Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Тестовете невинаги дават ясна представа за разпределението на силите.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Формула 1 - обща тема
Те дават ама трябва да знаеш къде да гледаш, не е като състезанието - гледаш кой е първи и ти стига. Макларана с 3 нива по-меки гуми дава време близко до Торо Росото.
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Формула 1 - обща тема
Според мен топ отборите Мерцедес и Ферари явно крият скоростта на тестовете, Редбул и те но не в такава голяма степен. Останалите отбори се виждат на какво ниво са и как ще започне сезона им.
Показно е как Макларъна не може да стигне скоростта на Ферари(което даже не дава пълната газ) с 2 типа по-твърди смеси, тръгнали да говорят за останалите Като нищо тази година ще повторят миналата.
Нещата горе долу са се запазили от края на миналия сезон - Ферари с най-добре балансираната кола, Мерцедес с най-мощния двигател и Редбул с на-доброто шаси но калпав мотор
Показно е как Макларъна не може да стигне скоростта на Ферари(което даже не дава пълната газ) с 2 типа по-твърди смеси, тръгнали да говорят за останалите Като нищо тази година ще повторят миналата.
Нещата горе долу са се запазили от края на миналия сезон - Ферари с най-добре балансираната кола, Мерцедес с най-мощния двигател и Редбул с на-доброто шаси но калпав мотор
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Формула 1 - обща тема
don_gori написа:
Нещо такова си мисля и аз
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Формула 1 - обща тема
Грешно разсъждавате за типовете гуми. В нормални обстоятелства тази логика е напълно валидна, но при температури под 10 градуса нещата са различни.
При температурите които имаха всички типове гуми са далеч извън работните си прозорци, което ги прави много близки като представяне. Мнението на "разбирачите" е, че разликата между типовете далеч не се измерва в секунди както е при топло време, а по-скоро всички типове са събрани в една секунда.
Някой дори отиват по-далеч казвайки, че при тази температура "твърдите" гуми са по-близо до работната си температура от "меките" съответно е възможно дори да имат предимство.
Само отборите и Пирели обаче знаят истината и ние едва ли ще я разберем.
Моето мнение е, че времената и типовете гуми нищо не ни казват в момента. Докато не започнат да въртят дълги серии от обиколки, за да сравняваме стинтове само хвърляме боб.
Единственото по което можем да съдим в момента са броят на обиколките, наличието на видими проблеми, прекараното време в гаража и мненията на изтъкнатите анализатори които следят как колите се движат по пистата.
Макларън въпреки ПР пушилката е ясно че имат проблеми, макар и дребни, които им нарушиха програмата и трябва да наваксват. Времето ги довърши и за това вчера само Алонсо правеше опити за обиколки. Те са и отборът който в момента натиска за допълнителен тестов ден, т.е. ясно е че им трябва повече време на пистата.
За Ферари, Мерцедес и Ред Бул мисля че всички сме на едно мнение.
Мисля обаче, че Рено ще са приятната изненада този сезон, поне на по-спънатите писти. Имат някои много иновативни решения по колата и двама доста добри пилоти, единствено мотора ще ги дърпа назад.
При температурите които имаха всички типове гуми са далеч извън работните си прозорци, което ги прави много близки като представяне. Мнението на "разбирачите" е, че разликата между типовете далеч не се измерва в секунди както е при топло време, а по-скоро всички типове са събрани в една секунда.
Някой дори отиват по-далеч казвайки, че при тази температура "твърдите" гуми са по-близо до работната си температура от "меките" съответно е възможно дори да имат предимство.
Само отборите и Пирели обаче знаят истината и ние едва ли ще я разберем.
Моето мнение е, че времената и типовете гуми нищо не ни казват в момента. Докато не започнат да въртят дълги серии от обиколки, за да сравняваме стинтове само хвърляме боб.
Единственото по което можем да съдим в момента са броят на обиколките, наличието на видими проблеми, прекараното време в гаража и мненията на изтъкнатите анализатори които следят как колите се движат по пистата.
Макларън въпреки ПР пушилката е ясно че имат проблеми, макар и дребни, които им нарушиха програмата и трябва да наваксват. Времето ги довърши и за това вчера само Алонсо правеше опити за обиколки. Те са и отборът който в момента натиска за допълнителен тестов ден, т.е. ясно е че им трябва повече време на пистата.
За Ферари, Мерцедес и Ред Бул мисля че всички сме на едно мнение.
Мисля обаче, че Рено ще са приятната изненада този сезон, поне на по-спънатите писти. Имат някои много иновативни решения по колата и двама доста добри пилоти, единствено мотора ще ги дърпа назад.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Формула 1 - обща тема
Физичните закони важат даже и в Формула 1, иначе да слагаме и ние летните гуми щото те са по твърди, съответно на тоя студ ще са по-близко до работната си температура. Няма логика нали...
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Формула 1 - обща тема
Моето мнение е, че времената и типовете гуми нищо не ни казват в момента. Докато не започнат да въртят дълги серии от обиколки, за да сравняваме стинтове само хвърляме боб
Това за което говориш не е мое мнение. Аз също мисля, че подобни твърдения са прекалени.
Но виж това че всички типове гуми под и около 10 градуса ще са еднакво далеч от работните си температури го подкрепям напълно.
С други думи, ако и Супер софт и Медиум успяват да ги загреят до около 70 градуса(което пак е хвърляне на боб), а работните им прозорци започват на 85 и 105 съответно, то разликата във времената няма да е драстична.
Аз също смятам, че Макларън въртят с тези гуми, за да ловят спонсори, просто не смятам че получават чак такова предимство в тези условия.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Много интересна статия за обдухването от изпускателните системи през тая година
https://www.motorsport.com/f1/news/tech ... n-1011477/
Предложението на Формула 1 за забрана на маймунската седалка и промяната на правилата относно изпускателната система за 2018 г. имаше за цел да отстрани потенциалните ползи от обдухването на крилата с отработените газове.
Но най-новите дизайни и концепции на автомобилите, които се появиха в предсезонното тестване миналата седмица, показаха, че отборите не са се отказали да се опитват да запазят развитието си в тази област.
Елементите, които се виждат на Рено, Макларън, Мерцедес и Уилямс, показват, че дизайнерите правят всичко възможно, за да експлоатират обдухването на изгорелите газове, и това може да се окаже едно очарователно състезание по развитие между всички тях през 2018 година.
Нови правила
Използването на отработените газове за управление на аеродинамичното представяне е нещото с което ФИА се е опитвала да се справи през годините, но отборите винаги са се връщали, защото знаят, че има сериозни предимства, ако се направи правилно.
Въпреки, че крайностите на които бяхме свидетели в края на ерата V8 - когато екипите раздухаха дифузори с все по-сложни двигателни режими - бяха окончателно забранени, това е област, в която екипите все още работят усилено в турбо-хибридната ера.
Като част от промените в регулациите за 2014 г., които са свързани с въвеждането на настоящите мощности, FIA определи използването на един главен изход по централната линия на автомобила, който впоследствие беше обединен от две тръби за отпадъци, за да се подобри звукът.
Някога фокусирани върху подобряването на аеродинамичния профил на автомобила, дизайнерите се опитаха да използват за изпускане на отработените газове, за да помогнат за задвижването на въздушния поток през задните конструкции.
Това се постига предимно с крилата на седалка на маймуната, тъй като въздушният поток може лесно да бъде насочен по този начин, за да се подобри работата на дифузьора и задното крило.
Но имайки опасения за масирана война за разходване в тази област, беше постигнато съгласие, че ще бъдат направени някои ключови промени за тази година, за да бъдат възпрепятствани отборите да използват нов тласък на изгорелите газове.
Изходът за изпускателните тръби трябва да бъде разположен на 50 мм по-назад, докато каросерията, като например крилати от седалка за маймуна, вече не може да се използва в централната част на автомобила в точка, по-голяма от 20 мм пред ауспуха.
Но докато това е затворило един път за дизайна на автомобила, първият предсезонният тест на F1 разкри, че екипите вече работят върху алтернативни решения, които да спомогнат за поддържането на печалбите.
https://www.motorsport.com/f1/news/tech ... n-1011477/
Предложението на Формула 1 за забрана на маймунската седалка и промяната на правилата относно изпускателната система за 2018 г. имаше за цел да отстрани потенциалните ползи от обдухването на крилата с отработените газове.
Но най-новите дизайни и концепции на автомобилите, които се появиха в предсезонното тестване миналата седмица, показаха, че отборите не са се отказали да се опитват да запазят развитието си в тази област.
Елементите, които се виждат на Рено, Макларън, Мерцедес и Уилямс, показват, че дизайнерите правят всичко възможно, за да експлоатират обдухването на изгорелите газове, и това може да се окаже едно очарователно състезание по развитие между всички тях през 2018 година.
Нови правила
Използването на отработените газове за управление на аеродинамичното представяне е нещото с което ФИА се е опитвала да се справи през годините, но отборите винаги са се връщали, защото знаят, че има сериозни предимства, ако се направи правилно.
Въпреки, че крайностите на които бяхме свидетели в края на ерата V8 - когато екипите раздухаха дифузори с все по-сложни двигателни режими - бяха окончателно забранени, това е област, в която екипите все още работят усилено в турбо-хибридната ера.
Като част от промените в регулациите за 2014 г., които са свързани с въвеждането на настоящите мощности, FIA определи използването на един главен изход по централната линия на автомобила, който впоследствие беше обединен от две тръби за отпадъци, за да се подобри звукът.
Някога фокусирани върху подобряването на аеродинамичния профил на автомобила, дизайнерите се опитаха да използват за изпускане на отработените газове, за да помогнат за задвижването на въздушния поток през задните конструкции.
Това се постига предимно с крилата на седалка на маймуната, тъй като въздушният поток може лесно да бъде насочен по този начин, за да се подобри работата на дифузьора и задното крило.
Но имайки опасения за масирана война за разходване в тази област, беше постигнато съгласие, че ще бъдат направени някои ключови промени за тази година, за да бъдат възпрепятствани отборите да използват нов тласък на изгорелите газове.
Изходът за изпускателните тръби трябва да бъде разположен на 50 мм по-назад, докато каросерията, като например крилати от седалка за маймуна, вече не може да се използва в централната част на автомобила в точка, по-голяма от 20 мм пред ауспуха.
Но докато това е затворило един път за дизайна на автомобила, първият предсезонният тест на F1 разкри, че екипите вече работят върху алтернативни решения, които да спомогнат за поддържането на печалбите.
Re: Формула 1 - обща тема
Започнаха последните тестове и нищо ново под слънцето .. Маковете пак в бокса дооправят нещо Торото опасно близко до водачите
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Формула 1 - обща тема
Не кое да е нещо - МОТОРА РЕНО! А мотора ХОНДА колегата каза вече
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Формула 1 - обща тема
Ясно е че с новия мотор пак ще имат грижи докато се напаснат, но картинката не е по-различна от миналите сезони, а вдигнаха пушилка до небето преди
Дано следобед отпуснат педала и да видим малко скорост Хич да не е Сряда и Четвъртък ще има игрички между Ферари и Мерцедес
Дано следобед отпуснат педала и да видим малко скорост Хич да не е Сряда и Четвъртък ще има игрички между Ферари и Мерцедес
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Формула 1 - обща тема
Нито Мерцедес нито Ферари ще покажат 100% от себе си, лазят си по нервите.
Tires are evil - destroy them all ...
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Ще ги видим колко са добри Онда моторите като почне сезона. Мак може и да се справят нали тестовете са за това да се видят проблемите и да се отстранят.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Формула 1 - обща тема
Разбирам те че си им фен, ама те вече втора година немогат, за оставащите 2 седмици и 2 дни ли ще успеят?
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Формула 1 - обща тема
Тестовете са за всичко друго освен стояне в бокса, не мисля че 38 обиколки за деня биха били позитивни за отбора на фона на 168 обиколки примерно.
Ферари се справят чудесно до момента и резултатите са обнадеждаващи, Мерцедес май и тази година ще имат проблеми с гумите на топлите писти.
Ферари се справят чудесно до момента и резултатите са обнадеждаващи, Мерцедес май и тази година ще имат проблеми с гумите на топлите писти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани