Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Модератор: Общи модератори
66 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
TheDriver написа:Но пък не решава генералния проблем, както маркетинга около хибриди/електрически коли се опитва да ни убеди.
Няма как да решаваш генерално проблеми на изхода с консуматорите на енергия (независимо каква).
Можеш да намаляваш и контролираш ефекта евентуално, но генерално ...
Генерално може да стане само с нови технологии, но те не стават от днес за утре като смартфоните (без да подценявам)
Отделно в генералните решения и промени има замесени много пари и много интереси.
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Сигурността на литиевите батерии много зависи от начина на експлоатация и физическия пакет. Примерно 18650 клетките (които до неотдавна се ползваха от Теслите - сега си направиха собствена 20700 клетка) са много надеждни и корави. В момента съм на финалната права да сглобя една мини 1kWh Tesla Powerwall от рециклирани лаптоп батерии и бая разучаване падна, докато хвана спатиите на всичко - не е като да не знам
Si non confectus, non reficiat.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Електрификация - бъдещето на авто индустрията
K_Ilkov написа:TheDriver написа:В смисъл не приемам довода, че когато замърсяването се случва някъде другаде далеч от нас то не е проблем.
Ти можеш да не го приемаш обаче боклука не си го компостираш на балкона за да си супер-мега-еко на глобално ниво, а го мяташ в кофата пред блока и заминава в сметището, което е някъде другаде и смърди и е до гъзъ на друг ...
Варете го, печете го ... щом се навираме в тия мравуняци големите градове, ще трябва да има транспорт чрез които да може да се диша, а замърсяването да е другаде където има +/- същия отпечатък върху планетата, но по-малък върху хората в големите градове.
Тва, че трябва да "серем" по-малко генерално е друга тема и няма да се реши нито от електричките нито от всички еко мерки към момента защото те са просто поредната въртелешка на пари.
Глобално сигурно не е решение да, но ще ти дам простичък пример. Зимата в и около София всички "гъзарски квартали" като пуснат кюмбетата на въглища и дърва и като завалят твърдите прахови частици - лошичко ми става! Пада смога и 1 седмица не се вдига, мизерията е пълна. Лятото пък измия колата и прикапе дъжд - цялата става на петна от гняс. Комарниците на прозорците ако ти покажа на какво приличат като ги мия - тече черна вода от тях. Това го дишаме тук. Докато ако се преместим на картата само 250км източно от тук, в някой провинциален град - въздуха няма нищо общо. Бил съм за повечко време и като измия колата стои чиста 1 седмица, като завали и изсъхне на другия ден все едно прозорците съм ги минал с препарат
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Бате, ти как ми го написа все едно съм някъде в Родопите и нямам идея кво става по софията
Един от най-големите замърсители в София е строителството според мен без да подценявам колите и отоплението на твърди горива като фактор.
Един от най-големите замърсители в София е строителството според мен без да подценявам колите и отоплението на твърди горива като фактор.
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
K_Ilkov написа:Бате, ти как ми го написа все едно съм някъде в Родопите и нямам идея кво става по софията
Един от най-големите замърсители в София е строителството според мен без да подценявам колите и отоплението на твърди горива като фактор.
Аз колегата визирах, не теб, просто съм цъкнал на твоето мнение
Най-замърсяват източниците на твърди прахови частици - горене на въглища, дърва (отопление от праисторията), което се стимулира от държавата разбира се, логика nicht, дизеловите тежкотоварни камиони и всякаква машинария строителна, колите и т.н. Co2 е опасен ама твърдите частици са още по-опасни за здравето. Имаше ден без автомобили в центъра наскоро, мериха въздуха беше станал китка.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Дървата са възобновяем източник , затова са предпочитани от разните там дървопрегръщачи.
За електриките няма шанс това да е бъдещето , това което е в момента това и ще си остане още дълго по няколко причини .
1 Цената на батериите - тя няма да падне толкова че да станат евтини тия недоразумения- електромобилите по простата причина че тогава сектора ще бъде с малки печалби и непривлекателен за инвеститорите .
2 Цената на редкоземните метали за електромоторите на електромобилите . Освен че са съвсем ограничени запаси извън контрола на американските инвеститори , цената им расте главоломно .
3 Лития като суровина е ограничен а рециклирането не е толкова просто и евтино затова цената му също ще си остане висока
4 Електромобила не може да издържи конкуренцията за батерии със мобилните устройства , един електромобил изяжда батерии които могат да комплектуват няколко хиляди мобилни устройства . Това е десетки пъти повече приходи за производителите отколкото скапания електромобил който е на това отгоре със заложен срок на експлоатация 8 години на батерията . Кой идиот ще инвестира в това вместо да завърти 5-6 пъти инвестицията си през мобилните устройства които остаряват за 2г ???!!!
5 Екологичния ефект от електромобила е 0 . За да има екологичен ефект електричеството трябва да се добива от солари или вятър . Но в такъв случай ще може да зареждате само когато вятъра и слънцето са на кеф да пуснат ток . Иначе изпадаме пак в ситуация да прехвърляме енергия в помпени вецове или да правим разни селски номера за икономия
6 Цената на горивата е силно изкривена от данъчното облагане - реалната цена на бензина е практически без конкурент спрямо електромобила и тока за него . Метана е практически неизчерпаем а запасите от петрол се оказват с доста голям обем и скоро не се очертава финал . Производството на синтетичен бензин е абсолютно реално и вече се прилага на много места . Освен това - синтетичния бензин е възобновяем източник на енергия . Практически отпадните продукти е все едно да гориш LPG .
В крайна сметка ако зададем въпроса - какво е предимството на електромобила спрямо обикновен ДВГ автомобил , то отговора е - фенщината и модата . Реалните ползи са накякави данъчни облекчения които нямат нищо общо с технологията и толкова . Но за сметка на това се лишавате от основния и незаменим плюс на ДВГ автомобила мобилноста , независимоста от ел мрежи , развитата мрежа от сервизи и лензиностанции по цял свят , високия комфорт и още много неща присъщи на една добре развита технология .
За електриките няма шанс това да е бъдещето , това което е в момента това и ще си остане още дълго по няколко причини .
1 Цената на батериите - тя няма да падне толкова че да станат евтини тия недоразумения- електромобилите по простата причина че тогава сектора ще бъде с малки печалби и непривлекателен за инвеститорите .
2 Цената на редкоземните метали за електромоторите на електромобилите . Освен че са съвсем ограничени запаси извън контрола на американските инвеститори , цената им расте главоломно .
3 Лития като суровина е ограничен а рециклирането не е толкова просто и евтино затова цената му също ще си остане висока
4 Електромобила не може да издържи конкуренцията за батерии със мобилните устройства , един електромобил изяжда батерии които могат да комплектуват няколко хиляди мобилни устройства . Това е десетки пъти повече приходи за производителите отколкото скапания електромобил който е на това отгоре със заложен срок на експлоатация 8 години на батерията . Кой идиот ще инвестира в това вместо да завърти 5-6 пъти инвестицията си през мобилните устройства които остаряват за 2г ???!!!
5 Екологичния ефект от електромобила е 0 . За да има екологичен ефект електричеството трябва да се добива от солари или вятър . Но в такъв случай ще може да зареждате само когато вятъра и слънцето са на кеф да пуснат ток . Иначе изпадаме пак в ситуация да прехвърляме енергия в помпени вецове или да правим разни селски номера за икономия
6 Цената на горивата е силно изкривена от данъчното облагане - реалната цена на бензина е практически без конкурент спрямо електромобила и тока за него . Метана е практически неизчерпаем а запасите от петрол се оказват с доста голям обем и скоро не се очертава финал . Производството на синтетичен бензин е абсолютно реално и вече се прилага на много места . Освен това - синтетичния бензин е възобновяем източник на енергия . Практически отпадните продукти е все едно да гориш LPG .
В крайна сметка ако зададем въпроса - какво е предимството на електромобила спрямо обикновен ДВГ автомобил , то отговора е - фенщината и модата . Реалните ползи са накякави данъчни облекчения които нямат нищо общо с технологията и толкова . Но за сметка на това се лишавате от основния и незаменим плюс на ДВГ автомобила мобилноста , независимоста от ел мрежи , развитата мрежа от сервизи и лензиностанции по цял свят , високия комфорт и още много неща присъщи на една добре развита технология .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
66 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани