Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Vra4anin написа:ukelichko написа:Аз по принцип не мога да разбера манията обзела българина (а и целия свят) относно вкуса му към този тип автомобили. Последните най-вече 2 десетилетия, как най-печелившите и търсени типове автомобили са именно "джипките" (всъдеходи, SUV). Просто ми е непомнято защо, при положение, че сме вече 21-и век, почти навсякъде в световен мащаб вече има пътища... защо най-предпочитаните автомобили са такива, които по презумция са създадени да се карат извън пътищата
Всеки автомобилен производител произвежда, печели и продава най-много от SUV сегмента, класическия "седан" казват, че ще изчезне до няколко десетилетия (а вече класът като т.нар. 2 врати купета почти изчезнаха). Непонятно ми е защо почти всеки драпа да се качи на SUV, което 99% ще го кара в града и на магистралата и ще изпитва само негативите на този тип автомобил: завишено тегло (следователно разход и влошени динамични показатели), все по-големи гуми (следователно по-скъпи), по-лоша аеродинамика, висок център на тежеста (веене като лайнян вестник в завоя). Дори качването и ставането в SUV от хора със среден или по-нисък ръст е меко казано неудобно спрямо качването и ставането в един класически автомобил (седан, комби, хечбек).
Целия свят ли иска да демонстрира социален статус карайки SUV ? Отделно, какво демонстриране на социален статус може да има един такъв тип автомобил, който в основата и първообраза си (ако приемем, че първият всъдеход е Джип Уилис) е създаден за кантонерите (образно казано подчинените хора, жалките войници, които ще изгинат на фронта като мухи) да се ровят в лайната/калта, докато тарикатите (тези които диктуват правилата) си пият дайкирито на сухо и топло ?
Демонстиране на социален статус за мен е една дълга, голяма лимузина, класически седан, Какъвто е бил някога Бугати Роял, преминал в метаморфозата си на огромните с разкошни форми Кадилаци и Линкълни от 50-те и 60-те години и към днешна дата такива са Мерцедес S, BMW 7, Audi A8 (и разбира се Ролс Ройс, Бентли).
Целият свят се е побъркал по манията си за SUV автомобилите
Много е просто - хората искат да са модерни. Въпросът е каква мода ще се наложи. Сам си написал, че в момента производителите печелят най-много от SUV сегмента. Затова и марки, които доскоро ни беше трудно да си представим в това амплоа, в момента натискат там - Jaguar, Maserati, Alfa, Bentley няма смисъл да изброявам, всички знаем кой какво произвежда и вече почти не останаха марки, които да не правят SUV, просто защото ако не правят, ще загубят клиенти. Дори любимите на форума Dacia и Skoda направиха
Преди 10 години дали някой е мислил, че Ферари ще направят 4-местна кола или 4х4? Който и да си, трябва да покриваш целия пазар, за да не губиш кеша.
Същото е и с дизела, макар че дизелгейт малко им обърка сметките. Кой е мислил преди 20 години, че ще има Bentley или Maserati на дизел
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Vra4anin написа:
Аз по принцип не мога да разбера манията обзела българина (а и целия свят) относно вкуса му към този тип автомобили. Последните най-вече 2 десетилетия, как най-печелившите и търсени типове автомобили са именно "джипките" (всъдеходи, SUV). Просто ми е непомнято защо, при положение, че сме вече 21-и век, почти навсякъде в световен мащаб вече има пътища... защо най-предпочитаните автомобили са такива, които по презумция са създадени да се карат извън пътищата
В:
Ако мога аз да кажа.
Така наречените джиБки са много практични във всяко едно положение.
Лесно се качва човек, лесно слиза, има добра видимост на пътя, както и лесно се забелязва и много е важно- по-безопасен е!
Освен това,вече не харчат повече от лек автомобил със почти сходни данни (съдя по "кашкавала" който карам в момента)
Като стана въпрос за гумите- не са по-скъпи от другите нормални гуми (моят случай 215/16 цола) и се намират всякакви марки.
Само един гумаджия заподозря "джиП" в лицето на моят "кашон", но беше отсвирен. Разбира се, на автомивките също го припознават като "джиП".
Кусури няма по-различни от автомобил, дори е далеч по-добре, особено, когато спреш до някой тротоар и с лекият автомобил усетиш как престилката на бронята опира от пред, а един път видях, как човека се усети, че престилката опря, не беше нищо чак толкова, но когато върна на зад му се откачи предната броня..
Не знам каква е тая информация за частите специално на Нисан Кашкай, но има всякакви части на нормални цени, както и такива 2 ра употреба. Накладките ми примерно са 20-70 лева, каре предно от 70 до 140 лева, бобина 50-140 лева и тн.
За сега Кашкая гледам не е в този ценови диапазон, но след година може да има на подобни цени.
Иначе, аз имах Мицубиши Паджеро около 1998 ма година, нямах никакви проблеми с него. Беше дизел и харчеше около 10 в града, беше късата база. Здрав автомобил, проходим и устойчив на глупости.
Не бих препоръчал в никакъв случай лада!
Това е анти кола, не знам какъв е тоя мит за "баси джипа", но това не може да се нарече автомобил в нито един аспект.
С тесните гуми не може да си чуеш мисълта вътре, с нормалните гуми няма никаква душа, всичко вие и се тресе вътре, ако решиш да закачиш някакво малко ремарке, на баира прегрява, по нанадолнището прегряват спирачките, същата простотия е и "Шевролет нива" или както се казва следващото "ниво" на този...автомобил.
Така че, или X3, ако паднат до там цените, или някой от корейските крос овъри.
- ukelichko
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
След 8 години и три джипа установих, че най-хубавият джип е прежаленият джип. За рибарство, екстремно каране в сняг и диво къмпингуване си трябва прежалена машина. Рекламите са едно, реалността е друго. Защото в рекламите никой не минава през обрасли места, където пътят е проправен от леки коли. Понеже джипът е по-висок и по-голям, се започва едно стържене в клоните и храсталака и боята става на А сложИ на връщане два сома и един толстолоп в багажника, после има да чакаш да се махне смрада цяла седмица. Ако някой си мисли,че 4х4 с калпави гуми е нещо, объркал се е жестоко. А и с добри гуми, една рядка кал на площ само три метра и може да си останеш на място. Лебедка? Само ако има къде да я завържеш. Има и колчета, които се набиват, но това вече е ситуация за много псуване. Проходим в сняг - само докато не легне по корем или не се окаже лед под снега. Тогава как танцуват тия два и кусур тона и каква шейна става. Отделно,че 4х4 системата много пъти е прецакана от неправилно боравене или просто от годините и за това трябват специални условия за тест при покупка. Сега вече всички джипове са пластмасови и пълни с електроника и изобщо не стават за забежки в природата и забава. Това са просто едни по-големи комбита, които с нищо , освен с това, че са по-високи, не превъзхождат малките комбита
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Vra4anin написа:Е. Димитров, кажи ми честно с ръка на сърцето - карането на кашкай, повече удоволствие и удобство ли ти създава от карането на хонда прелюд, тойота селика и бмв е46 (каквито знам, че си имал преди) ? Под "удобство" визирам единствено и само твоето удобство на шофьор, не визирам чисто практичната гледна точка да натовариш още 3 или 4 човека, багаж и т.н. (нещо за което прелюд и селика далеч не са направени). Говорим за чисто каране от теб самия кое ти доставя повече кеф .
Катеренето на бордюри (по-лесно да паркираме в градинката на междублоковото пространство ) съм съгласен, това е единствения плюс да караш SUV пред класически автомобил седан/комби/хечбек, нищо друго. За всичко останало аз лично намирам само минуси. Дори и сигурността не е задължително в полза на "джипката", всичко опира до конкретния модел. Например, Волво XC90 е наистина един от най-безопасните автомобили по принцип, но хонда црв не е в никакъв случай силна и здрава при удар, дори много по-ниски и по-малки коли я превъзхождат по отношение на пасивната безопасност (познавах човек, който умря в хонда црв при челен сблъсък с рено сценик - човека в хонда "джипа" умря и тази японска консерва се беше деформирала много повече, спрямо реното, където човека беше оцелял и нямаше почти никакви наранявания).
Е, то е ясно, че кефа е различен и Е46 ми докарваше най-много кеф от тези, които си цитирал.
Не го препоръчвам кашкая, защото не е на нивото на паджеро/монтеро то, но другото важи с пълна сила за безопасност и поглед върху нещата от по-висока гледна точка.
Всъщност, на селиката има изненадващо голям багажник.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Абе не знам аз, ама копчетата на мултиволана на Pоrsche Caynne S, да са обелени и изтъркани, за мен не е нормално. Хубава кола, скъпа, много ми хареса, ама като видя тоя волан, направо ми се повръща, личи си VW оттенъка. Скоро пък четох една статия за един, който сменил Нисан Кашкай, за бензиново Е39, щото му се белели пластмасите, дръжката на вратата се счупила и още някакви проблеми.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Elesar74 написа: Скоро пък четох една статия за един, който сменил Нисан Кашкай, за бензиново Е39, щото му се белели пластмасите, дръжката на вратата се счупила и още някакви проблеми.
Е, понякога ти става скучно от без проблеми и почваш да си ги търсиш/намираш.
Взех си този автомобил, защото на жената и допадна много, харесва и да го кара, не е толкова голям, харчи малко и е нормална кола.
Аз си имам служебна
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
На познат таурега вярвай ми няма копче в тая кола дето не е изтъркано, дори на задната седалка. Пепелкиците не се затварят. А не е като да е от гурубляне, втори собственик е. Супер долно качество са тия вагени.Elesar74 написа:Абе не знам аз, ама копчетата на мултиволана на Pоrsche Caynne S, да са обелени и изтъркани, за мен не е нормално. Хубава кола, скъпа, много ми хареса, ама като видя тоя волан, направо ми се повръща, личи си VW оттенъка. Скоро пък четох една статия за един, който сменил Нисан Кашкай, за бензиново Е39, щото му се белели пластмасите, дръжката на вратата се счупила и още някакви проблеми.
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
- ukelichko
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Това с обелените бутони да не е от препаратите в автомивките. Иначе не е нормално.
- 6per40
- младши ентусиаст
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: "пъргава" 316-ка
- Мечтае да кара: IS-ka
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Да отговоря на повечето.
В момента карам Е39 така, че както някой препоръча този модел, то ми отпада като вариант.
Относно за какво ми трябва СУВ или паркетник, ми в село Самоков си трябва и то в доста месеци от годината, но повечето, които не са пътували по планината няма как да го разберат и знаят.
И относно покупката за другата година. Ми ако изпадне читав мога да го взема и сега, но като знам как преди години избирах повече от 6 месеца сегашната ми е39-ка, то пак ще падне търсене.
П.С. и най-важната причина за ранното търсене е жената. За покупката на комби я навивах има няма една година. Толкова време и трябваше да разбере за какво й говоря. Така че и сега от 1 седмица съм започнал обработка. Надявам се до лятото да съм достигнал до положителен отговор.
В момента карам Е39 така, че както някой препоръча този модел, то ми отпада като вариант.
Относно за какво ми трябва СУВ или паркетник, ми в село Самоков си трябва и то в доста месеци от годината, но повечето, които не са пътували по планината няма как да го разберат и знаят.
И относно покупката за другата година. Ми ако изпадне читав мога да го взема и сега, но като знам как преди години избирах повече от 6 месеца сегашната ми е39-ка, то пак ще падне търсене.
П.С. и най-важната причина за ранното търсене е жената. За покупката на комби я навивах има няма една година. Толкова време и трябваше да разбере за какво й говоря. Така че и сега от 1 седмица съм започнал обработка. Надявам се до лятото да съм достигнал до положителен отговор.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3881
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Съвет за СУВ/Паркетен Джип
Бях помолен да заключа темата, но реших поне да информирам защо.
Тотален оффтопик, един обеснява не ти трябва сув, друг не разбирал защо хората карали сув, трети пита за биткойн!??! Щом не можете по елементарен начин да водите комуникация, темите започват да се заключват. Познайте в колко от тях едни и същи хора правят точно това?
Тотален оффтопик, един обеснява не ти трябва сув, друг не разбирал защо хората карали сув, трети пита за биткойн!??! Щом не можете по елементарен начин да водите комуникация, темите започват да се заключват. Познайте в колко от тях едни и същи хора правят точно това?
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx