Идва ли края на дизелите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

?

да
50
32%
не
96
61%
не знам
11
7%
 
Общо гласове : 157
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от acho.rs » 07 Юни 2018, 21:29

vicho написа:друго си е 3.0 с ЧЕТИРИ турбини и 400 коня, а? :mhihi: :help: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

https://youtu.be/ygbVUEn_mHc?t=24

No smoke, no fun! :idea: :kuku: :mhihi:

Само дето 4.0 с две турбинки и един електрически чарджър съсипва. Изобщо от както го има тоя дизелов тутмак на ВАГ, 2,3 и 4 турбо моторите на БМВ само дето горят 1-2 литра по-малко. Наистина в 3.0 би-три-четири турбо го има в много повече модели, но някак си една Q7 или А8 с 900нм на 1000 оборота и е по-добре от 700нм на 2000 оборота

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: Nürnberg, Bayern
Пол: Мъж
Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
Мечтае да кара: Porsche Cayenne, BMW X5

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от kasho » 08 Юни 2018, 16:25

Абе тва дизел на спортна кола... лек оксиморон за мен. Мани тая измъчена работа.

Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от steeN » 08 Юни 2018, 19:37

Няма как да ги забранят на камионите, както и никога няма да пипнат емисиите на корабите.
Но там поне са фирмени и контрола може да става по-лесно, защото частните превозни средства... :mhihi:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от Nickelback » 08 Юни 2018, 20:07

kasho написа:Абе тва дизел на спортна кола... лек оксиморон за мен. Мани тая измъчена работа.

Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?


Всъщност е важно с колко нютонметра нагъваш асфалта и колко време ефективно го нагъваш (в колко широк оборотен диапазон), а не колко нютонметра има на вала на мАторЯ ;) Въпрос на предавки :) X5M с 300Nm по-малко от някой Туарег V10TDI да не би пък чак да е супер спряла като я смачкаш от ниски обороти? :dunno: Щом са модьерни турбо мотори с променливи геомерии, електрически чарджъри и т.н. ще тръгват и те от ниско и още как! Бензина гори много по-бързо от нафтата, стига да има достатъчно въздух и добро запалване в подходящите моменти от време. Еле пък ако махнат газоразпределителните валове и сложат мехатронни клапани.
Та може да няма въртящ момент, но това нищо не значи. Аз не бих го мислил толкова :yes:
Иначе откъм разход... трудна работа да има кой знае какво радикално да се промени :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от DLVasilev » 08 Юни 2018, 20:24

Zagy написа:Да бе да :D - тва като го настъпиш и от него фърчaт сажди като джапанки :mhihi:

Имах предвид, че от 2 литра вадят 70 коня :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от Vanqu1sh » 08 Юни 2018, 21:20

Nickelback написа:
kasho написа:Абе тва дизел на спортна кола... лек оксиморон за мен. Мани тая измъчена работа.

Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?


Всъщност е важно с колко нютонметра нагъваш асфалта и колко време ефективно го нагъваш (в колко широк оборотен диапазон), а не колко нютонметра има на вала на мАторЯ ;) Въпрос на предавки :) X5M с 300Nm по-малко от някой Туарег V10TDI да не би пък чак да е супер спряла като я смачкаш от ниски обороти? :dunno: Щом са модьерни турбо мотори с променливи геомерии, електрически чарджъри и т.н. ще тръгват и те от ниско и още как! Бензина гори много по-бързо от нафтата, стига да има достатъчно въздух и добро запалване в подходящите моменти от време. Еле пък ако махнат газоразпределителните валове и сложат мехатронни клапани.
Та може да няма въртящ момент, но това нищо не значи. Аз не бих го мислил толкова :yes:
Иначе откъм разход... трудна работа да има кой знае какво радикално да се промени :dunno:

Имаше един пример. Коя кола ще е по-бърза? Кола с 100 коня и 200 нютона, или такава с 200 коня и 100 нютона. За да ти е бърза колата ти трябват съвкупност от двете, но конските сили са по-важни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от steeN » 09 Юни 2018, 8:03

Тази с 200 коня разбира се. Ще има и много по-голяма максимална скорост. Тази с 200 Нм може евентулно да вземе старта и ниските скорости (в зависимост от скоростните кутии) и после е "bye bye" :lol:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от motofan » 09 Юни 2018, 8:36

Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното :mhihi:
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели. :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от Dextuar » 09 Юни 2018, 16:42

motofan написа:Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното :mhihi:
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели. :ok:
Демек, бляна на българина за евтина дизелова бИгачка си оставя все още мираж?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от @2bar » 09 Юни 2018, 20:37

dextuar написа:
motofan написа:Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното :mhihi:
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели. :ok:
Демек, бляна на българина за евтина дизелова бИгачка си оставя все още мираж?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Нещо от сорта на E60 535d lci, 2008 на 180к км за 5к € или F10 за 7к €, ще трябва да се поизчака някоя друга година...

@motofan,
изобщо не са тъпи....точно на тези участъци, са поставени измервателните станции, които няма начин да не отчитат подобрение, след като оттам минават по - малко дизели. с две думи ще кажат, че методът за намаляване на NOx работи и ще го приложат и в другите градове. съответно атмобилната индустрия ще се радва на огромни продажби и печалби и никой няма да пита, защо цената на евро 6 дизел е такава. просто оправданието ще е винаги едно и също - екология. в същото време всичките, които са виновни за сегашното положение, ще продължават да си получават дебелите бонуси като мениджъри някъде и никой няма да им държи сметка, за лайната, които сега изплуват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от Jordana » 09 Юни 2018, 21:28

Всичко което се тиражира по медиите за автомобили и екология е пълно промиване на мозъците на хората . Човек трябва да се информира постоянно от различни източници за да отсее истината и пак е тегаво . Едно време когато дизелите бяха рядкост , и въобще автомобилния трафик бе в пъти по-малък , еколозите пак ряваха като обезумели за вредата от тия автомобили . Но забележете разликата , ставаше въпрос не за парниковия ефект а за киселинните дъждове от серните окиси и замърсяването с олово от етилизирания бензин . То не бяха замърсени почви , не бяха загиващи гори , замърсени с олово води и не знам си какви още дивотии на дървопрегръщачите .
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето . :shock:
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от motofan » 10 Юни 2018, 8:50

@2bar написа:
dextuar написа:
motofan написа:Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното :mhihi:
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели. :ok:
Демек, бляна на българина за евтина дизелова бИгачка си оставя все още мираж?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Нещо от сорта на E60 535d lci, 2008 на 180к км за 5к € или F10 за 7к €, ще трябва да се поизчака някоя друга година...

@motofan,
изобщо не са тъпи....точно на тези участъци, са поставени измервателните станции, които няма начин да не отчитат подобрение, след като оттам минават по - малко дизели. с две думи ще кажат, че методът за намаляване на NOx работи и ще го приложат и в другите градове. съответно атмобилната индустрия ще се радва на огромни продажби и печалби и никой няма да пита, защо цената на евро 6 дизел е такава. просто оправданието ще е винаги едно и също - екология. в същото време всичките, които са виновни за сегашното положение, ще продължават да си получават дебелите бонуси като мениджъри някъде и никой няма да им държи сметка, за лайната, които сега изплуват.

То хубаво става за тези с евро 6, но какво се случва с тези които са още в гаранция и трябва да се ограничат и преработят на евро 6, защото са с евро 5 ? Една част от тях вече ги флашнаха и им орЕзаха по неколко магарета ,съответно почнаха да им сменят егр или да ги чистят щото тва е последствие от тъпия софт. Не помня бройката на тези които трябва да се оправят, но предположенията бяха за 1400-500€ на кола за евентуално постигане на евро 6.
За момента съм сигурен че всички търпят някакви загуби, но истерията ще премине и всичко ще продължи с пълна сила.
Съда в Лайпциг даде картбланш на всеки град да решава самостоятелно дали да налага ограничения или не, засега Хамбург е пионер ,но 100% ще има и други.
Както казват другарите бляд поживём - увидим :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от Leon » 11 Юни 2018, 9:33

Jordana написа:Всичко което се тиражира по медиите за автомобили и екология е пълно промиване на мозъците на хората . Човек трябва да се информира постоянно от различни източници за да отсее истината и пак е тегаво . Едно време когато дизелите бяха рядкост , и въобще автомобилния трафик бе в пъти по-малък , еколозите пак ряваха като обезумели за вредата от тия автомобили . Но забележете разликата , ставаше въпрос не за парниковия ефект а за киселинните дъждове от серните окиси и замърсяването с олово от етилизирания бензин . То не бяха замърсени почви , не бяха загиващи гори , замърсени с олово води и не знам си какви още дивотии на дървопрегръщачите .
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето . :shock:
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..

+1
А същевременно милион тона пластмаса се изсипаха в околната среда докато напишем по един пост тук. И изсякоха милион дървета от джунглата. Лицемерието с цел печалба никога няма да свърши. Понякога е и движеща сила, но май в последните 30-40г. е предимно печалбарство.
По темата - не, според мен краят на дизеловите коли изобщо не е близо. Само някои производители решиха да тръгнат към нишата хибриди и ел. с подходящия маркетинг.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от Benord » 11 Юни 2018, 19:29

Не и няма как.Нито екологично,нито ефективно е възможно заменянето на този мотор в близко или средно бъдеще.Проблемът на дизела е,че куцо,кьораво и сакато взе да разбира от него и да го ремонтира.Ама то на общия поглед върху изпростяването на света,май това е най-малкият проблем на цивилизацията за решаване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Идва ли края на дизелите

Мнение от NGneer4eto » 11 Юни 2018, 22:06

Leon написа:
Jordana написа:Всичко което се тиражира по медиите за автомобили и екология е пълно промиване на мозъците на хората . Човек трябва да се информира постоянно от различни източници за да отсее истината и пак е тегаво . Едно време когато дизелите бяха рядкост , и въобще автомобилния трафик бе в пъти по-малък , еколозите пак ряваха като обезумели за вредата от тия автомобили . Но забележете разликата , ставаше въпрос не за парниковия ефект а за киселинните дъждове от серните окиси и замърсяването с олово от етилизирания бензин . То не бяха замърсени почви , не бяха загиващи гори , замърсени с олово води и не знам си какви още дивотии на дървопрегръщачите .
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето . :shock:
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..

+1
А същевременно милион тона пластмаса се изсипаха в околната среда докато напишем по един пост тук. И изсякоха милион дървета от джунглата. Лицемерието с цел печалба никога няма да свърши. Понякога е и движеща сила, но май в последните 30-40г. е предимно печалбарство.
По темата - не, според мен краят на дизеловите коли изобщо не е близо. Само някои производители решиха да тръгнат към нишата хибриди и ел. с подходящия маркетинг.


Съответно, въпреки, че има прототипи на двигатели, работещи на водород и такива, които работят с вода и не отделят абсолютно никакви вредни вещества, са спрени от всякакви разработки и развитие и са обявени за безпреспективни... После да им вярваме, че като има 500000 дизела по-малко в градовете, екосистемата ще се възстанови. Пълни глупости... Ама пък има кой да им вярва и да се хваща...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook