Защо карате на фарове за мъгла?
Модератор: Общи модератори
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
efren написа:vld написа:efren написа:Явно няма да ми отговориш. Ще ти отговоря аз - фаровете за мъгла не се регулират в никой автомобил. Фаровете за мъгла по дефолт са разфокусирана светлина светеща на всички посоки и по този начин не ти се отразява обратно когато има мъгла. Съответно и затова дразни насрещните. Не знам за пунтото, но на мен на аутбека са ми кръгли, приблизително 18 см в диаметър и не ми се е случвало да ги пускам без гъста мъгла (в леката такава не виждам смисъл от тях). Като гледам анкетата темата не е всички срещу един, а по-скоро 1-1. Странното е че има хора, които нарушават правилника за движение пускайки фарове за мъгла при добра видимост, но се дразнят когато някой пуска дълги срещу тях Странното е, че виждате хубаво, пък ви трябват допълнителни забранени от закона светлини. Странното е, че вие, които виждате добре и се подигравате на нас госпожичките, се притеснявате от някакви дълги...
Колега няма да се обиждаш, но това мнение говори за теб че никога не си взимал отверка и не си се навеждал да си видиш устройството на светлините на колите, камо ли да регулираш нещо
На всички нормални коли фаровете са мъгла се регулират!
Само стоповете не се регулират и мигачите
Аз лично карам само на къси светлини при нормална видимост, халогените ми са регулирани да светят ниско долу пред колата, защото когато има гъста мъгла и късите пречат, та понякога и тях ги спирам и си карам само на халогенни фарове и габарит, това при мъгла с видимост по малка от 2-3 метра.
И ти няма да се обиждаш, да разбираме ли, че колите на които не се регулират са ненормални (каквото и да значи това)? И теб ще попитам - това, че можеш да коригираш по вертикала означава, че се регулират и не дразнят? Защото оттам тръгна въпроса за регулирането. Значи мога да ръгна едно ксенонче на 55w в късите, да счупя врътката за хоризонталния реглаж и да закача хубавата китайска ксенон крушка под ъгъл във фара и да твърдя, че късите ми се регулират защото е останал вертикален реглаж?
Ксенона в късите няма връзка с обсъждането на регулажа на халогенните светлини.
Да разбирай че една кола ако не и се регулират халогенито то тя е ненормална демек скапан боклук, недодялан кенеф и прочие.
Всеки сложил ксенонче в рефлекторния фар заслужава да получи паве разминавайки се с насрещния трафик.
Последното мисля отговаря напълно на въпросати какво е редно и какво не.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
efren написа: браво, сега остана на видим как се регулират по хоризонтала и най вече срещу стена за да видим как става сноп от насочена напред и надолу светлина, а не във всички посоки ... естествено снимката. Разбираш предполагам, че това което показа, още повече ме мотивира да карам на дълги, защото те заедно с късите се регулират и по хоризонтала и по вертикала, НО поне са концентрирана в една посока светлина.
А не беше ли именно това ролята на халогените - да светят встрани, а не насочено напред, за да се виждат осевите линии.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
https://youtu.be/qDudMM4J-ZE?t=309
примерно ?
по темата ... аз фарове за мъгла нямам на колата, но принципно някога мисля да сложа ... защо ... аз никой не искам да заслепявам, обаче имам голям страх от "не те видях" особено като вали и т.н. и също предпочитам да имам повече осветеност на банкета до пътя и осевата
на други 2 семейни коли има фарове за мъгла и си ги ползвам като е вали и ниска видимостта, има ефект, но не е толкова голям, че да тръгна да си търся халогени (само оригинални бих си сложил, никакви там измислени и лупи и ксенони и т.н.)
за дългите 2 думи ... аз си настройвам фаровете така че дългите ми да светят максимално "хоризонтално" с лека чупка надолу и максимално паралелно един на друг, като само десния леко го прибирам към средата на колата само една идея
защо си настройвам фаровете по дългите ?! (супер много хора ме питат) ... отговора е следния поне при мен с е36 и Бош с лупа, като се направят така дългите после на къси шофьорската къса светлина свети леко в дясно и леко долу , а късите с отрез на светлина __/ тая чупка където тръгва "нагоре" пада почти точно върху осевата линия и вече другото е във вашето платно ... а пасажерската къса светлина нейната хоризонтален отрез пък застъпва идеално тая чупка нагоре на шофьорските къси ...
какъв е крайния ефект ? вие виждате ... вас ви виждат ама НИКОЙ НИКОГА не е заслепен и дългите ви дават идеална осветеност
а какво става като си натоварим колата ? с копчето от купето за сваляне на фара на позиция 0 (нула) като сме настроили фаровете, после спокойно според натовареността да си свалим на позиция 1 или 2 фаровете още надолу и пак ще имаме супер осветеност
а на дългите вместо "бели" , "сини" или ксенон съм си сложил крушки с жълт балон и всичко се вижда супер, не ти се уморяват очите и ясно се виждат обектите дори на дъжд , ако си добавя халогени, бих си сложил отново такива жълти крушки защото в мъгла най-добре се вижда пак с тях (карал съм и на късите с такива, но нямат усилена версия като Osram Nightbraker с които си карам по принцип)
тва е моя опит
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
host написа::bchug:
https://youtu.be/qDudMM4J-ZE?t=309
примерно ?
по темата ... аз фарове за мъгла нямам на колата, но принципно някога мисля да сложа ... защо ... аз никой не искам да заслепявам, обаче имам голям страх от "не те видях" особено като вали и т.н. и също предпочитам да имам повече осветеност на банкета до пътя и осевата
на други 2 семейни коли има фарове за мъгла и си ги ползвам като е вали и ниска видимостта, има ефект, но не е толкова голям, че да тръгна да си търся халогени (само оригинални бих си сложил, никакви там измислени и лупи и ксенони и т.н.)
за дългите 2 думи ... аз си настройвам фаровете така че дългите ми да светят максимално "хоризонтално" с лека чупка надолу и максимално паралелно един на друг, като само десния леко го прибирам към средата на колата само една идея
защо си настройвам фаровете по дългите ?! (супер много хора ме питат) ... отговора е следния поне при мен с е36 и Бош с лупа, като се направят така дългите после на къси шофьорската къса светлина свети леко в дясно и леко долу , а късите с отрез на светлина __/ тая чупка където тръгва "нагоре" пада почти точно върху осевата линия и вече другото е във вашето платно ... а пасажерската къса светлина нейната хоризонтален отрез пък застъпва идеално тая чупка нагоре на шофьорските къси ...
какъв е крайния ефект ? вие виждате ... вас ви виждат ама НИКОЙ НИКОГА не е заслепен и дългите ви дават идеална осветеност
а какво става като си натоварим колата ? с копчето от купето за сваляне на фара на позиция 0 (нула) като сме настроили фаровете, после спокойно според натовареността да си свалим на позиция 1 или 2 фаровете още надолу и пак ще имаме супер осветеност
а на дългите вместо "бели" , "сини" или ксенон съм си сложил крушки с жълт балон и всичко се вижда супер, не ти се уморяват очите и ясно се виждат обектите дори на дъжд , ако си добавя халогени, бих си сложил отново такива жълти крушки защото в мъгла най-добре се вижда пак с тях (карал съм и на късите с такива, но нямат усилена версия като Osram Nightbraker с които си карам по принцип)
тва е моя опит
Аз си бях сложил жълти крушки на късите и никога не ми се наложи след това да пускам фарове за мъгла.
По-нагоре относно поста на Стоян за реглажа мога само да кажа, че колите от калибъра на Е32, Е34 и конкурентната им марка са мислени от инженери, а не от дизайнери за разлика от 90% от движещите се рециклирани играчки от зрънчо.
После масово на новите коли се слагат разни прожекторни живачни крушки с примес на обогатен уран мислени от неуграмотен миндил и използвани от култивиран селтак дето всичко му пречи в тъмното и не само и той напук на другите си купува още по-яки крушки щото той като карал и всички му светели ама защо не се знае
Аз ако бях на мястото на някой от производителите на коли с такива гнусни фарове бих ги направил заслепяващи само и единствено, за да може като се разминеш с такава кола да не видиш кой я кара и да не му се смееш много какъв леген си е взел.
И няма да спре това нещо докато се позволява всеки да си прави каквото поиска. Аз мислех даже да се събереме хора от люлин и обеля и да обикаляме из света да чупиме халогени
ATR-42/72
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
cod-cdbp написа:efren написа: браво, сега остана на видим как се регулират по хоризонтала и най вече срещу стена за да видим как става сноп от насочена напред и надолу светлина, а не във всички посоки ... естествено снимката. Разбираш предполагам, че това което показа, още повече ме мотивира да карам на дълги, защото те заедно с късите се регулират и по хоризонтала и по вертикала, НО поне са концентрирана в една посока светлина.
А не беше ли именно това ролята на халогените - да светят встрани, а не насочено напред, за да се виждат осевите линии.
Едно не мога да разбера - как при скорост от 90 км/ч чакате на фаровете за мъгла да видите осевата линия? Не ви ли стигат късите и когато има чичко полицай и изключите фаровете за мъгла руска рулетка ли играете с лентата за движение?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Сутринта пробвах на стената срещу гаража (около 10м е растоянието) късите и халогените за мъгла и,както и предполагах и ви казах,халогените за мъгла светят "равно" в двете посоки и са доста по-ниско от късите! Това е при Е36! Според мен,не са особено ефективни и при мъгла и рядко ги пускам,но е по-добре отколкото без тях!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
ildivvy написа:Сутринта пробвах на стената срещу гаража (около 10м е растоянието) късите и халогените за мъгла и,както и предполагах и ви казах,халогените за мъгла светят "равно" в двете посоки и са доста по-ниско от късите! Това е при Е36! Според мен,не са особено ефективни и при мъгла и рядко ги пускам,но е по-добре отколкото без тях!
Ама най-вече за визията е по-добре
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Нещо не те разбрах ! Да,колата изглежда по-добре с монтирани/налични халогени за мъгла,вместо с пластмасови капаци! Иначе,до сега съм ги пускал 3-4 пъти за 10 години,колкото да се убедя,че не вършат много работа и пак ги гася! Да са работили общо 5-7мин за това време! За другите,гонещи "визия",не знам! Те да си "кажат"!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Защо карате на фарове за мъгла?
Знам си аз, че само с присветкане няма да се случат нещата и ще се тълкува погрешно, ама нали е колега БМВ-джия, да не издребнявам
П.С: Поне 6 коли видях в рамките на км да карат на тая комбинация и на тази 39-ка бяха най-малко дразнещи, май бяха с лупи, за разлика от на всички останали селяндури - особено на една Е60-ка направо мигах няколко секунди, хем сме в града и има и друга светлина да разсейва
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
П.С: Поне 6 коли видях в рамките на км да карат на тая комбинация и на тази 39-ка бяха най-малко дразнещи, май бяха с лупи, за разлика от на всички останали селяндури - особено на една Е60-ка направо мигах няколко секунди, хем сме в града и има и друга светлина да разсейва
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Petrolhead
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Ето така изглеждат фарове за мъгла на А8. Ослепях
гасете ги гадните халогенки ако няма мъгла
гасете ги гадните халогенки ако няма мъгла
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Ама каква яка стойка вади
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- Chertigrad
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 12.12.2017
- Пол: Жена
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Когато си има нормална видимост, късите фарове, фарове за мъгла и всякакви други... не правят колата по-лесна за забелязване, вместо това прецакват другите в преценката за дистанцията и разстоянието и като цяло дават грешна представа за пътната обстановка...чувството за сигурност, което късите светлини дават на някои... е пълен фалш.
Teodora
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
То това отдавна е ясно,но тук в БГ нещата са на принципа "Видяла жабата,че подковават вола и тя вдигнала крак!" Според мен,карането на включени светлини през деня по нашите географски ширини е абсолютно безсмислено! Да кажем,че от Ноември до Март има някаква логика,но останалите месеци... Трябваше да го обвържат със зимните гуми...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Защо карате на фарове за мъгла?
Че то има ли закон за зимни гуми? Аз доколкото съм запознат искат само грайфер (4-6мм. не съм сигурен?) което е пълна простотия. Същата работа е и със светлините.
п.п. от друга страна по-добре да го има закона със светлините,че някой не знаят кои фарове (къси,дълги,халогени) кога се ползват и по-добре да има там няк'ви включени да се вижда поне при лоша видимост.
п.п. от друга страна по-добре да го има закона със светлините,че някой не знаят кои фарове (къси,дълги,халогени) кога се ползват и по-добре да има там няк'ви включени да се вижда поне при лоша видимост.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани