Евтина алтернатива за шпер ?
Модератор: Общи модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Евтина алтернатива за шпер ?
В ибей гледам се провадат такива джунджурии за почти всички модели коли ! Това нещо работи ли наистина или са пари на вятъра! Не разбирам от щперове ама от това което виждам на снимката няма ли да заключи на 100% и да стане като заварка. Абстрахирайте се от цената има и за 75долара
https://www.ebay.com/itm/Bmw-e3-e9-e10- ... iE&vxp=mtr
https://www.ebay.com/itm/Bmw-e3-e9-e10- ... iE&vxp=mtr
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Евтина алтернатива за щпер ?
Това изглежда доста примамливо
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Евтина алтернатива за щпер ?
https://www.youtube.com/watch?v=XM7xCqJD7_I
Клип с крайния резултат
Но все пак не заклювали на 100% ? Което не ме устройва за ежедневка
Клип с крайния резултат
Но все пак не заклювали на 100% ? Което не ме устройва за ежедневка
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Евтина алтернатива за щпер ?
Четох за това преди време и доколкото разбрах си е чиста заварка. Може би в завой с много ниска скорост няма да хрупа като заварката заради пружинките ама не ми се вярва :-D
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- boris
- старши ентусиаст
- Мнения: 1906
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Евтина алтернатива за щпер ?
Продаваното в първия пост е различно от това в линка с клипа, човека които го продава е обяснил в описанието разликата, ама кой да чете...
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Евтина алтернатива за щпер ?
Аз лично не бих рискувал да си сложа на колата подобно нещо, което е неизвестно и не се е наложило на пазара. Нито му знам какво ще е поведението, нито нищо. Лично мнение или заводски шпер, или читав афърмаркет, или нищо.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Евтина алтернатива за шпер ?
Аз пък благодаря на колегата за идеята
Бих я пробвал на друг автомобил, за който не се предлага шпер...
Бих я пробвал на друг автомобил, за който не се предлага шпер...
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Евтина алтернатива за шпер ?
m.dimitrov1992 написа:Не разбирам от щперове ама от това което виждам на снимката няма ли да заключи на 100% и да стане като заварка.
Не, защото това до колко ще заключи зависи от аксиалната сила(демек тази която прилагаш от пружините + ъгъла на рампите) умножена по коефициента на триене на триещата двойка в случая триещия диск и челото на конусните колела. Много трудно може да приложиш толкова голяма сила така ,че да се получи само с една триеща двойка от страна, а и да я получиш тази сила често е отвъд допустимите напрежения на материалите. За това ако отвориш картинки в нета на качествени дифове с голям процент шперване ще видиш с по-колко триещи двойки от страна са.
Та на теория това би работило, но ако очакваш да палиш чифт гуми като дрифтър....едва ли. 25% е малък процент, който като загрее дифа ще падне още. Проблема ти ще е по-скоро обратния - това ще е шпер диф колко да не е без хич.
Други проблеми които евентуално може да има са следните, произтичащи главно от това ,че правиш конструкция която не е смятана за това - шпер:
1Имаш допълнителен аксиален товар върху лагерите, който на фона на силите от конусното зацепване не е толкова голям но пак го има:
2.Дисковете трият по челото на конусните колела (side gear на картинката) което е допълнително загряване и то на доста неподходящо място
3.Оста която бута рампите(pinion cross shaft) не е предвидена заводски да бута рампи на стандартния отворен диф.
4. Тая цялата джаджа е с доста неподходяща за въртене форма, още повече ,че не е монтирана със сглобка с допуск на оста.
5.В диференцялите на този принцип има доста допълнително загравяне което на качествените такива е предвидено в компонентите както и корпусите са ребра за охлаждане или са проектирани да поемат топлината като heat sink.
иначе изглежда интересно
Това не означава ,че ще се счупи от раз, но със сигурност ще имаш повече износване.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани