Електрификация - бъдещето на авто индустрията

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от b00st » 02 Окт 2017, 10:24

Днес чета, че BMW започват слагането на DPF (OPF) филтри в бензиновите автомобили, само за да са в крак с новите Евро 6с норми. За дизелите не го коментирам, там отдавна положението е много трудно за производителите да преборят нормата, както се разбра - ползват се нерегламентирани похвати (VW), набор от допълнителни средства - катализатор, DPF+AdBlue, които пък често създават сервизни проблеми, неудобства (да доливаш течност) и прочие.
Първо даунсайзингът се наложи и сега лека по-лека новите строги Евро норми представляват гейм чейнджър за авто индустрията. Volvo официално обявиха, че от 2019 г. започват 100% електрификация - няма да имат модел само с двигател с вътрешно горене и спират разработването на нови дизели. Други компании като Lexus отдавна са "готови" за този момент, повечето ще адаптират всичко те първа. Tesla с модел 3 събират доста поръчки. В Норвегия пазара на електрическите автомобили е в разцвета си, като получваш редица облекчения и ползи ако притежаваш такъв и то не само там, Холандия, Белгия, Германия дори.
Нещата лека полека се ориентират към електрификация. Кара ли сте хибриден или електрически автомобил? И къде сме ние, т.е. защо в България сме толкова далеч от към държавна политика за новите автомобили? В нашата съседка Румъния, държавата ти осигурява до 5000 евро, ако си купиш нов хибрид, и до 10 000 евро, ако купиш изцяло електрически автомобил! Евро 6 автомобил замърсява с 96% по-малко от Евро 1. На пук на логиката, данъкът за 20годишен автомобил е значително по-нисък от този на нов. Имаме градове с най-мръсния въздух в Европа, а автопарка е масово остарял. Какво мислите?
Последна промяна b00st на 02 Окт 2017, 11:18, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от bioz » 02 Окт 2017, 10:33

Мисля, че политиците мислят единствено как да откраднат, следователно целта им е да напълнят държавната касичка да има от къде да точат пари. И законите са главно в тази посока ... та всичко е нормално.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от K_Ilkov » 02 Окт 2017, 10:33

Има вече такава тема ...

viewtopic.php?f=4&t=328552

Ако нещо друго смяташ че ще се каже лошо няма и тая да я има де :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от b00st » 02 Окт 2017, 10:38

K_Ilkov написа:Има вече такава тема ...

viewtopic.php?f=4&t=328552

Ако нещо друго смяташ че ще се каже лошо няма и тая да я има де :yes:

Тъкмо си мислих, че имаше някъде таква тема, но не я намерих нещо... мерси. Тази може да я делнат модераторите, въпреки че целта е по-скоро да умуваме в БГ как ще се развиват нещата и кога по-точно
p.s. гледам заглавието- ами видя се, че имат бъдеще :mhihi:
Последна промяна b00st на 02 Окт 2017, 10:41, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от host » 02 Окт 2017, 10:39

Аз лично като собственик на стар автомобил съм се приготвил психологически, че вероятно ще бъда принуден под една или друга форма да не си карам бензиновия автомобил в бъдеще, но не бих го "бракувал", бих си го запазил ако им възможност от време на време да го карам извън градовете.

Електричките ако станат градските нормални коли по 25хил лв тип "Дачия" и т.н. , не виждам причина да не им се кача на "влакчето". Няма да има кеф, няма да има звък и т.н. просто ще се вози човек, но по-добре от градския все пак.

Аз всеки ден возя ПОНЕ един човек с мен до работа, и след работа до вкъщи ... масово хора се возят сами ... и в тая насока мисля, че влизането в центъра на големите областни градове трябва да е сериозно затруднено за такива "самотници" или да си плащат стабилно. Работя в близост до идеалния център в Пловдив ... от 2 години масово на улицата на офиса идват някакви хора с някакви коли ... питат "платено ли е", "забранено ли е" и си спират сутринта и си стоят до 18ч ... т.е. цялата улица е безплатен паркинг, въпреки че е еднопосочна и им казвам, че е забранено от ляво да спират по посока на движението ПАК спират. КАТ 2 пъти в годината минават (и общинска охрана) и лепкат листчета по 25лв

Та да, готов съм нисък клас електрическа кола да си закупя нова ... но само ако не ме принуждават да си дерегистрирам и бракувам БМВ-то. Ако ме карат това да го направя или е супер скъпо да си го запазя ... нз ... може би не бих си купил първоначално нова електричка , а бих чакал да си купя по-висок клас електрическа кола с лични средства или нещо ако изкочи 2ра ръка и сам да си подменя батериите или закупя нови след време.

За извън града по почивки как ще се ходи ако тотално забранят бензиновите също нз ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от TheDriver » 02 Окт 2017, 10:58

Да започна от там, че на "държавата"(правителство, държавна администрация и т.н.) грам не и пука за вредни емисии, еко норми и т.н. и тук не говоря само за "държавата" тук, а по принцип.

Основните и цели са две:

1.Събиране на колкото се може повече данъци и такси.
2.Оставане възможно най-дълго на приемната страна на тези данъци и такси.

Всичките тези проблеми около автоиндустрията и замърсяването обаче сериозно застрашават тези две цели и за това се приемат някакви мерки. На различните места мерките са различни обаче. Ако в Германия има обществен натиск за еко-мерки, глоба от страна на ЕК по повод забавени мерки се възпрема като голям проблем, избирателите предпочитат чист въздух вместо гъзария и т.н. Съответно немската "държава", за да продължи да събира данъците(спасявайки се от социално напрежение) приема мерки, които изяждат част от средствата от т.1, но пък гарантират, че тя ще продължава да ги събира и консумира.

От другата страна сме ние, нашата "държава" има същите цели, но проблемите пред тях са различни. Тук обществен натиск за еко-марки няма, даже напротив, глобата от ЕК се приема като повод за хулене на "лошите в Брюксел", а гъзарията е далеч пред чистия въздух(за по-голямата част от обществото). Ако нашата "държава" приеме немските мерки, тя за кратко време ще бъде махната от хубавото местенце от което консумира приходите. Съответно прави това което ще я задържи там, а именно спестявайки си социалното напрежение държи данъците за старите коли ниски и не предприема непопулярни мерки за контрола над тях. В добавка избира да не се лишава от едни пари за субсидии за електрички, защото те не биха я доближили до целите.

Интересен казус е Дания - Държавата там има същите цели и както в Германия под обществен натиск субсидираше ел.автомобилите, включително с много ниски данъци. В опит обаче да изпълни цел номер 2 се стигна до там, че ектрическите коли станаха толкова много, че приходите от данъци рязко спаднаха. А това една уважаваща себе си "държава" няма как да си го позволи и за това очаквано налозите за електрически коли бяха вдигнати.


Накратко това субсидиране на електрическите коли е временно, станат ли масови кранчето спира. Хората обаче масово ще се хвърлят там правейки си калкулации на база на ниските разходи сега и разбира се отново ще бъдат излъгани. Както бяха излъгани с дизела и даунсайзинга.
В момента повечето ел. машини имат превес над ДВГ от гледна точка на разходи и пробег, само ако се ползват с някакви преференции(говоря за Западна Европа).


Големите проблеми на тази революция обаче са два и ако не се рeшат тя няма да се състои без значение какво планират за 2020 и т.н.
1.Начин за съхранение на енергия - няма как да минем от петрол на електричество с настоящите батерии. Нужна е нова технология, при това бързо.
2.Скок в производството на ел. енергия и подобряване на мрежите - докато за батериите има някаква светлина в тунела, това с производството на ел.енергия и мрежите не го виждам как ще стане. Да кажем, че за няколко години овладеят торийевите реактори, с проблема "всички в мрежата в 18ч" обаче не виждам как ще се справят за толкова кратко време.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от host » 02 Окт 2017, 11:19

Маздичките са доволно иновативни като технологии, дори в момента двигателите им SkyActiv са напред спрямо доста други производители.

SkyActiveX за който пишеш, ще има все пак и нормални запалителни свещи за ситуации в които няма да може на 100% да се ползва запалването чрез компресия ... т.е. съвсем реалистична им е идеята , да може директно да си вземеш такава и да си караш без да мислиш има ли някакви специални изисквания за да работи.

Иначе нз защо хората си мисля, че няма да навлязат тия електрички. Само служебните градски коли като скочат на електрички дори вече ще има огромен ефект, защото като ти каже "бат Иван" как служебната му Дачия на ток минава ХХХ км за ХХ стотинки ... това много ги впечатлява хората, повече от каквото и да е друго, или аз поне с таква представа съм останал.

Спийди ВСЕКИ път като ми оставят пратки някой ги разпитва за ванчето - ама колко гори на ток, ама колко върви, ама тва зимата може ли да се кара, ама ся кажи чесно колко км минаваш ... интересуват се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от cerberus » 02 Окт 2017, 11:28

То хубаво електрификация, а електричество от къде? Едно тричленно семейство харчи около 300кв на месец. Една средно мощна кола, при нормално каране, харчи по около 30кв на час. Сиреч за около 2 дни каране ще изпърпори ток като за един месец от едно домакинство... Предвид че и сега нямаме много илишъци на електроенергия, какво ще стане, ако започнем да си помпим и колите на ток :dunno:
Последна промяна cerberus на 02 Окт 2017, 11:30, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от astrapower » 02 Окт 2017, 11:30

Vra4anin написа:Няма да стане скоро това, не и поне тук в България. Така, че дишайте спокойно (сажди, смрад и пепеляк :mhihi: ), още дълго ще пърпориме тук с двигатели с вътр. горене.

Друго нещо ни прави впечатление години наред - МАЗДА. Това е май единствения авто производител, който не се поддаде на модата наречена "даунсайзинг". Нещо повече, наскоро обявиха, че бъдещите им бензинови двигатели ще работят с още по-голяма степен на сгъстяване (като дизели) и това ще елиминира запалителните свещи - бензиновите им двигатели като начин на работа ще заприличат досущ като дизелови :) Отделно не спират да се занимават с тип двигател, който се е доказал, че нито е икономичен, нито екологичен (роторен/ванкелов).


Е те по-скоро го правят от "любов към спорта" специално за ванкеловия двигател, отколкото да излезе нещо приемливо за днешния пазар. Поддържат "огъня" така да се каже и хранят ентусиастите по темата ванкелов мотор. Обаче отвъд голямата вода има доста наточени версии на роторни мотори, естествено за драг състезания, но там може да се видят всякакви щуротии. Иначе в новите им модели наистина бензинките са с много висока степен на сгъстяване и продължават да си ги развиват. Но колкото и да се развиват ДВГ- краят им наближава. Не мисля че след 20 години ще се произвеждат и доразвиват вече такива , с изключения разбира се.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от K_Ilkov » 02 Окт 2017, 11:34

cerberus написа:То хубаво електрификация, а електричество от къде? Едно тричленно семейство харчи около 300кв на месец. Една средно мощна кола, при нормално каране, харчи по около 30кв на час. Сиреч за около 2 дни каране ще изпърпори ток като за един месец от едно домакинство... Предвид че и сега нямаме много илишъци на електроенергия, какво ще стане, ако започнем да си помпим и колите на ток :dunno:

С две думи повече нефт може да се кОпа, а повече ток свръхнапредналото човечество не може да измисли как да прави :mhihi:
Най-много винаги са ме радвали подобни доводи от типа - тва не може да стане ...
Да, днес не става, но може да се направи. То и кола не е било лесно да се кара началото на миналия век ;)

host написа: ... интересуват се.


Интерес към електромобилите има ... но всичко е на ниво приказки ...

Аз карах това 4+ години :lol:

Изображение

Отговорил съм на подобни въпроси хиляди пъти ... Като се стигне до конкретиката на нещата и ентусиазма спада много бързо ...
Просто у нас е много по-евтино да се кара ДВГ нещо. За момента още са ограничени и скъпи електромобилите.
Аз и в другата тема съм го писал - още трябва да имаш специфични нужди и взможности за да има смисъл, не е за всеки.
Какво имам предвид:
- паркиране в зона
- пробега да ти стига за деня
- да имаш къде да зареждаш всеки ден
- да имаш 2-ра кола

Без тези няма особен смисъл освен химеричната идея, че си еко :lol:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от cerberus » 02 Окт 2017, 11:40

K_Ilkov написа:С две думи повече нефт може да се кОпа, а повече ток свръхнапредналото човечество не може да измисли как да прави :mhihi:
Най-много винаги са ме радвали подобни доводи от типа - тва не може да стане ...
Да, днес не става, но може да се направи. То и кола не е било лесно да се кара началото на миналия век ;)


Ми АЕЦ Козлодуй се е строял 10 години за първия блок, и по още 5 на всеки следващ блок.... А по груби сметки ще ни трябват още около 100 блока за да захраним целия личен транспорт, ако сме почнали строежи на електроцентрали преди около 10 години, то ще можем да си позволим да подменим автопарка с електрически след... 50 години? :lol: Иначе невъзможни неща нема :D

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от K_Ilkov » 02 Окт 2017, 11:45

cerberus написа:Ми АЕЦ Козлодуй се е строял 10 години за първия блок, и по още 5 на всеки следващ блок.... А по груби сметки ще ни трябват още около 100 блока за да захраним целия личен транспорт, ако сме почнали строежи на електроцентрали преди около 10 години, то ще можем да си позволим да подменим автопарка с елетрически след... 50? :lol: Иначе невъзможни неща нема :D

Нали не смяташ, че автопарка може да се подмени изцяло за няколко години?

Нещата са въпрос на търсене и предлагане ...

А това ние за колко години сме построили нещо не вярвам да е критерий за нещо :mhihi:
По тая логика магистралите нямат никакъв смисъл понеже знаем у нас за колко време са построени :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от cerberus » 02 Окт 2017, 11:50

Е ако времето не критерии, то финансите са, поне за бълхария. 100 блока по само един милиард да е всеки... става кауза пердута и за след 500 години... но пак не е невъзможно, както казваше един конструктор - невъзможни неща нема, всичко е въпрос на време и пари, невъзможно е само да вдигнем мъртвец от гроба :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от K_Ilkov » 02 Окт 2017, 11:58

ОК, всички знаем, че нямаме пари :dunno:
Ясно е, че няма да сме на чело на електрореволюцията, както и на която и да е :mhihi:

Обаче ... ако се пробваме да помислим съвсем хипотетично кое е би било по-добре дългосрочно:

- да купуваме нефт и производните му продукти за ДВГ автопарка си
- да инвестираме в производството на собствена ел. енергия

:dunno:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от cerberus » 02 Окт 2017, 12:02

Хипотетично си напълно прав колега :bchug: Това което казвам е че времето все пак е критерий, защото петрола не вечен, и няма да ни чака да правим електроцентрали още 100 години... Малко сме закъснели вече с изграждането им.

П.С.: Мисля си, че електрическите автомобили, са опит да се удължи още малко живота на петрола, без който текущото ни общество ще се сгромуляса тотално :wave:
Последна промяна cerberus на 02 Окт 2017, 12:07, променена общо 2 пъти

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Georgi_G

Последни теми
Facebook