Пазара на труда
Модератор: Общи модератори
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Пазара на труда
Той ако влизаше, щеше да има още 1 нула :-DJordana написа:Домашняка май не влиза в тая сметка
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Пазара на труда
Бъркате! Българина пие вино от 100лв !! Ама 100лв - 50 литра
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
Тук по влашките села като става въпрос за вино се говори за ТОНОВЕ - два тона, три тона, можете ли да си представите? И не е за бизнес, а само за лична консумация... Тук не става въпрос колко левове или евро се дават за пиене, а колко години от живота минават в копане, рязане, връзване, пръскане, бране, миене на бурета, мачкане, слагане, пиене, изтрезняване, борба с махмурлука... Е ТОВА ако някой може да го остойности във финансово измерение - би било интересно...
Чакайте малко, как от пазара на труда стигнахме до битовия алкохолизъм?
Чакайте малко, как от пазара на труда стигнахме до битовия алкохолизъм?
Excellent! Steven is my name!
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Пазара на труда
Borymeckata написа:Е ТОВА ако някой може да го остойности във финансово измерение - би било интересно...
Ще станем първа икономика в Европа
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Пазара на труда
Borymeckata написа:Чакайте малко, как от пазара на труда стигнахме до битовия алкохолизъм?
Те са си свързани. Просто труда е на второ място след пиенето
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: F-16, от прясно поръчаните
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Пазара на труда
Чакайте бе, колеги! Забравихте цигарите!
Los hombres no frenan
No discrimination! (unless you are russian)
No discrimination! (unless you are russian)
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Пазара на труда
K_Ilkov написа:Borymeckata написа:Чакайте малко, как от пазара на труда стигнахме до битовия алкохолизъм?
Те са си свързани. Просто труда е на второ място след пиенето
Един колега викаше "Пиенето и работата вървят ръка за ръка, ако не вървят, оставаш работата, и продължаваш напред" (май беше за любоФта, ама все тая).
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Пазара на труда
nickstorm написа:Чакайте бе, колеги! Забравихте цигарите!
Там сме назад погледнато като пари, у нас все още цигарите са между 2 и 4 пъти по-евтини от Европа, за разлика от алкохола, който е на кажи речи една цена вече в магазина.(Само в скандинавските и в Англия май е по-скъп)
- kasho
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: Nürnberg, Bayern
- Пол: Мъж
- Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
- Мечтае да кара: Porsche Cayenne, BMW X5
Re: Пазара на труда
Хаос написа:Хоризонталното израстване (компетенции) ти позволява да отидеш да работиш в по-добра обстановка, с по-готини хора, с по-нови технологии, с по-интересни проекти и ако си късметлия и по-голяма заплата. Мнозина не оценяват работната среда като еквивалент на част от заплатата, но е така. По-висок стандарт на живот един вид - също като дали ще живееш в панелка или затворен комплекс или къща, разликата е голяма. Тоест хоризонталното израстване води до положителни промени в професионален план.
Вертикалното израстване предполага, че вече си някой в компанията, предполага по-добри бонуси - служебна кола итн, по-добра заплата (+процент за постигнати цели от екипа), тоест също води до положителни промени (с изключение на повишените отговорности и напрежение).
Ако за 5 години не си успял да качиш ниво, значи не правиш нещата като хората.
Новото ниво предполага нова заплата, тук е множителя - х1,5 или х3, в зависимост от много фактори.
Тоест след 5 години ако си почнал на 700 би трябвало да отидеш на 2000+.
От 2000+ следващото ниво (по същата стълбица, същата професия) е или навън или нагоре. (навън да се чете като в чужбина или собствен бизнес, все пак си натрупал ноу-хау)
За ИТ-тата всичко това го изместваш с една по-голяма сума за начална заплата и възможност за по-бързо качване на ниво.
Тея неща ги пиша, не защото съм ги прочел в някоя мъдра книга, а защото сам съм извървял този път, без обаждания от чичо, влиятелен бизнесмен.
kikko написа:Мнението на Хаос се припокрива на почти 100% с моето, що се отнася до "инженерлъка" в България. Верният път според мен е следния- в гимназията освен да гониш гаджетата трябва да понаучиш математика,физика и език(тогава е времето). След това записваш техническа специалност,която поне малко ти харесва. Докато следваш "вишуту" отсяваш важното от плявата(много е) и го научаваш. Ако имаш време да поработваш по малко около специалността,било то и монтажник е добре. След като завършиш намираш, някоя фирма която да те вземе на позиция отговаряща на специалността ти, като се съгласяваш на каквато и да било заплата(обикновено 600-700лв.). Започваш да работиш и да се развиваш. Ако те бива, за няколко години достигаш до ниво, което ти дава възможност да живееш добре. По-нататък достигаш до там, до където ти стига акъла и волята. Електроинженер съм и не съм съжалявал и за момент,че избрах това за професия.
Колеги, общо взето все едно описвате моя път до тук. Само дето не съм инженер а финансист. Учих в английска гимназия, но наблягах и на математиката. Записах да уча финанси. Беше доста трудно, защото нашите набори '85 и '86 са най-големите и конкуренцията беше адски голяма. Бая сборници със задачки съм изрешил и тетрадки съм изписал, за да влезна в исканата от мен специалност.
В университета първи и втори курс учихме много глупости (които опитвах да отсявам), ходих на бригада да изкарам някой лев и общо взето гледах да се наслаждавам на студентския живот. В трети курс купона лека полека приключи и започнахме да учим повечко интересни неща. В началото на четвърти курс започнах и работа по специалността. Заплатата ми беше 800 лв чисто - смешно за 2007ма година в София, където направо се "къртеха кинти". Работа имаше ужасно много, но пък адски много можеше да се научи. Паралелно с работата записах и завърших магистратура. След 3 години и 3-4 месеца заплатата ми обаче беше пак на това ниво (900 лв) - "заради кризата". Иначе за на шефа Кайена, Q7-цата и S-класата нямаше криза.
Напуснах и отидох в чужбина за още една магистратура, доста практически ориентирана. След това се върнах в София, 2011година, вече за 1500 лв заплата чисто. След 2,5 години и растеж хоризонтално (взех работата на още една позиция освен основната ми + ръководех един проект) с много пазарлъци и разговори успях да си издействам от шефа/собственик феноменалните 300 лв увеличение "щот' няма бюджет за повече и даже тия са много, ама айде от мен да мине". Обаче за Х1-ца за на шефа гаджето имаше бюджет, както и за "бизнес командировки" в Куба, на Мавриций, на Бали и т.н. След като за втори път се сблъсках с тази ситуация, това адски много ме демотивира и направо ме отврати от България и българския работодател.
Съответно реших да си бия камшика от родината. Дойдох в Германия, където 2 години работих гадна работа докато науча хубаво езика (само с английски не става). След това си намерих работа по специалността където вече съм на почти 3000 евро чисто. Паралелно с работата, за да хеджираме риска и да диверсифицираме източниците на доходи, стартирахме с брат ми пак тук в Германия един малък бизнес, от който сравнително бързо си избихме първоначалната инвестиция. Сега само реинвестираме печалбата за да расте фирмата, гоним т.нар snowball effect и се надяваме нататък да ни храни доста добре. Бачкаме и двамата допълнително по 2-3-4 часа след работа, понякога и събота и неделя. Скоро ще назначим и първите работници и се надяваме малко да намалим темпото. И така- нямам "вуйчо владика", майката му е седяне на задника за четене и здраво бачкане. Общо взето ми трябваха около 10-12 години след завършването на гимназията, за да почне да ми е що-годе комфортно в живота и дето се вика - да почна да бера плодовете на труда си. Знам, че на 31 годишна възраст има хора, които са много по-напред с материала, но аз съм доволен от себе си до тук. Карам си F30-ката с гордо вдигната глава и си свиркам, защото всичко ми е изкарано по "старомодния" начин.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Пазара на труда
kasho написа: Заплатата ми беше 800 лв чисто ........След 3 години и 3-4 месеца заплатата ми обаче беше пак на това ниво (900 лв)
kasho написа:След 2,5 години и растеж хоризонтално.......... феноменалните 300 лв увеличение .......
Това вече са по-реалистични приказки за нашата реалност. Реално единственото ти по-голямо "повишение" е като си сменил фирмата. И аз имам същите виждания за работата на заплатка в нашата мила родина.
Успех с бизнеса, началото е най-трудно Хубаво е, че си намерил и човек, с който да стартираш. Аз все на несериозници-лаладжии попадам
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Пазара на труда
После що нямало кадри, ми ей на, ебаваха се с хората двайсе години, ся няма с кой да се ебават и им е криво. Бизнисмените български.... Браво Кашо, само така, покажи на германците, че не сме само плява и си изживей един прекрасен живот.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
kasho написа:... Бачкаме и двамата допълнително по 2-3-4 часа след работа, понякога и събота и неделя. ...
Абе това не ми изглежда като "прекрасен живот" - да бачкаш по 10 часа и без почивен ден, понякога... Бих го приел като временен (ама наистина временен!) вариант, за няколко години докато се наредят нещата и после - по-спокойно. Лошото е (виждал съм го в мои познати), че този уж ограничен период на яко бачкане се разтяга безкрайно във времето, щото винаги има нещо много важно и изключително спешно ебаси, дето задължително изисква точно твоето внимание и незабавни действия на момента, иначе - отиде коня у барата и целия бизнес пропадна фатално... Слушал съм мои познати да ми обясняват горното и ако не знаех, че човекът държи 10 квадрата книжарница, склад за въглища или гараж, преправен за дрехи втора употреба, мога да си представя че най-малкото е авиодиспечер, пилот от F1 или изстрелва комуникационни спътници в космоса...
И така днес, и утре, и в други ден пак, докато в един момент се оказваш с много пари, ама без никакво свободно време и без компания, та за какво е било това напъване... Не е за мен това, затова съм освободил "скоростната лента" за тия, дето бързат, а аз си карам спокойно. Днес например (петък) мисля да се раздам на 110% (разбирайте - да седя във фургона...) до обяд и най-късно към 13 часа да "скъсам синджира". Знам, че така не се прави кариера и не се расте в професията (вертикално, хоризонтално, по диагонал или иначе...), но пък ще прекарам няколко часа повече у дома с близките си хора - безценно...
Excellent! Steven is my name!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3906
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Пазара на труда
И точно така стигаме до приоритетите и разликата във възрастта.
Ти вече си достигнал едно ниво, задоволен си душевно(имаш хубаво СВ) от това, което си постигнал и искаш повече почивка.
Аз в щатите втората година правех по 100-110 часа седмично в 7 дневна работна седмица, ама имаше моменти, в които на ден вадех по $300+ и долара беше 1.85лв. И в момента, ако мога бих работел 7 дена, защото имам силите, желанието и хъса да вървя нагоре и силно се надявам това да стане реално.
Ти вече си достигнал едно ниво, задоволен си душевно(имаш хубаво СВ) от това, което си постигнал и искаш повече почивка.
Аз в щатите втората година правех по 100-110 часа седмично в 7 дневна работна седмица, ама имаше моменти, в които на ден вадех по $300+ и долара беше 1.85лв. И в момента, ако мога бих работел 7 дена, защото имам силите, желанието и хъса да вървя нагоре и силно се надявам това да стане реално.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Пазара на труда
Kroki написа:И точно така стигаме до приоритетите и разликата във възрастта.
Точно... Важно е да не си пречим едни на други - амбициозните да дават газ в скоростната лента, а който иска - да може да кара по-спокойно. Всички ще стигнем накрая на едно място, но... това е друга тема.
Excellent! Steven is my name!
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Пазара на труда
В началото е неизбежно за един бизнес да си 7 дни там. Обаче... трябва да се мисли още при създаването да е "самостоятелен". Защото бизнес е, ако може да не си там, то да върви без тебе и да не фалира. Това разбира се е много трудно, но не и невъзможно. Ако трябва обаче постоянно да си там, вече не е бизнес, а работно място. Пак си работиш за теб, ама си като адвокати, счетоводители и т.н. професии. Ако те няма там - ноу мъни И моля да не ми се обяснява как е невъзможно, понеже постоянно работя с човек с поне 6 бизнеса (аз знам за толкова), някои дори не са в страната. Да, звъни му телефона, ама не е разпънат на 6 места в няколко града и 2 държави. Не е невъзможно, просто е трудно, сложно и трябва много време.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]