Почистване на DPF филтри
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Почистване на DPF филтри
Днес видях в "тубата" клип как българска фирма почиства машинно DPF филтри. Някой колега ползвал ли е тази или подобна услуга? Ако да ,има ли ефект от този способ? Погледнах и цените около 250 лв за леки коли с ДДС.
https://youtu.be/UcP3_NNvYcg
https://youtu.be/UcP3_NNvYcg
Няма вече BMW
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Почистване на DPF филтри
Ще има ефект, стига да не лекуваш симптом, а проблема. Аз лично, със сигурност бих пробвал всякакви варианти на пране, чистене и продухване преди ампутация. Тия резачи, мапери и тунери, болшинството, са такива специалисти, че .... заеби.
Ubi dubium, ibi libertas
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Почистване на DPF филтри
В поне 90% от случаите на проблем с DPF-а, същият се запушва заради липсата на регенерация от страна на ECU-то. А това става, защото или термостат е заминал, или подгревни свещи, или нещо друго, свързано...
Т.е. Ползата от подобно чистене ще има, едва когато е отстранен проблема, поради който самата кола не регенерира сама. Дори много запушени DPF-и подлежат на чистене.
Т.е. Ползата от подобно чистене ще има, едва когато е отстранен проблема, поради който самата кола не регенерира сама. Дори много запушени DPF-и подлежат на чистене.
- a bmw driver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 5.10.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: '97, Е36 320i touring
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: techno violet metallic
Re: Почистване на DPF филтри
Подкрепям горното мнение от личен опит.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW не може да се опише, трябва да се почувства.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Почистване на DPF филтри
Аз съм чистил, но не в Мкомплект, на машина с ултразвук и ефекта е повече от добър. При мен регенерациите си вървяха, наляганията ОК, НО бяха твърде чести. Оказа се на 62% запушен/запълнен и т.н. Междувременно бях монтирал афтърмаркет, който най-вероятно беше със фалшив катализатор или по-скоро изобщо нямаше такъв. Върнах си оригиналния след почиsтване във Варна, има обява в olx.bg.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Почистване на DPF филтри
При DPF-и, при които се получава по-честа регенерация е добре известно време да се кара с добавка за чистене на DPF - например Protec Diesel Super Clean. Съставките ѝ понижават температурата на горене на частиците, което позволява за по-ефективна "пасивна регенерация" (т.е. в моментите, когато температурата в генерацията е поне 300С, но ECU-то не е поискал регенерация). Това позволява за индиректно и постепенно изгаряне на частиците в DPF-а, което от своя страна подпомага ECU-то при активна регенерация - частиците горят ОЩЕ повече.
В последствие ако се сипва от тази добавка "през един резервоар", проблеми с DPF-а няма да има, дори и само в градски условия да се кара автомобила. Стига, разбира се, всичко по горивната и охладителната система да е ОК.
В последствие ако се сипва от тази добавка "през един резервоар", проблеми с DPF-а няма да има, дори и само в градски условия да се кара автомобила. Стига, разбира се, всичко по горивната и охладителната система да е ОК.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Почистване на DPF филтри
Ето и нещо разписано по въпроса, за който го интересуват по-специално нещата около чистене на DPF-а докато е на автомобила:
"За регенерация се иска двг да работи при МИНИМУМ 75С, като при падане под 75С регенерацията автоматично спира. Масово е проблем работата при ниска температура, заради "счупен" термостат. Мотора едвам-едвам достига 70С, и то в яки задръствания. Резултат - активна регенерация не се случва.
При показване на съобщение на дисплея "Запушен DPF" вероятно в DDE имаш записани грешки, свързани със запушването на DPF, които грешки НЕ позволяват на колата/ECU сама да направи регенерация, дори и след смяна на термостатите.
За да се получи регенерацията се иска следното:
- смяна на термостати, задължително.
- изтриване на грешките, свързани с DPF-а, както и активиране на принудителна регенерация
- наличие на поне 1/2 гориво в резервоара.
- сипване на читава добавка за сваляне на температурата на горене на саждите. Препоръчвам Pro-Tec DPF Super Clean, сипва се преди наливане на горивото, целият флакон на около 55-60 литра ОБЩО гориво в резервоара.
- загряване на двг. до поне 75С (препоръчително е да е загряла оптимално т.е. 87С - 95С)
- натоварване над двг. т.е. НЕ е важно да караш при високи обороти, важно е двигателя да се товари (например каране по баир нагоре), че да се отделя повече топлина и да се вдигне температурата в генерацията и да почне да гори саждите. Т.е. няма нужда двигателя да се гърчи над 3000RPM, защото тогава освен всичко друго е и в бууста на турбината и се олекотява натоварването. 2200-2500RPM са достатъчни, както и изкачване или поне сравнително равен път, без много спускания.
Имай предвид, че грешките за DPF се записват отново в DDE сравнително лесно, ако датчика за обратно налягане в генерацията подаде сигнал за високо обратно налягане. Тогава активна регенерация не може да се случи, но поради наличие на добавката, саждите ще горят при "пасивна регенерация" заради понижената им температура на горене, което ще спомогне все пак за понижаване на количеството на сажди и от там и обратното налягане. Това, от своя страна, ще позволи след повторно (или потретно, или 20-тото) триене на грешки да няма условия да се записват нови грешки в ECU, след което автомобилът ще започне сам да си активира "активна регенерация" и да си контролира процеса, дори и в градски условия."
"За регенерация се иска двг да работи при МИНИМУМ 75С, като при падане под 75С регенерацията автоматично спира. Масово е проблем работата при ниска температура, заради "счупен" термостат. Мотора едвам-едвам достига 70С, и то в яки задръствания. Резултат - активна регенерация не се случва.
При показване на съобщение на дисплея "Запушен DPF" вероятно в DDE имаш записани грешки, свързани със запушването на DPF, които грешки НЕ позволяват на колата/ECU сама да направи регенерация, дори и след смяна на термостатите.
За да се получи регенерацията се иска следното:
- смяна на термостати, задължително.
- изтриване на грешките, свързани с DPF-а, както и активиране на принудителна регенерация
- наличие на поне 1/2 гориво в резервоара.
- сипване на читава добавка за сваляне на температурата на горене на саждите. Препоръчвам Pro-Tec DPF Super Clean, сипва се преди наливане на горивото, целият флакон на около 55-60 литра ОБЩО гориво в резервоара.
- загряване на двг. до поне 75С (препоръчително е да е загряла оптимално т.е. 87С - 95С)
- натоварване над двг. т.е. НЕ е важно да караш при високи обороти, важно е двигателя да се товари (например каране по баир нагоре), че да се отделя повече топлина и да се вдигне температурата в генерацията и да почне да гори саждите. Т.е. няма нужда двигателя да се гърчи над 3000RPM, защото тогава освен всичко друго е и в бууста на турбината и се олекотява натоварването. 2200-2500RPM са достатъчни, както и изкачване или поне сравнително равен път, без много спускания.
Имай предвид, че грешките за DPF се записват отново в DDE сравнително лесно, ако датчика за обратно налягане в генерацията подаде сигнал за високо обратно налягане. Тогава активна регенерация не може да се случи, но поради наличие на добавката, саждите ще горят при "пасивна регенерация" заради понижената им температура на горене, което ще спомогне все пак за понижаване на количеството на сажди и от там и обратното налягане. Това, от своя страна, ще позволи след повторно (или потретно, или 20-тото) триене на грешки да няма условия да се записват нови грешки в ECU, след което автомобилът ще започне сам да си активира "активна регенерация" и да си контролира процеса, дори и в градски условия."
- a bmw driver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 5.10.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: '97, Е36 320i touring
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: techno violet metallic
Re: Почистване на DPF филтри
Освен 75 градуса на охлаждащата течност, се изисква и поне 250 градуса преди dpf-a.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW не може да се опише, трябва да се почувства.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Почистване на DPF филтри
Аз по-горе съм написал 300С, ама може и 250С да са.... не си я спомних точната стойност
- a bmw driver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 5.10.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: '97, Е36 320i touring
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: techno violet metallic
Re: Почистване на DPF филтри
250С или 300С- не е чак толкова проблемно.
При мен след смяна на термостатите, дори и през диагностика, колата не искаше да се регенерира.
Не помня каква химия слага, но стоя около 40мин с нея, после впръска друг химикал за почистване. И чак след това, след неколкократно изчистване на грешките за DDE, се оправи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
При мен след смяна на термостатите, дори и през диагностика, колата не искаше да се регенерира.
Не помня каква химия слага, но стоя около 40мин с нея, после впръска друг химикал за почистване. И чак след това, след неколкократно изчистване на грешките за DDE, се оправи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW не може да се опише, трябва да се почувства.
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Почистване на DPF филтри
hell's angel написа:Ще има ефект, стига да не лекуваш симптом, а проблема. Аз лично, със сигурност бих пробвал всякакви варианти на пране, чистене и продухване преди ампутация. Тия резачи, мапери и тунери, болшинството, са такива специалисти, че .... заеби.
Абсолютно вярно!
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
Re: Почистване на DPF филтри
Здравейте,
Според Вас, препоръчително ли е да наливам тази добавка в автомобил на 27х. км.?
Според Вас, препоръчително ли е да наливам тази добавка в автомобил на 27х. км.?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани