Бензин vs Дизел vs Газ

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Бензин vs Дизел vs Газ

Бензин
57
43%
Дизел
24
18%
Газ
43
33%
Метан
1
1%
Ток
4
3%
Хибрид
3
2%
 
Общо гласове : 132
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от немо » 29 Сеп 2018, 19:02

Nickelback написа:Като, че ли не си запознат с двигатели с принудително пълнене...
За съжаление детонационния контрол в никакъв случай няма да те спаси от калпав газов инжектор на конкретен цилиндър, който като нищо би стопил бутало при двигател под товар. Ако се кара леко не е драма и няма да усетиш, но иначе...
А и като цяло доколкото съм се интересувал газовите с директно впръскване нямат капацитет за 500+ коня... Та за това...

С двигателите с принудително пълнене съм запознат на обща основа,колкото да не задавам (много) глупави въпроси... :lol:
Обаче ми стана любопитно:ако детонационният контрол не може да те спаси от калпав газов инжектор значи няма да те спаси и от калпав бензинов инжектор,нали така,или пропускам нещо?.А тези работи се случват понякога,аз не съм убеден,че щом е газов инжектор надежността му задължително трябва да е 10 пъти по-малка от на бензинов инжектор.
Разбира се горивоснабдителната система трябва да е адекватна като дебит (от който следва необходимото налягане) ,и това да е съобразено с конкретния двигател,на който се добавя LPG система.
Моят скромен опит с ГИ на автомобил с детонационен контрол (Bosch Motronic 2.8 ) показва,че при недостиг на газ(респ.обедняване) автомобилът минава в safety режим и проблеми няма никакви.Даже както спомена по-горе Богат-Беден автоматично обръща на бензин.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от michev » 29 Сеп 2018, 20:43

:yes:
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Nickelback » 29 Сеп 2018, 21:57

немо написа:ако детонационният контрол не може да те спаси от калпав газов инжектор значи няма да те спаси и от калпав бензинов инжектор,нали така,или пропускам нещо?

Точно така, няма как да те спаси :yes: Ето едно от буталата на познат на 1000+ коня БМВ в Германия (не на газ рабира се :mhihi: ), на което, не друго, а просто е спряла да работи водно-метаноловата инжекция (при все, че бензиновите инжектори са читави), пък нека е имало knock control:

Изображение

немо написа:А тези работи се случват понякога,аз не съм убеден,че щом е газов инжектор надежността му задължително трябва да е 10 пъти по-малка от на бензинов инжектор.

Разбира се, че се случват, още повече като няма адекватна профилактика. Но ще се случват в пъти по-често на газ (ти говориш в пъти, не аз), когато газовата инжекция на течна фаза работи на лимита си и той е като да захрани около 400коня (Cayenne 957 GTS, да речем) :dunno: Това съм чел аз. Ако знаеш, конкретно решение, което да захрани 600-700коня, моля да споделиш тук :yes: Обещавам, че няма да се възползвам от него, надолу съм написал защо :)

немо написа:Разбира се горивоснабдителната система трябва да е адекватна като дебит (от който следва необходимото налягане) ,и това да е съобразено с конкретния двигател,на който се добавя LPG система.

Там е работата, че не е адекватна за двигателите, които аз съм си харесал :yes: Вярвам почваш да зацепваш, защо искам да минава на до 100% бензин при натоварване.

немо написа:Моят скромен опит с ГИ на автомобил с детонационен контрол (Bosch Motronic 2.8 ) показва,че при недостиг на газ(респ.обедняване) автомобилът минава в safety режим и проблеми няма никакви.Даже както спомена по-горе Богат-Беден автоматично обръща на бензин

Точно това обяснявам, че "обръщането" рЕзко на бензин и минаването рЕзко в failsafe не ме кефи :ok: Искам прогресивно да минава на бензин, и дори да дообогатява, ако необходимо, за да свали температурата в горивните камери :yes: А и да си работи на горивото, за което е проектиран да работи тоя двигател, при натоварването, за което е мислен да работи, хич не е лошо мисля аз :dunno: Дори и водно-метанолова инжекция бих сложил :ok:

Сега стана ли ясно какво се пита в задачата?
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Jordana » 29 Сеп 2018, 23:41

Абе то не те кефи ама няма как да стане с тия прогресивни обръщания . Кой ще ти следи стехиометрията на някакви мешани смеси от газ и бензин . Тия детонации стават за части от секундата при 6-7 к оборота филма свършва докато мигнеш .Освен това тия неща за да са адекватни на твойте скромни изисквания трябва да има ламбда контрол на всеки цилиндър че да хване като фъсне някой инжектор , и отделно EGT да не прегрее ..Газта е поне 10 пъти по безопасна от детонации спрямо бензина , на бензин детонации стават не само от фъснал инжектор а от прегряване на сместа и на железата и тия картинки са точно от такова нещо . Течната фаза се пръска в порта с газов инжектор , но има системи които ползват бензиновите инжектори . Горивото се комутира преди самата помпа , аз не виждам откъде идва тая увереност че няма начин да се захрани повече от 500кс ? С конвенционално ГИ с газова фаза 400 кс не са проблем отдавна . С течната фаза няма ограничение , колкото си е мотора заводско толкова може да изкара . Има спортни коли които са с повече от 500 коне на газ . На принс има стандартни китове за коли по 350 квт , не виждам какъв е проблема за някакви къстъм изпълнения като този 750кс
https://www.youtube.com/watch?v=HYag4x1_EEg
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от DLVasilev » 30 Сеп 2018, 6:42

Все още се чудя що липсват като опция керосин, въглища и пелети :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Nickelback » 30 Сеп 2018, 8:16

Jordana написа:Абе то не те кефи ама няма как да стане с тия прогресивни обръщания . Кой ще ти следи стехиометрията на някакви мешани смеси от газ и бензин .

Който следи стехиометрията при кола с метанол например :dunno:

Jordana написа:Тия детонации стават за части от секундата при 6-7 к оборота филма свършва докато мигнеш .

Пак гледам, че не си разбрал - мен детонации не ме притесняват, тъй като няма да се стига дотам. Не ме притесняват и калпави инжектори. Искам да имам консистентен AFR на бензин. Това е. Затова искам плавно да елиминирам фактора "газ", когато колата се кара мъжката!

Jordana написа:Освен това тия неща за да са адекватни на твойте скромни изисквания трябва да има ламбда контрол на всеки цилиндър че да хване като фъсне някой инжектор , и отделно EGT да не прегрее

Поредните глупости. Не искам никой да хваща дали има калпав инжектор, бре, било то бензинов или газов, колко пъти да го напиша! Искам мотора просто да минава прогресивно към естественото си гориво!
Само да вметна - чат пат покарвам, кола 630коня с принудително пълнене с водно-метанолова инжекция, по която имам дейно участие по настройката. Там AFR-а варира с около 0.7 при наличие на метанол или не. Конете със или без варират с 30-40к.с. на колела. С две думи колата е настроена да работи с метанол.
Метаноловата инжекция се управлява именно по този начин - ПРОГРЕСИВНО според товара или налягането от определен праг нагоре!
Дори тази система, която ползваме има доста бедни възможности за настройка. Няма фин мап според обороти и т.н. Но все пак работи в кооперация със ECU-то на колата. В тази посока ОЧАКВАМ една модерна газова да има подобни възможности за настройка, но вместо да се включва ПРОГРЕСИВНО, да се изключва ПРОГРЕСИВНО, именно, за да избегна да меря мешана стехиометрия, по твоите разбирания и другите теоретични глупости. Говоря за режим на двигателя, когато той е под особено висок товар (демек съм решил да го ръчкам). До 4000 оборота и/или ненатоварен мотор на равна газ грам не ми дреме какъв е AFR-а или какво правят инжекторите! Може и 16 да е AFR-a, колата няма проблеми! Сега зацепи ли го или продължаваш да се правиш на улав?

Jordana написа: ..Газта е поне 10 пъти по безопасна от детонации спрямо бензина , на бензин детонации стават не само от фъснал инжектор а от прегряване на сместа и на железата и тия картинки са точно от такова нещо . Течната фаза се пръска в порта с газов инжектор , но има системи които ползват бензиновите инжектори . Горивото се комутира преди самата помпа , аз не виждам откъде идва тая увереност че няма начин да се захрани повече от 500кс ? С конвенционално ГИ с газова фаза 400 кс не са проблем отдавна . С течната фаза няма ограничение , колкото си е мотора заводско толкова може да изкара . Има спортни коли които са с повече от 500 коне на газ . На принс има стандартни китове за коли по 350 квт , не виждам какъв е проблема за някакви къстъм изпълнения като този 750кс
https://www.youtube.com/watch?v=HYag4x1_EEg

Доколкото съм разглеждал в България - няма ни една такава! Където и да съм питал все ми казват - НЕ, коли докъм 400коня правим на течна фаза, иначе не се занимаваме! Питам - ЩО? Щото нашите газови нямат капацитет за повече...
И не теб ти казвам - дай ми координати да говоря с такива хора, които могат да го направят, не ми давай клипчета на белия салон G-Power, а ми говори реални неща!
Не намирам на Prins кита нещо - please elaborate :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Jordana » 30 Сеп 2018, 10:45

Язък че си участвал дейно в проекта щом не правиш разлика между основното гориво което се подава във всеки цилиндър по карта и метанолова инжекция която пръска през една тръба горе долу едно към гьотере с цел да не пръдне мотора . Освен това трябва да е ясно че корекцията на горивото по тоя показател е в някакви проценти , това не е основно в алгоритъма на смесообразуването . При такива мощности над 500кс при бензинови турбо мотори винаги ще става въпрос за някакви къстъм настройки и конфигурация . Вероятно сериозни разработчици като принс могат да ти предложат някакви специфични решения за въпроса ти . При смесването на газ бензин се изменя стехиометриата със всяко съотношение на двете горива . Няма как да имаш плавна карта със две горива едновременно , тоест ще имаш карта с някаква резолюция но тя ще бъде закована просто на някакви проценти и нищо повече . Едва ли може да се подържа някаква точна смес гарантирано на 100% , дори и на едно гориво е трудно а на газ и бензин ще е двойно по трудно щото реално ще имаш две горивни системи работещи едновременно . Дори и обикновените ГИ с газова фаза вече имат опция да пускат бензин примерно 10% над определени обороти за да не обедвява , не виждам причина защо да не е имплементирано във висок клас ГИ с течна фаза. И ми се вижда напълно достатъчно .
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Kurtov » 30 Сеп 2018, 11:00

Nickelback написа:Гледам, че не зацепвате... Идеята е с цел SAFETY, когато двигателят е под товар, да минава плавно и динамично към до 100% бензин, за да се избегне бедна смес ПОРАДИ ЕВЕНТУАЛЕН проблем в помпа, газови инжектори и т.н. ненадеждни звена по горивната система. А не, че била бедна сместа на газова с директо впръскване (не виждам някой да е го загатнал дори). Още повече, че двигателят може да е още по напомпан спрямо сток и няма как да се бримчи на газ :ok:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Времето на safety колите отмина, ще ме извиняваш колега, ама това да си купиш м5-ца с две турбини и да я газираш, за да е по-сейфти за мен е пълна глупост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Nickelback » 30 Сеп 2018, 11:29

Време беше да изскочат кръстоносците :mhihi: Даже много се забавихте, очаквах по-директно да ми влезете :mhihi:

БМВ не знам дали бих газифицирал изобщо, камо ли пък Mpower. Та не знам къде прочете, че ще взимам М5-ца с две турбини. M5-ца ми се намира и в момента, та не, нямам нужда! Има далеч по-практични и подходящи за мен автомобили, с които бих изгаврил, ей така, за да си начеша инеженерната краста. Подобни 'ора ми разправяха, че тая кола дето споменах по-назад нямало да извади тия коне и не било рентабилно и какви ли не глупости. То па взе, че стана :mhihi:
Некви други лични душевни терзания да споделиш..? :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Nickelback » 30 Сеп 2018, 11:39

Джордане, пак на теоретични брътвежи си го ударил без да си барнал "желЕзо" през живота си. Та лалай си, благодаря ти, че си отворил гугъл вместо мен, ама не ми върши работа, сори :ok:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Jordana » 30 Сеп 2018, 13:54

..благодаря ти, че си отворил гугъл вместо мен....

За нищо. Отне ми 30 секунди да напиша prins и да отворя PDF файла със автомобилите за които предлагат газифициране . Наличието на някои мощности по 330 квт говори че газаджиите с които си говорил тук явно са доста фрустрирани като чуят турбини осмаци 500 коня ... :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от Nickelback » 30 Сеп 2018, 14:13

Jordana написа:Отне ми 30 секунди да напиша prins и да отворя PDF файла със автомобилите за които предлагат газифициране . Наличието на някои мощности по 330 квт говори че газаджиите с които си говорил тук явно са доста фрустрирани като чуят турбини осмаци 500 коня ... :mhihi:

Деба, моите коли ги няма там, ще трябва F-150 Raptor да взема да взема и да ми е мирна главата :mhihi: Отне ми 10 секунди да го реша, добре че е PDF-а :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от In_Memoriam » 30 Сеп 2018, 15:44

Kurtov написа:Времето на safety колите отмина


В смисъл?? :shock:
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от b00st » 30 Сеп 2018, 18:29

Едно мнение на експерт по диагностиката на съвременни бензинови BMW двигатели (Siemens MSD8X) и газифицирането им може да се прочете тук:
https://bimmerprofs.com/n-series-lpg/
Основните минуси бяха споменати досега от един от колегите - изпускателните клапани нагарят зверски и да в N сериите те са кашкавалени (и не само те) и нямат общо с M5x и дори и да е карана само на бензин ги изпича пак от високата температура на двигателя. Ресурса им е около 250к км на бензин, заедно с гумичките, на LPG заминават значително по-бързо.
Освен изпускателните клапани вдигаме температурата като цяло в изпускателната система, т.е. живота на (хич не евтините) компоненти там също е скъсен, като например катализатори, ламбда сонди, NoX филтър и катализатор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Бензин vs Дизел vs Газ

Мнение от vicho » 02 Окт 2018, 10:59

нова глава и сме готови... какъв е проблема ? :Р :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana, mr_petroff

Последни теми
Facebook