Хибриди

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Хибриди

Мнение от acho.rs » 17 Авг 2018, 6:57

Knoxville_ написа:Хм, много малко. Но това е, ако се движи само на ток, нали? Самият двигател може ли с работата си да зарежда батерията (изключваме режима на спиране или движение по инерция). В крайна сметка при разход от 2/100 и 100% заредена батерия предполагам, че трябва да е повече от 40 км този пробег, то това дори за градско шофиране в София е малко.

Идеята на хибридите е друга - там работят двата двигателя и си помагат. Чисто електрическото движение е оснвно при потегляне и много ниски скорости. Така че би трябвало системата да избягва пълно изтощаване на батерията и опцията ДВГ да остане сам. 740е не съм карал, но като цяло и на мен идеята за 2.0 мотор в 7ца ми изглежда странна. Имаше сравнение с S 400 hybrid което въпреки много по-високата си мощност и 3.0 мотор даваше същата динамика и разход.

ЕДИТ: ДВГ само с работата си зарежда батерията. Така че тя се пълни не само при спиране и движение по инерция.
Последна промяна acho.rs на 17 Авг 2018, 8:20, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 3.11.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: вана
Мечтае да кара: DACIA

Re: Хибриди

Мнение от Knoxville_ » 17 Авг 2018, 8:07

Благодаря за разяснението :bchug: :ok:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 31.03.2011
Пол: Мъж

Re: Хибриди

Мнение от big_dane » 24 Авг 2018, 8:41

Този месец направих 3000 километра на Аурис хибрид, като имаше всичко от задръствания, магистрала, пътища с големи баири и много завои. За целия този пробег си водех бележки за разхода и накрая сметката излезе 6.5л/100км. Тук трябва да обясня, че не съм карал с цел икономия на гориво и си я понастъпвах. По магистралата в 90% от случаите бях на 140-150 на темпомат, при което разхода си се качва към 7-7.5л/100км. Иначе по междуградски път от Плевен до Шумен, с поддържане на 120 по по-голямата част от пътя, разхода беше 5.5л/100км. Като цяло на ток не съм успявал да мина повече от 5-6 километра, като беше равно и карах в колона с 50км/ч. Дойде ли малко по-голям баир, се включва и бензиновият мотор. И въпреки, че автономията само на ток си е почти нулева, комбинацията все пак намалява разхода на гориво. Колкото до добавената динамика, ел. двигателя помага много. Имах случка, в която карах през проход и след няколко километра батерията беше заминала и след това имах чувството, че колата е счупена. Като цяло колата не се усеща тези 136 коня, които уж е. И мисля, че главната причина за това е скоростната кутия. Понеже е безстепенна отнема чувството за ряз на мотора и при подаване на газ, в 90% от случаите, ненужно вдига оборотите. Но пък от друга страна при поддържане на постоянна скорост ги намалява и с това пада и разхода. Като цяло е много добър градски автомобил, но не е зле и за извънградско, стига да не се кара много бързо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Хибриди

Мнение от acho.rs » 27 Авг 2018, 7:39

А в града как беше разхода?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 31.03.2011
Пол: Мъж

Re: Хибриди

Мнение от big_dane » 03 Сеп 2018, 7:54

В града не съм карал особено много, сумарно под 10% от този пробег и то не наведнъж и не мога да дам много обективен отговор. Смесения разход е по метода пълно-пълно, което е с отколонение +0.2 л/100км от борда. Градско зависи силно от пробега и колко е била заредена батерията при тръгване. Ако не е отива към 7-8 л/100км, ако е по-заредена и е по-късно разстоянието може и без никакъв разход на гориво, но това е ужасно трудно за постигане, понеже при малко по-силно подаване на газ тръгва и бензиновия мотор. С прилично каране градски разход от 4-4.5 л/100 км е напълно постижим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Хибриди

Мнение от frizzante » 21 Яну 2021, 21:53

Има ли нещо по специфично за преглеждане при огледа на хибрид и по точно Тойота Аурис 2015/16 г. Имам предвид освен стандартните неща които гледаме при покупка на кола втора употреба. Някакъв начин за проверка на живота на батерията или нещо от сорта. Някой по запознат с устройството на тази Тойота или притежаващ такава да сподели. Струва ли си да се кара в техен сервиз? Чух нещо за гаранция на батериите от тях...изобщо всякаква информация за тази колица би била полезна.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Хибриди

Мнение от acho.rs » 21 Яну 2021, 22:20

frizzante написа:Има ли нещо по специфично за преглеждане при огледа на хибрид и по точно Тойота Аурис 2015/16 г. Имам предвид освен стандартните неща които гледаме при покупка на кола втора употреба. Някакъв начин за проверка на живота на батерията или нещо от сорта. Някой по запознат с устройството на тази Тойота или притежаващ такава да сподели. Струва ли си да се кара в техен сервиз? Чух нещо за гаранция на батериите от тях...изобщо всякаква информация за тази колица би била полезна.

Батерията е много малка и на клетки. Май бяха около 10 и горят една по една - по около 150лв е клетката. Поне на приус е така. Уж може да се провери. Тойота дават 10г гаранция на батерията и трябва смао да ходиш за 250-300лв веднъж годишно да ти бият печата. Технологията е изключително надеждна, мой приятел смазва от каране Приус 2 на газ вече 200к км, като преди това колата има още 300к км :mhihi:

Аз се отказах от това, като търсех за сестра ми, защото вноса е само на скраб на по 300к + а от САЩ са тотални щети с ремонт. Имаше на целия пазар само един Приус 3 с произход и той преди година струваше 23к лв на 9годони и 100к км

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Хибриди

Мнение от nxn » 22 Яну 2021, 13:23

Хибрид на газ, ей това е следващата работата вече!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Хибриди

Мнение от bioz » 22 Яну 2021, 14:34

nxn написа:Хибрид на газ, ей това е следващата работата вече!
Като бях в кат последния път служителките се чудиха къде да вписват в талона третия вид гориво. Явно е бил някой газифициран хибрид.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Хибриди

Мнение от acho.rs » 22 Яну 2021, 15:15

nxn написа:Хибрид на газ, ей това е следващата работата вече!

Аз мислех че 10годишен хибрид на газ, ще се разпадне, но вече 6 години я кара като Е36ца (педала до долу) нито се чака да загрее, нито се жали, стана на 16 години и половин милион километра ...и продължава да върви. Че и батерия работи на 80% :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Хибриди

Мнение от madafaka_donkele » 23 Яну 2021, 11:31

frizzante написа:Струва ли си да се кара в техен сервиз?


Не само си струва, ми направо си е задължително. Преди 2-3г. приятел със същия аурис хибрид мина през тогавашната работа да се видим и като се качи да си ходи не можа да запали. Изписа му hybrid system malfunction, visit service или нещо от сорта. Айде пътната и в тойота на цариградско. Колата към него момент на 7-8г. Флашнаха му нов фърмуер ли, софтуер ли там за управление на хибридната система, регистрираха колата в тяхната система, че имало гаранция на хибридната система, батарейката и т.н. 10г., а понеже колата идва в БГ нов внос, не е регистрирана никъде. Та не му взеха тогава никакви пари ислед време сподели, че рейнджа му градско леко се е подобрил. Та за тойота хибрид въобще няма кво да се мисли, само официалния сервиз. Така или иначе тойотите/лексусите ходят най-рядко на сервиз, не виждам смисъл да се правят експерименти със знайни и незнайни сервизи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 19.01.2010

Re: Хибриди

Мнение от M17cH » 25 Яну 2021, 17:14

От миналата седмица горд :mhihi: собственик на Тойота Приус 2016 модел.
Определено колата се кара по-различно от нормална дори само от скоростната кутия без предавки. Някак си самата кола те предразполага да караш спокойно и да не я звериш.
Всеки приус (а може би всеки тойота хибрид) идва с една вградена игра колко ЕКО шофираш. Мани голяма краста е да следиш точките :lol: :lol: Оценява ти колко ефективно си ускорявал, круийзвал и намалял скоростта от 0 до 100 точки. До ся повече от 96 от 100 усреднено не съм правил :lol: Като тая оценка включва и колко ток използваш не свързан с движението на колата - фарове, парно, етц...
Иначе разхода ми е за изминати към 200-300км градско 4.2л/100 Заредих догоре - 35 литра бензин и ми дава очаквана дистанция 900км с тоя същия бензин :kuku:

Примерна снимка от нета
Шофирайки колата има 4-5 режима (не модовете на настройка на системата) които ги контролираш с педалите на газта и спирачката.
1. Намаляне на скоростта с регенериране на батерията и задействане не спирачката, при натиснат педал на спирачката по-силно.
2. Намаляне на скоростта само с регенераця, при леко натискане на спирачката или пускане на педала на газта. (CHG скалата)
3. Круийзване с изключен двигател и само на ток. Тука педалът на газта е натиснат много леко. Светва EV над скалата.
4. Ускорение с повече ток и по-малко бензинов двигател (скалата ECO на таблото). Педалът на газта е натиснат до средата някъде
5. Ускорение с целия ток и отгоре двигателя се чува как си бръмчи стабилно. Педалът на газта е натиснат след средата. (PWR скалата на таблото)

Като за ежедневна кола до и от работа, а и обиколки из разни места като се нормализира света, мисля че е супер автомобил. Имам си втора кола която да ми прави кеф, не намирам нужда и ежедневката ми да трябва да ме залепя за седалката, да ми гърмят ушите или да кисна вътре без климатик щото съм я купил без такъв, че да е по-лека... :dunno:

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook