Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Модератор: Общи модератори
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
То проблема е по-комплексен.
Технологията да произведем допълнителното електричество достатъчно бързо я имаме, но няма желание да се ползва. Паралелно вървят две взаимно изключващи се неща - нуждата от много енергия и отричането от АЕЦ и въглища.
Соларните паркове може да работят в Калифорния, но в Европа няма как да стане.
Та без скок в начините на производство на енергия и преноса, революцията се отлага колкото и ефективни да станат електричките. Защото то не е само до строене на реактори(каквито и да са вбъдеще), а трябва и мрежата да се подобри на порядъци, което е по-сложното. За сега обаче подобряването на самите коли върви с пълна сила, докато с централите и мрежите нещата по-скоро вървят назад(отказът от АЕЦ)
Технологията да произведем допълнителното електричество достатъчно бързо я имаме, но няма желание да се ползва. Паралелно вървят две взаимно изключващи се неща - нуждата от много енергия и отричането от АЕЦ и въглища.
Соларните паркове може да работят в Калифорния, но в Европа няма как да стане.
Та без скок в начините на производство на енергия и преноса, революцията се отлага колкото и ефективни да станат електричките. Защото то не е само до строене на реактори(каквито и да са вбъдеще), а трябва и мрежата да се подобри на порядъци, което е по-сложното. За сега обаче подобряването на самите коли върви с пълна сила, докато с централите и мрежите нещата по-скоро вървят назад(отказът от АЕЦ)
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Разбира се че обслужващата инфраструткура е тясно свързана с налагането на подобна технология, и на този етап bottleneck.
- Oblivion
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 20.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Yamaha R1
- Мечтае да кара: E38 740IL
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.
Нито ме интересуват еко нормите нито зелената мафия нито пластмасови колички
Който иска да ги кара ама на сила хубост не става са казали с право хората. Никой няма право да забранява или да ми казва каква кола ще карам с личните ми спестявания .
Ама нали вървим към сценарии " Аз роботът" значи всичко е наред нема да се притеснявате вървим към светло бъдеще
Нито ме интересуват еко нормите нито зелената мафия нито пластмасови колички
Който иска да ги кара ама на сила хубост не става са казали с право хората. Никой няма право да забранява или да ми казва каква кола ще карам с личните ми спестявания .
Ама нали вървим към сценарии " Аз роботът" значи всичко е наред нема да се притеснявате вървим към светло бъдеще
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
host написа:...
Изчакай само Германия, Австрия и подобни да изхвърлят Евро 4 и 5 дизелите, познай на кой пазар ще отидат, където ще има измиване, връщане на км и като нов, после махане дпф и т.н. Демек нещата ще станат още по-зле, ако не се вземат мерки и няма контрол. 2017г сме, а на ГТП ти закачат откачен кабел в ауспуха, колкото да го има на камерата, ако въобще ти закачат нещо.
K_Ilkov написа:ОК, всички знаем, че нямаме пари
Ясно е, че няма да сме на чело на електрореволюцията, както и на която и да е
Обаче ... ако се пробваме да помислим съвсем хипотетично кое е би било по-добре дългосрочно:
- да купуваме нефт и производните му продукти за ДВГ автопарка си
- да инвестираме в производството на собствена ел. енергия
В Африка и държавите от 3тия свят не се инвестира също, не ги виждам да процъфтяват. Изборът (поне логичният) е ясен, въпроса е от къде ще се налее и въобще има ли стратегия за работа. Днес събираш данъци от регистрации в КАТ, щото регистрираш по хиляди стари автомобили на ден, в следващия момент обаче центъра ти е пълен с бангии, въздуха ти е мръсен, хората болни, градския транспорт пък на загуба и т.н. Какво правим и защо Румънците имат политика и стратегия, а ние нямаме нищо? Дори адски елементарни мерки да се прави какъвто и да е контрол на газовете поне в големите градове липсват от всякъде.
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
А рипахте против АЕЦ Белене.
Сега ще питате откъде енергия.
Прост народ, слаба държава.
Сега ще питате откъде енергия.
Прост народ, слаба държава.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Е какво рипане против. Спорд мен хората нямат против АЕЦ, но очевидно нито едно правителство нямаше интерес/компетентност да се завърши проектът... тая електроцентрала вече колко години е черна дупка за парите на данъкоплатците.
Ел. енергия на някои места има даже в излишък към момента - напр. Белгия. Аз проблем със зареждането на електричките виждам да има ако всичко се зарежда на суперчардж нон-стоп иначе при зареждане в домашни условия - все едно домакинството има пуснат някой голям консуматор тип фурна или бойлер да грее през нощта, а в същото време има и друг аспект - много ел. енергия отива в разхищение от домакинствата и индустрията на дневна база.
Ел. енергия на някои места има даже в излишък към момента - напр. Белгия. Аз проблем със зареждането на електричките виждам да има ако всичко се зарежда на суперчардж нон-стоп иначе при зареждане в домашни условия - все едно домакинството има пуснат някой голям консуматор тип фурна или бойлер да грее през нощта, а в същото време има и друг аспект - много ел. енергия отива в разхищение от домакинствата и индустрията на дневна база.
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
drago9205 написа:.......
Ел. енергия на някои места има даже в излишък към момента - напр. Белгия. Аз проблем със зареждането на електричките виждам да има ако всичко се зарежда на суперчардж нон-стоп иначе при зареждане в домашни условия - все едно домакинството има пуснат някой голям консуматор тип фурна или бойлер да грее през нощта, а в същото време има и друг аспект - много ел. енергия отива в разхищение от домакинствата и индустрията на дневна база.
Ще бъде проблем, защото всички ще се бодват в контакта по едно и също време приблизително и ще тръгват на другата сутрин пак по едно и също време. Освен това една фурна не изглежда много, но като се направи от всички, мрежата ще се претовари. Предполагам всеки си спомня спирания на тока около Коледа/Нова година или в студени зимни дни. Всеки пуска по една печка повече в контакта, за да е топло, но ефекта се мултиплицира и удря мрежата.
Повечето от мощностите немогат да се спират или пускат бързо и за това трябва да има повече такива който да поемат удара в 18ч(ПаВЕЦ) и да се изключат след това. Други пък генерират енергия във време в което потребителите не им трябва(соларни панели).
За това в момента се работи по множество нови идеи от нови начини за поризводство, през подобряване на възможностите за обмен, до инициативи за различно време за зареждане от стандартното(18 - 7)
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
b00st написа:Днес събираш данъци от регистрации в КАТ, щото регистрираш по хиляди стари автомобили на ден
Да си говорим за логични действия от българската администрация е напълно безпредметно
Всичко е схема за наши хора. Еко таксите кво става с тях ?!?! (не питам )
Oblivion написа:Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.
Не че нещо да те агитирам ... , но с всичко се свиква ...
Аз нямах проблем да се местя от 3.0 бензин 231 кс на 7кс (седем ) електромобил.
Докато имаш право на избор и може да имаш и двете всичко е ток
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Махнат ли субсидиите на ел. таралясниците и всичко отива в киреча.
Si non confectus, non reficiat.
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Значи от моята гледна точка, ако се моткаш по 20-50 км. на ден в града, нямаш грижи с тоците...а тръгне да пътуваш 500-1000км за 1 ден да видим
В заключение и тук да си кажа- Докато има автомобили с вътр. горене и могат да се карат, аз ток няма да си купя, после ще го мислим
В заключение и тук да си кажа- Докато има автомобили с вътр. горене и могат да се карат, аз ток няма да си купя, после ще го мислим
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
c04 написа:Значи от моята гледна точка, ако се моткаш по 20-50 км. на ден в града, нямаш грижи с тоците...а тръгне да пътуваш 500-1000км за 1 ден да видим
В заключение и тук да си кажа- Докато има автомобили с вътр. горене и могат да се карат, аз ток няма да си купя, после ще го мислим
Не говорим само за изцяло електрически автомобили. Има хибриди и плугин хибриди с бензинови двигатели. 180 кс хибрид с електромотор, седан с голям багажник, тежащ 1,650кг, автомат, харчи 5/100 бензин в София в задръствания. Как ти се струва? Въобще не се занимаваш да го зареждаш дори. Имаш да пътуваш на дълго, да, там икономия няма толкова, ама товариш и тръгваш на 1000км без никакъв проблем, колата е удобна и комфортна като всяка друга само с ДВГ.
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Това е доста добро, но за мен и голяма част от колегите предполагам, колата е нещо повече от ламирана караща те от т.А до т.Б, та хубрид или изцяло ток, не може да ти достави същото удоволствие, а и звука на мотокар е на светлинни години назад от 6-так или 8-ак, та не
Последна промяна c04 на 02 Окт 2017, 15:29, променена общо 1 път
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Zagy написа:Махнат ли субсидиите на ел. таралясниците и всичко отива в киреча.
Между другото в момента е забранено да се движи човек с каруца из София (тва не важи за тъмнозелените естествено ).
Предполагам е било скандално преди 100г. да се говори, че ще се забрани за сметка на автомобилите.
С две думи със субсидия или забрана ще се случат нещата рано или късно.
На сила никой не държи никого в големите градове.
Или се съобразяваш с правилата на дадено населено място или си свободен да си намериш по-удачно за теб
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Vra4anin написа:Освен ако не се кара само извънградско и не съм го купил чисто нов.
Нещо бъркаш ... на хибридите силата им е именно в града, а не на дълго.
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- preki
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.10.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320ci E46 Convertible
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Силата на хибрида е в града. В семейството имаме Toyota Auris Hybrid- в града е 3-4 на 100 км, но извънгардско е минимум 8. Колата е много тежка и при високи скорости се мъчи.
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани