Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 - обща тема
Ако смятате, че това изпреварване заслужава наказание, то значи единственото ненаказуемо действие е подминаване на правата с DRS и всичко да е приключило преди завоя...
По-чисто просто няма как да стане, освен при явна разлика в темпото на двата болида, което обаче не се връзва с изискванията на феновете за равностойна битка между пилотите. Отварянето на завоя от страна на Макс е напълно нормално, при положение, че той е от вътрешната страна и вече крилото му дори е пред това на Льоклер. (пуснете си битката между Хамилтън и Росберг от Бахрейн 2014, двамата си правят сигурно 10 такива номера)
До контакт се стигна, защото Льоклер бягаше от "сосидж" кърб-а, може би надявайки се и на наказание, макар че в интервюто веднага след подиума дори той не звучеше убеден, че Верстапен трябва да бъде наказан.
Разликата в темпото на отборите май-май си беше очаквана и от самите тях. Биното призна, че тази писта им пасва и нещата ще са различни на Силвърстоун, Хамилтън и Ботас бяха супер спокойни в интервютата веднага след финала, Ред Бул са в еуфория с Хонда, но да не забравяме, че първият им пилот затвори втория с обиколка... По-любопитното е, че Макларън на две доста различни трасета са "бест ъф дъ рест", а нещата за Рено не изглеждат розови.
По-чисто просто няма как да стане, освен при явна разлика в темпото на двата болида, което обаче не се връзва с изискванията на феновете за равностойна битка между пилотите. Отварянето на завоя от страна на Макс е напълно нормално, при положение, че той е от вътрешната страна и вече крилото му дори е пред това на Льоклер. (пуснете си битката между Хамилтън и Росберг от Бахрейн 2014, двамата си правят сигурно 10 такива номера)
До контакт се стигна, защото Льоклер бягаше от "сосидж" кърб-а, може би надявайки се и на наказание, макар че в интервюто веднага след подиума дори той не звучеше убеден, че Верстапен трябва да бъде наказан.
Разликата в темпото на отборите май-май си беше очаквана и от самите тях. Биното призна, че тази писта им пасва и нещата ще са различни на Силвърстоун, Хамилтън и Ботас бяха супер спокойни в интервютата веднага след финала, Ред Бул са в еуфория с Хонда, но да не забравяме, че първият им пилот затвори втория с обиколка... По-любопитното е, че Макларън на две доста различни трасета са "бест ъф дъ рест", а нещата за Рено не изглеждат розови.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
https://twitter.com/F1/status/1145359843806416896
Съвсем ясно се вижда какви ги върши ядящия вафли настрани.
Съвсем ясно се вижда какви ги върши ядящия вафли настрани.
Re: Формула 1 - обща тема
bum_bum написа:https://twitter.com/F1/status/1145359843806416896
Съвсем ясно се вижда какви ги върши ядящия вафли настрани.
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08 ... of-racing/
От коментарите под същия този пост. Препоръчвам точка 5а и точка 7.
Re: Формула 1 - обща тема
Имайте предвид, че харевам Верстапен преди да четете :
Ако следват буквата на правилата, както направиха в Канада си е чисто наказание.
Само че, ако постоянно се следва буквата на правилата битка гума до гума няма да има.
И преди съм го казвал - когато си отвън си носиш последствията, особено на завой със затварящ се изход като този. Да не говорим, че тази маневра с късния търн ин е редовна там.
Мисля че Макс беше малко над границата, но не достатъчно, за да може да се отсъди в Австрия, пред толкова оранжеви фенове и след скандалите от Канада. Като цяло го изигра доста добре и не изправи волана - имитира недозавиване.
Нико 2016 просто изправи волана и продължи направо, което си е чисто наказание - дава им за какво да се хванат.
Направи страхотно каране и имаше достатъчно скорост и време, за да го изпревари чисто, за това леко ме е яд, че си засенчи карането с тази маневра.
Тази писта не е място на което силните им страни да изпъкнат. Има два завоя във втория сектор в които могат да направят разлика и това е. В същото време двигателят и челното съпротивеление са много важни.
По-голяма част от пистата е пълна газ>тежко спиране>къс средно бърз завой>пълна газ(понякога нагоре по хълм).
Мерцедес за добри в бавните завои, в средно бързите дълги завои както и в дългите бързи завои.
Високите температури просто бяха завършека.
Миналата година ситуацията беше подобна.
Мерцедесът е конструиран по-различно аеродинамично в зоните за охлаждане, като позволява известна "настройка" дори по-време на състезание. Предполагам, че не са очаквали чак толкова високи температури и са карали доста "затворени" в квалификацията. Предполагаше се, че първия стоп ще дойде по-рано, а всички го отложиха, това са още Х обиколки със 'затворена кола" в тази жега. Когато я отвориха( а може и да не са успели да издърпат всички капаци при Хамилтън) температурното натрупване вече е било на лице и дори с "отворена кола" е трябвало да охлаждат, за да насмогнат. Като добавка и каранаето в трафик, нещо с което тази кола има проблем отдавна... Хамилтън още от първите обиколки бягаше от въздушната струя на колата отпред по правата.
Да видим сега, дали това интересно състезание ще наклони везните в посока на връщане на старите гуми
Ако следват буквата на правилата, както направиха в Канада си е чисто наказание.
Само че, ако постоянно се следва буквата на правилата битка гума до гума няма да има.
И преди съм го казвал - когато си отвън си носиш последствията, особено на завой със затварящ се изход като този. Да не говорим, че тази маневра с късния търн ин е редовна там.
Мисля че Макс беше малко над границата, но не достатъчно, за да може да се отсъди в Австрия, пред толкова оранжеви фенове и след скандалите от Канада. Като цяло го изигра доста добре и не изправи волана - имитира недозавиване.
Нико 2016 просто изправи волана и продължи направо, което си е чисто наказание - дава им за какво да се хванат.
Направи страхотно каране и имаше достатъчно скорост и време, за да го изпревари чисто, за това леко ме е яд, че си засенчи карането с тази маневра.
Мерцедес мистериозно слаби, и вчера и днес. Съмнява ме температурите да са им повлияли толкова много.
Тази писта не е място на което силните им страни да изпъкнат. Има два завоя във втория сектор в които могат да направят разлика и това е. В същото време двигателят и челното съпротивеление са много важни.
По-голяма част от пистата е пълна газ>тежко спиране>къс средно бърз завой>пълна газ(понякога нагоре по хълм).
Мерцедес за добри в бавните завои, в средно бързите дълги завои както и в дългите бързи завои.
Високите температури просто бяха завършека.
Миналата година ситуацията беше подобна.
Мерцедесът е конструиран по-различно аеродинамично в зоните за охлаждане, като позволява известна "настройка" дори по-време на състезание. Предполагам, че не са очаквали чак толкова високи температури и са карали доста "затворени" в квалификацията. Предполагаше се, че първия стоп ще дойде по-рано, а всички го отложиха, това са още Х обиколки със 'затворена кола" в тази жега. Когато я отвориха( а може и да не са успели да издърпат всички капаци при Хамилтън) температурното натрупване вече е било на лице и дори с "отворена кола" е трябвало да охлаждат, за да насмогнат. Като добавка и каранаето в трафик, нещо с което тази кола има проблем отдавна... Хамилтън още от първите обиколки бягаше от въздушната струя на колата отпред по правата.
Да видим сега, дали това интересно състезание ще наклони везните в посока на връщане на старите гуми
Последна промяна TheDriver на 01 Юли 2019, 9:32, променена общо 1 път
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 724
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Имайте предвид, че харевам Верстапен преди да четете :
Ако следват буквата на правилата, както направиха в Канада си е чисто наказание.
Само че, ако постоянно се следва буквата на правилата битка гума до гума няма да има.
То в храните има двоен стандарт, та във F1 ли няма да има
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
Верстапен направи корекция с волана в ляво за да затвори Леклерк и това се вижда.
Съвсем спокойно можеше да му остави място и пак щеше да го е изпреварил. Просто ненужно агресивна маневра, която можеше да им коства много повече и на двамата.
Този начин ка каране преди 20-тина години рано или късно щеше да му вземе главата , но сега колите предлагат сигурност, която провокира доста агресия в някои пилоти.
Съвсем спокойно можеше да му остави място и пак щеше да го е изпреварил. Просто ненужно агресивна маневра, която можеше да им коства много повече и на двамата.
Този начин ка каране преди 20-тина години рано или късно щеше да му вземе главата , но сега колите предлагат сигурност, която провокира доста агресия в някои пилоти.
Re: Формула 1 - обща тема
Направи корекция, но върна обратно волана в дясно. За това казвам, че го изигра добре, може да пледира недозавиване, нестабилност и т.н.
Общо взето решението е повече политическо отколкото спортно. Но Ф1 винаги е била такава и това не е нищо ново и на други им се е разминавало и други са били наказвани за малки неща като Фетел. Това е част от голямата игра и трябва да го очакваш като влизаш в нея, "игралното поле" не е равно и бабуните по него постоянно се местят.
Иначе и на мен не ми харесва че така завърши, но в някаква степен ни трябва такъв като него в челото. Предпочитам Верстапен х2 отколкото Ботас х2.
Според мен само пилоти като Верстапен могат с годините да порастнат към това, което е сега Хамилтън(той караше по подобен начин като дойде в спорта) или каквото беше Михаел. Такива като Ботас отиват към Баричело и Райконен.
Общо взето решението е повече политическо отколкото спортно. Но Ф1 винаги е била такава и това не е нищо ново и на други им се е разминавало и други са били наказвани за малки неща като Фетел. Това е част от голямата игра и трябва да го очакваш като влизаш в нея, "игралното поле" не е равно и бабуните по него постоянно се местят.
Иначе и на мен не ми харесва че така завърши, но в някаква степен ни трябва такъв като него в челото. Предпочитам Верстапен х2 отколкото Ботас х2.
Според мен само пилоти като Верстапен могат с годините да порастнат към това, което е сега Хамилтън(той караше по подобен начин като дойде в спорта) или каквото беше Михаел. Такива като Ботас отиват към Баричело и Райконен.
Re: Формула 1 - обща тема
С риск, за пореден път да ме налазят троловете, ето нещо интересно. Тия двамката "си ходят отдавна". Моля не го трийте, имам доказателства. Ето:
https://www.facebook.com/Tom.Coronel/vi ... xNDM3MzY3/
Вижте погледа на франсето
Очаквайте война до край.
Мразя бащата, не съм фен на младежа. Може да кара, но във всичко има граници.
https://www.facebook.com/Tom.Coronel/vi ... xNDM3MzY3/
Вижте погледа на франсето
Очаквайте война до край.
Мразя бащата, не съм фен на младежа. Може да кара, но във всичко има граници.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Направи корекция, но върна обратно волана в дясно. За това казвам, че го изигра добре, може да пледира недозавиване, нестабилност и т.н.
Нямаше как да не го върне, защото с това положение на волана отиваше в тревата
На други онборд кадри от него може да се види, че не се бори с колата в завоите. Пък и нали правим разлика в корекциите, които се правят за да се задържи колата, чиято задница тръгва. Движенията са далеч по-резки и обикновено веднага след това в ляво идва и такова в обратната посока. Телеметрията също много ясно е показала със сигурност дали това движение е било продиктувано от необходимост.
Нямам нищо против подобни действия, ако те правят състезанието по-интересно, но във всяко такова се мери по различен аршин. И не знам дали по съвпадение или не в последно време Ферари са все потърпевши. А и беше напълно излишно. Леклерк просто нямаше как да го задържи след себе си с това темпо, което имаше жабата.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
От страх, че Шарл може пак да го изпревари Макс много мръснишки го удари за да го избута от пистата и да му попречи да направи контра атака. Задължително трябваше да го накажат.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Честита победа на всички фенове на Мерцедес и Хамилтън! Верстапен няма вина за инцидента с Фетел, но му се върна за това, че удари Шарл миналото състезание, а и в днешното също така! Много жалко за Хаас и двете коли аут. Радвам се за Шарл пак е на подиума и направи страхотно състезание, браво и само така!
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
morrog написа:Време е Фетел да напуска, просто не става.....
Маневрата си беше отлична, просто извади късата клечка. Показа се от ляво и очакваше Верстапен да го затвори от там. За това не върна газта. А жабата или спеше или е много поумнял да не се лови на такива номера вече.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Формула 1 - обща тема
Не съм гледал състезанието, но пък за миналия път в Австрия си бе престъпно да не го накажат, та хубаво е, че сега след като пак е замесен, поне го е отнесъл, което няма как да комнсира отнетата победа на Шарл миналия път!
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Формула 1 - обща тема
Top Gun Maverick написа:Не съм гледал състезанието, но пък за миналия път в Австрия си бе престъпно да не го накажат, та хубаво е, че сега след като пак е замесен, поне го е отнесъл, което няма как да комнсира отнетата победа на Шарл миналия път!
Фетъл блъсна Верстапен та отвори на Шарл 3-то място на подиума.
https://youtu.be/SLdc3XiL9w8
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани