Помощ при избор на мото екипировка
Модератор: Общи модератори
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Моторите рядко ги "курдисват" - просто не се налага. Обикновено инцидентите (падане и блъскане) ги "убиват" много преди изминатите илометри... Изключителна рядко се продават мотори над 100 хиляди, така че точно пробега им да притесни купувача.
Като говорим за "безопасност на моториста", както и всичко останало, има два аспекта:
1. Теория: Книгите и филмите на Кейт Код "Тwist of the wrist" - 1 и 2. Човекът е бивш мотоциклетен състезател и ги обяснява нещата. Разбира се, има и друга полезна литература - ако се разтърся, мога да предложа линкове, или дори да кача книгите някъде.
2. Практика: Ясно е, че само с четене не се става моторджия. Трябва каране - във всякакви условия. Аз лично не бих се набутал още от първия ден в най-тежкия столичен трафик. Първо междуградско, като усетиш, че владееш машината - тръгваш по улиците и така. С всеки изминат километър ще ставаш все по-добър, преценките ти ще стват все по-бързи и по-верни, просто ще започнеш като джедаите да виждаш няколко секунди напред - ще предвиждаш нещата, преди да са станали. И това ще бъде истинската ти защита на пътя, а не пластмасовата каска и текстилните ръкавички с ламаринки на пръстите.
Истината е в натрупания опит - просто трябва доста километри да минат под задника ти... Успех!
Като говорим за "безопасност на моториста", както и всичко останало, има два аспекта:
1. Теория: Книгите и филмите на Кейт Код "Тwist of the wrist" - 1 и 2. Човекът е бивш мотоциклетен състезател и ги обяснява нещата. Разбира се, има и друга полезна литература - ако се разтърся, мога да предложа линкове, или дори да кача книгите някъде.
2. Практика: Ясно е, че само с четене не се става моторджия. Трябва каране - във всякакви условия. Аз лично не бих се набутал още от първия ден в най-тежкия столичен трафик. Първо междуградско, като усетиш, че владееш машината - тръгваш по улиците и така. С всеки изминат километър ще ставаш все по-добър, преценките ти ще стват все по-бързи и по-верни, просто ще започнеш като джедаите да виждаш няколко секунди напред - ще предвиждаш нещата, преди да са станали. И това ще бъде истинската ти защита на пътя, а не пластмасовата каска и текстилните ръкавички с ламаринки на пръстите.
Истината е в натрупания опит - просто трябва доста километри да минат под задника ти... Успех!
Excellent! Steven is my name!
- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Благодаря!Има много въпроси около новото начинание.А след покупката в обслужването освен спирачки, гуми,,масла,верига,има ли още нещо ключово на което да се обърне внимание?
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Предполагам, че не става въпрос за купуване на нов мотор от шоу-рума, така че тази тема ще ти бъде полезна:
http://www.motoforum-bg.com/index.php/topic,4225.0.html
Има и други интересни теми в този форум, изобщо да прегледаш моторджийските форуми ти препоръчвам.
http://www.motoforum-bg.com/index.php/topic,4225.0.html
Има и други интересни теми в този форум, изобщо да прегледаш моторджийските форуми ти препоръчвам.
Excellent! Steven is my name!
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Stuttgy написа:Юни аз също започвам курсове за А категория и се абонирам за темата,че е важно това за екипировката.Естетвено предстои ми и закупуване на мотор,спрях се на Хонда Хорнет 600.Гледам,че в обявите почти няма мотори над 50к км,явно това е доста голям пробег.До колко Хил. км е добре да се търси мотор?
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Нека да не разводняваме темата на колегата за екипировката! "Хорнет"-а е хубав мотор,става и за първи! Километрите масово са по 20-25х.км за новия внос,по същите причини,по които и колите са на по 150-170х.км ! Реалноста е по-различна,като са пропорционални на тези при колите! Може да поразгледате пробега по обявите в мобиле.де,в Италия е същото! Колегата спокойно може да се регистрира в мото-форум-а (www.motoforum.bg,който за съжаление,точно сега е в профилактика),да почете,да си направи тема и ще остане доволен от получените резултати!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Благодаря за насоките! Извинявам се на автора,че с отклоних от темата.
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
- b.bonev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 18.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Astra j 1.4 t
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Borymeckata написа:Моторите рядко ги "курдисват" - просто не се налага. Обикновено инцидентите (падане и блъскане) ги "убиват" много преди изминатите илометри... Изключителна рядко се продават мотори над 100 хиляди, така че точно пробега им да притесни купувача.
Истината е в натрупания опит - просто трябва доста километри да минат под задника ти... Успех!
Боримечка вземи някоя сервизна книжка на мотор от Италия да видиш, че им навъртат по 20 хил. на сезон, та в тоя ред на мисли нещо не си го представям 12-15 годишен байк да е на под 50 хил.км. както си мисли колегата
"Не Русия е проблемът на света в момента. Проблем са самозабравили се бездушни хора, които управляват Запада. Утре ще измислят още нещо. Това са някакви "зомбита", които само се стремят да рушат. Не знам до кога ще е възможно Русия да ги възпира, дори с цената на самоунищожение. Но ще направим каквото можем..."- завърши Путин.
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Помощ при избор на мото екипировка
За София е много относително къде са тези 10км. За леко каране през квартални улици и малки булеварди - каска и ръкавици(и малко акъл) е достатъчно. През околовръстното или цариградско шосе не бих минал изобщо, много е рисково там, дори да си напълно екипиран.
Друго важно нещо, което го броя към екипировката е моторът да ти е малко по-шумен от фабричното, за да те забелязват и да усещат/чуват присъствието ти другите шофьори.
п.п. Аз съм на принципа, че ако ще трябва да се обличам и подготвям 10-15 мин за да отида до някъде, по-добре да си изляза с колата. По тази причина моторът използвам за по-безопасни маршрути и за ходене до центъра(сини и зелени зони) и места с трудно спиране/паркиране.
Друго важно нещо, което го броя към екипировката е моторът да ти е малко по-шумен от фабричното, за да те забелязват и да усещат/чуват присъствието ти другите шофьори.
п.п. Аз съм на принципа, че ако ще трябва да се обличам и подготвям 10-15 мин за да отида до някъде, по-добре да си изляза с колата. По тази причина моторът използвам за по-безопасни маршрути и за ходене до центъра(сини и зелени зони) и места с трудно спиране/паркиране.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Помощ при избор на мото екипировка
N.Mihaylovski написа:Не знам, за каква екипировка говорите в София на 40 градуса, с това яке ще получиш топлинен удар, всичко повече от каска и ръкавици те обрича на смърт, особено ако и някаква работа с хора имаш, ти ще смърдиш на труп, аз карам с каска и ръкавици риска, къси гащи мукасини и това е, и гледам да не вдигам повече от 50
Карам само скутер през пролетта,лятото и ранна есен.
Задължително обличам яке (купих си на старо едно платнено Дайнезе с протектори за лакти и рамена) независимо колко е горещо.Плюс дълги гащи и ръкавици!Каската е ясна.
И някак си ми е странно да виждам стикери: "Пази моториста" и едновременно с това мотористи по къси гащи и тениски....не ми се връзват двете неща някак си....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: Помощ при избор на мото екипировка
немо написа:N.Mihaylovski написа:Не знам, за каква екипировка говорите в София на 40 градуса, с това яке ще получиш топлинен удар, всичко повече от каска и ръкавици те обрича на смърт, особено ако и някаква работа с хора имаш, ти ще смърдиш на труп, аз карам с каска и ръкавици риска, къси гащи мукасини и това е, и гледам да не вдигам повече от 50
Карам само скутер през пролетта,лятото и ранна есен.
Задължително обличам яке (купих си на старо едно платнено Дайнезе с протектори за лакти и рамена) независимо колко е горещо.Плюс дълги гащи и ръкавици!Каската е ясна.
И някак си ми е странно да виждам стикери: "Пази моториста" и едновременно с това мотористи по къси гащи и тениски....не ми се връзват двете неща някак си....
Ок, аз не казвам, че претендирам да ме пазят и да карам по джапанки, но ти като махнеш якето как е положението на тениската ????
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Помощ при избор на мото екипировка
немо написа:N.Mihaylovski написа:Не знам, за каква екипировка говорите в София на 40 градуса, с това яке ще получиш топлинен удар, всичко повече от каска и ръкавици те обрича на смърт, особено ако и някаква работа с хора имаш, ти ще смърдиш на труп, аз карам с каска и ръкавици риска, къси гащи мукасини и това е, и гледам да не вдигам повече от 50
Карам само скутер през пролетта,лятото и ранна есен.
Задължително обличам яке (купих си на старо едно платнено Дайнезе с протектори за лакти и рамена) независимо колко е горещо.Плюс дълги гащи и ръкавици!Каската е ясна.
И някак си ми е странно да виждам стикери: "Пази моториста" и едновременно с това мотористи по къси гащи и тениски....не ми се връзват двете неща някак си....
Аз пък нищо "странно" не виждам, мое право е да си карам по джапанки, без джапанки и както аз си искам, въпроса е че ако някой ми спре отгоре или ми сече пътя и ме блъсне разликата със/без екипировка не е толкова голяма! Това го знам от опит! Всички знаем, че в България никой не пази моториста!!!
Вие какви екипировки ми изкарахте за 10км каране на ден че специални панталони, обувки, протектори..... За мене, който го е страх на мотора е най-добре да си кара колата!
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Помощ при избор на мото екипировка
N.Mihaylovski написа:Ок, аз не казвам, че претендирам да ме пазят и да карам по джапанки, но ти като махнеш якето как е положението на тениската ????
Нормално!Все е потна... с яке или без....
Grozdanoff написа: Вие какви екипировки ми изкарахте за 10км каране на ден че специални панталони, обувки, протектори..... За мене, който го е страх на мотора е най-добре да си кара колата!
По тая логика е излишно да слагаш предпазен колан в колата само за 10км.
Не твърдя,че трябва да си с екипировка за GP,но някои неща са донякъде задължителни след като си на 2 колела.Отговорност към самия тебе
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Oblivion
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 20.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Yamaha R1
- Мечтае да кара: E38 740IL
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Няма нужда от заядливи коментари колеги Всеки ден маршрута ми ще бъде овча купел - мол парадайс по околомръсното но това не значи, че няма 1 път в седмицата да изляза извънградско или да отида до морето. Не искам да купувам още в началото за всеки вид пътуване екип а да бъде някакъв които съчетава добър баланс от протекция и комфорт до колкото е възможно.. За мен лично новобранец каращ по тениска и дънки с цел да не му е жега за сметка на евентуално падане с 60-70 км по 50 градусов асфалт и оставане без кожа не е опция
За рицарските ботуши и ръкавици съм на 100 % убеден, че ще са ми необходими, въпроса с екипа е по-сложен защото всички наблягате как било зверски неприятно да се кара в топлите дни с кожа, а в същото време виждам масово хората каращи пистарки да са облечени така... Харесва ми на варианта с цял екип, че си с по-добра защита и наколенките и подобни са си неотделно прикрепени за теб следователно са по-надежни.( както някой сподели капачките и лактите са много важни стави и също така уязвими)
Моторите които съм харесал са нервни и агресивни предразполагат към по агресивно шофиране и затова толкова се притеснявам за безопасността и не искам да правя компромис с нея. Разбрах, че кожения екип дава най-високо ниво на защита и това е главната причина за тласъка ми към закупуването му.
Днес мерих много каски и SHOEI сякаш ми пасва най-добре на главата ( лошо за джоба ) Утре пък ще меря екипи да видим какво ще стане.. Само не разбрах последно възможно ли е на 40 градуса да отидеш до работа с кожен екип или текстилен и да не се налага да си теглиш душ за да си "нормален човек" или Защото ако наистина отговора е НЕ тогава ми се променят драстично плановете.
За рицарските ботуши и ръкавици съм на 100 % убеден, че ще са ми необходими, въпроса с екипа е по-сложен защото всички наблягате как било зверски неприятно да се кара в топлите дни с кожа, а в същото време виждам масово хората каращи пистарки да са облечени така... Харесва ми на варианта с цял екип, че си с по-добра защита и наколенките и подобни са си неотделно прикрепени за теб следователно са по-надежни.( както някой сподели капачките и лактите са много важни стави и също така уязвими)
Моторите които съм харесал са нервни и агресивни предразполагат към по агресивно шофиране и затова толкова се притеснявам за безопасността и не искам да правя компромис с нея. Разбрах, че кожения екип дава най-високо ниво на защита и това е главната причина за тласъка ми към закупуването му.
Днес мерих много каски и SHOEI сякаш ми пасва най-добре на главата ( лошо за джоба ) Утре пък ще меря екипи да видим какво ще стане.. Само не разбрах последно възможно ли е на 40 градуса да отидеш до работа с кожен екип или текстилен и да не се налага да си теглиш душ за да си "нормален човек" или Защото ако наистина отговора е НЕ тогава ми се променят драстично плановете.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Помощ при избор на мото екипировка
Всеки сам си решава. Аз до мола, дето е на 1км от нас като слизам за нещо слгам каска, яке и ръкавици. Това, което може да се случи на 10км от вас може да се случи и на 100 и на 1000 и няма никаква връзка с изминатите километри в конкретното пътуване. Никога не съм виждал логиката в това- за толкова км няма смисъл да съм екипиран. Като караш само градско да не би да не вдигаш 100+ по булевардите поне, дори ако си със скутер?
Според статистиката карайки мотор шанса да получиш сериозни наранявания или да умреш при катастрофа е 26 пъти по-висок от този, отколкото ако си с кола. Не става въпрос за страх, а за предпазливост.
Облечи си кожено яке лятото и постой 10 мин на 40 градуса и ще видиш Или поне приблизително, защото коженият екип е плътно прилепнал по тялото, а якето е свободно и все пак има някаква вентилация. А и кожата е далеч по-дебела от на яке. Плюс пластмасите по теб, които не "дишат". Това, че много хора карат с кожени екипи в града не означава, че са предназначени за това.
Обикновено тия, които карат мотори имат едни дрехи за в града и други за навън.
Според статистиката карайки мотор шанса да получиш сериозни наранявания или да умреш при катастрофа е 26 пъти по-висок от този, отколкото ако си с кола. Не става въпрос за страх, а за предпазливост.
Oblivion написа: Само не разбрах последно възможно ли е на 40 градуса да отидеш до работа с кожен екип или текстилен и да не се налага да си теглиш душ за да си "нормален човек" или Защото ако наистина отговора е НЕ тогава ми се променят драстично плановете.
Облечи си кожено яке лятото и постой 10 мин на 40 градуса и ще видиш Или поне приблизително, защото коженият екип е плътно прилепнал по тялото, а якето е свободно и все пак има някаква вентилация. А и кожата е далеч по-дебела от на яке. Плюс пластмасите по теб, които не "дишат". Това, че много хора карат с кожени екипи в града не означава, че са предназначени за това.
Обикновено тия, които карат мотори имат едни дрехи за в града и други за навън.
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: acho.rs