Препоръчайте ключ за гуми
Модератор: Общи модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Какво не му харесвате на оригиналния БМВ ключ за гуми?
Спомням си на мемориала на Левски на подбалканската едни пичове с Пежо със спукана гума как не можеха да си отвият болтовете.
Имаха 2 ключа - кръстачка и стандартния ключ на Пежото. Е, кръстачката се счупи на заварката по средата, а ключа на Пежо се усука като кашкавален.
С думите - ей ся ще го развием изкарах БМВ ключа от багажника на зверчето, момчетата викаха - и тоя ще се чупи - нищо подобно, само боята се напука, но всички болтове се развиха.
Инженера го е измислил - лек, надежден. Можеш да скочиш върху него, да го въртиш като перка с един пръст за бързо отвиване/завиване итн.
Спомням си на мемориала на Левски на подбалканската едни пичове с Пежо със спукана гума как не можеха да си отвият болтовете.
Имаха 2 ключа - кръстачка и стандартния ключ на Пежото. Е, кръстачката се счупи на заварката по средата, а ключа на Пежо се усука като кашкавален.
С думите - ей ся ще го развием изкарах БМВ ключа от багажника на зверчето, момчетата викаха - и тоя ще се чупи - нищо подобно, само боята се напука, но всички болтове се развиха.
Инженера го е измислил - лек, надежден. Можеш да скочиш върху него, да го въртиш като перка с един пръст за бързо отвиване/завиване итн.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Хаос написа:Какво не му харесвате на оригиналния БМВ ключ за гуми?
Инженера го е измислил - лек, надежден. ...
Тоя същия инженер е измислил и оригиналния крик на Х3-ката - да не ти казвам какво се случи с него, специална тема съм пускал... И се оказа, че не съм само аз. Иначе за ключа - нищо лошо не мога да кажа.
Хаос написа:Спомням си на мемориала на Левски на подбалканската едни пичове с Пежо със спукана гума как не можеха да си отвият болтовете.
Имаха 2 ключа - кръстачка и стандартния ключ на Пежото. Е, кръстачката се счупи на заварката по средата, а ключа на Пежо се усука като кашкавален.
Явно са били пренатегнати тия болтове... Щото не вярвам да не са били отвивани 10 години, та толкова да ръждясат.
На кръстачките точно връзката в средата им е слабото място, но като уцелиш читава в това отношение - повече грижи нямаш... Не съм фен на руската техника (никак даже... ), но не мога да си изкривя душата - руската кръстачка не е мръднала за толкова години, и все още хваща главите на болтовете доста плътно - камъчето не се раздуло, с други думи.
Excellent! Steven is my name!
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Пичове не може да ме убедите в плюсове на оригиналните и на евтините от практикер и подобни - точно защото съм ги ползвал и са супер смешни и са се предавали лесно (сега някой от вас може и да е имал добро попадение от тях, ама...). Аз като човек счупил няколко и с изпускал крик - не бих им се доверил повече - колата ми е по-скъпа от спестени 50-100 лева за тези артикули.
Гайковерта май го отписва - мега удобно е, но ми идва доста пари за 2-3 пъти в годината, а тези до 200-300 лева явно няма да ги бъде (акумулаторните).
Благодаря на другите колеги за съветите. Това ми изглежда като добро комбо:
Геко крик нископрофилен от 80мм
Force динамометричен 1/2 45-210NM
Вложка 17 (примерна)
Само пак да попитам пречи ли му на този ключ на Force да развива, освен да завива? И мога ли директно с вложката на него или ми трябва и някакво удължение за него?
Гайковерта май го отписва - мега удобно е, но ми идва доста пари за 2-3 пъти в годината, а тези до 200-300 лева явно няма да ги бъде (акумулаторните).
Благодаря на другите колеги за съветите. Това ми изглежда като добро комбо:
Геко крик нископрофилен от 80мм
Force динамометричен 1/2 45-210NM
Вложка 17 (примерна)
Само пак да попитам пречи ли му на този ключ на Force да развива, освен да завива? И мога ли директно с вложката на него или ми трябва и някакво удължение за него?
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Rainbow написа:Пичове не може да ме убедите
Само пак да попитам пречи ли му на този ключ на Force да развива, освен да завива? И мога ли директно с вложката на него или ми трябва и някакво удължение за него?
За човек, който пита дали може да развива с динамометричен ключ се изказваш доста уверено.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Яд ме е само, че не си пазя снимката да ти покажа оригиналният инженерски БМВ крик как цъфна като роза и как вътре е шибана пластмаса... Овъртян камък и телескопичните с луфт сте ги виждали предполагам.
Определено разбирам, защо почти всичките ми познати от форума, вече не влизат тук... Питаш нещо конкретно, казваш какво не искаш и веднага ти се дава акъл точно за това масово или ти обясняват, че не разбираш нищо
П.С.: За завиването - според мен не би трябвало да има проблем с динамометричният, но знам ли, нали е с някакъв механизъм за нютоните и някой колега сподели преди това, че развива с друг, а натяга с него, та заради това питам главно, да не е нещо да се прецака механизмът му. Видях, че единият имаше селектор On/Off, което ако не спира просто меренето на нютони, има логика да е посоката на работа...
П.С.2: Както винаги ще си се придържам към американските форуми главно, благодаря за включванията и май ми е време да спра и да споделям информация в този
Определено разбирам, защо почти всичките ми познати от форума, вече не влизат тук... Питаш нещо конкретно, казваш какво не искаш и веднага ти се дава акъл точно за това масово или ти обясняват, че не разбираш нищо
П.С.: За завиването - според мен не би трябвало да има проблем с динамометричният, но знам ли, нали е с някакъв механизъм за нютоните и някой колега сподели преди това, че развива с друг, а натяга с него, та заради това питам главно, да не е нещо да се прецака механизмът му. Видях, че единият имаше селектор On/Off, което ако не спира просто меренето на нютони, има логика да е посоката на работа...
П.С.2: Както винаги ще си се придържам към американските форуми главно, благодаря за включванията и май ми е време да спра и да споделям информация в този
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Този динамометричен ключ не е за тази работа дето я мислиш. Вземи си един върток от тез 380мм-овите на Force и не се занимавай с глупости. Доколкото за крика аз не бих мъкнал крокодил в багажника. Оригиналния не го знам от кой модел е ,но ако има тампон отдолу по добре вземи нещо от този сорт https://toolspanda.com/крик-механичен-тип-жаба-15т-10546.html
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Страшен е оригиналния ключ, на Е36цата едно време го извадих с некъв бегъл опит да развия болтовете от железарките след зимата, огъна се 2 пъти на кашаквал и видяхме, че няма да стане. От тогава, 10тина години кръстачката в багажника и не е мръднала. С нея си сменях и колелата 2 пъти годишно. Здраво е на боклук това и няма огъване никакво при него. Крика и той ако го сложиш леко накриво и тоя и от Е46 и си ебават мамата. Тия неща ако некой си мисли, че са страшно добре проектирани може да ходи да се застреля, там се слага най-много cost savings в изработката на боклуците в багажника точно. То и затва на всяко BMW след 2008 вече и ги няма тотално, заедно с резервната гума.
Re: Препоръчайте ключ за гуми
b00st написа:Страшен е оригиналния ключ, на Е36цата едно време го извадих с некъв бегъл опит да развия болтовете от железарките след зимата, огъна се 2 пъти на кашаквал и видяхме, че няма да стане. От тогава, 10тина години кръстачката в багажника и не е мръднала. С нея си сменях и колелата 2 пъти годишно. Здраво е на боклук това и няма огъване никакво при него. Крика и той ако го сложиш леко накриво и тоя и от Е46 и си ебават мамата. Тия неща ако некой си мисли, че са страшно добре проектирани може да ходи да се застреля, там се слага най-много cost savings в изработката на боклуците в багажника точно. То и затва на всяко BMW след 2008 вече и ги няма тотално, заедно с резервната гума.
Благодаря колега, поне да видя, че не съм единствен в размислите си
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Препоръчайте ключ за гуми
По-старите коли имаха здрави оригинални ключове, след 95 всичко е кашкавал. Ауди имаха едни ключове дето представляваха увита тръба и накрайник за съответния размер болт - е това няма чупене/огъване. Криковете вършат работа при положение, че се сложи равна подложка под него и колата е застопорена да не мърда напред/назад (не само скорост и ръчна, трябва си паве ). Не са ли изпълнени тия условия - крика се навива като макарон.
Скъпата кръстачка също не е гаранция - докато имах гумаджийниците бях купувал една от най-скъпите на Beta, на първата употреба се скъса през средата. Не ми уважиха гаранцията . После купих някакъв телескопичен, супер зле изглеждащ инстурент, който се оказа безобразно здрав. Дори при напъване с допълнителна тръба не се огъваше, камъните не се чупеха абе най-добре похарчените 35лв, още ме е яд, че го загубих някъде
Скъпата кръстачка също не е гаранция - докато имах гумаджийниците бях купувал една от най-скъпите на Beta, на първата употреба се скъса през средата. Не ми уважиха гаранцията . После купих някакъв телескопичен, супер зле изглеждащ инстурент, който се оказа безобразно здрав. Дори при напъване с допълнителна тръба не се огъваше, камъните не се чупеха абе най-добре похарчените 35лв, още ме е яд, че го загубих някъде
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Borymeckata написа:Хаос написа:Какво не му харесвате на оригиналния БМВ ключ за гуми?
Инженера го е измислил - лек, надежден. ...
Тоя същия инженер е измислил и оригиналния крик на Х3-ката - да не ти казвам какво се случи с него, специална тема съм пускал... И се оказа, че не съм само аз. Иначе за ключа - нищо лошо не мога да кажа.
Явно не е бил същия инженер! Оригиналния ключ е много хубав и удобен! Материала е отличен! За крика не знам... Моя съм го ползвал няколко пъти и нямам ядове или проблеми с него.Купил съм и един винтов/ножичен/'жаба',с който да си повдигам единия мотор,че няма централна стойка,но още не съм го пробвал.Ще стане и за колата.Ако се налага да стои вдигната повече време,винаги подлагам някаква стойка,на която да спусна колата.Не я оставям да стои много време във въздуха.
П.П. Преди време купих и на брат ми един БМВ-ключ (за Опел Астра Г),защото неговия не беше хубав,а и купената от него кръстачка се прецака...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Препоръчайте ключ за гуми
хиляда процента съм сигурен, че си го поставил неправилно и не си използвал подпирачката от комплекта, той се е наклонил и силите са го сплескали. Също съм сигурен, че не си подсигурил колата с резервната гума под прага при повдигането на крик. С една дума не си спазил инструкцията за експлоатация, после инженерите са ти виновни, че не са го преоразмерили, за да е дуракоустойчив.Rainbow написа:Яд ме е само, че не си пазя снимката да ти покажа оригиналният инженерски БМВ крик как цъфна като роза и как вътре е шибана пластмаса... Овъртян камък и телескопичните с луфт сте ги виждали предполагам.
Rainbow написа:Определено разбирам, защо почти всичките ми познати от форума, вече не влизат тук... Питаш нещо конкретно, казваш какво не искаш и веднага ти се дава акъл точно за това масово или ти обясняват, че не разбираш нищо
Ако разбираш от нещо ще питаш ли по форумите?
Rainbow написа:П.С.: За завиването - според мен не би трябвало да има проблем с динамометричният, но знам ли, нали е с някакъв механизъм за нютоните и някой колега сподели преди това, че развива с друг, а натяга с него, та заради това питам главно, да не е нещо да се прецака механизмът му. Видях, че единият имаше селектор On/Off, което ако не спира просто меренето на нютони, има логика да е посоката на работа...
Точно в он-офф селектора е проблема...
Rainbow написа:П.С.2: Както винаги ще си се придържам към американските форуми главно, благодаря за включванията и май ми е време да спра и да споделям информация в този
Сигурен съм, че там ще няма да ти се смеят... много.
Питаш конкретно и ти се обяснява конкретно. Като не съвпада с твоето мнение те дразни, но това е персонален проблем. Ти си тук не за съвет, а за повдигане на себеоценката чрез изстискване на мнения, съвпадащи с твоята гледна точка. Сложи повече емотиконки, те са най-добрите аргументи по форумите и фейсбоклук.
Онтопик:
Купи си Snap-on и гарантирано няма да имаш проблеми. Евър.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Кръстачките са надеждни, даже има едни, които не са със заварка по средата а си е отливка цялото нещо - мотае ми се една такава из гаража.
Това, което ме отказва от тях са 2 неща:
1. Неудобна е за съхранение в багажника на колата - все не мгоа да и намеря място на което да не пречи и/или да не тракатлясва при движение
2. случало ми се е при по-сериозно напъване да ми изплесне и риска за прецакване на боята на околните ламарини е голям
Лоста за отвиване като го хванеш с едната ръка в края, а другата на оста при вложката, хем имаш усилие само на въртене(защото с едната ръка упражняваш сила в обратна посока на другата), хем държиш точно при болта, така че да не може да изплесне, хем имаш дълго рамо.
Това, което ме отказва от тях са 2 неща:
1. Неудобна е за съхранение в багажника на колата - все не мгоа да и намеря място на което да не пречи и/или да не тракатлясва при движение
2. случало ми се е при по-сериозно напъване да ми изплесне и риска за прецакване на боята на околните ламарини е голям
Лоста за отвиване като го хванеш с едната ръка в края, а другата на оста при вложката, хем имаш усилие само на въртене(защото с едната ръка упражняваш сила в обратна посока на другата), хем държиш точно при болта, така че да не може да изплесне, хем имаш дълго рамо.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Да споделя и аз още един вариант - след приключения с китайски кръстачки и телескопични ключове (масовите по строителните хипермаркети), се сдобих с най-обикновен ключ от този тип за около 6-7 лева:
Самият ключ е къс, но влиза перфектно в дръжката от крика (тип крокодил от най-малките и масови по 2-3 тона) и това прави 50тина см рамо. Така вече повече от 3 години си въртя джантите на 2те коли без никакви проблеми. Дръжката от крика се ползва само за разхлабване, след това се маха и само с ключа се доразвиват болтовете с един пръст, тъй като е достатъчно къс и не опира в земята. При тръгване на път просто се прибира и дръжката на крика в багажника под кората.
Самият ключ е къс, но влиза перфектно в дръжката от крика (тип крокодил от най-малките и масови по 2-3 тона) и това прави 50тина см рамо. Така вече повече от 3 години си въртя джантите на 2те коли без никакви проблеми. Дръжката от крика се ползва само за разхлабване, след това се маха и само с ключа се доразвиват болтовете с един пръст, тъй като е достатъчно къс и не опира в земята. При тръгване на път просто се прибира и дръжката на крика в багажника под кората.
- mi6obmw
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 12.05.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, Е53
- Мечтае да кара: ново
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Аз съм за оригиналния ключ на е46. Инструментите са heyco, която е водеща марка в Европа. Лично съм го пробвал много пъти със всичките си 90ина кг. и не е мръднал.
За крика наистина, като че ли не е много здрав(е46) , но съм склонен да го отдам на неправилното повдигане или по - скоро застопоряване на колата.
Иначе ( към автора) в американските ти форуми най- вероятно ще прочетеш за световно известните snap on, както някой написа, но те почти не се барат откъм цена. И затова и явно пишеш в “евтиния” наш форум, за да разбереш за бюджетните решения на колегите.
За крика наистина, като че ли не е много здрав(е46) , но съм склонен да го отдам на неправилното повдигане или по - скоро застопоряване на колата.
Иначе ( към автора) в американските ти форуми най- вероятно ще прочетеш за световно известните snap on, както някой написа, но те почти не се барат откъм цена. И затова и явно пишеш в “евтиния” наш форум, за да разбереш за бюджетните решения на колегите.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Препоръчайте ключ за гуми
Rainbow написа:... Овъртян камък и телескопичните с луфт сте ги виждали предполагам.
Определено разбирам, защо почти всичките ми познати от форума, вече не влизат тук... Питаш нещо конкретно, казваш какво не искаш и веднага ти се дава акъл точно за това масово или ти обясняват, че не разбираш нищо
Не знам защо се сърдиш, че форума не е като едно време, не е, няма спор, такива са времената.
Аз ползвам телескопичен от Mr.Bricolage за 12 лв (имам и оригиналния в багажника) като му изхвърлих камъка на второто използване и вече четвърта година нямам проблем. Сам си сменям гумите преди и след зимата, сам си сменям дискове, накладки, датчици и всичко по окачването, точно с този ключ. Лятото скъса оригинален секрет, стегнат от гумаджии.
Ако търсите динамометричен ключ за джанти по-добре си сменете професията/хобите.
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани