Как се прави магистрала в Германия

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от ildivvy » 07 Дек 2017, 1:13

drago_pavlov написа:
ildivvy написа:Въпроса е,тези 5000куб.м,които се наливат да отговарят на необходимите за нормалното функциониране! Т.е. просто да са "надписани" в сметката,а не "орязани" от обекта! Така поне обекта ще е здрав и функционален!

Няма как в Германия 1 км да струва 8 млн, тук да струва 2 млн и сметката да е надписана, а не материалът да е орязан...


Теоретично е възможно,защото тук цените за труд и материали все пак са по-ниски,а и ние не полагме нито "сант" бетон,какво остава за 27см !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от Borymeckata » 07 Дек 2017, 13:00

Само да вметна, че "асфалтът" също е бетон - асфалтобетон. Инертните материали са същите, само свързващото вещество е различно - разтопен битум (асфалт) вместо водоциментова смес.

И не е задължително основата на пътя (пътното легло) да бъде от бетон. По принцип леглото се прави от добре уплътнени битумизирани или циментово-стабилизирани пластове трошен камък. При нормално изпълнение това е напълно достатъчно пътят да поеме и най-тежките възможни товари. Имайте предвид, че ППС не товарят сериозно пътната настилка. Камионите може са са тежки, но този товар се разпределя на голяма площ (гумите) и затова налягането върху настилката не превишава 1кг/см2. Самият факт, че натоварени самосвали вървят по черни пътища (без настилка) или направо по терена показва колко е натоварването от гумите им.

За мен формулата за успех е проста: Жесток контрол - качествено изпълнение - безпроблемна експлоатация. Връзката се губи още в първата точка на процеса, защото трябва някой задник да се вдигне от канцеларията с климатик и да иде на обекта. А без контрол Изпълнителят си прави каквото иска и ето ти заложени проблеми за години напред. За мен вината за калпавото изпълнение ВИНАГИ е на Инвеститора / Възложителя на обекта.
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е39 525д 2001
Мечтае да кара: F13 с М буквичка.

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от DiMIcha84 » 07 Дек 2017, 13:38

За тежеста върху настилката не ти са вярни много сметките. Един четириос камьон товари 30т и неговите 13т стават общо 43т нетен товар, това разпределено на 12 колела се получава доста по малка контактната повърхност от нужните 43000 см2. То и точно поради тази причина лятото при по високи температури забраняват движението на ППС с товар над допустимия, за да се избегне увреждането на пътната настилка.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от TNT » 07 Дек 2017, 14:37

DiMIcha84 написа: Един четириос камьон товари 30т и неговите 13т стават общо 43т нетен товар,

И често се добавят още 5-10 тона, да има :clap: :lalala: :wave: Ако всичко се прави топ качество, сигурно няма да има проблем. Ама си знаем какво ни е качеството.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от Borymeckata » 07 Дек 2017, 15:51

DiMIcha84 написа:За тежеста върху настилката не ти са вярни много сметките...

Добре, да кажем че натоварването е 2 - 3 кг/см2 (не знам една нормално напомпана гума при максимален товар какво "петно" прави върху асфалта, но предполагам 1500 - 2000 см2). Пак е нищо за трамбован трошен камък. По цял ден ги гледам четириоските как вървят по дъното на изкопа, по изровените временни пътища и дори по пресни насипи и нито един не е затънал - от това си правя извод, че едва ли дават по-голям относителен товар върху почвата.
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от KPETEH » 07 Дек 2017, 16:14

Корен квадратен от 1500cm2 са приблизително 38см.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е39 525д 2001
Мечтае да кара: F13 с М буквичка.

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от DiMIcha84 » 07 Дек 2017, 19:33

KPETEH написа:Корен квадратен от 1500cm2 са приблизително 38см.

При положение че една гума на камион е широка около 25-30см няма как да прави контактно петно 1500-2000см2
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 16.07.2009
Пол: Мъж

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от driver69 » 07 Дек 2017, 19:44

Интересно.

Ако приемем, че автомобил и камион стъпват на цялата ширина на гумата си, което не е вярно, правейки дължина на петното(условно, отново) съответно 10см и 30см съответно за лек и товарен автомобил, получаваме нещо такова:

Лек автомобил - тегло 2т(Волга може би?!) - гуми 205 ширина:
4*20,5*10 = 820см2 - 2,44кг/см2

Товарен автомобил - тегло 40т - гуми 315 ширина:
12*31,5*30 = 11340см2 - 3,97кг/см2


Естествено, става дума за идеално равно-разпределен товар(абсурд). Интересно ще е да се включи някой с реални данни, особено с реално натоварване на ос при 45т нетно тегло?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: София, копеле!
Пол: Мъж
Кара: кошара!
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от speeder88 » 07 Дек 2017, 19:46

Повечето карат с 385 широчина вече. Преди масово бяха 295. Някои ремаркета с по-малък цол джанти са с 445. Един прицеп има 6 гуми на влекача и още 6 на ремаркето, ако приемем че и 12-те са 385 това прави обща ширина от 462см., което пресметнато с контактна площ 2000см2 дава 4,33см. дължина на петното, което според мен не е невъзможно. Утре като паркира някой камион на някоя от рампите ще го загледам!
Изображение
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е39 525д 2001
Мечтае да кара: F13 с М буквичка.

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от DiMIcha84 » 07 Дек 2017, 20:43

speeder88 написа:Повечето карат с 385 широчина вече. Преди масово бяха 295. Някои ремаркета с по-малък цол джанти са с 445. Един прицеп има 6 гуми на влекача и още 6 на ремаркето, ако приемем че и 12-те са 385 това прави обща ширина от 462см., което пресметнато с контактна площ 2000см2 дава 4,33см. дължина на петното, което според мен не е невъзможно. Утре като паркира някой камион на някоя от рампите ще го загледам!

Обаче нали имаш в предвид, че по голямото натоварване е на гумите на ремаркето а не на влекача, и там налягането на върху асфалта е доста по високо.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: София, копеле!
Пол: Мъж
Кара: кошара!
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от speeder88 » 07 Дек 2017, 20:50

Факт, който не отричам, отделно има и шофьори, които не им дреме как е разпределен товара и тогава съвсем си ебава мамата.

На сметки нещата излизат, обаче според мен драмата идва от осевите линии. Всички камиони се стремят да карат на определено минимално разстояние от нея и се получава, че камион след камион се тъпче на едно място и там сляга все повече и повече, докато като се каси по чакъл и пепеляк няма ограничение и всеки до натъпква ново място.
Изображение
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от drago_pavlov » 07 Дек 2017, 21:16

Предните на влекача са 385 мм, задните са 315 мм.
На полуремаркето са 385 мм всичките.
Натоварването на осите е горе-долу еднакво при правилно натоварен товар.
По-често се претоварва задната ос на влекача, отколкото тези на ремаркето.
По закон има макс. допустимо тегло на ос. Как се спазва и дали се мери е друг въпрос...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от TNT » 07 Дек 2017, 21:21

drago_pavlov написа: Как се спазва и дали се мери е друг въпрос...

За вътрешни превози няма кой да контролира.

Ако ТИР-овете не влияеха, нямаше да ги спират лятото в горещините.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от немо » 07 Дек 2017, 21:45

TNT написа:Ако ТИР-овете не влияеха, нямаше да ги спират лятото в горещините.

Освен в БГ някъде другаде в Европа,Азия,Африка,Америка има ли ограничение на движението на тежкотоварни камиони,обвързано с температурни (горещи) условия?
https://offnews.bg/obshtestvo/pada-zabr ... 30584.html
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как се прави магистрала в Германия

Мнение от ildivvy » 08 Дек 2017, 0:34

Май съм го споменавал,но да кажа/пиша пак! В Судан обикновено влекача тегли две дълги ремаркета (полу-ремаркета или както там се водят),като на нашите тирове! Всичко е претоварено да Н-та степен! Пътищата им са без коловози! В страната се краде яко от власта...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dewey

Последни теми
Facebook