Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Silverlight
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 16.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 320d & 322ci
- Мечтае да кара: e30 с V8
Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
Колеги понеже тази добавка ми се вижда доста скъпа, като за пластмаса, а и не ми се слага М броня понеже всяко второ БМВ е с такова търся друго решение. Интересува ме може ли да се принтира тази добавка на 3д принтер и кой може да ми го направи?
Линк към добавката: https://www.octanemotorsports.com/image ... 62D-PU.jpg
Линк към добавката: https://www.octanemotorsports.com/image ... 62D-PU.jpg
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
Може, ама принтер с тия размери трудно ще намериш
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
Може да се принтира. Едрогабаритни детайли обикновено се принтират на части и частите се сглобяват и лепят.
Резултата се шкурка и след боя е като оригинален.
При задиране в бордюр обаче обикновено се разслоява лесно, резултата не е гъвкав и жилав като ABS.
Като цена не знам колко струва това, но определено принтирането дори и с най-евтините материали и принтери не е чак толкова изгодно, особено ако сложиш труда на човека, който ще ти го направи - труда често е доста по-скъп от материалите, при липса на готови модели.
Ако имаш готов детайл, който искаш да репликираш става най-безболезнено, но определено не е евтино удоволствие.
3Д принтиране се използва за прототипиране и различни ненатоварени елементи, които не са подложени на циклични натоварвания, на удари итн. Ако е за някоя интериорна щипка, държач, лип на багажника, вежди да фаровете итн горе-долу става. Стандартната FDM технология с евтин материал дава добра коравина, но лоша жилавост - тоест резултата е крехък. Ако говорим за високия клас материали там цените са доста нагоре, те са за индустриални клиенти, които имат по няколко хиляди лева за един прототип.
Резултата се шкурка и след боя е като оригинален.
При задиране в бордюр обаче обикновено се разслоява лесно, резултата не е гъвкав и жилав като ABS.
Като цена не знам колко струва това, но определено принтирането дори и с най-евтините материали и принтери не е чак толкова изгодно, особено ако сложиш труда на човека, който ще ти го направи - труда често е доста по-скъп от материалите, при липса на готови модели.
Ако имаш готов детайл, който искаш да репликираш става най-безболезнено, но определено не е евтино удоволствие.
3Д принтиране се използва за прототипиране и различни ненатоварени елементи, които не са подложени на циклични натоварвания, на удари итн. Ако е за някоя интериорна щипка, държач, лип на багажника, вежди да фаровете итн горе-долу става. Стандартната FDM технология с евтин материал дава добра коравина, но лоша жилавост - тоест резултата е крехък. Ако говорим за високия клас материали там цените са доста нагоре, те са за индустриални клиенти, които имат по няколко хиляди лева за един прототип.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
По-добре си сложи най-евтината китайска М броня отколкото това нещо.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
А това принтиране не изисква ли някакъв чертеж с параметрите на детайла или поне да се скенира сруг такъв детаил?
- Silverlight
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 16.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 320d & 322ci
- Мечтае да кара: e30 с V8
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
BorislavB написа:По-добре си сложи най-евтината китайска М броня отколкото това нещо.
Да, но вече всяка втора 3ка е с М-кова броня и става малко банално. С тази добавка ОЕМ-ската ми изглежда по-добре лично мен ме кефи повече от М-кова броня,но цената и беше от порядъка на 130 долара...
- Petrolhead
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
z
Последна промяна Petrolhead на 11 Юни 2020, 9:00, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
Той и да не е двуметров пак ще наближи цената на колата.
Аз едни две глупости за мотора си правих и нещо бях останал с впечатление за много ниски цени по това, което е дадено като цена в сайтовете ама истината е съвсем различна. Скъпо си е още.
Аз едни две глупости за мотора си правих и нещо бях останал с впечатление за много ниски цени по това, което е дадено като цена в сайтовете ама истината е съвсем различна. Скъпо си е още.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Може ли да се направи тази добавка с 3д принтер?
Цената за принтиране е на кубичен сантиметър, за дизайн е на сложност на детайла. Тая добавка с всичките кривини аз лично не бих се наел да я чертая, камоли да поема отговорност, ако се окаже грешен чертежа и трябва да се прави няколко пъти, а обемът е поне 300 cm^3 което при цена ~2лв/cm^3 може да си го сметнеш сам.
В допълнение - принтирането обикновено става от АБС пласмаса, която е твърда и чуплива, докато такива детайли се правят основно от полипропилен и това не е случйано - гъвкав е и като бонус при нужда лесно се "заварява" с пялник(на принципа на водороводните тръби).
В допълнение - принтирането обикновено става от АБС пласмаса, която е твърда и чуплива, докато такива детайли се правят основно от полипропилен и това не е случйано - гъвкав е и като бонус при нужда лесно се "заварява" с пялник(на принципа на водороводните тръби).
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани