Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Формула 1 - обща тема
Проблема е Кими, не в колата, скудерията или планетите и това е видно с просто око от точките спрямо съотборника му през последните 10 години.
Re: Формула 1 - обща тема
Кими щеше да направи това което Хамилтън направи срещу Рикардо, т.е. нищо и както Алекс каза той от доста време е с друга мотивация така че просто си се повози.
По-интересното е друго, а именно защо го държаха толкова време на пистата с първия комплект гуми. Кими в рамките на 5-6 обиколки след спирането на Хамилтън беше в позиция да спре и да излезе пред него, а вероятно и пред Рикардо. По някакви незнайни причини го оставиха и след като темпото му спадна, т.е. загуби преднината която имаше.
От една страна той си кара по инерция от друга и екипът му вече поредна година не е на ниво и постоянно го закопава със стратегията дори когато Кими не е в позиция да помогне/навреди на Фетел, както беше в това състезание.
По-интересното е друго, а именно защо го държаха толкова време на пистата с първия комплект гуми. Кими в рамките на 5-6 обиколки след спирането на Хамилтън беше в позиция да спре и да излезе пред него, а вероятно и пред Рикардо. По някакви незнайни причини го оставиха и след като темпото му спадна, т.е. загуби преднината която имаше.
От една страна той си кара по инерция от друга и екипът му вече поредна година не е на ниво и постоянно го закопава със стратегията дори когато Кими не е в позиция да помогне/навреди на Фетел, както беше в това състезание.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
don_gori написа:За Франция нищо не се знае, защото колите стъпват на тази писта след 10 годишна пауза.
Бъркаш пистите. На Magny-Cours последно беше преди 10 години, А на Paul Ricard не са стъпвали от 1990.
Re: Формула 1 - обща тема
С риск да ми проличат пристрастията, но... с колко пък толкова много са спечелили Ферари и Фетел, та всички вече едва ли не примират от кеф и правят вече планове за титли?!? И той самият заподкача със знамената накрая, да рече човек, че това беше последното състезания от сезона...
Квалификацията я взеха с 9 стотни от секундата, 6 коли се наблъскаха в 3 десети, при това след сериозна пилотска грешка на Хамилтън. След това състезанието си беше процесия така или иначе, като единствено Рикиардо успя да прескочи Хамилтън заради проблемите му с охлаждането и по-бавния бокс. Вярно е, че Фетел най-вероятно е разполагал с повече темпо в резерв, но пък и Ботас с мотора, изваден от кофата, надали е натискал като за последно... Общо взето, кой пазещ гуми, кой мотор, първите шестима се повозиха час и половина и добре, че беше една катастрофа и грешно развят флаг, та да не остане съвсем незапомнено състезанието.
Ако се оправдаят прогнозите за новия двигател и по-добрата работа с новите гуми, следващите 3-4 кръга ще са ключови за Мерцедес и шанса на Хамилтън да дръпне с малка разлика в шампионата.
Квалификацията я взеха с 9 стотни от секундата, 6 коли се наблъскаха в 3 десети, при това след сериозна пилотска грешка на Хамилтън. След това състезанието си беше процесия така или иначе, като единствено Рикиардо успя да прескочи Хамилтън заради проблемите му с охлаждането и по-бавния бокс. Вярно е, че Фетел най-вероятно е разполагал с повече темпо в резерв, но пък и Ботас с мотора, изваден от кофата, надали е натискал като за последно... Общо взето, кой пазещ гуми, кой мотор, първите шестима се повозиха час и половина и добре, че беше една катастрофа и грешно развят флаг, та да не остане съвсем незапомнено състезанието.
Ако се оправдаят прогнозите за новия двигател и по-добрата работа с новите гуми, следващите 3-4 кръга ще са ключови за Мерцедес и шанса на Хамилтън да дръпне с малка разлика в шампионата.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
https://clubs1.bg/news/red-bull-s-dviga ... ezon-44700
Хахахаха какъв рев ще има от РедБул ако случайно Хонда се издънят не ми се мисли. Това е добра новина за Мак те ще станат по-важен партньор на Рено и може да изпреварят РедБул На мен ми изглежда, че яко ще се прецакат Булите, но ще видим има време до 2019.
Хахахаха какъв рев ще има от РедБул ако случайно Хонда се издънят не ми се мисли. Това е добра новина за Мак те ще станат по-важен партньор на Рено и може да изпреварят РедБул На мен ми изглежда, че яко ще се прецакат Булите, но ще видим има време до 2019.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Формула 1 - обща тема
Финансовата част на договора сериозно е наклонила везните. До колкото съм запознат от Хонда предоставят двигателите безплатно и още ХХХ милиона като спонсор. При Рено си плащаш като поп
Re: Формула 1 - обща тема
100млн. на година беше сумата при Торо Росо, но не съм убеден, че ще е същото с Ред Бул.
Това е стратегическо решение и финансовите въпорси не са основните.
Ред Бул знаят, че нямат бъдеще с Рено. Те си гледат заводския отбор и си развиват мотора по съвсем друга времева линия, ползват различни горива и т.н. Интересът и целите на Ред Бул са други.
Астън Мартин вече тестват едноцилиндровия си прототип и е ясно, че са с едния крак вътре, а когато дойдат, Ред Бул ще са първи на опашката.
И тук за пореден път хитруват австрийците - Помнят какво се случи при идването на Хонда и знаят, че шансовете на Астън да успеят веднага с идването си не са големи.
Хонда до голяма степен изчистиха проблемите и са много близо до нивото на Рено. Ред Бул се качват в тяхната лодка, но забележете само за две години. Те са наясно, че 2019 и 2020 ще са трудни така или иначе без значение от доставчика на мотори(разбира се не включвам Мерцедес или Ферари като опция). Ще имат обаче две години в които не един, а два мотора ще се развиват в посочената от тях посока! А през 2020 ще могат да изберат по-добрия мотор за бъдещия формат. Това е изключително изгодна позиция и тази посока беше ясна още когато Торо Росо се договори с Хонда. Подозирам, че ако 2020 двигателят на Астън не е на ниво ще се повтори същият сценарии, а именно ще го видим първо при Торо Росо.
Това е стратегическо решение и финансовите въпорси не са основните.
Ред Бул знаят, че нямат бъдеще с Рено. Те си гледат заводския отбор и си развиват мотора по съвсем друга времева линия, ползват различни горива и т.н. Интересът и целите на Ред Бул са други.
Астън Мартин вече тестват едноцилиндровия си прототип и е ясно, че са с едния крак вътре, а когато дойдат, Ред Бул ще са първи на опашката.
И тук за пореден път хитруват австрийците - Помнят какво се случи при идването на Хонда и знаят, че шансовете на Астън да успеят веднага с идването си не са големи.
Хонда до голяма степен изчистиха проблемите и са много близо до нивото на Рено. Ред Бул се качват в тяхната лодка, но забележете само за две години. Те са наясно, че 2019 и 2020 ще са трудни така или иначе без значение от доставчика на мотори(разбира се не включвам Мерцедес или Ферари като опция). Ще имат обаче две години в които не един, а два мотора ще се развиват в посочената от тях посока! А през 2020 ще могат да изберат по-добрия мотор за бъдещия формат. Това е изключително изгодна позиция и тази посока беше ясна още когато Торо Росо се договори с Хонда. Подозирам, че ако 2020 двигателят на Астън не е на ниво ще се повтори същият сценарии, а именно ще го видим първо при Торо Росо.
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Ред Бул знаят, че нямат бъдеще с Рено. Те си гледат заводския отбор и си развиват мотора по съвсем друга времева линия, ползват различни горива и т.н. Интересът и целите на Ред Бул са други.
Да и според мен договорите и парите не притесняват Редбул и те много пъти са го заявявали публично.
Аз лично не очаквах подобен развой на нещата, защото в момента са изключително близко до Мерцедес/Ферари и като нищо към края на сезона да се изравнят вече с тях. Отделно догодина се очакват нови аеродинамични пакети, което е нов плюс за биковете .. този ход е насочен определено за сезоните след 2020г. Но някак си да хвърлят още 2 сезона на вятъра ми се струва нелогично, но само мога да предполагам де
Дано Рено продължават да дават последните спецификации до края на сезона, за да се запази интриграта в шампионата
Re: Формула 1 - обща тема
Не съм сигурен, че промените за 2019 са в полза на Ред Бул.
Ред бул имат най-сложната аеродинамика като цяло, а що се отнася до умишлено създадени турболентни потоци са крачка пред останалите. Може би имат най-мощния Y250 vortex.
Новите правила напрактика изтриват Y250 заедно с още незнайно колко други вортекси назад по системата.
Да, имат Нюи на своя страна и всички очакват ново брилянтно решение от него, но този развой на събитията далеч не е гарантиран.
Това е все едно в края на 2016 да бяха казали, че настоящите мотори отпадат и новият агрегат ще е V8 турбо. Мерцедес щяха да са загубили най-много, шансовете им да направят нов силен мотор щяха да са най-големи, но далеч не 100% сигурни.
Като цяло обаче въпросните промени са крачка в правилната посока, надявам се същинските промени за 2021 да включват "граунд ефект", до сега това беше тема табу.
Ред бул имат най-сложната аеродинамика като цяло, а що се отнася до умишлено създадени турболентни потоци са крачка пред останалите. Може би имат най-мощния Y250 vortex.
Новите правила напрактика изтриват Y250 заедно с още незнайно колко други вортекси назад по системата.
Да, имат Нюи на своя страна и всички очакват ново брилянтно решение от него, но този развой на събитията далеч не е гарантиран.
Това е все едно в края на 2016 да бяха казали, че настоящите мотори отпадат и новият агрегат ще е V8 турбо. Мерцедес щяха да са загубили най-много, шансовете им да направят нов силен мотор щяха да са най-големи, но далеч не 100% сигурни.
Като цяло обаче въпросните промени са крачка в правилната посока, надявам се същинските промени за 2021 да включват "граунд ефект", до сега това беше тема табу.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Ураа! Хамилтън победи! Състезанието ми хареса и беше интересно заради многото изпреварвания. Тази писта е перфектна за Ф1!
Браво на Ферари, че оставиха по-бързия Кими да мине пред Фетел вместо да правят циркове със стратегията.
Браво на Ферари, че оставиха по-бързия Кими да мине пред Фетел вместо да правят циркове със стратегията.
Re: Формула 1 - обща тема
На мен ми се искаше да видим чиста битка отпред, за да се сравни работата с гумите спрямо Барселона, но уви Фетел повтори Сингапур 2017.
Аз не бих казал, че точно тези изпреварвания бяха интересни, но .... Ако нямаше толкова коли извън позиция нещата щяха да са съвсем различни.
Наказанието на Фетел ми се вижда малко спорно. Не че вината не беше негова, но сякаш го наказаха с 5 секунди само, за да укротят Мерцедес, но и да не ядосват много Ферари.
Т.е. наказание което реално нищо не промени, а беше ясно от самото начало, че нищо няма да промени.
Видя се какво значение има свежият мотор. Хамилтън за пореден път кара много добре тактически мислейки за шампионата и спестяваше ресурс през по-голяма част от състезанието.
Това което за мен беше интерсно е квалификацията. Не видяхме истинската работа с гумите в състезанието, но в квалификацията се видя колко добре работят Мерцедес с гумите с по-тънък протектор. Тази промяна видимо не се отразява на Ферари и Ред Бул, но за Мерцедес тези гуми са добре дошли(поне в квалификацията).
Най-накрая видяхме и лимита на тези гуми, които трябваше да гарантират много стопове - 52 обиколки. По принцип съм За гуми с нормално износване, но когато си базирал всичко на идеята, че гумите ще принудят отборите да изпозват различни стратегии, а в крайна сметка те правят цяло състезание с един комплект е ясно е, че нещата са се оплескали.
Аз не бих казал, че точно тези изпреварвания бяха интересни, но .... Ако нямаше толкова коли извън позиция нещата щяха да са съвсем различни.
Наказанието на Фетел ми се вижда малко спорно. Не че вината не беше негова, но сякаш го наказаха с 5 секунди само, за да укротят Мерцедес, но и да не ядосват много Ферари.
Т.е. наказание което реално нищо не промени, а беше ясно от самото начало, че нищо няма да промени.
Видя се какво значение има свежият мотор. Хамилтън за пореден път кара много добре тактически мислейки за шампионата и спестяваше ресурс през по-голяма част от състезанието.
Това което за мен беше интерсно е квалификацията. Не видяхме истинската работа с гумите в състезанието, но в квалификацията се видя колко добре работят Мерцедес с гумите с по-тънък протектор. Тази промяна видимо не се отразява на Ферари и Ред Бул, но за Мерцедес тези гуми са добре дошли(поне в квалификацията).
Най-накрая видяхме и лимита на тези гуми, които трябваше да гарантират много стопове - 52 обиколки. По принцип съм За гуми с нормално износване, но когато си базирал всичко на идеята, че гумите ще принудят отборите да изпозват различни стратегии, а в крайна сметка те правят цяло състезание с един комплект е ясно е, че нещата са се оплескали.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Наказанието на Фетел ми се вижда малко спорно. Не че вината не беше негова, но сякаш го наказаха с 5 секунди само, за да укротят Мерцедес, но и да не ядосват много Ферари.
Т.е. наказание което реално нищо не промени, а беше ясно от самото начало, че нищо няма да промени.
Ехх тия Мерцедес бре все заради тях горките Ферари са наказани Как пък реши, че наказанието е за да укротят Мерцедес, а не понеже Фетел се издъни.
Re: Формула 1 - обща тема
Не ме разбираш.
Фетел е изцяло виновен за инцидента. Коментарът ми е по повод това колко повлияни са от лобитата действията на стюардите(а не трябва да бъдат).
С оглед на други решения по повод инциденти в първия завой на първата обиколка спокойно можеха да го категоризират като състезателен инцидент. Това макар и не идеално решение нямаше да бъде тотално грешно и щеше "да мине" в една среда която не е под натиск. В настоящата обстановка обаче не могат да си позволят да вземат такова решение, въпреки че имат прецеденти - лобито на Мерцедес е прекалено силно и влияе на решението без някой да оказва директен натиск.
Решили са да наказват(в което напълно ги подкрепям), въпросът е с колко? Стандартното наказание би следвало да е поне 10сек. Тук обаче се проявява другото лоби, а именно това на Ферари. Едва ли някой от Ферари се е обадил на стюардите докато са разследвали, за да им каже "внимавайте как наказвате". Те обаче знаят колко сериозно ще са атакувани, ако порежат Фетел както трябва и го изкарат извън големите точки. Съответно решават да изтълкуват правилата(точно заради това, че е обиколка 1) и го наказват с 5 сек.
В крайна сметка резултатът от наказанието(в контекста на състезанието) е нулев, а трябваше да е някакъв след като са решили да вземат това решение. И беше ясно че ще е нулев още като го наложиха. На политическата сцена обаче за ФИА резултатът е положителен, защото не са разсърдили нито един от големите(е Лауда протестира, но това е нищо на фона на това което щяхме да видим, ако нямаше наказание), а за пред масите са си свършили работата.
Фетел е изцяло виновен за инцидента. Коментарът ми е по повод това колко повлияни са от лобитата действията на стюардите(а не трябва да бъдат).
С оглед на други решения по повод инциденти в първия завой на първата обиколка спокойно можеха да го категоризират като състезателен инцидент. Това макар и не идеално решение нямаше да бъде тотално грешно и щеше "да мине" в една среда която не е под натиск. В настоящата обстановка обаче не могат да си позволят да вземат такова решение, въпреки че имат прецеденти - лобито на Мерцедес е прекалено силно и влияе на решението без някой да оказва директен натиск.
Решили са да наказват(в което напълно ги подкрепям), въпросът е с колко? Стандартното наказание би следвало да е поне 10сек. Тук обаче се проявява другото лоби, а именно това на Ферари. Едва ли някой от Ферари се е обадил на стюардите докато са разследвали, за да им каже "внимавайте как наказвате". Те обаче знаят колко сериозно ще са атакувани, ако порежат Фетел както трябва и го изкарат извън големите точки. Съответно решават да изтълкуват правилата(точно заради това, че е обиколка 1) и го наказват с 5 сек.
В крайна сметка резултатът от наказанието(в контекста на състезанието) е нулев, а трябваше да е някакъв след като са решили да вземат това решение. И беше ясно че ще е нулев още като го наложиха. На политическата сцена обаче за ФИА резултатът е положителен, защото не са разсърдили нито един от големите(е Лауда протестира, но това е нищо на фона на това което щяхме да видим, ако нямаше наказание), а за пред масите са си свършили работата.
Re: Формула 1 - обща тема
Реално погледнато, каквото и наказание да му бяха присъдили, нямаше да окаже разлика в крайното класиране. И при 10 секунди все щеше да е 5-ти, а по-сериозни наказания от сорта на дисквалификация не са адекватни за инцидент в първи завой. Ники Лауда нормално да си лае, все пак трябва да каже нещо. Единствената несправедливост е, че Ботас (за пореден път) изтегли късата клечка и въпреки всичко се оказа зад Фетел накрая... По-голямото наказание според мен идва от факта, че май-май доста пришпорваше черното конче, което вече има и едно допълнително състезание в сравнение с Мерцедесите, а Хамилтън доста лежерно си поддържаше необходимата разлика с Верстапен. Видя се, че темпо в запас има предостатъчно, когато се заговори за дъжд и трябваше да се подсигури - 5-6 поредни най-бързи обиколки и +3-4 секунди разлика с Верстапен.
Любопитно ми е само кой реши Фетел да е driver of the day?! Ок, направи десетина DRS изпреварвания от опашката, повечето от които на Заубери и Хааси, които... нали... (малко като изпреварването на Окон от Хамилтън в Монако), но не се отчита факта, че всъщност, заради собствена грешка, изгуби две места в сравнение със стартовата си позиция. А и Ботас в крайна сметка спечели само една позиция по-малко от него (плюс, че никой не го размина както Рикардо и Райконен прескочиха Фетел)
Любопитно ми е само кой реши Фетел да е driver of the day?! Ок, направи десетина DRS изпреварвания от опашката, повечето от които на Заубери и Хааси, които... нали... (малко като изпреварването на Окон от Хамилтън в Монако), но не се отчита факта, че всъщност, заради собствена грешка, изгуби две места в сравнение със стартовата си позиция. А и Ботас в крайна сметка спечели само една позиция по-малко от него (плюс, че никой не го размина както Рикардо и Райконен прескочиха Фетел)
Re: Формула 1 - обща тема
Мерцедес не нарушиха безупречната си статистика и за пореден път проспаха кола за сигурност. Продължават да си живеят в 2014-2016. Разбира се и Хамилтън не пропусна да си покаже глупостите. Колкото бяха виновни стратезите, толкова беше и той с това си каране след първото спиране в бокса.
Видя се с ”нормални” гуми какво е положението. Ферари с гуми на 40+ обиколки записваха най-бързи обиколки и караха с темпото на Хамилтън. Мерцедес и Ред Бул и до финала нямаше да стигнат..
Видя се с ”нормални” гуми какво е положението. Ферари с гуми на 40+ обиколки записваха най-бързи обиколки и караха с темпото на Хамилтън. Мерцедес и Ред Бул и до финала нямаше да стигнат..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани