Идва ли края на дизелите
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Идва ли края на дизелите
vicho написа:друго си е 3.0 с ЧЕТИРИ турбини и 400 коня, а?
https://youtu.be/ygbVUEn_mHc?t=24
No smoke, no fun!
Само дето 4.0 с две турбинки и един електрически чарджър съсипва. Изобщо от както го има тоя дизелов тутмак на ВАГ, 2,3 и 4 турбо моторите на БМВ само дето горят 1-2 литра по-малко. Наистина в 3.0 би-три-четири турбо го има в много повече модели, но някак си една Q7 или А8 с 900нм на 1000 оборота и е по-добре от 700нм на 2000 оборота
- kasho
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: Nürnberg, Bayern
- Пол: Мъж
- Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
- Мечтае да кара: Porsche Cayenne, BMW X5
Re: Идва ли края на дизелите
Абе тва дизел на спортна кола... лек оксиморон за мен. Мани тая измъчена работа.
Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?
Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Идва ли края на дизелите
Няма как да ги забранят на камионите, както и никога няма да пипнат емисиите на корабите.
Но там поне са фирмени и контрола може да става по-лесно, защото частните превозни средства...
Но там поне са фирмени и контрола може да става по-лесно, защото частните превозни средства...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Идва ли края на дизелите
kasho написа:Абе тва дизел на спортна кола... лек оксиморон за мен. Мани тая измъчена работа.
Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?
Всъщност е важно с колко нютонметра нагъваш асфалта и колко време ефективно го нагъваш (в колко широк оборотен диапазон), а не колко нютонметра има на вала на мАторЯ Въпрос на предавки X5M с 300Nm по-малко от някой Туарег V10TDI да не би пък чак да е супер спряла като я смачкаш от ниски обороти? Щом са модьерни турбо мотори с променливи геомерии, електрически чарджъри и т.н. ще тръгват и те от ниско и още как! Бензина гори много по-бързо от нафтата, стига да има достатъчно въздух и добро запалване в подходящите моменти от време. Еле пък ако махнат газоразпределителните валове и сложат мехатронни клапани.
Та може да няма въртящ момент, но това нищо не значи. Аз не бих го мислил толкова
Иначе откъм разход... трудна работа да има кой знае какво радикално да се промени
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Идва ли края на дизелите
Zagy написа:Да бе да - тва като го настъпиш и от него фърчaт сажди като джапанки
Имах предвид, че от 2 литра вадят 70 коня
ATR-42/72
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Идва ли края на дизелите
Nickelback написа:kasho написа:Абе тва дизел на спортна кола... лек оксиморон за мен. Мани тая измъчена работа.
Аз се питам обаче, като забранят дизела, при големите и тежки машини с какво ще ги заменят? Големите бензинови двигатели са много фън, две мнения няма. Обаче по-екологично ли е да караш примерно Х5-ца с 4,8ис отколкото с 3 л. дизелак? Или Q7-ца с 4,2 TFSI сравнено с 4,2 TDI? Те бензините че имат коне имат, обаче при тия големи камиони дизеловия въртящ момент за мен няма алтернатива. Пък и да разсъждаваме реално - колко хора могат да си позволят постоянно да поят един такъв бензинов дзвер?
Всъщност е важно с колко нютонметра нагъваш асфалта и колко време ефективно го нагъваш (в колко широк оборотен диапазон), а не колко нютонметра има на вала на мАторЯ Въпрос на предавки X5M с 300Nm по-малко от някой Туарег V10TDI да не би пък чак да е супер спряла като я смачкаш от ниски обороти? Щом са модьерни турбо мотори с променливи геомерии, електрически чарджъри и т.н. ще тръгват и те от ниско и още как! Бензина гори много по-бързо от нафтата, стига да има достатъчно въздух и добро запалване в подходящите моменти от време. Еле пък ако махнат газоразпределителните валове и сложат мехатронни клапани.
Та може да няма въртящ момент, но това нищо не значи. Аз не бих го мислил толкова
Иначе откъм разход... трудна работа да има кой знае какво радикално да се промени
Имаше един пример. Коя кола ще е по-бърза? Кола с 100 коня и 200 нютона, или такава с 200 коня и 100 нютона. За да ти е бърза колата ти трябват съвкупност от двете, но конските сили са по-важни.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Идва ли края на дизелите
Тази с 200 коня разбира се. Ще има и много по-голяма максимална скорост. Тази с 200 Нм може евентулно да вземе старта и ниските скорости (в зависимост от скоростните кутии) и после е "bye bye"
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: Идва ли края на дизелите
Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели.
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Идва ли края на дизелите
Демек, бляна на българина за евтина дизелова бИгачка си оставя все още мираж?motofan написа:Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Идва ли края на дизелите
dextuar написа:Демек, бляна на българина за евтина дизелова бИгачка си оставя все още мираж?motofan написа:Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Нещо от сорта на E60 535d lci, 2008 на 180к км за 5к € или F10 за 7к €, ще трябва да се поизчака някоя друга година...
@motofan,
изобщо не са тъпи....точно на тези участъци, са поставени измервателните станции, които няма начин да не отчитат подобрение, след като оттам минават по - малко дизели. с две думи ще кажат, че методът за намаляване на NOx работи и ще го приложат и в другите градове. съответно атмобилната индустрия ще се радва на огромни продажби и печалби и никой няма да пита, защо цената на евро 6 дизел е такава. просто оправданието ще е винаги едно и също - екология. в същото време всичките, които са виновни за сегашното положение, ще продължават да си получават дебелите бонуси като мениджъри някъде и никой няма да им държи сметка, за лайната, които сега изплуват.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Идва ли края на дизелите
Всичко което се тиражира по медиите за автомобили и екология е пълно промиване на мозъците на хората . Човек трябва да се информира постоянно от различни източници за да отсее истината и пак е тегаво . Едно време когато дизелите бяха рядкост , и въобще автомобилния трафик бе в пъти по-малък , еколозите пак ряваха като обезумели за вредата от тия автомобили . Но забележете разликата , ставаше въпрос не за парниковия ефект а за киселинните дъждове от серните окиси и замърсяването с олово от етилизирания бензин . То не бяха замърсени почви , не бяха загиващи гори , замърсени с олово води и не знам си какви още дивотии на дървопрегръщачите .
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето .
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето .
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Идва ли края на дизелите
@2bar написа:dextuar написа:Демек, бляна на българина за евтина дизелова бИгачка си оставя все още мираж?motofan написа:Всичко е постановка, в Хамбург забраниха 2 улици с обща дължина 2км, пълен смех. Даже с колегите се хилим и единия каза, гледай колко са тъпи, нали за да я заобиколя ще изгоря повече нафта от нормалното
Понеже съм в тази област не виждам да са спрели продажбите на дебели дизели.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Нещо от сорта на E60 535d lci, 2008 на 180к км за 5к € или F10 за 7к €, ще трябва да се поизчака някоя друга година...
@motofan,
изобщо не са тъпи....точно на тези участъци, са поставени измервателните станции, които няма начин да не отчитат подобрение, след като оттам минават по - малко дизели. с две думи ще кажат, че методът за намаляване на NOx работи и ще го приложат и в другите градове. съответно атмобилната индустрия ще се радва на огромни продажби и печалби и никой няма да пита, защо цената на евро 6 дизел е такава. просто оправданието ще е винаги едно и също - екология. в същото време всичките, които са виновни за сегашното положение, ще продължават да си получават дебелите бонуси като мениджъри някъде и никой няма да им държи сметка, за лайната, които сега изплуват.
То хубаво става за тези с евро 6, но какво се случва с тези които са още в гаранция и трябва да се ограничат и преработят на евро 6, защото са с евро 5 ? Една част от тях вече ги флашнаха и им орЕзаха по неколко магарета ,съответно почнаха да им сменят егр или да ги чистят щото тва е последствие от тъпия софт. Не помня бройката на тези които трябва да се оправят, но предположенията бяха за 1400-500€ на кола за евентуално постигане на евро 6.
За момента съм сигурен че всички търпят някакви загуби, но истерията ще премине и всичко ще продължи с пълна сила.
Съда в Лайпциг даде картбланш на всеки град да решава самостоятелно дали да налага ограничения или не, засега Хамбург е пионер ,но 100% ще има и други.
Както казват другарите бляд поживём - увидим
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10439
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Идва ли края на дизелите
Jordana написа:Всичко което се тиражира по медиите за автомобили и екология е пълно промиване на мозъците на хората . Човек трябва да се информира постоянно от различни източници за да отсее истината и пак е тегаво . Едно време когато дизелите бяха рядкост , и въобще автомобилния трафик бе в пъти по-малък , еколозите пак ряваха като обезумели за вредата от тия автомобили . Но забележете разликата , ставаше въпрос не за парниковия ефект а за киселинните дъждове от серните окиси и замърсяването с олово от етилизирания бензин . То не бяха замърсени почви , не бяха загиващи гори , замърсени с олово води и не знам си какви още дивотии на дървопрегръщачите .
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето .
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..
+1
А същевременно милион тона пластмаса се изсипаха в околната среда докато напишем по един пост тук. И изсякоха милион дървета от джунглата. Лицемерието с цел печалба никога няма да свърши. Понякога е и движеща сила, но май в последните 30-40г. е предимно печалбарство.
По темата - не, според мен краят на дизеловите коли изобщо не е близо. Само някои производители решиха да тръгнат към нишата хибриди и ел. с подходящия маркетинг.
Never mistake motion for action...
Re: Идва ли края на дизелите
Не и няма как.Нито екологично,нито ефективно е възможно заменянето на този мотор в близко или средно бъдеще.Проблемът на дизела е,че куцо,кьораво и сакато взе да разбира от него и да го ремонтира.Ама то на общия поглед върху изпростяването на света,май това е най-малкият проблем на цивилизацията за решаване.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Идва ли края на дизелите
Leon написа:Jordana написа:Всичко което се тиражира по медиите за автомобили и екология е пълно промиване на мозъците на хората . Човек трябва да се информира постоянно от различни източници за да отсее истината и пак е тегаво . Едно време когато дизелите бяха рядкост , и въобще автомобилния трафик бе в пъти по-малък , еколозите пак ряваха като обезумели за вредата от тия автомобили . Но забележете разликата , ставаше въпрос не за парниковия ефект а за киселинните дъждове от серните окиси и замърсяването с олово от етилизирания бензин . То не бяха замърсени почви , не бяха загиващи гори , замърсени с олово води и не знам си какви още дивотии на дървопрегръщачите .
Същото каквото е в моменат само че с различен нюанс на вряскането .
Смениха бензина с без оловен , "чистия " дизел стана масов , парниковия ефект от СО газовете е под контрол чат пат .....но сега откриха фините прахове частици и колко те са вредни за здравето .
Истината е че тая паплач еколозите са една платена мафия , и до услугите и се прибягва за да се задава тренда в тия технологии . Чрез тях постоянно се натяга болтчето и се разработват нови екстри за автомобила от скъпи по -скъпи които се вграждат в новите коли . Целта е нулеви емисии ...WTF ??? Абе тя една крава отделя повече замърсители под форма на метан и азотни съединения от нулевите емисии на автомобила бре ! Като го постигнат сигурно ще се окаже че автомобила е опасен за хората и ще трябва да имплантират други технологии и още по-скъпи дивотии на баснословни цени . Ай у лево всичката тая помиярщина ..
+1
А същевременно милион тона пластмаса се изсипаха в околната среда докато напишем по един пост тук. И изсякоха милион дървета от джунглата. Лицемерието с цел печалба никога няма да свърши. Понякога е и движеща сила, но май в последните 30-40г. е предимно печалбарство.
По темата - не, според мен краят на дизеловите коли изобщо не е близо. Само някои производители решиха да тръгнат към нишата хибриди и ел. с подходящия маркетинг.
Съответно, въпреки, че има прототипи на двигатели, работещи на водород и такива, които работят с вода и не отделят абсолютно никакви вредни вещества, са спрени от всякакви разработки и развитие и са обявени за безпреспективни... После да им вярваме, че като има 500000 дизела по-малко в градовете, екосистемата ще се възстанови. Пълни глупости... Ама пък има кой да им вярва и да се хваща...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани