Защо Е30 е толкова специален модел?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 16.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: W164/453

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Комбина » 14 Сеп 2018, 14:01

Някой модели от определени марки просто си имат такъв статус и биват ценени от автомобилните фенове, съответно стават все по редки и скъпи.

Голф 1 и 2, особено GTi, Кадет и Астра GSi, Lancia Delta, Е30, 190, 123, 124 и др.

Аз лично като видя запазен youngtimer около и преди 1990г. му се възхищавам повече колкото на новите пластмасови лъскачки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от XaMaB » 14 Сеп 2018, 14:02

Като почнал да карам бмв от Е30 323, за мен модела има сантиментална стойност. Отделно, че 99-та когато я карах, направо си беше "нова".

Определено в модела има нещо повече което да те тегли към него, отколкото в следващите 36/46/нататъка съвсем спряха да са ми интересни тройките. Ако имах възможност бих си взел една само да и се радвам в гаража, нещо което за следващите модели не мога да кажа.

Ако бях почнал от Е24/Е9, може би и трийската щеше да е към "новите бездушни модели"
Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Borymeckata » 14 Сеп 2018, 14:28

KPETEH написа:Ненормалницииии, форума е тръгнал от Е30 ... Оня с двата чисти дизела ли щи обясни а?! Цел живот търсил шаното, той ще се изкаже.....

Я по-спокойно, ти да не си контрольор на форума, трябва да те питаме какво ли да пишем в него ли?
"Оня с двата дизела" поне има реален опит с тия изкривени бидони, дето вие само ги прехвалвате, ама не сте сядали в тях. Сам си ги е ремонтирал и поддържал - не е обикалял сервизите и не е висял по форумите, като вас. Tройният стоп ми беше на 6 години и на малко километри, светеше отвън и миришеше на ново вътре. Беше така нереден с джанти и спойлери, че хората спираха да се снимат до него... Ама си беше спряла кошница, мъртвец. И кой е виновен за това, аз ли съм насадил 80 коня умрял дизел в тон и половина купе?

Между другото, "шаното" какво е? :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от немо » 14 Сеп 2018, 14:58

Знаех си аз,че някой ще "избухне" :mhihi: даже в голяма степен бях сигурен кой ще бъде.... :lol:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от M10 » 14 Сеп 2018, 15:10

Lenco написа:Най-лекото БМВ, в което всеки пред блока с оригинални части може да сложи м50/м52/м54 или S-мотор.
Удоволствието с 200 км/ч да намигнеш на водача на Q7 (или турбо Инсигня) и да му дадеш далекогледа е неописуему.

Да, скрап тюнека и нариване на м50 пред блока беше актуално някога, затова не останаха непотрошени 30ки и цените сега са...

По темата, не си ли карал модната с вкус и разбиране 30ка, със шпер и правилно окачване (не китайско), никога няма да разбереш. Мотора не е толкова важен, едната ми е с м10б20 (да е 120 коня макс) и не усещам нужда от по-мощен, за да се изкефя максимално ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от host » 14 Сеп 2018, 15:10

аз нямам е30 ... обаче бая време се навъртам околко е30 ... 7г карам е36 ... покарвам от време на време други автомобили ... толкоз от каква позиция коментирам

за мен е30 е едно леко, меко - но за времето си на топ ниво - и много разразботено шаси ... какво имам предвид , бидейки 1вата страшно успешна кола на БМВ още от представянето му има изобилие на части за модифициране

автомобила е участвал във почти всяка една форма на моторспорт - версиите му там нямат голям досег с шосейните - обаче вас това ви дава възможността да надникнете къде с публични постове по форуми, къде с посещение на висок клас събития за класически коли (или репортажи за такива) и да видите колко много разработки вече са правени за базата на това шаси ... да вземете някоя идея и да знаете, че тя вече работи и е тествана

автомобила е на първото стъпало на електронните системи , механичен, чист като усещане ... ако обичате да покарвате значи знаете, че този тип усещане изчезва след определен момент във всички марки (при някои към 90те, при някой към 2000г и т.н.)

автомобила може да бъде ремонтиран както с оригинални части , така и с аналози , просто защото има огромно предлагане

автомобила няма крайно сложни механични или електронни компоненти, които да са масово дефектирали или да изискват суми над стойността му (примерно 1000-1500 евро) за да се отремонтират - моля да не ме репликирате за главите на м20 , не вярвам ремонта на глава/закупуването на нова 2ра ръка здрава да е над 3000лв

автомобила не екстремно нисък, неудобен, с особен тип конструкция и т.н. ... може да го кара и сравнително висок и сравнително нисък човек

автомобила беше адски евтин преди години и много хора си помислиха, че нещата които виждат по форуми, писти (и у нас и в чужбина) са на едно ръкостискане разтояние

това за самият автомобил

после се случи ужасяващта спекула с ужасяващо бавните стари Поршета с маслено охлаждане (т.н. въздушно охлаждане) на мотора ... 2+2=4 ... аналога за бедни хора при БМВ е Порше и разбира се всеки който няма пари за такъв модел би погледнал към някое 2002 или е30 , въпреки в разлините концепции за оформление на шасито и задвижването и 2та автомобила с за хора които обичат да шофират и предлагат сходна механична връзка в ръцете и крата на своя собственик

това е моята гледна точка

____________

забележка - пари нямам, време нямам ... е30 нямам ...
Последна промяна host на 14 Сеп 2018, 15:13, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от michev » 14 Сеп 2018, 15:13

Темата е безсмислена, написах го още в началото! Не могат да се обяснят с 2 думи нещата, казвам го от личен опит, като човек каращ Е30, опитвал се да обяснява, и отдавна отказал се от това! Заключвайте най добре!
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от немо » 14 Сеп 2018, 15:20

michev написа:опитвал се да обяснява, и отдавна отказал се от това!

Да бе,отказал се бил..... :lol:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от KPETEH » 14 Сеп 2018, 15:21

Не ме кефите, че така правите от скука...
За пръв и последен път индивидуално:
Създадох темата не с тази идея, която ти казваш - ни най-малко съм имал такова намерение :!: Исках от първа ръка да разбера становището на хора като теб, Илков, Кроки и много други които имат дълъг опит с модела, да обяснят обективно какво изпитват, какво чувстват, какво ги кефи в колата.
Не виждам защо така нападаш и простееш по другите хора, при положение, че знам, че не си такъв (прост) човек :dunno: По-добре сподели твоите мисли и трепети за тая кола, какво значи тя за теб

Няма кой да напише нещо стойностно, което да не бъде оборено от изявяващите се в "Извън темата". Не виждам за кво го пускаш тфа в "Извън темата" Тук освен лайна, друго не се появява. Не искам да се свързва Е30 с лайната. Пусни я в Е30 раздела и ще се разпишат всички дето са останали и ще прочетеш тфа което търсиш. Е30 не може да бъде нахранено.
Я по-спокойно, ти да не си контрольор на форума, трябва да те питаме какво ли да пишем в него ли?
"Оня с двата дизела" поне има реален опит с тия изкривени бидони, дето вие само ги прехвалвате, ама не сте сядали в тях. Сам си ги е ремонтирал и поддържал - не е обикалял сервизите и не е висял по форумите, като вас. Tройният стоп ми беше на 6 години и на малко километри, светеше отвън и миришеше на ново вътре. Беше така нереден с джанти и спойлери, че хората спираха да се снимат до него... Ама си беше спряла кошница, мъртвец. И кой е виновен за това, аз ли съм насадил 80 коня умрял дизел в тон и половина купе? Между другото, "шаното" какво е?

Имал съм чист дизел 10 години, продадох го тази година и още ме е яд! Явно си си неможач, щом не си се оправил. Кво си ремонтирал ве, чичка, освен гуми и накладки друго пипнал ли си?! Не ме интересува. Ако ми видиш темите ще разбереш кво съм правил и кой е висял по сервизи. Не гледай в огледалото кат говориш за другите!!! Не си разбрал потенциала на е30-ката, с къвто и да е бил мотор. Като не си карал друг, що всичко е под общ знаменател?! Твоето мнение е толкова ограничено, че и гъза не бих си избърсал с него!!! Е затова в таа тема ще се пишат глупости, щот тук са играчите!!! Ай да бягаш с компетенциите си относно Е30.
Знаех си аз,че някой ще "избухне" :mhihi: даже в голяма степен бях сигурен кой ще бъде.... :lol:

Нямам нищо против теб, и ти си секта, може би не се разбрахме миналия път.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от b00st » 14 Сеп 2018, 15:23

Единственото смислено Е30 (без М3) е 325i , което днес ако е запазено, не ръждясал прогнил скрап има стойност на пазара и се цени, особено ако е купе/кабрио. И пак тая кола няма същия клас, усещане и присъствие, дори и стойност като E24 и E31, защото е била и винаги ще бъде 3та серия. Да твърдиш обратното си е вече болест и вманиеченост в модела. Все едно сега да си купя 316ка или 318ка F30 и след 25 г. да обеснявам как тва е баси великата кола.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от KPETEH » 14 Сеп 2018, 15:28

b00st написа:Единственото смислено Е30 (без М3) е 325i , което днес ако е запазено, не ръждясал прогнил скрап има стойност на пазара и се цени, особено ако е купе/кабрио. И пак тая кола няма същия клас, усещане и присъствие, дори и стойност като E24 и E31, защото е била и винаги ще бъде 3та серия. Да твърдиш обратното си е вече болест и вманиеченост в модела. Все едно сега да си купя 316ка или 318ка F30 и след 25 г. да обеснявам как тва е баси великата кола.

Все едно да си водя записки с твоите мисли, да ги отворя след 5 дни и да си кажа, е деееба тоя колко е велик! Среден и за теб :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от bioz » 14 Сеп 2018, 15:29

Айде и тая тема отиде у киреча..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от немо » 14 Сеп 2018, 15:32

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от ивчо » 14 Сеп 2018, 15:32

https://www.youtube.com/watch?v=iBkObmAPvs0

Ето едно клипче ...
Аз което мога да кажа, и то точно за 324d e че беше една от първите "западни" коли в която съм се качил ! Хареса ми, и реших че това е колата - последва закупуването на една 18-ка на която се кефех мноооого !
Нещото което мога да кажа от днешна гледна точка, и след два дни в които се повозих на любимата 34-ка - това ще си останат наистина коли които са направени и произведени с ресурс и умисъл, който дори днес 30+ години след като са по пътищата да са адекватни !
Вярно не може да се говори за икономия на гориво и подобни неща, но чувството да шофираш Е28/30/34 (въпреки че 34 вече се отдалечава малко от връзката с пътя в сравнение с 28) е нещо което може да каже само този който е шофирал ... То дори и е трудно да го опишеш, затова седни като мен в някой дненеш "модерен" автомобил, после пак в някое 30 или 28 и сам ще си отговориш !
На всички коли след това им липсва едно много важно нещо - "усещането за пътя" ... Но, такива са времената, това е положението :) :driving:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Защо Е30 е толкова специален модел?

Мнение от Lenco » 14 Сеп 2018, 15:32

Има "зелени" с е30-ки, нЕма я заключат.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook