Качествен реглаж в София

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от Dextuar » 24 Авг 2018, 8:16

deyan-enchev написа:Ако си с оригинални джанти на БМВ отиди в Камор, но да плащаш пак за извършена зле услуга в друг сервиз е лоша идея. Там имат скоби, които захващат на 5 фабрично пробити точки в джантите

Волана най-лесно ще го разбереш дали е центриран на прав път без хоризонтална денивелация, но предполагам знаеш това.

Отделно и аз в Експреса се връщах за доизправяне на волана, в тоя случай ти стоиш горе в колата, държиш го с ръка както според теб трябва да е - оня отдолу стяга и си ходиш да тестваш.

Имай предвид, че волана може да стои леко насрани и заради гума. Не само да е мека, но и да “дърпа” в определена посока. Може да минеш през гумаджия от ранга на Симеон в Обеля, за да види дали случайно някоя гума няма да ти покаже повече от обичайните нютон стонойсти.


За да избегнеш препоръката на сервиз, в който си ходил и си недоволен, а подозираш за добър - може би е идея с него да започнеш в поста.
Да, не исках да прозвучи все едно се сърдя, но много хора ми го хвалеха въпросния сервиз и исках да съм сигурен, че проблема е в него, преди да кажа нещо лошо :yes:

За съжаление около Дружба няма как да се тества като хората, затова ходя чак на Малинов или вечер след работа нарочно минавам по новата част на околовръсното, където съм минавал достатъчно много пъти, че да знам как стои волана. Реално след 7-то качване както ти го описа - волана е на 99% както трябва да бъде, просто нямаше как хубаво да го тествам. Мисля за последно да пробвам дали ще успеем да го донастроим. Човекът ми изглежда пич, въпреки че ме метна с накрайниците. Пролича си, че не му стана приятно колко пъти се връщам, но каза, че няма проблем, важното е работата да е свършена. А й го разбирам, ама няма как да я карам колата и да ме дразни.

Междувременно получих нещо като вибрация в купето. Не мога на 100% да кажа дали е от реглежа или от новите предни гуми, понеже и двете неща направих в 1 ден. Много, много слабо, но аз си я усещам. Не знам точно как да я опиша, все едно имам огромна дъвка залепена по средата на гумата отдолу. Четох различни мнения - от крива гума до лош реглаж. Във форума прочетох мнения, че такава вибрация, без да имам вибрация във волана, се получавала при недобър реглаж на заден мост. След удара в дупката, карах около 2 седмици със зимния комплект джанти отпред и нямаше никакви вибрации или разлики с преди удара, единствено волана седеше на криво.

Сега съмненията ми са следните:

1. Дефектни нови гуми или лошо изправени джанти: Поръчах ги от Автогуми.бг, където от последните 5 години всички гуми за колите в семейството са поръчвани, заедно с монтаж при тях, с най-новата им динамична машина за баланс (20 кинта на гума :no: ), която имитира контакт с пътя. За съжаление направих реглажа в новия им сервиз на Черни Връх, където гумаджията ми твърдеше, че оригиналните ми купувани от Дару секретни болтове били ментаци и съм щял да го вкарам в беля :kuku:
2. Некачествен реглаж заден мост: Ходил съм досега 4 пъти на реглаж. Винаги са твърдели, че задния мост ми е перфектен и реглаж не е необходим. Дори след смяната на задните амортисьори, пак ходих на реглаж и човека пак ми каза, че не е нужна корекция. В Дружба за пръв път ми казаха, че реглажа на задния мост не е ОК и трябва да се коригира. По това, което видях отстрани, мисля, че ми коригира и самия наклон на гумите.

Като за начало ще премеря наляганията на гумите да видим дали не идва от там, но ме съмнява.

Иначе като пусна волана и като че ли колата тръгва съвсем леко вдясно, но е трудно да намериш идеално прав път за тест.

Приемам всякакви съвети, много ме дразни нещо да не ми е ОК по колата :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от host » 24 Авг 2018, 8:47

теста за крива/биеща/дърпаща гума е елементарен, разменяте предните от двете страни (ляво-дясно ги сменяте) и веднага ще се види дали от тях ти криви волана или ако е още по-голямо съмнението (ляво-дясно и отпред-отзад ги заменяте : десни предна и задна > леви но на обратно задната предна, и предната задна и т.н.) и караш да видиш какво става

такива неща и мен ме побъркват, но аз в Пловдив ходя само на 1 място за реглаж и хората бачкащи там също карат нашата марка и първо ми се мръщеха защото при 1вия реглаж излязох само от паркинга и веднага обърнах колата и я вкарах пак да я закачат , че ми е крив волана :mhihi:
"не може да си разбрал че ти е крив волана докато излезеш от паркинга, настилката не е равна"

ся вече са ми свикнали и знаят, че кажа ли, че е крив няма смисъл да си говорим небивалици, просто е така защото нито един път не съм бъркал и хващам и най-малката разлика ( и 0.5гр страничен наклон си мислеха, че не можело да усетя ама :) )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от Dextuar » 24 Авг 2018, 9:43

Възможно ли е тогава наистина от реглажа на задния мост да се е получило това? Нямам вибрации по волана, а по-скоро по купето и то съвсем леки :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от deyan-enchev » 24 Авг 2018, 16:52

От много криви дискове пак може да има вибрации при движение без спирачки.

В зависимост дали са предни или задни ще тресе волана, или отзад.

@Rumburak имаше тресящ волан, при идеална предница. След смяна на кривите дискове се оправи.

Аз съм кривил задни на Е65цата и тресеше леко отзад също


Sent from my iPhone using Tapatalk
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от Dextuar » 24 Авг 2018, 17:28

При мен разликата идва от това, че преди смяната на гумите/правенето на реглажа, тресене/вибрации и тем подобни не е имало, а се появяват веднага след тези процедури. Жалко, че ги направих в един ден иначе щеше да ми я ясно какво точно да погледна първо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от deyan-enchev » 24 Авг 2018, 22:10

Разбирам чуденето ти, всеки педант би го разбрал.

Надявам се тук поетапно да посочиш какви стъпки си предприел за диагностицирането и оправянето на проблема


Sent from my iPhone using Tapatalk
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 14.03.2004
Местоположение: София

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от lordofthedance » 25 Авг 2018, 0:13

Според мен тресенето е от новите гуми.Като се поизносят след определени километри би трябвало да изчезнат вибрациите.Може и лош баланс на гумите да е.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2018, 17:13

Преди две години пролетта ми беше побеляла косата от вибрации. От колега си бях купил джанти и от автогуми.бг си бях купил 4 летни гуми. Щях да пътувам и беше Разпети петък и никой не работеше, само ми доставиха гумите, но сервиза им не работеше. Само Иван от Казичене работеше в цяла София и околноста. Като отидох при него изрично му казах да прегледа добре джантите, защото са втора употреба и ако има нужда да изправя.. Монтира гумите на джантите и съответно на колата, каза че джантите са идеално прави, и нямат нужда от нищо... и на връщане по околовръстното.... вибрация!? Вече не помня, повече във волана ли я усещах или в купето, но беше много дразнещо, и естествено бях сигурен, че е или от джантите, или от гумите! С две думи - в продължение на месец или повече - поне два баланса в автогуми.бг, един пак при Иван, два при квартален гумаджия, от който не съм имал оплакване 15 години.. и нищо! Всеки вика - на конец са джантите, гумите нови.. Междувременно пробвах със зимните гуми и джанти - спи града!? Четох и за динамичен баланс, но реших че след като до сега не ми се беше налагало, значи и сега някой трябваше да се справи. И така прочетох за 'лазерен баланс' и реших да пробвам за последно, преди да хвърля и джантите и гумите до де летят. Интересна машина, първо завърта бързо, явно за да определи баланса, после със съвсем бавна скорост един лъч обхожда гумата и джантата за един или два оборота, и след въпросното сканиране и гумата и джантата си казват и майчиното мляко.. Бях сигурен, че ще излезе нещо - я гума, я джанта, обаче за моя изненада казаха, че и джантите и гумите до една са перфектни. Викам-глупости, тия нещо ме метнаха на върбата, само да ми вземат парите (в интерес на истината разликата в цената беше минимална). Вечерта, както и много предишни пак бях на магистрала Люлин.. и чудо - нито на 80, където започваха вибрациите, нито на 180 имаше и помен от вибрации! Имам обяснение защо те се справиха (една много интересна възможност на машината им) но не ми се изпада в повече подробности.
Та колега, с изправяни джанти и нови гуми аз бих посетил този сервиз (или друг, където разполагат с такава машина)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от Dextuar » 25 Авг 2018, 17:27

Имаш ЛС :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от cerberus » 25 Авг 2018, 20:15

Е... ЛС... аз следя темата от както почна... искам аз ЛС тогава... :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от Dextuar » 25 Авг 2018, 20:50

В крайна сметка минах едни 50км днес в тестове и мога да кажа, че като се пусне волана, колата тръгва да сменя лентите. Не веднага, но колкото повече ускорявам, толкова по-бързо се случва. Няма разлика в наляганията на гумите. Това означава ли, че самият реглаж не е ОК?

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от Jordana » 25 Авг 2018, 21:12

Не е добре това . Пробата става като пускаш волана на различни окомерно прави и равни участъци . Ако винаги го прави то значи реглажа е неправилен или има друг проблем . Ако не винаги го прави това отклонение , то има вероятност да повлича от пътя така че не е 100% положителна пробата . Следиш и в коя посока повлича естествено , няма как от реглаж да влече един път на ляво един път на дясно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Качествен реглаж в София

Мнение от Dextuar » 25 Авг 2018, 21:39

Винаги влече на дясно, това е константа. Пробвах на проверени прави участъци, където редовно карам колата и щеше да ми е направило впечатление и преди. Сега като че ли се боря с волата постоянно да го побутвам на ляво, преди със сигурност не съм правил така. Все пак я карам над 3.5г тази кола, смея да твърдя, че си я познавам добре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2018, 23:20

cerberus написа:Е... ЛС... аз следя темата от както почна... искам аз ЛС тогава... :bchug:
Ами, ако отиде колегата в този сервиз, ще ми е интересно да даде отзив, но става въпрос само за баланс, понеже автора спомена, че му се е появила и вибрация, не за реглаж.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Качествен реглаж в София

Мнение от vld » 26 Авг 2018, 7:53

Отиваш на симеоновско шосе в бившия мотоексперт сервиз, сега се казва вианор.
Питаш кой е доктора, не че има как да го объркаш, щото по принцип само той прави регулаж там, но понякога се случва някой да го замства.
Прави ти колата и повече не се занимваш.
После отиваш при бога на регулажите в дружба и му казваш, пич "глей как се прави" :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook