Защо Е30 е толкова специален модел?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от steeN » 16 Сеп 2018, 13:55

E34
Wheelbase 2,760 mm (109 in)[3]
Length 4,720 mm (186 in)[4]
Width 1,750 mm (69 in)[4]
Height 1,420 mm (56 in)[5]
Curb weight 1,440–1,800 kg (3,170–3,970 lb)[6][7]

F30
Wheelbase 2,810 mm (110.6 in)
Length 4,620 mm (181.9 in)
Width 1,811 mm (71.3 in)
Height 1,430 mm (56.3 in)
Kerb weight 1,385–1,745 kg (3,053–3,847 lb)

направо различна кола викаш. 10 см наясно ли си колко са и това е най-голямата разлика :mhihi:
като съм ги виждал 100 пъти паркирани една до друга, не ми трябва гледам размерите.

Grozdanoff написа:
Nukem написа:много им се вживявате на тези стари кочини, дето и за каране не стават.


:shock: друг луд... Един въпрос към теб и колега Steen, мислиш ли че Е36 по някакъв начин е по-добра кола от Е34 и Е30 и с какво? Аз не мога да повярвам, че в БМВ форум има хора, които изричат подобни глупости и умаловажават едни от няколкото най-успешни БМВ-та!?! Е34 и Е30 са "кочини", я си карай ебанoто 318i и не си тормози мозъка!


Например, че E36 M3 е по-бърза от Е34 М5 по всички възможни показатели, достатъчно ли е? По-добро шаси, по-добро всичко... освен, че багажника на 5цата е по-голям.
Е36 е по-тежка и тромава кола и няма същата интуитувност като Е30, въпреки че е по-добра кола на хартия. Просто е различен автомобил.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от In_Memoriam » 16 Сеп 2018, 14:02

Аууу какви грубости прочетох... всеки момент ще ви надуши онзи специалиста по тунинг с части от тракийски разкопки Камен ли е, Златко ли е и няма да ви се повярва :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Grozdanoff » 16 Сеп 2018, 14:26

steeN написа:Например, че E36 M3 е по-бърза от Е34 М5 по всички възможни показатели, достатъчно ли е? По-добро шаси, по-добро всичко... освен, че багажника на 5цата е по-голям.
Е36 е по-тежка и тромава кола и няма същата интуитувност като Е30, въпреки че е по-добра кола на хартия. Просто е различен автомобил.


По-бърза е колега, но изпускаш нещо важно, Е36 М3 е просто спортна кола, а Е34 М5 е конфортен седан, който има характеристиките на спортна кола :winky: не случайно хората са кръстили Е34 "хулиганът на пътя"!
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от K_Ilkov » 16 Сеп 2018, 14:29

lowrider написа:Уважавам е30, само защото компактът ми е с еквивалентно задно окачване. То какво друго да харесва човек в тия стари и грозни мази?

Докато снимаш двойния стопец ли го писа тва :winky:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Nickelback » 16 Сеп 2018, 15:27

In_Memoriam написа:Аууу какви грубости прочетох... всеки момент ще ви надуши онзи специалиста по тунинг с части от тракийски разкопки Камен ли е, Златко ли е и няма да ви се повярва :mhihi:


Ти да траеш там, че ако преди 6 години не беше взето едно решение, сега най-вероятно, щеше да се "мъчиш" с едни 700-800-900коня в една ловешка Е30-ка май май :mhihi: :yes:
Последна промяна Nickelback на 16 Сеп 2018, 15:39, променена общо 1 път
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от немо » 16 Сеп 2018, 15:37

steeN написа: БМВ са известни с това, че са измислили компактния спортен седан - 2002. С него пробиват като марка. Е30 е наследник.

Тук може да леко да се спори (не че ми се занимава,само за протокола)...
С наименованието "компактен спортен седан" бихме могли да определим Алфа Ромео Джулия тип 105,която излиза 4 години преди 02 серията на BMW 8)
Иначе за останалото си прав.При БМВ има последователност и надграждане,което пък определя ситуацията в момента->къде е БМВ и къде:Алфа. :dunno:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от In_Memoriam » 16 Сеп 2018, 16:32

Nickelback написа:
In_Memoriam написа:Аууу какви грубости прочетох... всеки момент ще ви надуши онзи специалиста по тунинг с части от тракийски разкопки Камен ли е, Златко ли е и няма да ви се повярва :mhihi:


Ти да траеш там, че ако преди 6 години не беше взето едно решение, сега най-вероятно, щеше да се "мъчиш" с едни 700-800-900коня в една ловешка Е30-ка май май :mhihi: :yes:

Или щях да се мъча с кърпене :mhihi:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Lenco » 16 Сеп 2018, 17:26

Почти 25 години съм с 3-та серия (винаги с правилния брой врати), но се чудя, ако 1993 година, като току що завършил, някой ми беше предложил срещу 4000ДМ, които имах, е24, 911 или Тестароса ........
Това е истината, 1200 кг, 6 цилиндъра и 5 скорости на задно за джобни пари (в последствие се оказа, че трябват още няколко джоба).
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Сеп 2018, 17:50

Аз ти казах още в самото начало, че тая тема си бе за Е30 раздела. Тука в извън темата...какво му е извън темата на това всъщност? И естествено, че ще има караници след като някой казва нещо и друг несъгласен започва да му обяснява колко е тъп. Щеше да стане доста по-рано, но в началните страници имаше отстъпки и така. Сега вече има хора на нож, все едно живота им е заложен.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от K_Ilkov » 16 Сеп 2018, 17:56

Нивото е такова каквото е.
Тука винаги БМВ е на втора линия, а иконите на марката се омаловажават.

Пусни тема за Дачия най-добре, там ще са по-добре нещата :ok:

Lenco написа:Почти 25 години съм с 3-та серия (винаги с правилния брой врати), но се чудя, ако 1993 година, като току що завършил, някой ми беше предложил срещу 4000ДМ, които имах, е24, 911 или Тестароса ........
Това е истината, 1200 кг, 6 цилиндъра и 5 скорости на задно за джобни пари (в последствие се оказа, че трябват още няколко джоба).

:yes:

Казах го и аз вече, правилната автомобилна постановка на постижима от плебса цена.

И аз искам и е24 и е9 и е34 м5 и Омега Лотус ама истината е, че това отдавна не са коли за каране, а музейни експонати, а 30ката е тук сред нас и се кара ...

Коя кола да стане култ? Тая която е постижима или тая от неосъщесвимите мечти.

И тук и на запад и в щатите е30 е постижимата класика. Много ясно, че ще е култова и тачена.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Сеп 2018, 18:01

В това за достъпността наистина има желязна логика. Това е една от причините и Хонда да имат толкова фенове по цял свят. Замислял съм се някога ако си направя проект за писта, то със сигурност купето ще е Е30.
Между другото мисля, че Е46 със сигурност ще стане по-голяма класика от Е36 след време. Просто наличието на хубави купета е огромно към днешна дата, а когато Е36 бяха на такива години, такова нещо нямаше. Да не говорим за нивата на сигурност вътре, пътното поведение и най-големите 6-таци, били те дизел или бензин. При Е36 дизела още се смяташе за нещо крайно кофти.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от barty » 16 Сеп 2018, 18:02

Zlatko_baretata щеше да обясни най-добре :mhihi:
За мен Е30 е истинско БМВ, само като му погледнеш намръщения вид, като седнеш вътре и видиш таблото, всичко е насочено към теб, палиш мотора и газ с гъза настрани :ok: Управление, поведение на пътя... Това са неща за фенове, не за консуматори с....да не казвам че ще се обиди някой :mhihi:
Имах 2бр Е30, винаги ще са ми на сърце и много често гледам в YouTube клипове с Е30.
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Grozdanoff » 16 Сеп 2018, 18:15

Vra4anin написа:Просто съм в потрес каква е тая агресия и злоба един срещу друг. Имам чувството, че някои на майка да ги псуват няма да се обиждат и да им пука толкова спрямо, ако им се каже нещо иначе неприятно за тях свързано с колата им - тогава ще започнат война :kuku: Такива дивотии четях преди 15-20 години, когато "автомобилните фенове" се бяхме завряли в клубовете на дир.бг и се дразнехме чисто по детински един друг как жигулата на тати е по-добра кола от форд ориона на чичо. Но сега, тук, в този форум, от дърти маторци по на 40 години, дето трябва уж да им е дошъл акъла и да знаят как да се държат и какво благоприличие да пазят дори в нета... не го очаквах.

Дива работа.


Колега не е нормално в БМВ форум да има хора говорещи, че две от най-култовите БМВ са "кочини" и че Е34 било "прехвалено", аз се чудя какво правят такива хора в тоя форум, що за фенове на марката са и къде са модераторите на тоя форум изобщо?! Аз съм сигурен че ако вляза в Honda форума и кажа, че ретро Civic е кочина ще бъда баннат...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от dr.peshev » 16 Сеп 2018, 19:09

Темата се следи,спокойно!
Е30 стана икона,защото създаде култа към BMW-
кола нива над масовите кошници по пътищата по онова време!
Колата лего,в която лесно се сади мотор,салон,диф,турбинира,заварява!
Колата за масите,която изпреварва,наказва,хвърля гуми и се върти!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Borymeckata » 16 Сеп 2018, 19:13

Витанов написа:Джанти и спойлери.. само като прочетох това и ме загуби. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

п.п. никой не ви е виновен за неправилния избор на мотор. :dummy:

Kолега, отговарям ти персонално, защото не искам да предизвиквам нови спорове, с нови лични нападки и откровенни обиди. Както написах в началото, колата (324d, тройния стоп) беше на 6 години и много запазена. Имаше дребни "доработки", но не съм я кичил аз, така си дойде от Германия. Беше в пожарникарско червено, много ярка и лъскава. Петолъчни джанти Borbet, без драскотина по тях, с нископрофилни летни Пирели, вече не помня колко цола... Имаше много фино спойлерче над ръба на задния капак, съща така много фина престилка отпред (с халогените и вентилационните отвори за предните дискове), вежди и прагове, както и вежди над фаровете. Всичко беше на някаква сравнително известна фирма (Kamei или нещо подобно), точно за модела и си беше наредено в Германия, боядисано в точния цвят на купето. Колата наистина изглеждаше МНОГО добре, беше пипната професионално и нямаше по нея нищо, което да дразни погледа.

Относно "избора" на двигател... ами аз винаги съм харесвал дизел, почти всичките ми коли са били дизелови, Х-тройката (която карам седма година вече) също е 3.0d, 204 к.с. Добре, приемам, че съм "избрал", неправилния двигател, а ти Е30 с какъв друг дизел би препоръчал? Въпросът е риторичен... :mhihi: :mhihi:

И ще използвам случая да помоля - спрете с тия мантри колко "лека" била Е30. Поне погледнете табелката, която е снимал колегата в другата тема:
Изображение

Това е двойният стоп, а тройният е даже по-тежък, 1630 кила по спомени отпреди 20 години. Е, това ли наричате "лека" кола? Какво й е "лекото"? И сега си представете на ТОВА купе - 80 коня двигател, само че това му е МАКСИМАЛНАТА мощност при 4600 оборота, а дизелът реално се кара на 2000 - 2500. И оставям най-хубавото за накрая - 150 (сто и петдесет) Nm МАКСИМАЛЕН въртящ момент. Не е трудно да си представиш с тая маса и с тоя момент какво ускорение се получава - както казваше един приятел за филма: Тия са бързи и яростни, а ние бяхме само яростни... :mhihi: :mhihi:
Excellent! Steven is my name!

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook