Евтина алтернатива за шпер ?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Евтина алтернатива за шпер ?

Мнение от m.dimitrov1992 » 11 Дек 2017, 9:44

В ибей гледам се провадат такива джунджурии за почти всички модели коли ! Това нещо работи ли наистина или са пари на вятъра! Не разбирам от щперове ама от това което виждам на снимката няма ли да заключи на 100% и да стане като заварка. Абстрахирайте се от цената има и за 75долара :mhihi: :mhihi: :mhihi:
https://www.ebay.com/itm/Bmw-e3-e9-e10- ... iE&vxp=mtr

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Евтина алтернатива за щпер ?

Мнение от Dextuar » 11 Дек 2017, 10:03

Това изглежда доста примамливо :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Евтина алтернатива за щпер ?

Мнение от m.dimitrov1992 » 11 Дек 2017, 10:20

https://www.youtube.com/watch?v=XM7xCqJD7_I
Клип с крайния резултат :ok:
Но все пак не заклювали на 100% ? Което не ме устройва за ежедневка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Евтина алтернатива за щпер ?

Мнение от shlosera » 11 Дек 2017, 10:39

Четох за това преди време и доколкото разбрах си е чиста заварка. Може би в завой с много ниска скорост няма да хрупа като заварката заради пружинките ама не ми се вярва :-D

Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1906
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Евтина алтернатива за щпер ?

Мнение от boris » 11 Дек 2017, 11:39

Продаваното в първия пост е различно от това в линка с клипа, човека които го продава е обяснил в описанието разликата, ама кой да чете...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Евтина алтернатива за щпер ?

Мнение от Vanqu1sh » 11 Дек 2017, 19:02

Аз лично не бих рискувал да си сложа на колата подобно нещо, което е неизвестно и не се е наложило на пазара. Нито му знам какво ще е поведението, нито нищо. Лично мнение или заводски шпер, или читав афърмаркет, или нищо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/323ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: Евтина алтернатива за шпер ?

Мнение от r19 » 19 Дек 2017, 21:08

Аз пък благодаря на колегата за идеята :mhihi:
Бих я пробвал на друг автомобил, за който не се предлага шпер...
:bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Евтина алтернатива за шпер ?

Мнение от BMW_RIDER » 20 Дек 2017, 18:40

m.dimitrov1992 написа:Не разбирам от щперове ама от това което виждам на снимката няма ли да заключи на 100% и да стане като заварка.


Не, защото това до колко ще заключи зависи от аксиалната сила(демек тази която прилагаш от пружините + ъгъла на рампите) умножена по коефициента на триене на триещата двойка в случая триещия диск и челото на конусните колела. Много трудно може да приложиш толкова голяма сила така ,че да се получи само с една триеща двойка от страна, а и да я получиш тази сила често е отвъд допустимите напрежения на материалите. За това ако отвориш картинки в нета на качествени дифове с голям процент шперване ще видиш с по-колко триещи двойки от страна са.

Изображение

Та на теория това би работило, но ако очакваш да палиш чифт гуми като дрифтър....едва ли. 25% е малък процент, който като загрее дифа ще падне още. Проблема ти ще е по-скоро обратния - това ще е шпер диф колко да не е без хич.

Други проблеми които евентуално може да има са следните, произтичащи главно от това ,че правиш конструкция която не е смятана за това - шпер:
1Имаш допълнителен аксиален товар върху лагерите, който на фона на силите от конусното зацепване не е толкова голям но пак го има:
2.Дисковете трият по челото на конусните колела (side gear на картинката) което е допълнително загряване и то на доста неподходящо място
3.Оста която бута рампите(pinion cross shaft) не е предвидена заводски да бута рампи на стандартния отворен диф.
4. Тая цялата джаджа е с доста неподходяща за въртене форма, още повече ,че не е монтирана със сглобка с допуск на оста.
5.В диференцялите на този принцип има доста допълнително загравяне което на качествените такива е предвидено в компонентите както и корпусите са ребра за охлаждане или са проектирани да поемат топлината като heat sink.

иначе изглежда интересно

Това не означава ,че ще се счупи от раз, но със сигурност ще имаш повече износване.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook