Помощ при избор на мото екипировка
Модератор: Общи модератори
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Oblivion написа:
Моторите които съм харесал са нервни и агресивни предразполагат към по агресивно шофиране и затова толкова се притеснявам за безопасността и не искам да правя компромис с нея.
По-скоро, по - рядко прощават грешки. За екипа - тия с фланелките на вратът, ако избегнат асфалтната екзема или по-лошото и покарват сериозно, си го плащат данъка като одъртеят
Ubi dubium, ibi libertas
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Е това е за хората, които карат по тениски:
Има един лаф - по-добре потен, отколкото кървав.
В крайна сметка всеки си преценя. Аз лично в града карам с каска, яке, ръкавици, дънки и маратонки. Като карам извънградско слагам ботуши. За този сезон мисля да си взема и екип от 2 части.
П.П. И аз взех R6 за първи мотор. Засега съм падал само 1 път с него(дано да е и последен) и то в самото начало. Колегите по-нагоре са прави - доста нервен мотор и обикновено не прощава.
Ако искаш да се научиш наистина да караш погледни California Superbike School
Има един лаф - по-добре потен, отколкото кървав.
В крайна сметка всеки си преценя. Аз лично в града карам с каска, яке, ръкавици, дънки и маратонки. Като карам извънградско слагам ботуши. За този сезон мисля да си взема и екип от 2 части.
П.П. И аз взех R6 за първи мотор. Засега съм падал само 1 път с него(дано да е и последен) и то в самото начало. Колегите по-нагоре са прави - доста нервен мотор и обикновено не прощава.
Ако искаш да се научиш наистина да караш погледни California Superbike School
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Помощ при избор на мото екипировка
С риск да ме овикате - ще си кажа мнението. Защитната екипировка наистина върши работа (предпазва) при по-леки инциденти. И да, ако ще падаш - във всеки случай е по-добре да бъдеш брониран. Тук спор няма. Значи стигаме до безспорния извод, че ВИНАГИ е по-добре да имаш защита екипировка, отколкото да нямаш. Но така ли е наистина?
За мен (пак казвам - лично мнение), защитната екипировка, наред с ползите, има и един отрицателен ефект. И той е, че ти създава измамно чувствио на сигурност. Значи аз като тръгна да карам по тениска и джапанки (не че се гордея, но и такива случаи съм имал...), знам, че нямам НИКАКВА защита и затова не поемам рискове и карам внимателно. И както казах, за 30 години каране нямам и драскотина от инцидент с мотор. Не че нямам инциденти - падал съм и дори съм се блъскал челно, но просто съм извадил късмет... А както се накачиш със защитни жилетки, протектори, каска, ръкавици, наколенки и всичко останало, ти си мислиш, че вече си много защитен, викаш си - и да падна, какво толкова... Някак се успокояваш и си склонен да правиш глупости на пътя.
При състезателите е друго - те карат на ръба на своите възможности и на машината, изстискват всичко до край и рискуват много. Няма да спечелиш състезание, ако караш внимателно, затова там защитната екипировка е задължителна. Но шосето или градската улица не са състезателни писти и тук рисковете са безсмислени - никой няма да те награди, че си стигнал с няколко секунди по-рано.
Добре би било да имаме една тема за безопасно каране на мотор - има какво да се каже по въпроса.
За мен (пак казвам - лично мнение), защитната екипировка, наред с ползите, има и един отрицателен ефект. И той е, че ти създава измамно чувствио на сигурност. Значи аз като тръгна да карам по тениска и джапанки (не че се гордея, но и такива случаи съм имал...), знам, че нямам НИКАКВА защита и затова не поемам рискове и карам внимателно. И както казах, за 30 години каране нямам и драскотина от инцидент с мотор. Не че нямам инциденти - падал съм и дори съм се блъскал челно, но просто съм извадил късмет... А както се накачиш със защитни жилетки, протектори, каска, ръкавици, наколенки и всичко останало, ти си мислиш, че вече си много защитен, викаш си - и да падна, какво толкова... Някак се успокояваш и си склонен да правиш глупости на пътя.
При състезателите е друго - те карат на ръба на своите възможности и на машината, изстискват всичко до край и рискуват много. Няма да спечелиш състезание, ако караш внимателно, затова там защитната екипировка е задължителна. Но шосето или градската улица не са състезателни писти и тук рисковете са безсмислени - никой няма да те награди, че си стигнал с няколко секунди по-рано.
Добре би било да имаме една тема за безопасно каране на мотор - има какво да се каже по въпроса.
Excellent! Steven is my name!
- b.bonev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 18.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Astra j 1.4 t
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Боримечка прощавай, че пак ще те репликирам, нищо против теб нямам, но се ти ми се набиваш на очи
За голям град си е абсолютно задължително налакътници, наколенки, каска и ръкавици и производните им там якета, костюми, ризници и прочие.!!!
Нама случай някой да падне от мотор с над 50 км/ч и да не си издрънчи главата, лакътя или коляното. В града всеки се е засилил, забързал, не гледа в огледалата си, ситуацията бързо се променя, това не е писта за да мислиш само за победата!
И излиза, че е ако ще ходиш на война е по-добре да имаш бронирана жилетка, не че ти гарантира живота но все пак ти дава някакъв шанс да се разминеш по-леко ако мога така да се изразя.
За голям град си е абсолютно задължително налакътници, наколенки, каска и ръкавици и производните им там якета, костюми, ризници и прочие.!!!
Нама случай някой да падне от мотор с над 50 км/ч и да не си издрънчи главата, лакътя или коляното. В града всеки се е засилил, забързал, не гледа в огледалата си, ситуацията бързо се променя, това не е писта за да мислиш само за победата!
И излиза, че е ако ще ходиш на война е по-добре да имаш бронирана жилетка, не че ти гарантира живота но все пак ти дава някакъв шанс да се разминеш по-леко ако мога така да се изразя.
"Не Русия е проблемът на света в момента. Проблем са самозабравили се бездушни хора, които управляват Запада. Утре ще измислят още нещо. Това са някакви "зомбита", които само се стремят да рушат. Не знам до кога ще е възможно Русия да ги възпира, дори с цената на самоунищожение. Но ще направим каквото можем..."- завърши Путин.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Ясно ми е, че ти може да караш без грешка и пак някоя задрямала гъска да те отнесе на завоя... А в тежкия столичен трафик има прекалено много рискове, които не можеш да предвидиш и респективно - да избегнеш.
Казах (написах) само, че защитното оборудване е полезно, но не е панацея и не те прави бесмъртен. На теория всеки го знае това, но на практика сякааш често се забравя...
Казах (написах) само, че защитното оборудване е полезно, но не е панацея и не те прави бесмъртен. На теория всеки го знае това, но на практика сякааш често се забравя...
Excellent! Steven is my name!
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Аз ако бях на мястото на автора на темата бих взел за града каска, ръкавици, ризница и наколенки. Да не пазят толкова ,но при 35-40гр да караш с екип и да висиш по светофарите за мен е немислимо дет се вика това не е удоволствие ,а наказание. За извънграда може и само яке с твърди протектори и едни дънки и да си ползва наколенките. Добре е извън града да има и ботуши. Затова казвам че с една екипировка не става ,но той сам ще се убеди в това
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Проблема с дрехите при градското каране е големия престой на място! Тогава,каквото и да правиш,няма спасение! Карал съм в най-големите жеги в Гърция,при които дори асфалта е над 40'С и докато си в движение,няма никакви проблеми! Затова писах,че ако караш с кожено яко,го сваляш веднага след като спреш! За мен,спасението при карането в града при жега е в това,якето да е по-широко,за да не е залепнало за теб! Ако трябва да се ходи на работа в офис и да се работи с костюм след това,става малко "тегаво"! Няма универсална формула! Ограничаваш се до отворена каска и ръкавици ,ползваш скутер,защото с костюм е неудобно да се седне на нормален мотор и се молиш всичко да е наред ВИНАГИ ! Дали е възможно,всеки сам си преценя!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Ебаси то излезе, че аз съм единствения луд, който кара по шосето само с каска, яке и ръкавици... Когато карах мотокрос в Б-група или изобщо сега с кросовия мотор си слагам по мен: каска CMS, костенурка(нагръдник и на гърба с налакадници) UFO, наколенки UFO и ботуши ACERBIS, но знам че днес в ендуро weekend-a(гората) поне веднъж ще падна! Когато карам по асфалта искам малко да ме духне ветреца, пък и някакси просто не се притеснявам Не, че не са ме блъскали по улиците, като ми сече пътя една патка фръкнах чак пред колата, огънах резервоаза с тъшаците и си счупих и ръката, другия инцидент на асфалта беше като карах CRF-фо на едно колело по къси гащи и тениска, имаше точно една дупка на пътя и аз се бях заблеял и не я видях , като влезе мотора в дупката задния амортисьор се изпъна моментно и аз по гъз, бях станал като ония на снимката по горе
Последна промяна Grozdanoff на 19 Мар 2018, 18:25, променена общо 1 път
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- skoti79
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 8.06.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Panamera 4S
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Само като прочетох, на какви мотори се е спрял автора за първи такъв и цъкнах back с мишката
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Мотор се кара наравно и с глава и с ръка!
Това, че е 600 кубика няма голямо значение , че е 1ви мотор, ако
знаеш какво представлява и имаш респект към машината!
Екипировката е задължителна - ако се кара повече в града- текстил, ако повече се
Излиза извънграда тогава е по- удачно кожа.
Съвет от мен - разходи се из някой мото магазин- Нишава, Еди мото, Овърдрай или Зед мото
Мери екипи , защото всеки един модел е различна кройка с тези кг и см височина си 52 , но може
И в някой 50ки размер да влезеш
Това, че е 600 кубика няма голямо значение , че е 1ви мотор, ако
знаеш какво представлява и имаш респект към машината!
Екипировката е задължителна - ако се кара повече в града- текстил, ако повече се
Излиза извънграда тогава е по- удачно кожа.
Съвет от мен - разходи се из някой мото магазин- Нишава, Еди мото, Овърдрай или Зед мото
Мери екипи , защото всеки един модел е различна кройка с тези кг и см височина си 52 , но може
И в някой 50ки размер да влезеш
Последна промяна Rothorm на 19 Мар 2018, 21:49, променена общо 1 път
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Помощ при избор на мото екипировка
skoti79 написа:Само като прочетох, на какви мотори се е спрял автора за първи такъв и цъкнах back с мишката
направо на хилядарка да скача, веднъж се живее
Аз лично катерих - 50сс => 125сс => 600сс => 1000сс. Според мен не сгреших. Но определено от 125 до 600 ми дойде малко рязък скока.
Предполагам, че ако тогава имах пари сигурно нямаше да взема 125, нещо по-голямо. Добре, че не можех да си го позволя, та катерих постепенно.
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Помощ при избор на мото екипировка
От моя скромен опит (тази ще ми е 2ра година) на CB500 2000г мога да споделя:
Карам основно градско и около София
-каска - най важното е да е удобна. Първо си взех едно hjc, много ми притискаше ушите и ме боляха след половин час каране, но в магазина ми се стори удобна. Продадох я и си купих Скорпион от магазина им на Ботевградско. Вече като знаех какво не ми харесва в другата избрах лесно следващата каска. Много ми е удобна и мога да я нося с часове без да ми пречи. Силно зависи от формата на главата. Всеки производител си прави каски в повечето случаи за 1-2 вида форми на главите.
-ръкавици - имам два чифта eдни плътни за под 20 градуса, и едни перфорирани за над 20-25градуса
-яке - едно кожено дебело с твърди протектори за около или под 20 градуса, за над 20-25 градуса имам текстилно перфорирано с меки протектори. Даже и в 35градуса стига да се движиш охлaжда добре. На светофарите е тегаво. Исках светло, но имаха само черно за съжаление
-жилетка - никой гледам не засегна това, но според мен е много важна, предвид това, че повечето инциденти стават заради това, че другите водачи не те виждат. Имам на icon мрежеста. Забелязва се от майната си и прилича на полицейските малко. Силно препоръчвам подобна жилетка.
-обувки - карам с едни боtи на Diadora. Над 30 градуса е топличко, но пък са ми удобни и не ми пречат.
-наколенки - не мога да си намеря удобни все още
Общо взето екипировката трябва да ти е удобна. Иначе няма да я' носиш.
За мотора. Определено за градско- нещо с изправена стойка и не много сила ти трябва като начинаещ. На изпита карах Honda Revere 650cc и честно казано като начинаещ ми идваше прекалено нервен.
Карам основно градско и около София
-каска - най важното е да е удобна. Първо си взех едно hjc, много ми притискаше ушите и ме боляха след половин час каране, но в магазина ми се стори удобна. Продадох я и си купих Скорпион от магазина им на Ботевградско. Вече като знаех какво не ми харесва в другата избрах лесно следващата каска. Много ми е удобна и мога да я нося с часове без да ми пречи. Силно зависи от формата на главата. Всеки производител си прави каски в повечето случаи за 1-2 вида форми на главите.
-ръкавици - имам два чифта eдни плътни за под 20 градуса, и едни перфорирани за над 20-25градуса
-яке - едно кожено дебело с твърди протектори за около или под 20 градуса, за над 20-25 градуса имам текстилно перфорирано с меки протектори. Даже и в 35градуса стига да се движиш охлaжда добре. На светофарите е тегаво. Исках светло, но имаха само черно за съжаление
-жилетка - никой гледам не засегна това, но според мен е много важна, предвид това, че повечето инциденти стават заради това, че другите водачи не те виждат. Имам на icon мрежеста. Забелязва се от майната си и прилича на полицейските малко. Силно препоръчвам подобна жилетка.
-обувки - карам с едни боtи на Diadora. Над 30 градуса е топличко, но пък са ми удобни и не ми пречат.
-наколенки - не мога да си намеря удобни все още
Общо взето екипировката трябва да ти е удобна. Иначе няма да я' носиш.
За мотора. Определено за градско- нещо с изправена стойка и не много сила ти трябва като начинаещ. На изпита карах Honda Revere 650cc и честно казано като начинаещ ми идваше прекалено нервен.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Помощ при избор на мото екипировка
maxpower написа:-наколенки - не мога да си намеря удобни все още
Общо взето екипировката трябва да ти е удобна. Иначе няма да я' носиш.
Наколенки смених 3 чифта и продължавам да карам без Супер неудобно ми е с тях и не мога да стискам резервоара като хората, защото пластмасата се пързаля яко...Като шибна спирачката и макарите ми се сплескват на резервоара, като съм с наколенки
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Rothorm написа:Мотор се кара наравно и с глава и с ръка!
Това, че е 600 кубика няма голямо значение , че е 1ви мотор, ако
знаеш какво представлява и имаш респект към машината!
Не съм съгласен! Има голямо значение, аз съм започнал с 50>125>400>600 Почти съм сигурен, че ако бях минал направо на R6/CBR нямаше да мога да го карам толкова умело както сега мога. Както казва един приятел стар моторжия: "ще ти вземе страха" т.е така и няма да разбереш истинските възможности на тази машина, защото още в началото мотора ще те "респектира" и напредването в мото уменията само се забавя по този начин... Познавам разни варненски палячовци- псевдо състезатели накупиха си GSXR/R6 и нагоре, и като ги гледам трети сезон вече не могат да ги карат като хората, бас хващам и че няма да се научат...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Респект е едно, опит е съвсем друго. Аз респект имам и към колелото, щото вдигам с него към 80км по голям баир Моторът лесно се владее по магистралата и тогава всичко под 1000 кубика ти се струва малко. Истината лъсва по завоите и в града. Пълно е с клипчета на карачи с по 1000 кубика не смогващи на едноцилиндрови голи мотори, че дори и на колелета по завоите.
Много съжалявам, че доста късно реших да ставам моторист та няма от къде да събера толкова опит в остващите ми години, колкото ще има един започнал да кара 20 години по-рано но в никой случай не съжалявам, че карах 125 кубика скутер 10-тина хиляди, а след това си взех 390 мотор.
Миналото лято му направих 9000км като имах две ситуации с изпускане на съединителя не защото нямам респект и към него, а просто от неопитност. Ако бях с по-мощен мотор нямаше да се отърва само с уплаха. И съвсем вероятно щях да имам още безброй ситуации създадени от теглото на мотора и по-голямата мощност.
Живот и здраве да му навъртя още толкова и мисля, че ще мога да се кача значително по-спокойто на 7-800 кубиков.
Добрата екипировка на читавите марки изглежда много солидно и на човек му е трудно да си представи всичките тия хубави пластмаси, железа и титани се разпадат като ударени от бомба при едно падане. Хубавата екипировка ще ти запази кожата или някои от костите от счупване при едно падане, но нищо повече. Нараняванията от които се умира или които инвалидизират най-често са вътрешни, които нямат много общо с екипировката.
Въпреки това имаше едно изследване, което казва че ако си си ударил лошо главата имаш драстично по-голям шанс да оживееш, ако това е единственото ти нараняване. Ако имаш множество травми, счупвания и брутални охлузвания тялото ти трябва да се справи с много повече и шансът ти силно намалява.
Като почне сезона аз лично много често гледам клипчета в тубата с падания. Помага ми да си мисля, че виждайки десетки различни ситуации ставам малко по-подготвен за най-различни изненади, които могат да се срещнат по пътищата.
Много съжалявам, че доста късно реших да ставам моторист та няма от къде да събера толкова опит в остващите ми години, колкото ще има един започнал да кара 20 години по-рано но в никой случай не съжалявам, че карах 125 кубика скутер 10-тина хиляди, а след това си взех 390 мотор.
Миналото лято му направих 9000км като имах две ситуации с изпускане на съединителя не защото нямам респект и към него, а просто от неопитност. Ако бях с по-мощен мотор нямаше да се отърва само с уплаха. И съвсем вероятно щях да имам още безброй ситуации създадени от теглото на мотора и по-голямата мощност.
Живот и здраве да му навъртя още толкова и мисля, че ще мога да се кача значително по-спокойто на 7-800 кубиков.
Borymeckata написа:Ясно ми е, че ти може да караш без грешка и пак някоя задрямала гъска да те отнесе на завоя... А в тежкия столичен трафик има прекалено много рискове, които не можеш да предвидиш и респективно - да избегнеш.
Казах (написах) само, че защитното оборудване е полезно, но не е панацея и не те прави бесмъртен. На теория всеки го знае това, но на практика сякааш често се забравя...
Добрата екипировка на читавите марки изглежда много солидно и на човек му е трудно да си представи всичките тия хубави пластмаси, железа и титани се разпадат като ударени от бомба при едно падане. Хубавата екипировка ще ти запази кожата или някои от костите от счупване при едно падане, но нищо повече. Нараняванията от които се умира или които инвалидизират най-често са вътрешни, които нямат много общо с екипировката.
Въпреки това имаше едно изследване, което казва че ако си си ударил лошо главата имаш драстично по-голям шанс да оживееш, ако това е единственото ти нараняване. Ако имаш множество травми, счупвания и брутални охлузвания тялото ти трябва да се справи с много повече и шансът ти силно намалява.
Като почне сезона аз лично много често гледам клипчета в тубата с падания. Помага ми да си мисля, че виждайки десетки различни ситуации ставам малко по-подготвен за най-различни изненади, които могат да се срещнат по пътищата.
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани