не са линейни, а прогресивни, което на мен лично много ми хареса. При леки неравности окачването се държи доста добре от към комфорт, сравнено със старото, вероятно износено (не-М) окачване, дори може би имаше леко подобрение. При по-сериозни неравности реагира твърдо и стегнато. Колата се смъкна около 18-20мм, мерено от централния отвор до калника. Това е след подмяна на горните тампони на макферсон. С оригиналните, вероятно щеше да е още няколко мм отгоре. Много се опасявах дали няма да е прекалено ниска, но нямам никакви проблеми, в предвид, че изходната ми позиция е кола доста по-ниска от ф30. Но това е много относително - зависи как си свикнал, какви пътища ползваш, къде очакваш да стигнеш. Като цяло поведението е добро, хубав компромис между комфорт и контрол. На писта идва малко мекичко, но това едва ли е от значение за теб. Цена/качество е супер. Препоръчвам внос от Германия, цената е по-конкурентна, освен ако нямаш много сериозни отстъпки при вносителите.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Bilstein B12
nero_ написа:.. а прогресивни, което на мен лично много ми хареса..
Е това също исках да го видя на още едно място.
Навих се, ще го бъде напролет!
По принцип обмислям от аутодок да ги поръчам, наистина цената е доста добра - около 1,3 се върти с отстъпки. Ще дебна и сега на `черния` петък, ако има нещо допълнително.
Има въпросителна, че знам, че Билщайн имат завод и в Румъния, ама все пак си имат 2 години гаранция Франция, уж, а пък и няма да я давам на внуците тази кола..
Тампони смених вече, понеже тропаха стабилно вече на 90К , та мисля само с комплекта да мина.
Още веднъж благодаря много на всички!!!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Bilstein B12
Колеги, понижаването на накланянето в завоите със "спортно" окачване е вторично следствие на твърдостта на пружините и първоначално не е това идеята на този тип окачване.
Накланянето ляво-дясно се намаля спефицично с по-дебели реактивни щанги
Накланянето ляво-дясно се намаля спефицично с по-дебели реактивни щанги
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Bilstein B12
Напълно вярно, но чак до там не се стремя.
По-скоро искам по-ниска кола, за да има по-хубаво излъчване и една идея по-добро управление, без да жертвам комфорта толкова много.
Чак с щанги няма да си играя на този етап. Иначе просто започнеш ли става бездънна яма за пари...
По-скоро искам по-ниска кола, за да има по-хубаво излъчване и една идея по-добро управление, без да жертвам комфорта толкова много.
Чак с щанги няма да си играя на този етап. Иначе просто започнеш ли става бездънна яма за пари...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Bilstein B12
Аз съм комбинирал нов айбах про кит с нови м тех амове на Закс. Това на е39 535 и поведението е супер, сякаш наистина го има това прогресивно действие. На дребни неравности имаш чувството че е меко и комфортно, но при по-резки маневри и залюлявания е много стегната. Визията си е супер и по-надолу си е мазохизъм. Може и тази комбинация да обмислиш-по-изгодна е, а и амовете са алиминиеви като ОЕМ-ските, които пак са закс, а не стомана като на билщайна. Понеже скоро се търсих крик крокодил и мерих разстояние от земята до тампона на крика отпред и разстоянието е 14см.
Re: Bilstein B12
Ако искаш да усещаш всяко камъче над 1см по пътя с всички произлизащи обстоятелства - слагай.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: TNT