Тех ко

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Тех ко

Мнение от Jordana » 03 Дек 2018, 21:21

Castrol 950gr,
Motul 2375gr,
Bardahl 3300gr,
Castrol con aditivo aumenta notablemente
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тех ко

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2018, 23:03

sixstraight написа:
steeN написа:
10-60 изобщо не е за "нормални" двигатели и наистина е тъпотия да се налива в М50ки и такива.

Защо, аз имам м50 и го карам с 10в60 :dunno:


Щото двигателя ти не е предвиден за такова масло и съответно нямаш вискозитет в следствие и мазане с него и му ебаваш майката на кратко.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 17.10.2004
Пол: Мъж

Re: Тех ко

Мнение от Фидел Кастро » 03 Дек 2018, 23:15

vld написа:Та маслото което се продава тук може и да не е менте, просто е по ниско качествено от това което се продава на запад.

Те и добавките им за дизел са безобразно скъпи, тая за чистене на ДПФ е 100++лв, а на пазара има такива за под 20лв. които вършат същата работа, ако не и по добра.
Всичко е маркетинг при тия.

Абсолютно точно казани неща! :yes:
Явно аз лошо обясних на колегите нещата или бях прекалено подробен и затова неясен.
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тех ко

Мнение от Kurtov » 03 Дек 2018, 23:36

seimo написа:Не че ми пука кой с какво масло кара понеже не съм продавач ,но колко пък да е зле бардала :ok:

https://youtu.be/oaIbOTKtE1Q
https://youtu.be/S9TAGO1T7fE


Аз много им нямам вяра на тия тестове, пък може и клипа по-долу да е някаква лъжа.
https://www.youtube.com/watch?v=Ne7ayhPVVYY

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тех ко

Мнение от Kurtov » 03 Дек 2018, 23:41

steeN написа:
bum_bum написа:Тия Бардал може и на 200 години компания да са ама само като им видя рекламите тип WS Teleshop и моментално ги забравям като вариант.

Само за протокола- 90% от маслата на които пише 100% синтетика не са синтетика (благодарете на Кастрол за това). И кола, която е направена за каране с 5W-40 не се кара с 10W-60 само щото са и сложени валове или чип. Или дори турбо.


Ако вече помня правилно щото минаха 100 години от както ми се четяха тия неща... един интересен факт е, че колкото повече разширяваш диапазона толкова повече дърпаш горната граница надолу.

5-50 примерно е по-рядко от 10-50 про 100 градуса. 5-40 е по-рядко от 10-40 също... т.е. 5-50 е добър компромис за 10-40 (обаче е много по-скъпо)... 5-40 малко не си правиш услуга на стар двигател правен за 10-40, да не говорим за 0-40. Долната граница може и на 0 да я направиш, няма практическо значение, но горната е много важна.


Реално 0-40 е по-рядко от 5-40 е по-рядко от 10-40 и като ТОПЛО, въпреки че индекса не го прави очевидно.

10-60 изобщо не е за "нормални" двигатели и наистина е тъпотия да се налива в М50ки и такива.



Аз не съм съгласен.
Ето виж кинематичния вискозитет при 100 градуса по целзий на масло 0w40 - https://www.redlineoil.com/Content/file ... D_INFO.pdf
Ето и tds на масло 10w40 - https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2212.pdf
При 100 градуса маслото на RedLine е с по-голям кинематичен вискозитет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Тех ко

Мнение от ildivvy » 03 Дек 2018, 23:50

bum_bum написа:
sixstraight написа:
steeN написа:
10-60 изобщо не е за "нормални" двигатели и наистина е тъпотия да се налива в М50ки и такива.

Защо, аз имам м50 и го карам с 10в60 :dunno:


Щото двигателя ти не е предвиден за такова масло и съответно нямаш вискозитет в следствие и мазане с него и му ебаваш майката на кратко.


Ще може ли,макар и по-накратко, да се обясни защо това е така? Кое в двигателя не е предвидено за това масло и защо няма да има вискозитет и мазане в следствие на това? При едни и същи нормални условия,поведението на маслото няма ли да е еднакво? Разликата няма ли да е само при по-екстремни условия,където това 10/60 "ще си заслужи парите"? Може и на Л.С.,ако трябва! Тези дни си мислех, дали примерно 10/50 не е по-добра алтернатива на 10/40, примерно, за условия,като тези в Пловдив лятото? Супер жега и супер задръствания! Мотора работи на място доста време,без колата да се движи...Дали този "по-висок" летен индекс няма да запази качествата на маслото по-дълго време? Дори мислех да го задам и в Е36-подфорума в темата за маслата...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тех ко

Мнение от bum_bum » 04 Дек 2018, 1:31

Точно в тая тема там го има таман амнайсе пъти копирано :mhihi:

bum_bum написа:
10W-60 тук има славата на някакво супер универсално рейсърско масло за всяка една IS-ка, която един път в седмицата се вкарва в червеното. Реално и аз мислех така по едно време. По някое време се захванах да прочета какво всъщност е това масло и каква е далаверата от него. Мисля, че съм го писал и напред и сигурно ще се повторя, но САЕ номера 60, който ни интересува в случая е вискозитета на маслото при температура от 100 градуса С.

Според БМВ нашия мотор се нуждае от 30, 40, 50, 60 САЕ и т.н. Ето какъв е вискозитета при различните САЕ индекси.

SAE 30 11cst
SAE 40 14cst
SAE 50 18cst
SAE 60 24cst

cst или сантисток е кинематичния вискозитет, който се получава като се раздели динамичния на плътността. Или колко време отнема на стандартно количество течност да премине през стандартен отвор за единица време. Колкото по-голям е индекса, толкова по вискозитетна е течността. Висок вискозитет ще рече високо съпротивление.

Та от горните цифри какво ни става ясно- САЕ 60 е 33% по-гъсто при 100 градуса от 50, 70% по-гъсто от 40 и два пъти по-гъсто от 30.

Тук е добре да помислим и, че това са сметки при 100 градуса. При 80-90 маслата са още по-гъсти!

По-гъсто масло до къде ни води? По пътя на логиката повече триене, повече топлина, загуба на мощност и завишен разход.

Хубаво синтетично масло би трябвало без проблем да издържа 120-30 градуса на маслото дори и за по-дълъг период. Ако преминаваме тази граница отиваме на САЕ 50, което като предположим, че го караме над 130 градуса вече има кинематичен вискозитет около 11 сантисток- значи всичко е чудесно. По този начин хем караме с течливо масло при високите темпператури хем при нормални температури сме с около 20 сантисток, вместо с 30 както е САЕ 60.

Мисля, че и тук във форума има счупени матори от рейсърски масла или поне аз си спомням за една ИС-ка преди доста време. Ненужно гъстите масла увличат въздух в лагерите, което ги наранява и става мяу. Всичко онова по-горе естествено не се отнася за автомобили в чиято книжка пише да се карат със САЕ 60. Там двигателя е построен по начин, който предполага че всичките горни проблеми не съществуват за него.

Докато продавах масла опитах с доста марки и в общи линии от тези, които съм опитал маслата с които не може да се сгреши са Gulf Competition, Millers CFS, Fuchs Pro S, Motul 300V, Redlinе.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Тех ко

Мнение от frizzante » 04 Дек 2018, 1:42

Ще хвърля това тук...без да целя стартирането на спорове за едно и друго...От стотици (вероятно хиляди) изчетени страници тестове, анализи и тнт. най-добрите масла до които можем да се докопаме като обикновени потребители тук са Amsoil, Ravenol и Pakelo. (последното трудно, но може) За най-достъпен като цена/качество по нашите ширини бих приел Ravenol-a. Сайта им е повече от чудесен за любознателните. Дистрибуцията им тук обаче е зле и на брутални цени...х 2 х 3...Някой горе посочи сайта който изравнява силите. От маркетингова гледна точка "пълна синтетика" са почти всички масла за 25 лв тубата от нета а това определение всъщност може да го лепнем и на маргарина напълно реално...нека питаме обаче същия този маркетинг за хидро крека. ПАО база, минерални и тнт. Добавки... Няма да е удобно за продажбите...Тук масовите сервизи на масовия потребител, разбирай 85% от клиента който имат и който позволи от незнание, досада, задължение си му наливат 10/40, защото е минал 200 000 км без оглед марки и агрегати. Друга тема е, че маслото се амортизира на база моточасове а не пробег. Не знам защо се приема, че един двигател като стане на тот години и км трябва да му сипваме масло от кауфланд за да го доутрепем щото от хубаво масло вече няма смисъл...Като гледам предписанията на масовия служебен френско/румънски автопарк на корпоративните клиенти у нас се спрягат числа от сорта на 20/30 000 км смяна на масло...това си е чиста бомба със закъснител. Лонг лайф мазохизъм е да караш автомобила си така, особено с нашите горива.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Тех ко

Мнение от Hristo » 04 Дек 2018, 5:30

Надъхах се и аз да го пробвам Реванола
Имате ли впечатления от този наш сайт
http://autoguard.bg/index.php?page=shop ... 90&lang=bg
цените са добри като в немския сайт...
досега съм доволен от фукхс, на м62 , макар и да не е от най-синтетичните. карам с fuchs supersyn longlife 5w-40. но race pro s се намира трудно тук и май ще взема равенол

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Тех ко

Мнение от ildivvy » 04 Дек 2018, 5:44

bum_bum написа:Точно в тая тема там го има таман амнайсе пъти копирано :mhihi:

bum_bum написа:
10W-60 тук има славата на някакво супер универсално рейсърско масло за всяка една IS-ка, която един път в седмицата се вкарва в червеното. Реално и аз мислех така по едно време. По някое време се захванах да прочета какво всъщност е това масло и каква е далаверата от него. Мисля, че съм го писал и напред и сигурно ще се повторя, но САЕ номера 60, който ни интересува в случая е вискозитета на маслото при температура от 100 градуса С.

Според БМВ нашия мотор се нуждае от 30, 40, 50, 60 САЕ и т.н. Ето какъв е вискозитета при различните САЕ индекси.

SAE 30 11cst
SAE 40 14cst
SAE 50 18cst
SAE 60 24cst

cst или сантисток е кинематичния вискозитет, който се получава като се раздели динамичния на плътността. Или колко време отнема на стандартно количество течност да премине през стандартен отвор за единица време. Колкото по-голям е индекса, толкова по вискозитетна е течността. Висок вискозитет ще рече високо съпротивление.

Та от горните цифри какво ни става ясно- САЕ 60 е 33% по-гъсто при 100 градуса от 50, 70% по-гъсто от 40 и два пъти по-гъсто от 30.

Тук е добре да помислим и, че това са сметки при 100 градуса. При 80-90 маслата са още по-гъсти!

По-гъсто масло до къде ни води? По пътя на логиката повече триене, повече топлина, загуба на мощност и завишен разход.

Хубаво синтетично масло би трябвало без проблем да издържа 120-30 градуса на маслото дори и за по-дълъг период. Ако преминаваме тази граница отиваме на САЕ 50, което като предположим, че го караме над 130 градуса вече има кинематичен вискозитет около 11 сантисток- значи всичко е чудесно. По този начин хем караме с течливо масло при високите темпператури хем при нормални температури сме с около 20 сантисток, вместо с 30 както е САЕ 60.

Мисля, че и тук във форума има счупени матори от рейсърски масла или поне аз си спомням за една ИС-ка преди доста време. Ненужно гъстите масла увличат въздух в лагерите, което ги наранява и става мяу. Всичко онова по-горе естествено не се отнася за автомобили в чиято книжка пише да се карат със САЕ 60. Там двигателя е построен по начин, който предполага че всичките горни проблеми не съществуват за него.

Докато продавах масла опитах с доста марки и в общи линии от тези, които съм опитал маслата с които не може да се сгреши са Gulf Competition, Millers CFS, Fuchs Pro S, Motul 300V, Redlinе.


От това,което чета,излиза,че всъщност 10/50 (не 10/60) не е чак толкова лоша идея за въпросните условия! Сигурен съм,че в Пловдив,лятото,маслото работи при почти подобни условия,когато мотора работи на място без да се охлажда особено.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Тех ко

Мнение от steeN » 04 Дек 2018, 6:49

Kurtov написа:
steeN написа:
bum_bum написа:Тия Бардал може и на 200 години компания да са ама само като им видя рекламите тип WS Teleshop и моментално ги забравям като вариант.

Само за протокола- 90% от маслата на които пише 100% синтетика не са синтетика (благодарете на Кастрол за това). И кола, която е направена за каране с 5W-40 не се кара с 10W-60 само щото са и сложени валове или чип. Или дори турбо.


Ако вече помня правилно щото минаха 100 години от както ми се четяха тия неща... един интересен факт е, че колкото повече разширяваш диапазона толкова повече дърпаш горната граница надолу.

5-50 примерно е по-рядко от 10-50 про 100 градуса. 5-40 е по-рядко от 10-40 също... т.е. 5-50 е добър компромис за 10-40 (обаче е много по-скъпо)... 5-40 малко не си правиш услуга на стар двигател правен за 10-40, да не говорим за 0-40. Долната граница може и на 0 да я направиш, няма практическо значение, но горната е много важна.

Реално 0-40 е по-рядко от 5-40 е по-рядко от 10-40 и като ТОПЛО, въпреки че индекса не го прави очевидно.

10-60 изобщо не е за "нормални" двигатели и наистина е тъпотия да се налива в М50ки и такива.


Аз не съм съгласен.
Ето виж кинематичния вискозитет при 100 градуса по целзий на масло 0w40 - https://www.redlineoil.com/Content/file ... D_INFO.pdf
Ето и tds на масло 10w40 - https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2212.pdf
При 100 градуса маслото на RedLine е с по-голям кинематичен вискозитет.



щото сравняваш ябълки с банани.

https://www.redlineoil.com/5w40-motor-oil

Vis @ 100°C, CSt 15.6
Vis @ 40°C, CSt 97

https://www.redlineoil.com/0w40-motor-oil

Vis @ 100°C, CSt 15.4
Vis @ 40°C, CSt 86

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

първото е 0-40, второто 5-40 тука

Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445).......................................13.3 13.6
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445) .........................................74.7 83.3

да не говорим за разликата между 2 марки/вида масло с "един и същи" индекс както се вижда.
така, че внимавайте какво правите, защото тези индекси са диапазони, а не фиксиран визкозитет.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Тех ко

Мнение от Hristo » 04 Дек 2018, 8:05

https://www.ravenol-shop.de/motoroel/0w ... l-ssl-0w40
или
https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w ... w40-racing
кое ще е по-добро за м62
в каталога им дават ssl 0w40 за м62, но си мисля че може rcs да е с по-добри добавки и показатели нали им е върха на сладоледа и на по-голяма цена.
колата не се кара на умирачка, просто искам да предпазвам мотора колкото може

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тех ко

Мнение от Kurtov » 04 Дек 2018, 11:00

steeN написа:
Kurtov написа:
steeN написа:
bum_bum написа:Тия Бардал може и на 200 години компания да са ама само като им видя рекламите тип WS Teleshop и моментално ги забравям като вариант.

Само за протокола- 90% от маслата на които пише 100% синтетика не са синтетика (благодарете на Кастрол за това). И кола, която е направена за каране с 5W-40 не се кара с 10W-60 само щото са и сложени валове или чип. Или дори турбо.


Ако вече помня правилно щото минаха 100 години от както ми се четяха тия неща... един интересен факт е, че колкото повече разширяваш диапазона толкова повече дърпаш горната граница надолу.

5-50 примерно е по-рядко от 10-50 про 100 градуса. 5-40 е по-рядко от 10-40 също... т.е. 5-50 е добър компромис за 10-40 (обаче е много по-скъпо)... 5-40 малко не си правиш услуга на стар двигател правен за 10-40, да не говорим за 0-40. Долната граница може и на 0 да я направиш, няма практическо значение, но горната е много важна.

Реално 0-40 е по-рядко от 5-40 е по-рядко от 10-40 и като ТОПЛО, въпреки че индекса не го прави очевидно.

10-60 изобщо не е за "нормални" двигатели и наистина е тъпотия да се налива в М50ки и такива.


Аз не съм съгласен.
Ето виж кинематичния вискозитет при 100 градуса по целзий на масло 0w40 - https://www.redlineoil.com/Content/file ... D_INFO.pdf
Ето и tds на масло 10w40 - https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2212.pdf
При 100 градуса маслото на RedLine е с по-голям кинематичен вискозитет.



щото сравняваш ябълки с банани.

https://www.redlineoil.com/5w40-motor-oil

Vis @ 100°C, CSt 15.6
Vis @ 40°C, CSt 97

https://www.redlineoil.com/0w40-motor-oil

Vis @ 100°C, CSt 15.4
Vis @ 40°C, CSt 86

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

първото е 0-40, второто 5-40 тука

Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445).......................................13.3 13.6
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445) .........................................74.7 83.3

да не говорим за разликата между 2 марки/вида масло с "един и същи" индекс както се вижда.
така, че внимавайте какво правите, защото тези индекси са диапазони, а не фиксиран визкозитет.


Точно и аз това имах предвид.
Не е гаранция, че като сложиш 10w40 и ще е по-гъсто при 100 градуса от 5/0w40..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Тех ко

Мнение от steeN » 04 Дек 2018, 11:42

Добро ориентировъчно правило е. Ако става въпрос, най хубавото масло е такова с много добавки, които вече не слагат като цинк например... и с най-ниския вискозитет, които държи налягане, но трябва да имаш уред да мериш. Както и едно дебело масло ще те лъже, че държи налягане, а в същност ше въртиш през байпаса само и главата ще стане на салата... както и с прекалено рядко масло.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1757
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Тех ко

Мнение от BMW_POWER » 05 Дек 2018, 5:12

Леле, ако за седмица изчезнат търсачките, що народ ще спре да пише :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Та,
няма ли кой все пак да снима касиерката?

И между другото, каква е работната температура на двигателното масло? Приблизително, не до градус :ok:

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook