Пазара на труда
Модератор: Общи модератори
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Пазара на труда
Последната година 3 пъти имах контакт с агенции за подбор. Едните ги доведоха в офиса за персонални консултации, тъй като ни съкращаваха и генералният им съвет към всички беше, че е най-добре работа да се търси в jobs.bg
Другите 2 пъти ме търсиха от Адеко и като цяло оставиха впечатление, че знаят какво търсят и не си губят времето с глупости (въпроси от рода на "защо искаш да работиш еди къде си")
Другите 2 пъти ме търсиха от Адеко и като цяло оставиха впечатление, че знаят какво търсят и не си губят времето с глупости (въпроси от рода на "защо искаш да работиш еди къде си")
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
nik420 написа:Тия с въпросите от типа: Какво животно искате да бъдете?
Свежо въпросче... Вече предчувствам новата тема в Офф-топик раздела...
Excellent! Steven is my name!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Пазара на труда
Никакъв проблем, само да измисля как да го формулираме та някой млад надъхан модератор да не я заключи на 2ра страница още
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Пазара на труда
https://trud.bg/министърът-на-икономиката-бизнесът-в/
Бих пуснал една тема "Какво ви задържа в България" ама знам че ще я обърнем на спам и лигня.
Бих пуснал една тема "Какво ви задържа в България" ама знам че ще я обърнем на спам и лигня.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Пазара на труда
Ако пуснеш обещавам да съм сериозен
Истината е че проблема с кадрите е повсеместен и тепърва ще става брутално положението.
Гледам че нагоре се е говорило за HR-и
Нали знаете какво прави един HR, като се пенсионира?
- Пак нищо
Истината е че проблема с кадрите е повсеместен и тепърва ще става брутално положението.
Гледам че нагоре се е говорило за HR-и
Нали знаете какво прави един HR, като се пенсионира?
- Пак нищо
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Пазара на труда
K_Ilkov написа:Ако пуснеш обещавам да съм сериозен
И ще покажеш как се ходи по вода
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
Мордехай написа:https://trud.bg/министърът-на-икономиката-бизнесът-в/
Бих пуснал една тема "Какво ви задържа в България" ама знам че ще я обърнем на спам и лигня.
Има потенциал такава темичка... Но може да избие повече на оплакване, отколкото на лигня.
Excellent! Steven is my name!
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Пазара на труда
Направете си една тема, в ковто да обсъждате кандидат-темите, моля
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Пазара на труда
dextuar написа:Направете си една тема, в ковто да обсъждате кандидат-темите, моля
Sent from my iPhone using Tapatalk
Те тва е добро мениджърско решение
По темата - не завиждам на колегите на управленски постове, на които им се налага да си търсят кадри - много зле ми се виждат нещата. Поне при нас - голяма международна фирма с над 500 човека персонал - новите колеги са тотал щета - тъкмо изкарали училище, обясняваш им елементарни неща и те не те разбират - аз не съм кой знае колко умен, ама тия чупят тъпомера.. По стечение на обстоятелствата, заплатите им често са по високи от моята, като аз отговарям за контрола на качеството на работа в отдел продажби, демек на половината от персонала, занимаващ се с клиенти.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Пазара на труда
drifty написа: По стечение на обстоятелствата, заплатите им често са по високи от моята, като аз отговарям за контрола на качеството на работа в отдел продажби, демек на половината от персонала, занимаващ се с клиенти.
При мен беше се получило така, че имах около 100на лева положителна разлика с нов колега, постъпил в нашия отдел(аз бях начело на този отдел).Аз със 3 години опит- той с 0( поне в сферата).
Държа да кажа, че тук вината е двустранна- политика на фирмата от една страна, от моя- липса на "умения за преговори" и други измамни и арогантни стратегии - т.нар. на новобългарски "софт скиллс"
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: Пазара на труда
Понеже в заглавието на темата не е уточнен регионът, та ще ви разкажа за тук. Не можем да намерим читав екип от хора. Мързеливи, които имат безумни претенции, а насреща нищо. Работата е свързана с каране из града и посещаване на различни клиенти. Трима са с многогодишен опит. Най-новият от тях е с осем години стаж. Аз съм с две, има един нов маймун, който изкара лятото и си тръгва другата седмица. Снимах кой какво е направил от 1 януари до 30 септември. Ще го наречем грубо "продажби" (условна дума, нямаща нищо общо със съдържанието на работата)
Аз - 5714
N2 - 1620
N3 - 1313
N4 - 921
Новият не съм го включил, защото е само няколко месеца. Как "бачкат"? Ми аз на ден въртя по 100-130км. Маймунякът след мен (втората смяна) между 17 и 40км. Пали колата и се покрива. Новият (и той маймун от ЧАД) иска почивка 30мин на обяд, плюс време за молитви всеки ден. Виждал съм го как в центъра спира и бие главата по 10мин. Сменяме си районите и пак същите резултати. Просто не стават, а не можем да намерим други. "Тежка ежедневна работа". Няма старт тайм, няма финиш тайм. Мога да започна в 6:00, мога в 10:00. Условието е да си направя минимум 40 часа на седмица. Няма ограничение да се прави овъртайм в рамките на 8-10 часа на седмица. Плаща се х1.5. Нямам ограничение в километри, лимит на гориво, списък "първо, второ, трето". Качвай се и карай. И пак не работят. За много по-малко пари търчат като луди в Макдоналдс или ще разтоварват стока в някой склад....
Аз - 5714
N2 - 1620
N3 - 1313
N4 - 921
Новият не съм го включил, защото е само няколко месеца. Как "бачкат"? Ми аз на ден въртя по 100-130км. Маймунякът след мен (втората смяна) между 17 и 40км. Пали колата и се покрива. Новият (и той маймун от ЧАД) иска почивка 30мин на обяд, плюс време за молитви всеки ден. Виждал съм го как в центъра спира и бие главата по 10мин. Сменяме си районите и пак същите резултати. Просто не стават, а не можем да намерим други. "Тежка ежедневна работа". Няма старт тайм, няма финиш тайм. Мога да започна в 6:00, мога в 10:00. Условието е да си направя минимум 40 часа на седмица. Няма ограничение да се прави овъртайм в рамките на 8-10 часа на седмица. Плаща се х1.5. Нямам ограничение в километри, лимит на гориво, списък "първо, второ, трето". Качвай се и карай. И пак не работят. За много по-малко пари търчат като луди в Макдоналдс или ще разтоварват стока в някой склад....
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
dextuar написа:Направете си една тема, в ковто да обсъждате кандидат-темите, моля
Тематична тема! Ще избием рибата с нея...
Excellent! Steven is my name!
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Пазара на труда
Bogat-Beden написа:drifty написа: По стечение на обстоятелствата, заплатите им често са по високи от моята, като аз отговарям за контрола на качеството на работа в отдел продажби, демек на половината от персонала, занимаващ се с клиенти.
При мен беше се получило така, че имах около 100на лева положителна разлика с нов колега, постъпил в нашия отдел(аз бях начело на този отдел).Аз със 3 години опит- той с 0( поне в сферата).
Държа да кажа, че тук вината е двустранна- политика на фирмата от една страна, от моя- липса на "умения за преговори" и други измамни и арогантни стратегии - т.нар. на новобългарски "софт скиллс"
И на мен явно ми липсват софт скилса. При мен разликата е 30лв в моя полза, с над 3 години стаж във фирмата, но с пояснение, че тия 30лв са разлика само в стартовата заплата на новите колеги
След 3 месеца обучение започва раздаването на бонуси, като тогава разликата отива между 500-1000лв, че и нагоре, естествено не в моя полза. Моя "бонус" е така измислен, че мога да достигна желания таргет само с някаква измама, което за мен не е решение и просто ще сменя компанията в скоро време.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
Абе вие за какви "разлики" в заплащането говорите? Аз още първия ден в WP подписах декларация, че няма да казвам каква заплата взимам и няма да се интересувам от заплатите на колегите си. За въпрос: "Колко взимаш?" могат на момента да ти покажат вратата и няма какво да възразиш - подписал си...
Друго интересно (поне за мен) беше, че буквално за всичко компанията си имаше писани процедури, инструкции и политики. Имаше доста добре направен Правилник за поведение (Code of Conduct) и всяка година се подписвахме, че сме запознати с него и ще го спазваме. Всеки месец минавахме някакви он-лайн курсове по най-различни теми - като почнеш от инструкция за безопасно шофиране и политика за ползване на служебните автомобили, та стигнеш до политика срещу корупцията и подкупите (беше анти-каръпшън анд брайбъри... нещо си... ). След всеки курс имаше тест и като го изкараш - ти пращат от централния офис подпечатан официален сертификат, да си го закачиш над бюрото. Аз бях събрал в една папка петдесетина такива сертификати - имаше срещу тормоза на работното място, срещу дискриминацията и расизма, за безопасно поведение в офиса, политика как да сигнализиращ за забелязани нередности в компанията (как да доносничиш правилно... ), политика за правилно използване на фирмените ресурси, как да процедираш с акции на самата компания и на клиентите, политика за конфиденциалност (за информация, която си получил при работа по някой проект), за жилищното настаняване (акомодейшън), транспортна политика при пътуване, за ползване на служебните комуникационни средства, политика срещу алкохола и дрогата, за отчитане на разходите при командировки, за застраховане и търсене на обезщетения при инциденти по време на работа, имаше чак политика за подаръци от клиенти (за какъв левел какви подаръци са допустими, до каква стойност можеш да го задържиш и над каква - да го предадеш на компанията), как да водиш и препоръчваш нови колеги, и още десетки такива... На пръв поглед изглежда тъпо, но така ръководителите се подсигуряват - а си стъпил накриво, а са ти извадили някакъв формуляр, дето си се подписал, че си запознат с фирмената политика по въпроса. И изгаряш като блажен вестник...
Аз лично редовно си патех за расистки изказвания - такъв бихейвиър бил недоспустим в толкова голяма и уважавана международна компания, която работела на всички континенти (без Антарктида). Все едно аз съм виновен, че голямата международна компания се напълнила с циганьор...
Друго интересно (поне за мен) беше, че буквално за всичко компанията си имаше писани процедури, инструкции и политики. Имаше доста добре направен Правилник за поведение (Code of Conduct) и всяка година се подписвахме, че сме запознати с него и ще го спазваме. Всеки месец минавахме някакви он-лайн курсове по най-различни теми - като почнеш от инструкция за безопасно шофиране и политика за ползване на служебните автомобили, та стигнеш до политика срещу корупцията и подкупите (беше анти-каръпшън анд брайбъри... нещо си... ). След всеки курс имаше тест и като го изкараш - ти пращат от централния офис подпечатан официален сертификат, да си го закачиш над бюрото. Аз бях събрал в една папка петдесетина такива сертификати - имаше срещу тормоза на работното място, срещу дискриминацията и расизма, за безопасно поведение в офиса, политика как да сигнализиращ за забелязани нередности в компанията (как да доносничиш правилно... ), политика за правилно използване на фирмените ресурси, как да процедираш с акции на самата компания и на клиентите, политика за конфиденциалност (за информация, която си получил при работа по някой проект), за жилищното настаняване (акомодейшън), транспортна политика при пътуване, за ползване на служебните комуникационни средства, политика срещу алкохола и дрогата, за отчитане на разходите при командировки, за застраховане и търсене на обезщетения при инциденти по време на работа, имаше чак политика за подаръци от клиенти (за какъв левел какви подаръци са допустими, до каква стойност можеш да го задържиш и над каква - да го предадеш на компанията), как да водиш и препоръчваш нови колеги, и още десетки такива... На пръв поглед изглежда тъпо, но така ръководителите се подсигуряват - а си стъпил накриво, а са ти извадили някакъв формуляр, дето си се подписал, че си запознат с фирмената политика по въпроса. И изгаряш като блажен вестник...
Аз лично редовно си патех за расистки изказвания - такъв бихейвиър бил недоспустим в толкова голяма и уважавана международна компания, която работела на всички континенти (без Антарктида). Все едно аз съм виновен, че голямата международна компания се напълнила с циганьор...
Excellent! Steven is my name!
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Пазара на труда
bum_bum написа:Така като сте ги почнали я кажете нещо за агенциите за подбор на персонал и ХР-ите по фирми, че са ми любими тия
КефАт мА
"спешно"
"нова"
"топ"
"+"
"нетно"
"старт"
"бонус"
...нейде из Linkedin
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани