(евентуален) завод на VAG в България

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от bum_bum » 14 Юли 2019, 15:08

Да, но имаме хъб за иновации, който преди 2 години изобрети уникален соларен чадър. :mhihi:
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от zAcK » 14 Юли 2019, 16:08

bum_bum написа:Да, но имаме хъб за иновации, който преди 2 години изобрети уникален соларен чадър. :mhihi:


Тия закопаните 200-300 милиона там не стигат, продължават да закопават!!!!!!!!!!!!!!!!
Знаете ли, че имаме няколко суперкомпютъра, мисля вече ще станат 2 в СмехПарка, които нищо не правят!!!!
Само харчат пари - ток, поддръжка, връзкари на по 70 години на работа и т.н...............
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от Bogat-Beden » 14 Юли 2019, 16:40

Изображение
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от N.Mihaylovski » 14 Юли 2019, 17:51

blacksapphire написа:България е пълноправен член на ЕС, но няма как да се отвори завод за толкова специфична дейност, каквато е производството на автомобили. Крахът с „Great Wall“ и банкрутирането на представителството на китайската компания у нас чрез Гриша Ганчев, сериозно отблъсна големите играчи.

Най-сложната машина, която има серийно производство в страната, управлявана от Бойко Борисов, е хладилник. Да, има и тук-там и други, но важните части и модули се произвеждат в Китай.

Има една добра новина във факта, че германската „Volkswagen Group“ предпочете Турция за своя завод на Балканите – и тя е, че България поне стигна до балотаж с Турция за инвестицията от над 1,6 млрд. евро.
Да я спечели обаче означава да е подготвена. А България не е.

Първо – да, управляващите са виновни. Дори не властта, а Бойко Борисов – имаше десет години да се подготви, да преустрои държавата и да сформира екип, който да преговаря умно за качествени инвестиции. Не успя. Конграчулейшънс.

Второ, нямаме кадри. И не само за автомобилостроенето – изобщо. Откъде ще се вземат 5000 души, които трябва да работят във фабриката на VW? В Турция ежегодно на пазара излизат шест пъти повече специалисти. А в България дори да съберем випуските на всички професионални гимназии по транспорт, енергетика, автоматика, пак няма да осигурим кадрите за новата фабрика.

Години наред умни хора и неправителствени организации обясняваха, че образованието в България трябва да се обвърже с нуждите на бизнеса – и с поглед в бъдещето. Вместо това, под ласкавия поглед на властта, и вузовете, и специалностите им се разроиха напук на намаляващия брой студенти и растящия недостиг на лекари, инженери, медицински сестри. Впрочем дори и да беше оцелял онзи злополучен Eвропейски политехнически университет в Перник, открит в първия мандат на ГЕРБ, випускниците му едва ли щяха да си намерят работа в завод на „Фолксваген“. Конграчулейшънс.

Трето, големите
инвестиции заобикалят България, големи инвеститори бягат



– ЧЕЗ няма да са последните. Да, парите на емигрантите не могат да се сравняват с преките чуждестранни инвестиции (ПЧИ) – едните се изяждат, в буквалния смисъл, другите създават работни места. Но в абсолютна стойност са повече. За 2018 г. само паричните преводи (без кеша) от българите зад граница възлизат на 2,39 млрд. долара. Това е с близо 40% повече от преките чужди инвестиции в страната, които по данни на БНБ през 2018 г. са 1,532 млрд. евро. С дял от 3,8% от БВП на емигрантските пари България е най-зависима от тях от страните членки на ЕС, следват я Латвия и Литва.

Според експерти от 2010 г. насам ПЧИ в България се движат обикновено в рамките на 3,3% от БВП.

Магистралите не са икономика – само бял хляб за строителния бизнес и властта – и не докараха инвеститори. А от България продължават да изтичат хора в работоспособна възраст, повечето от които търсят добро заплащане и подредена и справедлива държава. Конграчулейшънс.

Четвърто,
пазар и покупателна способност. Думата има статистиката. През 2018 г. в Турция са продадени общо 654 541 превозни средства, като пътническите автомобили са с дял от 75,8%. За 2018 г. в България са продадени 31 244 нови коли. Така че германският автомобилостроител „Volkswagen“, включващ и марките „Audi“, „Porsche“, „Seat“ и „Skoda“, ще реализира част от произвежданите годишно 350 000 автомобила в бъдещата си фабрика на турския пазар. Инфлацията и обезценяването на турската лира временно ще свият продажбите през 2019 г., но те пак ще останат десетки пъти над българските, където хит на пазара са колите втора ръка. Конграчулейшънс.

Пето, икономиката, глупци. Историята на автомобилостроенето в Турция датира от 60-те години на миналия век и днес в самото производство работят над 60 000 души, а заедно със съпътстващите бизнеси броят им се умножава десетократно. Най-големите производители на автомобили в света, в това число „Ford“, „Honda“, „Hyundai“, „Mercedes“, „Renault“, „Toyota“ имат предприятия в страната – общият им брой гони двайсет. Дори в България турски доставчици откриват предприятия за различни части за нуждите на турското автомобилостроене. Южната съседка е 15-ият най-голям производител на автомобили в света и пети в Европа.


За миналата година Турция е произвела



близо 1,6 млн. автомобила и е спечелила 32,2 млрд. долара от експорта на около 1,3 млн. превозни средства. Това е почти колкото целия български износ за 2018 г., който е за около 55,3 млрд. лв. Наред с това Турция вече обяви, че ще прави своя марка автомобил.

Международният валутен фонд вече прогнозира възстановяване на турската икономика от 2020 г. и ръст от поне 2,5% след отрицателния за тази година. И ако Турция се бори да стане една от десетте най-големи икономики в света през 2023-та от сегашната си 17-та позиция, България дори не може да задмине Румъния по дял на БВП на глава от населението. Конграчулейшънс.

Шесто, оправданието не може да е само Катар – държавата, която притежава 17% във „Фолксваген“. Това е сериозен акционер, но решение за инвестиция, която ще стигне 2 млрд. евро, не се взема заради подкрепата на турския президент Ердоган за емирството, навлякло си американския гняв. Българските управляващи го знаят. А нямаше мандат, в който Борисов да не ходи в Катар на визита; през април т. г. и президентът Румен Радев отиде. Вестоносците на властта предаваха все за обнадеждаващи резултати от посещенията – овце, агнета, мед, биотехнологии, втечнен газ. Все в бъдеще време. Конграчулейшънс.

Седмо, потърпевши сме всички ние, обикновените български граждани. Една голяма корпорация налага свои добри корпоративни практики, стандарти на мениджмънт и заплащане – пари на светло, здравни и социални бонуси, обучение. По нея щяхме да мерим българския бизнес. А сега пак ще мерим по това кой осигурява на минималната работна заплата и кой – малко над нея, и как да бъде накаран работникът да работи повече срещу по-малко пари.

По стар управленски табиет ще се търси виновен извън самите виновници. Министерството на икономиката заучено отговаря, че няма окончателно решение, сякаш можем да се надяваме на друго след месец. Борисов мълчи – на него по принцип все някой друг му е виновен. Тройната коалиция, комунистите, карикатуристите.
Конграчулейшънс.



Мисля, че е време да заключим темата, този пост каза всичко, което може да се каже.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от N.Mihaylovski » 03 Юли 2020, 19:59

По сигнал на drago_pavlov отключвам темата.
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/07/01 ... v_turciia/
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от zAcK » 03 Юли 2020, 21:52

N.Mihaylovski написа:По сигнал на drago_pavlov отключвам темата.
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/07/01 ... v_turciia/


Онзи изтрещялник Ердо си мисли, че е хванал някой за дъртия, ама не е познал :mhihi:
Турската лира стана 25 стотинки :mhihi: Ония тръгнал да се пери на всички :mhihi:
И на САЩ, и на ЕС, и т.н. Хубаво, ама още не е дошло времето, когато той ще кара влака :mhihi:

Не стига друго, ами и постоянно се мъчи да създава хаос из Средиземноморието, че и в Гърция :kuku:

Та нормално да го натиснат с подобни неща. Интересно дали ще има още нещо :dunno:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от drago_pavlov » 03 Юли 2020, 22:10

Интересното е дали ще има изобщо нов завод след кризата.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 24.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от pampo » 03 Юли 2020, 22:44

След кризата най-вероятно да, но кога точно ще е това? :dunno:

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от zAcK » 03 Юли 2020, 23:51

pampo написа:След кризата най-вероятно да, но кога точно ще е това? :dunno:


Като гледам, че пак се развихря Ковида, тая криза кой знае кога ще удари сериозно, че и да отмине :dunno:
Т.е. нов завод ще има някъде по света, ама той ще е за елетрички вероятно :mhihi: Или някакви хибриди :bchug:
И ако тоя фанатик изтряскал не се укроти малко, най-вероятно няма да е в Турция :dunno:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от Exclusive89 » 04 Яну 2021, 12:50

Честито на гърците.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от Моджо » 04 Яну 2021, 18:19

Ко станало ?
ПП, това ли ?
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... a-gartsiya
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от Е.Димитров » 06 Яну 2021, 19:59

Май няма да правят завод в Турция

https://www.dw.com/bg/%D1%84%D0%BE%D0%B ... a-56134232

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от Exclusive89 » 06 Яну 2021, 21:47

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 11.06.2020

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от nxn » 06 Яну 2021, 23:40

Единственото, в което ни бива като гледам, са евтините програмисти...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 24.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: (евентуален) завод на VAG в България

Мнение от pampo » 07 Яну 2021, 16:49

^ направо за нищо не ставаме. Най-вече за колонизиране на цели континенти по стотици години и за започване на упостошителни войни...
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/01 ... eta_sa_12/

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kiko

Последни теми
Facebook