Bilstein B12

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Bilstein B12

Мнение от Bexim » 31 Окт 2019, 14:32

Здравейте колеги,

Ще ми се пръсне мозъка и не мога, и не мога да се сдържа. Хем ми е кеф мекото и високо окачване, ама хем си ме дърпа другаде.
Пиша тук, защото най-много се чете този форум. Има ли хора каращи с Билщайн Б12 или иначе казано - Билщайн Б8 с пружини Айбах Про Кит.
Въпросът ми е поносима ли е колата с тях по лунните ни пейзажи. Например сравнено с М-Спорт окачване.

Обмислям ги за Ф30, въпреки че предполагам поведението е сходно и при други БМВ-та.
Всякакви коментари ще са ми полезни!

Чел съм по чуждите форуми, клипчета съм гледал в интернет. Един индиец, седи, хвали го супер много и към края на клипа мина през нещо и огледалото щеше да му падне. :lol:

Друг вариант е да зашия само пружините, но ме е страх да не стане с прекалено лошо поведение. Оригиналните амове са на ~90К км.

Поздрави! :bchug:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Bilstein B12

Мнение от 100imenov » 31 Окт 2019, 15:59

С две думи от опит, мноооого твърдо окачване за ежедневно ползване, специално от B8-та. Ако ти е за стойка спокойно може да сложиш само пружини, като Айбаха е лека идея по-твърд от М-теха.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Bilstein B12

Мнение от alx » 31 Окт 2019, 16:00

Bexim написа:Айбах Про Кит. .............. лунните ни пейзажи


тия двете фрази в едно мнение да не ги слагаш повече...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Bilstein B12

Мнение от m.dimitrov1992 » 31 Окт 2019, 16:01

Доста е твьрдо за ежедневка не бих карал с такова окачване. Освет това колата става по ниска неможе да се качва на бордюри, минаваш едвам едвам на легналите полицаи :mhihi: Аз лично не бих си го причинил :mhihi: Ама виж някой да те повози с такова окачване и да прецениш :yes:
Аз за мойта сьм намерил някакво компромисно решение хем да е прилично стабилна, хем да е пригодна за ежедневието 8) Предни и задни Закс адвантидж амота с ейбах про кит пружини и по 1,5см подложки отпред и отзад. Колата си е висока, вози приемливо и не се накланя в завоите :yes: И в комбинация сьс спорт пакет джанти 225/45/17 и 255/40/17 не мьрда в завоите

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 25.10.2013
Пол: Мъж

Re: Bilstein B12

Мнение от glozev » 31 Окт 2019, 16:27

Като човек изкарал над 40к км с B12 Sportline Kit на ежедневна е36 328 мога да споделя следните впечатления:

+ Пътното поведение на колата се смени осезаемо към по-добро. В комбинация с полиуретанови тампони и реглаж при някой който разбира, колата става супер приятна, предвидима и доставяща истинско удоволствие при шофиране.
+ Лично според мен този кит е един от най-добрите в категорията цена/качество.
+ Смея да твърдя чисто субективно, че спирането на автомобила се подобри, без да имам реални замервания за това.
+ Недозавиването което имаше преди с М-Спорт окачване изчезна и основния отговорник за появата му от време на време е неумело задкормилно устройство.
+ Колате лично за мен, а и за хората които са се качвали не беше дискомфортна и дразнеща при каране по павете и градско из улиците на столицата. Пълният потенциал, както може да се предположи, се разкриваше по хубави извънградски пътища със завои.


- Колата става доста ниска и при излизане от подземния или при преминаване през някой легнал трябва доста да се внимава. За катерене по бордюри е излишно да споменавам. Предполагам Pro Kit-а ще е малко по-добре в това отношение, но не мога да кажа от опит.
- Като натрупа повече сняг през зимата и се образуват коловози колата закача "корема", което е малко дразнещо.

За финал...
Аз съм доволен от избора си и ми е доставил доста повече позитивни емоции отколкото негативни.
Може би е важно да отбележа, че колата я ползвах като несемеен и с изявен афинитет към пътното поведение на автомобила, така че е възможно да има разминаване в очакванията и е добре автора да го съобрази.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Bilstein B12

Мнение от Bavarcho » 31 Окт 2019, 18:49

alx написа:
Bexim написа:Айбах Про Кит. .............. лунните ни пейзажи


тия двете фрази в едно мнение да не ги слагаш повече...


А?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Bilstein B12

Мнение от In_Memoriam » 31 Окт 2019, 19:11

При Е36 и Е46 с точно това окачване не съм усещал никакъв некомфорт спрямо заводския М-спорт. Една идея по-стегнато се усеща, но няма общо с твърдостта на койлоувъри. Мисля, че ще ти допадне за всекидневна употреба и е перфектния заместител на заводското, но с подобрена управляемост.

Като цяло е нормално да прочетеш мнения в двете крайности, тъй като има хора, на които им идва твърд М-спорта в 5-та серия :mhihi:, затова най-добре е някой познат с такова да те повози и ще добиеш представа.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Bilstein B12

Мнение от Bexim » 31 Окт 2019, 19:58

Много благодаря за всички мнения, колеги!!!
Ако не се случат едни други планове за смяна на колата, зимата ще събера всичко, което съм планирал плюс окачването и напролет ще я направя така, както си я виждам в главата! че това окачване го мисля, от както съм я взел.

Стандартното М ми и ОК като твърдост. Свикнал съм и да карам ниски коли горе-долу, ама няма какво да се лъжем, мазохизъм си е до голяма степен.
Сега като се замисля, май М5-цата ми беше с такова или с по-твърдо, само дето беше с Билщайн пружини някакви. Там си беше твърдо, наистина, но пък беше като картинг... ще се слага, няма как....

Пп Ако беше семеен автомобил нямаше да имам такава дилема.


Sent from my iPhone using Tapatalk
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: Bilstein B12

Мнение от Exclusive89 » 31 Окт 2019, 23:46

Лятото си сложих Айбах про кит пружини и съм дооооста доволен. Колата се снижи с около 15-20мм, возията стана съвсем леко по-твърда и доста по-добре се държи в завоите, не се накланя. Трябваше веднага след покупката на колата да сложа този кит :). Колата е Е60. Иначе оригиналното М-тех окачване вози доста по-твърдо, спрямо айбах про кита.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Bilstein B12

Мнение от nero_ » 01 Ное 2019, 9:14

На доста различна кола ползвам B12, но все пак да споделя и аз: Пружините не са линейни, а прогресивни, което на мен лично много ми хареса. При леки неравности окачването се държи доста добре от към комфорт, сравнено със старото, вероятно износено (не-М) окачване, дори може би имаше леко подобрение. При по-сериозни неравности реагира твърдо и стегнато. Колата се смъкна около 18-20мм, мерено от централния отвор до калника. Това е след подмяна на горните тампони на макферсон. С оригиналните, вероятно щеше да е още няколко мм отгоре. Много се опасявах дали няма да е прекалено ниска, но нямам никакви проблеми, в предвид, че изходната ми позиция е кола доста по-ниска от ф30. Но това е много относително - зависи как си свикнал, какви пътища ползваш, къде очакваш да стигнеш. Като цяло поведението е добро, хубав компромис между комфорт и контрол. На писта идва малко мекичко, но това едва ли е от значение за теб. Цена/качество е супер. Препоръчвам внос от Германия, цената е по-конкурентна, освен ако нямаш много сериозни отстъпки при вносителите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Bilstein B12

Мнение от Bexim » 01 Ное 2019, 11:04

nero_ написа:.. а прогресивни, което на мен лично много ми хареса..


Е това също исках да го видя на още едно място.
Навих се, ще го бъде напролет!

По принцип обмислям от аутодок да ги поръчам, наистина цената е доста добра - около 1,3 се върти с отстъпки. Ще дебна и сега на `черния` петък, ако има нещо допълнително.
Има въпросителна, че знам, че Билщайн имат завод и в Румъния, ама все пак си имат 2 години гаранция Франция, уж, а пък и няма да я давам на внуците тази кола..
Тампони смених вече, понеже тропаха стабилно вече на 90К :no: , та мисля само с комплекта да мина.

Още веднъж благодаря много на всички!!! :bchug:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 19.01.2010

Re: Bilstein B12

Мнение от M17cH » 01 Ное 2019, 12:11

Колеги, понижаването на накланянето в завоите със "спортно" окачване е вторично следствие на твърдостта на пружините и първоначално не е това идеята на този тип окачване.
Накланянето ляво-дясно се намаля спефицично с по-дебели реактивни щанги :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Bilstein B12

Мнение от Bexim » 01 Ное 2019, 13:58

Напълно вярно, но чак до там не се стремя.
По-скоро искам по-ниска кола, за да има по-хубаво излъчване и една идея по-добро управление, без да жертвам комфорта толкова много.
Чак с щанги няма да си играя на този етап. Иначе просто започнеш ли става бездънна яма за пари...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Bilstein B12

Мнение от Hristo » 02 Ное 2019, 9:14

Аз съм комбинирал нов айбах про кит с нови м тех амове на Закс. Това на е39 535 и поведението е супер, сякаш наистина го има това прогресивно действие. На дребни неравности имаш чувството че е меко и комфортно, но при по-резки маневри и залюлявания е много стегната. Визията си е супер и по-надолу си е мазохизъм. Може и тази комбинация да обмислиш-по-изгодна е, а и амовете са алиминиеви като ОЕМ-ските, които пак са закс, а не стомана като на билщайна. Понеже скоро се търсих крик крокодил и мерих разстояние от земята до тампона на крика отпред и разстоянието е 14см.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.03.2019

Re: Bilstein B12

Мнение от Unlim » 02 Ное 2019, 12:11

Ако искаш да усещаш всяко камъче над 1см по пътя с всички произлизащи обстоятелства - слагай.

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: TNT

Последни теми
Facebook