Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Мотористите във форума!
Скутера си движи много добре и все пак е Хонда...хаха. Върши ми прекрасна работа.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Лека-полека наближава времето за плажове! Нищо не пречи,като спрат дъждовете,да се направи една Гърция,примерно...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Мотористите във форума!
Здравейте, трябва ми малко помощ и се надявам да ударите едно рамо с малко информация.
Искам да си взема моторетка за планината и гората (ще ми е първи мотор). Първо се оглеждах за кросов, но след малко четене осъзнах, че реално ми трябва ендуро (хард-ендуро май ги водят). В момента гледам главно 4Т КТМ мотори (ХС/ЕХС серията) >2010г, но съм готов за всякакви предложения. Обичам планините и гората, и мотора ще се ползва 90% от времето там, като ще се бутам на места, където реално нямам никаква работа
- Добре ли съм се насочил към КТМ като марка? Имат ли много ядове сравнение с другите марки или са по-здрави от другите?
- Има ли година, след която е хубаво да си взема мотора? (примерно преди еди коя си година да са скапани или нещо подобно)
- За екипировката важи ли правилото колкото по-скъпо, толкова по-добре?
- Има ли сайт/форум, където мога да чета повече за моделите и моторите? Прегледах българските мотофоруми, но изглеждат неактивни.
Имах още въпроси, докато оглеждах обяви, но нещо ги забравих. Като се сетя, ще допълня
Искам да си взема моторетка за планината и гората (ще ми е първи мотор). Първо се оглеждах за кросов, но след малко четене осъзнах, че реално ми трябва ендуро (хард-ендуро май ги водят). В момента гледам главно 4Т КТМ мотори (ХС/ЕХС серията) >2010г, но съм готов за всякакви предложения. Обичам планините и гората, и мотора ще се ползва 90% от времето там, като ще се бутам на места, където реално нямам никаква работа
- Добре ли съм се насочил към КТМ като марка? Имат ли много ядове сравнение с другите марки или са по-здрави от другите?
- Има ли година, след която е хубаво да си взема мотора? (примерно преди еди коя си година да са скапани или нещо подобно)
- За екипировката важи ли правилото колкото по-скъпо, толкова по-добре?
- Има ли сайт/форум, където мога да чета повече за моделите и моторите? Прегледах българските мотофоруми, но изглеждат неактивни.
Имах още въпроси, докато оглеждах обяви, но нещо ги забравих. Като се сетя, ще допълня
Tux0 Ca !
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Здравей колега! Правилно си се насочил по повечето въпроси! За гората наистина ти трябва ендуро или хард-ендуро! Кроса си е спортен мотор,който е доста тясно специализиран! КТМ не са лоши,имат поддръжка и части дори в БГ,като май не е особено скъпо (или поне не е по-скъпо от другите)! Не се различават с нещо кой знае колко по-различно! Държиш ли на КТМ изрично или може и нещо друго? Принципно,повечето са на един хал! Няма много здрави или много чупливи! То и при условията,при които се ползва,няма как да е друго яче! За екипировката,не винаги по-скъпото е по-хубаво! Тук обаче иска повече четене,проби,разглеждане и най-вече личен опит и впечатления! Спокойно можеш да четеш в нашия форум, http://www.motoforum.bg ,дори имаме няколко теми точно по въпроса! Ако трябва,ще ти ги потърся и ще ти ги пратя! Самия раздел (оф-роуд) е по-рядко посещаван и се пише в него,защото повечето хора карат,по-рядко пишат! Питай за каквото се сетиш,ще помагаме !
П.П. Имам приятел,който иска да си продава Ямаха-та YZ450 (хард-ендурото),с много тунинг части от чужбина по нея (по-тежък маховик и др.) и други "благини"! Сашо от Мото-Бум Пловдив е работил по нея...По-стара година е,но...Ако ти представлява някакъв интерес,може да си пишем на ЛС!
П.П. Имам приятел,който иска да си продава Ямаха-та YZ450 (хард-ендурото),с много тунинг части от чужбина по нея (по-тежък маховик и др.) и други "благини"! Сашо от Мото-Бум Пловдив е работил по нея...По-стара година е,но...Ако ти представлява някакъв интерес,може да си пишем на ЛС!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Мотористите във форума!
SpUd3r написа:Искам да си взема моторетка за планината и гората (ще ми е първи мотор).
Питай в оффроуда, те обичат да се калят...тук ни е срам
Ubi dubium, ibi libertas
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Мотористите във форума!
SpUd3r написа:Здравейте, трябва ми малко помощ и се надявам да ударите едно рамо с малко информация.
Искам да си взема моторетка за планината и гората (ще ми е първи мотор). Първо се оглеждах за кросов, но след малко четене осъзнах, че реално ми трябва ендуро (хард-ендуро май ги водят). В момента гледам главно 4Т КТМ мотори (ХС/ЕХС серията) >2010г, но съм готов за всякакви предложения. Обичам планините и гората, и мотора ще се ползва 90% от времето там, като ще се бутам на места, където реално нямам никаква работа
- Добре ли съм се насочил към КТМ като марка? Имат ли много ядове сравнение с другите марки или са по-здрави от другите?
- Има ли година, след която е хубаво да си взема мотора? (примерно преди еди коя си година да са скапани или нещо подобно)
- За екипировката важи ли правилото колкото по-скъпо, толкова по-добре?
- Има ли сайт/форум, където мога да чета повече за моделите и моторите? Прегледах българските мотофоруми, но изглеждат неактивни.
Имах още въпроси, докато оглеждах обяви, но нещо ги забравих. Като се сетя, ще допълня
Ако ще караш 90% в гората ти трябва CRF-X, WR или EXC съвета ми е: не си вземай по-тежко ендуро, дори CRFX/WR 250 върви достатъчно и са по-лекички. КТМ са по-лесни за поддържка, защото по-лесно се намират части за тях и не са скъпи, но за мен honda/yamaha са по-добри. Екипировка: каска, ръкавици, "костенурка"(не от леките нагръдници за мотокрос, а по-големите с налакътници и гръб), наколенки, ботуши и бридж.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Определено не му трябват големи кубатури! Дори 250 ще му стигнат в началото! По-добре също да е 4-тактово! 2-такта не са за съвсем начинаещи! ДР и КЛХ също може да се гледат!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Мотористите във форума!
То момчето може да е някоя нацепена батка и ако е здрав у ръцете може по-тежък мотор да кара, ама ако е с физика на някое джендърче и 50-кубиковото да му е тежко. На мен, 1,80, леко отпуснат вече, ямахата wr450f вече ми е малко тежичка и няколко пъти падам, щото не съм културистче. Според мен ако е слаб в ръцете не трябва повече от 125 кубика. В планините се чупят много лесно кокали и паданията са тежки.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Определено не му трябват големи кубатури! Дори 250 ще му стигнат в началото! По-добре също да е 4-тактово! 2-такта не са за съвсем начинаещи! ДР и КЛХ също може да се гледат!
Да 2Т крос особено не е подходящ за начинаеш, ако моторетката ще е нискобюджетна(нищо не каза за цена колегаta) може да гледа и по-дърти 250сс ендурота DR250, KLX, KLR250, TTR250, XR250...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
Re: Мотористите във форума!
Grozdanoff написа:ildivvy написа:Определено не му трябват големи кубатури! Дори 250 ще му стигнат в началото! По-добре също да е 4-тактово! 2-такта не са за съвсем начинаещи! ДР и КЛХ също може да се гледат!
Да 2Т крос особено не е подходящ за начинаеш, ако моторетката ще е нискобюджетна(нищо не каза за цена колегаta) може да гледа и по-дърти 250сс ендурота DR250, KLX, KLR250, TTR250, XR250...
е това... да не е 2 такта и да е по-дребен - примерно 250-350 кубика...
в началото на сезона ходихме да караме из едни планини и един от моите приятели беше с някакъв голям 2 такта 650? 700? кубика)? .. помолих да го пробвам и истински ме уплаши - баси вероломния мотор- не даваше да го барнеш... въртящ момент и обороти които само като си помислиш и са като шамар за сетивата.... (хем мойте са доста притъпени хехе)
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Мотористите във форума!
Признавам си не съм много запознат с кросовите мотори, но за първи път чувам 700 куб 2т . То това нещо няма да има каране и като знам 300cc 2t ендуро какво нещо е ми се струва направо невероятно. Може ли малко инфо за тоя звяр
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Мотористите във форума!
Благодаря за насоките. Сега отговарям на всичко, което видях.
Насочих се към КТМ, защото от четенето ми се сториха по-леки от всички останали и ги хвалят като здравина. В клиповете препоръчват по-малките кубатури за гората 250-350 макс, както ме насочвате и вие. Хвалят много КТМ ЕХС 300 2Т и казват, че е най-голямата лудница, но не ми се занимава изобщо да мешам масла и т.н., та ще е 250 4Т (както препоръчвате и вие) или 350 в краен случай, ако много ми хареса нещо конкретно. Интересно ми е 9-10 кила разлика усещат ли се толкова? Примерно 2016 ЕХС 250 е 102кг, а ЕХС 450 111? Също какво означава хонда/ямаха са по-добри? По-здрави са или са инженерно по-добре измислени, че съм ламер на тема мотори и не мога да разбера. Иначе съм ~75 кила и не търся нискобюджетни решения. Искам да си взема нещо, което няма да го сменя в близките години. Примерно изпадат оферти ЕХС 2016, а те знам че са стрийт лигъл от завода и сравнение с предните години имало доста подобрения. Мисля и в даден момент да го регистрирам, защото нямам ремарке, нито пикап, а все някак трябва да стигам до гората.
За екипировка, гледах каска - AIroh Aviator 2.2, ботуши - AS tech 10, протектор - leatt 5.5 някакъв си беше, но се позамотах и изкупиха ботушите и повечето хубави неща при Еди. Обаче се оказа, че приятел ще праща контейнер от щатите близкия месец и ако намеря нещо на добра оферта, ще го поръчам. Да попитам също заслужава ли си да се купува скъп бридж (май така се казваха панталоните)? Осъзнавам защо е хубаво каската и обувките да са скъпи, ама за тия панталонки не знам дали си заслужава, при положение, че няма да се влача по асфалт?
Насочих се към КТМ, защото от четенето ми се сториха по-леки от всички останали и ги хвалят като здравина. В клиповете препоръчват по-малките кубатури за гората 250-350 макс, както ме насочвате и вие. Хвалят много КТМ ЕХС 300 2Т и казват, че е най-голямата лудница, но не ми се занимава изобщо да мешам масла и т.н., та ще е 250 4Т (както препоръчвате и вие) или 350 в краен случай, ако много ми хареса нещо конкретно. Интересно ми е 9-10 кила разлика усещат ли се толкова? Примерно 2016 ЕХС 250 е 102кг, а ЕХС 450 111? Също какво означава хонда/ямаха са по-добри? По-здрави са или са инженерно по-добре измислени, че съм ламер на тема мотори и не мога да разбера. Иначе съм ~75 кила и не търся нискобюджетни решения. Искам да си взема нещо, което няма да го сменя в близките години. Примерно изпадат оферти ЕХС 2016, а те знам че са стрийт лигъл от завода и сравнение с предните години имало доста подобрения. Мисля и в даден момент да го регистрирам, защото нямам ремарке, нито пикап, а все някак трябва да стигам до гората.
За екипировка, гледах каска - AIroh Aviator 2.2, ботуши - AS tech 10, протектор - leatt 5.5 някакъв си беше, но се позамотах и изкупиха ботушите и повечето хубави неща при Еди. Обаче се оказа, че приятел ще праща контейнер от щатите близкия месец и ако намеря нещо на добра оферта, ще го поръчам. Да попитам също заслужава ли си да се купува скъп бридж (май така се казваха панталоните)? Осъзнавам защо е хубаво каската и обувките да са скъпи, ама за тия панталонки не знам дали си заслужава, при положение, че няма да се влача по асфалт?
Tux0 Ca !
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Мотористите във форума!
И аз да дам моите 5ст по темата
Миналата пролет и мен ме наскачаха лудите и реших да хващам гората. След дълго ровене по форумите реших да си взема Suzuki DRZ главно защото ме мързи да се занимавам да го поддържам
Suzuki-то се води Dual Sport и хубавото му е че маслото се сменя на 5К км, клапаните се настройват веднъж на високосна и т.н., а не като hard enduro u cross моторите. Единственият минус на тоя мотор е че е доста тежък на фона на модерните ендурота. В началото си мислех, че понеже моторът е тежък и аз съм 100+ кила няма да ми стига мощността и няма да върви...е определено се оказа, че не е така Даже може би ми е една идея по-мощен, като за начинаещ.
От екипировка недей да пестиш! Пада се много. Нямам излизане, в което да не се изтъркуля поне 2-3 пъти...за щастие досега нищо сериозно! Един съвет - никога не излизай да караш сам в гората! Ако ти се счупи мотора или ти се счупиш и може и да не те намерят!
Относно моторите - разправят, че КТМ-ите след 2010 са мноого добри и един 250см3 4Т ще ти свърши идеална работа...Даже може да ти дойде малко в повече мощността в началото.
П.П. Т'ва е от събота
Миналата пролет и мен ме наскачаха лудите и реших да хващам гората. След дълго ровене по форумите реших да си взема Suzuki DRZ главно защото ме мързи да се занимавам да го поддържам
Suzuki-то се води Dual Sport и хубавото му е че маслото се сменя на 5К км, клапаните се настройват веднъж на високосна и т.н., а не като hard enduro u cross моторите. Единственият минус на тоя мотор е че е доста тежък на фона на модерните ендурота. В началото си мислех, че понеже моторът е тежък и аз съм 100+ кила няма да ми стига мощността и няма да върви...е определено се оказа, че не е така Даже може би ми е една идея по-мощен, като за начинаещ.
От екипировка недей да пестиш! Пада се много. Нямам излизане, в което да не се изтъркуля поне 2-3 пъти...за щастие досега нищо сериозно! Един съвет - никога не излизай да караш сам в гората! Ако ти се счупи мотора или ти се счупиш и може и да не те намерят!
Относно моторите - разправят, че КТМ-ите след 2010 са мноого добри и един 250см3 4Т ще ти свърши идеална работа...Даже може да ти дойде малко в повече мощността в началото.
П.П. Т'ва е от събота
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Мотористите във форума!
SpUd3r написа:Благодаря за насоките. Сега отговарям на всичко, което видях.
Насочих се към КТМ, защото от четенето ми се сториха по-леки от всички останали и ги хвалят като здравина. В клиповете препоръчват по-малките кубатури за гората 250-350 макс, както ме насочвате и вие. Хвалят много КТМ ЕХС 300 2Т и казват, че е най-голямата лудница, но не ми се занимава изобщо да мешам масла и т.н., та ще е 250 4Т (както препоръчвате и вие) или 350 в краен случай, ако много ми хареса нещо конкретно. Интересно ми е 9-10 кила разлика усещат ли се толкова? Примерно 2016 ЕХС 250 е 102кг, а ЕХС 450 111? Също какво означава хонда/ямаха са по-добри? По-здрави са или са инженерно по-добре измислени, че съм ламер на тема мотори и не мога да разбера. Иначе съм ~75 кила и не търся нискобюджетни решения. Искам да си взема нещо, което няма да го сменя в близките години. Примерно изпадат оферти ЕХС 2016, а те знам че са стрийт лигъл от завода и сравнение с предните години имало доста подобрения. Мисля и в даден момент да го регистрирам, защото нямам ремарке, нито пикап, а все някак трябва да стигам до гората.
За екипировка, гледах каска - AIroh Aviator 2.2, ботуши - AS tech 10, протектор - leatt 5.5 някакъв си беше, но се позамотах и изкупиха ботушите и повечето хубави неща при Еди. Обаче се оказа, че приятел ще праща контейнер от щатите близкия месец и ако намеря нещо на добра оферта, ще го поръчам. Да попитам също заслужава ли си да се купува скъп бридж (май така се казваха панталоните)? Осъзнавам защо е хубаво каската и обувките да са скъпи, ама за тия панталонки не знам дали си заслужава, при положение, че няма да се влача по асфалт?
Няма такова нещо като КТМ да са по-леки от другите мотори, а относно това дали 10кг се усещат- да! При яко каране цял ден тези 10кг ще са ти повлияли физически. За мен японски са по-добри от КТМ главно, защото КТМ няма тази система на задния амортисьор, на която казваме "кокалите", която служи като допълнителен демфер на задния амортисьор. Незнам защо си останал с впечетлението, че КТМ са по-здрави... По мое наблюдение е точно обратното спрямо yamaha/honda. Не искам да ти чупя хатъра за КТМ, макар че вече може да съм успял Това, което казах за КТМ си е мое мнение...
Да инвестираш в скъп бридж за мен е безсмилено, правилно си се насочил, че най-важни са каската и ботушите, костенурката(нагръдника) също е важен, там също не бива да пестиш средства.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- Oblivion
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 20.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Yamaha R1
- Мечтае да кара: E38 740IL
Re: Мотористите във форума!
Момчета времето най-после се оправи дайте да направим едно кафеджийско каране
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани