Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Модератор: Общи модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Някой нещо за дизеловите ве осмаци на land cruiser 200 и range rover след 2008/2010? 286/313кс
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Трябва да си майстор, или да си бил собственик на всички тия в анкетата, за да дадеш реален глас. Другото е налучкване. За старите тучове е ясно.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
След 1995-та - забравете за здравина.
Може би има няколко мохикана от някои марки, но са последните.
Може би има няколко мохикана от някои марки, но са последните.
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
cod-cdbp написа:След 1995-та - забравете за здравина.
Може би има няколко мохикана от някои марки, но са последните.
То тва ясно, ама не всички са еднакво боклуци .
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4868
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Името на темата трябва да се смени още веднъж за да има, по малко смисъл. По-добре всеки да сподели ЛИЧНИ наблюдения върху пословично здрави мотори.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 823
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
acho.rs написа:Името на темата трябва да се смени още веднъж за да има, по малко смисъл. По-добре всеки да сподели ЛИЧНИ наблюдения върху пословично здрави мотори.
Аз съм съгласен дори мога да споделя кои мотори държат на брутален тормоз само,че за мерцедес
- terorero
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 26.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: M4 (F83)
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Следя темите за съвети при покупка във всички подкатегории с модели на форума. Ами с някой изключения БМВ моторите имат много голям ресурс, някой колеги изкарват сервизни истории на коли минали по над 500 000км ! Е тва ако не е здрав двигател. Идват тук тея коли и с нашите горива и съмнителна поддръжка пак карат още поне по 200 хиляди над тея минати в чужбина. Какво повече да искаш от такъв двигател. Имам наблюдения над Е90 325d (197кс) купено ново тук, което вече наближава 140 000, кара се постоянно и се поддържа както трябва - абсолютно НИКАКВИ дертове по мотор, кутия и окачване за тези километри. Тая кола може спокойно да си изкара половин милионче без да пипнеш нищо по възлов агрегат.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Здравият мотор е поддържаният мотор!
Навременна или по-ранна смяна на масла, филтри, антифриз. Ако се разтече нещо се сменя веднага. Термостат/и и водна помпа се сменят превантивно, свещи, бобини - също.
Не на последно място - ползва се по предназначение. Не може мейнстрийм мотор да се кара като S-мотор.
Това е моето мнение, разбира се, ако не си попаднал на някой от фабрично недомислените, но дори и с тях при такава експлоатация, пак ще издържат по-дълго от стандартно.
За съжаление повечето хора в България си купуват кола и я вкарват в сервиз чак като изтропа. И на тази база казват кое е здраво и кое - не.
Навременна или по-ранна смяна на масла, филтри, антифриз. Ако се разтече нещо се сменя веднага. Термостат/и и водна помпа се сменят превантивно, свещи, бобини - също.
Не на последно място - ползва се по предназначение. Не може мейнстрийм мотор да се кара като S-мотор.
Това е моето мнение, разбира се, ако не си попаднал на някой от фабрично недомислените, но дори и с тях при такава експлоатация, пак ще издържат по-дълго от стандартно.
За съжаление повечето хора в България си купуват кола и я вкарват в сервиз чак като изтропа. И на тази база казват кое е здраво и кое - не.
Последна промяна Bexim на 19 Апр 2018, 9:18, променена общо 1 път
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Аз имам наблюдения за 2,5 дизелите на Форд Транзит (джамбазите им викаха Акула - не знам тая квадраттна кутия как точно се асоциира с морския хищник...). Бяха си "истински" дизели - с директно впръскване, а не с бренери (предкамерно). Познавам лично няколко джамбази, които правеха редовни курсове до Австрия и Германия. Тия нещастни "акули" въртяха по 1 500 км. на седмица, натоварени на макс с перални, печки, гуми, телевизори и каквото се сетите, обикниовено теглещи хенга с още една или две коли, също натъпкани до тавана. Никога не съм чул някой да се оплаче, че двигателят му прегрял или отказал по някаква причина, отделно ги хвалеха, че били икономични - горели по-малко от аналогичните Мерцедеси.
Отделно си спомням едни още по-стари дизели на Форд, които бяха с чугунени глави и нямаха дотъркване... Затова гласувеам за Форд - дизел. Новите не ги знам как са.
Отделно си спомням едни още по-стари дизели на Форд, които бяха с чугунени глави и нямаха дотъркване... Затова гласувеам за Форд - дизел. Новите не ги знам как са.
Excellent! Steven is my name!
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 823
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Аз съм много доволен от дизеловите мерцедеси ! 2.5 чист дизел няма чупене ,не знам как са го мислили по-този мотор бяхме сменили само една гарнитура на капаците,но последния ,които го продадохме беше на 860 000км по-табло беше такси в Немско! Сега карам бензинов мерцедес наближава 500 000км и освен масла ,филтри ,гуми ,спирачна помпа шарнири ,накладки друго ,не е сменяно.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Този 2.5 не го ли наричаха "бусовия" мотор? Той наистина беше много сполучлив и вечен дизелов двигател! Доколкото знам 2.9 също е много здрав! Между другото 2.0д-3.0д от старите също са милионници! Помня преди доста години на една 123-ка 300д, на над 900х.км, като го отвориха и то без особена причина, всичко беше "почти ново"! Имаха хубави дизели тогава! Но то как и да се развали,като от 2л раб.обем вадеха 70к.с.!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 823
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
ildivvy написа:Този 2.5 не го ли наричаха "бусовия" мотор? Той наистина беше много сполучлив и вечен дизелов двигател! Доколкото знам 2.9 също е много здрав! Между другото 2.0д-3.0д от старите също са милионници! Помня преди доста години на една 123-ка 300д, на над 900х.км, като го отвориха и то без особена причина, всичко беше "почти ново"! Имаха хубави дизели тогава! Но то как и да се развали,като от 2л раб.обем вадеха 70к.с.!
Точно така този дето е 2.9ТД е изключително идиотски мотор по-него просто няма какво да се счупи освен ,ако го караш без масло . Най-бруталния дизел на мерцедес е ОМ 606 този мотор е брутален и държи на адски тормоз,които другите,не могат да издържат ..Пък за бензиновите мога да кажа още 3-4 мотора,които са доста големи изроди,които търпят на доста напън!
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
На мерцедес старите 2.5тд , 2.9тд и 3.0тд без проблем изкарват 1 милион с добра подръжка. Специално 2.5 150к.с и 3л 177к.с дизела държат на зверски извращения като често се срещат проекти с мощност увеличена х2 и дори х3 от стандартната. CDI моторите също са много здрави с някой изключения ,но проблема е че в България се внасят основно по на 6-7-800хил км италянки с оригиналното масло в картера и после се чупили еми как няма да се чупят .
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
Трябва да имате нещо предвид за по-старите дизели на Мерцедес. Те до последно ги правеха с редова ГНП, а не с разпределителна. Защо това е важно за надеждността? Редовата ГНП има отделен помпен елемент за всеки цилиндър, значи елементът работи (нагнетява гориво) само за работния такт на този цилиндър. При разпределителната помпа има само един елемент за всички цилиндри и съответно износването му е по-бързо.
Друго - редовата помпа се маже от двигателното масло в мотора, а по-старите имаха дори собствен картер с пробки и пръчка и маслото им се сменяваше заедно с това на двигателя. Понеже помпата има самостоятелно мазане - не е толкова чувствителна към качеството на горивито и изкарва по-дълго. Но това важи за доста по-стари модели...
Друго - редовата помпа се маже от двигателното масло в мотора, а по-старите имаха дори собствен картер с пробки и пръчка и маслото им се сменяваше заедно с това на двигателя. Понеже помпата има самостоятелно мазане - не е толкова чувствителна към качеството на горивито и изкарва по-дълго. Но това важи за доста по-стари модели...
Excellent! Steven is my name!
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Кой е най-здравият двигател и на коя марка (2006-2015)
terorero написа:Следя темите за съвети при покупка във всички подкатегории с модели на форума. Ами с някой изключения БМВ моторите имат много голям ресурс, някой колеги изкарват сервизни истории на коли минали по над 500 000км ! Е тва ако не е здрав двигател. Идват тук тея коли и с нашите горива и съмнителна поддръжка пак карат още поне по 200 хиляди над тея минати в чужбина. Какво повече да искаш от такъв двигател. Имам наблюдения над Е90 325d (197кс) купено ново тук, което вече наближава 140 000, кара се постоянно и се поддържа както трябва - абсолютно НИКАКВИ дертове по мотор, кутия и окачване за тези километри. Тая кола може спокойно да си изкара половин милионче без да пипнеш нищо по възлов агрегат.
Само изчаквай след 20-30000 км да ѝ се разтрака веригата. Приготви няколко хилядарки за смяната, смени я и тоагва говори колко са надеждни новите БМВ дизели! И да знаеш, че ако изтеглиш печелившия билет, веригата се къса и без симптоми.
Иначе по темата не знам защо дизелът помпа-дюза на VAG толкова се подценява. Единственият проблем на 2.0 са дефектните дюзи, които обикновено на 100 -120К сe сменят гаранционно и после никакви грижи. Имам наблюдения на Пасат на 270 000 км, взиман нов, без никакви проблеми, като изключим гореспоменатия. Никакви проблеми с турбината все още. А по интернет виждам подобни двигатели, които карат по 500 до 600 000 км. Отделно дюзите им не са толкова чувствителни на боклучестата ни нафта, като комън рейлските. А двигателите 1,9 TDI са още по-здрави.
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани