(евентуален) завод на VAG в България
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Да, но имаме хъб за иновации, който преди 2 години изобрети уникален соларен чадър.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: (евентуален) завод на VAG в България
bum_bum написа:Да, но имаме хъб за иновации, който преди 2 години изобрети уникален соларен чадър.
Тия закопаните 200-300 милиона там не стигат, продължават да закопават!!!!!!!!!!!!!!!!
Знаете ли, че имаме няколко суперкомпютъра, мисля вече ще станат 2 в СмехПарка, които нищо не правят!!!!
Само харчат пари - ток, поддръжка, връзкари на по 70 години на работа и т.н...............
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: (евентуален) завод на VAG в България
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: (евентуален) завод на VAG в България
blacksapphire написа:България е пълноправен член на ЕС, но няма как да се отвори завод за толкова специфична дейност, каквато е производството на автомобили. Крахът с „Great Wall“ и банкрутирането на представителството на китайската компания у нас чрез Гриша Ганчев, сериозно отблъсна големите играчи.
Най-сложната машина, която има серийно производство в страната, управлявана от Бойко Борисов, е хладилник. Да, има и тук-там и други, но важните части и модули се произвеждат в Китай.
Има една добра новина във факта, че германската „Volkswagen Group“ предпочете Турция за своя завод на Балканите – и тя е, че България поне стигна до балотаж с Турция за инвестицията от над 1,6 млрд. евро.
Да я спечели обаче означава да е подготвена. А България не е.
Първо – да, управляващите са виновни. Дори не властта, а Бойко Борисов – имаше десет години да се подготви, да преустрои държавата и да сформира екип, който да преговаря умно за качествени инвестиции. Не успя. Конграчулейшънс.
Второ, нямаме кадри. И не само за автомобилостроенето – изобщо. Откъде ще се вземат 5000 души, които трябва да работят във фабриката на VW? В Турция ежегодно на пазара излизат шест пъти повече специалисти. А в България дори да съберем випуските на всички професионални гимназии по транспорт, енергетика, автоматика, пак няма да осигурим кадрите за новата фабрика.
Години наред умни хора и неправителствени организации обясняваха, че образованието в България трябва да се обвърже с нуждите на бизнеса – и с поглед в бъдещето. Вместо това, под ласкавия поглед на властта, и вузовете, и специалностите им се разроиха напук на намаляващия брой студенти и растящия недостиг на лекари, инженери, медицински сестри. Впрочем дори и да беше оцелял онзи злополучен Eвропейски политехнически университет в Перник, открит в първия мандат на ГЕРБ, випускниците му едва ли щяха да си намерят работа в завод на „Фолксваген“. Конграчулейшънс.
Трето, големите
инвестиции заобикалят България, големи инвеститори бягат
– ЧЕЗ няма да са последните. Да, парите на емигрантите не могат да се сравняват с преките чуждестранни инвестиции (ПЧИ) – едните се изяждат, в буквалния смисъл, другите създават работни места. Но в абсолютна стойност са повече. За 2018 г. само паричните преводи (без кеша) от българите зад граница възлизат на 2,39 млрд. долара. Това е с близо 40% повече от преките чужди инвестиции в страната, които по данни на БНБ през 2018 г. са 1,532 млрд. евро. С дял от 3,8% от БВП на емигрантските пари България е най-зависима от тях от страните членки на ЕС, следват я Латвия и Литва.
Според експерти от 2010 г. насам ПЧИ в България се движат обикновено в рамките на 3,3% от БВП.
Магистралите не са икономика – само бял хляб за строителния бизнес и властта – и не докараха инвеститори. А от България продължават да изтичат хора в работоспособна възраст, повечето от които търсят добро заплащане и подредена и справедлива държава. Конграчулейшънс.
Четвърто, пазар и покупателна способност. Думата има статистиката. През 2018 г. в Турция са продадени общо 654 541 превозни средства, като пътническите автомобили са с дял от 75,8%. За 2018 г. в България са продадени 31 244 нови коли. Така че германският автомобилостроител „Volkswagen“, включващ и марките „Audi“, „Porsche“, „Seat“ и „Skoda“, ще реализира част от произвежданите годишно 350 000 автомобила в бъдещата си фабрика на турския пазар. Инфлацията и обезценяването на турската лира временно ще свият продажбите през 2019 г., но те пак ще останат десетки пъти над българските, където хит на пазара са колите втора ръка. Конграчулейшънс.
Пето, икономиката, глупци. Историята на автомобилостроенето в Турция датира от 60-те години на миналия век и днес в самото производство работят над 60 000 души, а заедно със съпътстващите бизнеси броят им се умножава десетократно. Най-големите производители на автомобили в света, в това число „Ford“, „Honda“, „Hyundai“, „Mercedes“, „Renault“, „Toyota“ имат предприятия в страната – общият им брой гони двайсет. Дори в България турски доставчици откриват предприятия за различни части за нуждите на турското автомобилостроене. Южната съседка е 15-ият най-голям производител на автомобили в света и пети в Европа.
За миналата година Турция е произвела
близо 1,6 млн. автомобила и е спечелила 32,2 млрд. долара от експорта на около 1,3 млн. превозни средства. Това е почти колкото целия български износ за 2018 г., който е за около 55,3 млрд. лв. Наред с това Турция вече обяви, че ще прави своя марка автомобил.
Международният валутен фонд вече прогнозира възстановяване на турската икономика от 2020 г. и ръст от поне 2,5% след отрицателния за тази година. И ако Турция се бори да стане една от десетте най-големи икономики в света през 2023-та от сегашната си 17-та позиция, България дори не може да задмине Румъния по дял на БВП на глава от населението. Конграчулейшънс.
Шесто, оправданието не може да е само Катар – държавата, която притежава 17% във „Фолксваген“. Това е сериозен акционер, но решение за инвестиция, която ще стигне 2 млрд. евро, не се взема заради подкрепата на турския президент Ердоган за емирството, навлякло си американския гняв. Българските управляващи го знаят. А нямаше мандат, в който Борисов да не ходи в Катар на визита; през април т. г. и президентът Румен Радев отиде. Вестоносците на властта предаваха все за обнадеждаващи резултати от посещенията – овце, агнета, мед, биотехнологии, втечнен газ. Все в бъдеще време. Конграчулейшънс.
Седмо, потърпевши сме всички ние, обикновените български граждани. Една голяма корпорация налага свои добри корпоративни практики, стандарти на мениджмънт и заплащане – пари на светло, здравни и социални бонуси, обучение. По нея щяхме да мерим българския бизнес. А сега пак ще мерим по това кой осигурява на минималната работна заплата и кой – малко над нея, и как да бъде накаран работникът да работи повече срещу по-малко пари.
По стар управленски табиет ще се търси виновен извън самите виновници. Министерството на икономиката заучено отговаря, че няма окончателно решение, сякаш можем да се надяваме на друго след месец. Борисов мълчи – на него по принцип все някой друг му е виновен. Тройната коалиция, комунистите, карикатуристите.
Конграчулейшънс.
Мисля, че е време да заключим темата, този пост каза всичко, което може да се каже.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: (евентуален) завод на VAG в България
По сигнал на drago_pavlov отключвам темата.
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/07/01 ... v_turciia/
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/07/01 ... v_turciia/
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: (евентуален) завод на VAG в България
N.Mihaylovski написа:По сигнал на drago_pavlov отключвам темата.
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/07/01 ... v_turciia/
Онзи изтрещялник Ердо си мисли, че е хванал някой за дъртия, ама не е познал
Турската лира стана 25 стотинки Ония тръгнал да се пери на всички
И на САЩ, и на ЕС, и т.н. Хубаво, ама още не е дошло времето, когато той ще кара влака
Не стига друго, ами и постоянно се мъчи да създава хаос из Средиземноморието, че и в Гърция
Та нормално да го натиснат с подобни неща. Интересно дали ще има още нещо
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Интересното е дали ще има изобщо нов завод след кризата.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: (евентуален) завод на VAG в България
pampo написа:След кризата най-вероятно да, но кога точно ще е това?
Като гледам, че пак се развихря Ковида, тая криза кой знае кога ще удари сериозно, че и да отмине
Т.е. нов завод ще има някъде по света, ама той ще е за елетрички вероятно Или някакви хибриди
И ако тоя фанатик изтряскал не се укроти малко, най-вероятно няма да е в Турция
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Честито на гърците.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Единственото, в което ни бива като гледам, са евтините програмисти...
Re: (евентуален) завод на VAG в България
^ направо за нищо не ставаме. Най-вече за колонизиране на цели континенти по стотици години и за започване на упостошителни войни...
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/01 ... eta_sa_12/
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/01 ... eta_sa_12/
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: kiko