Нано покритие
Модератор: Общи модератори
71 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Нано покритие
Аз сам съм слагал Optimum Gloss Coat - супер лесно е. Колата ми беше обработена с Gloss Coat, а след това се наложи да се пребоядисва задният капак. Беше ми останало малко в спринцовката и реших да действам. Не отне повече от 20 минути.
Ето така изглежда Black Sapphire Metallic с Optimum Gloss Coat:
Ето така изглежда Black Sapphire Metallic с Optimum Gloss Coat:
Re: Нано покритие
Аз съм с керамика и като цяло съм доста доволен. Колата доста трудно се цапа сега, отделно е като огледало цялата.
Но забравете, че ще предпази от нещо... Даже един бензинджия (искаше ми се тогава да му счупя ръчичките ), като протърка леко маркуча през багажника ми и ми остави няколко следи (косъмчета)...
Минусът е цената естествено (1500-2000 лева). Другият е, че колата става много яка и в нашата действителност издържа 1 седмица без някаква щета от някой и почваш да се дразниш на всяко ново драсното, защото си личи супер много. Ако искате защита за мен само фолио (и то според мен от голям удар, дали кола или камък, няма да издържи, но ще е 100% по-яко от керамиката).
За миене колата е доста по-леснa сега. Бях ходил и при едни пичове да ми оправят една вдлъбнатина и се хванаха за главата колко "мазна" стои колата. Постоянно им падаше пешката, то слоя си е там и си върши работата определено (при дъжд също се вижда как цялата кола стои на малки капчици, не да се разтича). За колко време ще е така, вече не знам, за сега всичко е ОК, но имам керамика от 4-5 месеца
Но забравете, че ще предпази от нещо... Даже един бензинджия (искаше ми се тогава да му счупя ръчичките ), като протърка леко маркуча през багажника ми и ми остави няколко следи (косъмчета)...
Минусът е цената естествено (1500-2000 лева). Другият е, че колата става много яка и в нашата действителност издържа 1 седмица без някаква щета от някой и почваш да се дразниш на всяко ново драсното, защото си личи супер много. Ако искате защита за мен само фолио (и то според мен от голям удар, дали кола или камък, няма да издържи, но ще е 100% по-яко от керамиката).
За миене колата е доста по-леснa сега. Бях ходил и при едни пичове да ми оправят една вдлъбнатина и се хванаха за главата колко "мазна" стои колата. Постоянно им падаше пешката, то слоя си е там и си върши работата определено (при дъжд също се вижда как цялата кола стои на малки капчици, не да се разтича). За колко време ще е така, вече не знам, за сега всичко е ОК, но имам керамика от 4-5 месеца
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Нано покритие
Rainbow написа:Минусът е цената естествено (1500-2000 лева)
Тези пари са за да си намажеш колата с нещо?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Нано покритие
Rainbow написа:Аз съм с керамика и като цяло съм доста доволен. Колата доста трудно се цапа сега, отделно е като огледало цялата.
...........................
Но забравете, че ще предпази от нещо... Даже един бензинджия (искаше ми се тогава да му счупя ръчичките ), като протърка леко маркуча през багажника ми и ми остави няколко следи (косъмчета)...
............................
Минусът е цената естествено (1500-2000 лева). Другият е, че колата става много яка и в нашата действителност издържа 1 седмица без някаква щета от някой и почваш да се дразниш на всяко ново драсното, защото си личи супер много. Ако искате защита за мен само фолио (и то според мен от голям удар, дали кола или камък, няма да издържи, но ще е 100% по-яко от керамиката).
.............................
За миене колата е доста по-леснa сега. Бях ходил и при едни пичове да ми оправят една вдлъбнатина и се хванаха за главата колко "мазна" стои колата. Постоянно им падаше пешката, то слоя си е там и си върши работата определено (при дъжд също се вижда как цялата кола стои на малки капчици, не да се разтича). За колко време ще е така, вече не знам, за сега всичко е ОК, но имам керамика от 4-5 месеца
Ще разделя отговора си на тия сегменти
1. Това е една от основните ползи - цапа се по-трудно, мие се по-лесно....
2. Зависи какво разбираш под "предпазване". Така е, тва не е танкова броня, но всъщност предпазва от доста неща, които иначе биха наранили лаковото покритие. Едно такова леко потъркване на маркуч не би трябвало да остави видими следи по керамиката... интересно е кой продукт имаш върху колата си.
3. Цена 2000лв - това за каква "керамика" е? Трябва да е нещо сериозно, с гаранция.... но дори и да се появят драскотини, това само по себе си освен лек визуален проблем... не е проблем... важното е, че керамиката е там и пази. Факт, ако си дал толкова пари е дразнещо донякъде, но пак казвам - за тия пари трябва да е сериозен продукт, който не се драска току така и не пада току така...
4. Ето, сам виждаш, че ползите са не малко... по принцип не е никакъв проблем на конкретни детайли (при прекомерно износване на защитният слой) да се възстановява покритието само на самият детайл.
немо написа:Rainbow написа:Минусът е цената естествено (1500-2000 лева)
Тези пари са за да си намажеш колата с нещо?
Да, има защитни покрития, които струват като услуга дори над 2000лв. Много от тях са по-висок клас покрития, не са просто "керамика". Много от тях се предлагат с гаранция (не и срещу умишлено нараняване, например с пирон, разбира се), много от тях предлагат по-високо ниво на химична устойчивост и износване. В сравнение с качествено фолио, тези цени с в пъти по-ниски от покриване на цялата кола с фолио.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Нано покритие
А каква е по-нормалната цена на подобни продукти?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Нано покритие
В рамките на 1000лв (за среден клас кола) може да се сложи висок клас керамика, със съответната хубава корекция преди това за да е колата перфектна (до колкото позволява самата кола, разбира се) и да получиш 1-2 години гаранция
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Нано покритие
Зависи какво разбираш под "висок клас керамика". Всъщност, до 1000лв няма как да получиш (наистина) висок клас керамика и полиране на автомобила.
По принцип... "керамиките" в България започват като единична цена от 60-70лв и достигат до към 3-400лв... това говоря за продукти (или комплекти от 2 или повече продукта), които могат да се купят свободно и човек сам да ги нанесе върху автомобила. Реално, високият клас керамика (профи версиите) не са достъпни като самостоятелни продукти, а като услуга от конкретни детайлъри (сертифицирани, в повечето случаи).
А като услуга цените започват от около 300лв, но тогава малко зависи от ценообразуването на самият "детайлър"... в България ситуацията е малко (за кой ли път...) "криворазбраната цивилизация" и подобно на много други неща се смята, че "някво полиране и няква керамика няма как да струват 2000лв".... нещата, обаче, са доста относителни и не ми се влиза в тая тема... освен това някои "детайлъри" работят супер "афиф" и предлагайки много ниска цена и полиране в стил "от 9ч до 17ч" създават впечатление, че това е нормалното време и 100-150лв за полиране или 300лв с "керамика" са една съвсем нормална цена... но тези "детайлъри" не само, че първи почват да губят клиенти, при тях също така се забелязват най-много "проблемни ситуации"...
Но, като цяло, съвсем скоро ще стане ясно на всички, че полирането (или както е познато в BG - пастиране), като услуга, няма как да е 100-150лв и услугата да е читава... и, ако има "керамика", нанасянето ѝ няма как да е "още примерно някви 20лв в цената"... още много хора не са узряли на тая идея, но скоро...
По принцип... "керамиките" в България започват като единична цена от 60-70лв и достигат до към 3-400лв... това говоря за продукти (или комплекти от 2 или повече продукта), които могат да се купят свободно и човек сам да ги нанесе върху автомобила. Реално, високият клас керамика (профи версиите) не са достъпни като самостоятелни продукти, а като услуга от конкретни детайлъри (сертифицирани, в повечето случаи).
А като услуга цените започват от около 300лв, но тогава малко зависи от ценообразуването на самият "детайлър"... в България ситуацията е малко (за кой ли път...) "криворазбраната цивилизация" и подобно на много други неща се смята, че "някво полиране и няква керамика няма как да струват 2000лв".... нещата, обаче, са доста относителни и не ми се влиза в тая тема... освен това някои "детайлъри" работят супер "афиф" и предлагайки много ниска цена и полиране в стил "от 9ч до 17ч" създават впечатление, че това е нормалното време и 100-150лв за полиране или 300лв с "керамика" са една съвсем нормална цена... но тези "детайлъри" не само, че първи почват да губят клиенти, при тях също така се забелязват най-много "проблемни ситуации"...
Но, като цяло, съвсем скоро ще стане ясно на всички, че полирането (или както е познато в BG - пастиране), като услуга, няма как да е 100-150лв и услугата да е читава... и, ако има "керамика", нанасянето ѝ няма как да е "още примерно някви 20лв в цената"... още много хора не са узряли на тая идея, но скоро...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Нано покритие
Тука е съвсем малко в страни от темата, но искам да попитам разбиращите от това (най-вече Mollov) как им изглежда тази обява:
https://www.groupon.ae/deals/manchester-tyre-trading-llc-9
И по-точно Platinum цената и цената за "керамично покритие".
https://www.groupon.ae/deals/manchester-tyre-trading-llc-9
И по-точно Platinum цената и цената за "керамично покритие".
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Нано покритие
Don_Diego написа:Все забравям, че тук е БМВ форум и ако не е мега скъпо, значи не струва
Не съм казал такова нещо, не трябва да е скъпо, че да е хубаво, но има известна връзка... Ако си достатъчно наясно с нещата и сам ще го разбереш, иначе много от "детайлърите" прекаляват с хвалбите за керамиката, която използват и се получава така, че уж е сложил нещо невероятно, а пък за малко пари. И става така, че хем е евтино, хем е много яко. А всъщност не е. Реално погледнато, със споменатият по-горе Gloss Coat можеш да получиш много добра защита, пак няма да е дори 1000лв, но няма да е "висок клас керамика".
@KoolyO - не мога да кажа със сигурност в Дубай как са нещата, но Платинум пакета за 379 дирхама изглежда ОК, поне на пръв поглед. Доста работа по колата, полиране... за керамиката вече не мога да коментирам, защото не пише какво точно ще нанесат върху автомобила.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Нано покритие
Моя грешка в първия пост още - не се изразих правилно. Идеята ми беше, че до 1000лв можеш да получиш корекция и покритие от топ марка. Да, покритието няма да е от най-високия клас, но пак ще върши това за което е сложено
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Нано покритие
С това съм напълно съгласен
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Нано покритие
Аз ще задам няколко ламерски въпроса. Наистина се напълни с много такива продукти. Както и на драстично по-евтини цени от споменатите. Ясно е, че тези от 20лв нямат качествата на тези от 200лв. По-малко блясък, по-слаба защита, по-краткотрайни. Едното наистина ще изкара 2-3 години, другото след 6 месеца го няма - това ми е ясно. По-интересен ми е въпроса с нанасянето. Доста от продуктите ги рекламират DIY. Реално какъв ефект ще има, ако просто се измие хубаво колата, избърше се и се подсуши, а после се нанесе покритие (демек аматьорската) ? Единственото, за което се сещам, е че няма да хване "здраво" и съответно ще е по-краткотраен ефекта. Професионалното е с машини, клейове, обезмаслители, с такава гъбка, с онакава гъбка. Разбира се, че като се полира и обезмасли предварително, ще стане по-добре. Още по-добре ще стане и с нова боя В ютуб има доста клипчета тип "бюджетно-аматьорската". Мият колата, бършат, нанасят, забърсват с кърпата и воала. Реално какви са минусите спрямо "професионалното" ? Колко е важна в край на сметка и "подготовката" ? Ясно ми е, че и дори и с по-силни препарати на автомивката няма да се постигне ефекта на обезмаслителите. Разликата обаче дали ще е 1:10 ? Кое в край на сметка е по-важното - препаратите или нанасянето ?
Re: Нано покритие
Mollov като цяло обясни нещата доста подробно
При мен е Ceramic Pro, като цената е 1500 лева (при хората от Blue point). Колата си я правиха 2 дни, но беше огледало. За другото - времето ще покаже и всеки сам ще си прецени.
Имам познати, който също така са много доволни и от препаратите на колегата (Mollov) и също постигат "мазен" ефект и лесно чистене. Сега там по-често се нанася, но и цената е по-ниска (конкретни имена на препаратите в момента не мога да кажа, защото ги забравих). Пак идва момента, че всеки сам трябва да си прецени какво иска или поне да се консултира със специалист и да види кое му е финансово изгодно и ще му върши работа
Но като знам колко търкане и време е, цени от 150-300 лева ми изглеждат смешни. В България всеки смята само цената на материала, но кой брои Х часа по Y лева?
Ако отидете при много добри в САЩ примерно, ще е е нещо от рода на 150-200$ на час Х 8-16 часа + цената на материала, та така
Фолио - ако е цялата кола цените стават доста различни, но да кажем че ще почнат от 3к до над 8к според зависи. Естествено, че такива услуги няма смисъл за евтини коли, освен ако нямаш излишни пари или не си маниак (сега няква Е36/E46 за 4к лева да ѝ сложиш фолио за 8к сещате се... Но Ламбо за 400к да му сложиш за 8к и да си запази външният вид и цена е друго, нали?).
При мен е Ceramic Pro, като цената е 1500 лева (при хората от Blue point). Колата си я правиха 2 дни, но беше огледало. За другото - времето ще покаже и всеки сам ще си прецени.
Имам познати, който също така са много доволни и от препаратите на колегата (Mollov) и също постигат "мазен" ефект и лесно чистене. Сега там по-често се нанася, но и цената е по-ниска (конкретни имена на препаратите в момента не мога да кажа, защото ги забравих). Пак идва момента, че всеки сам трябва да си прецени какво иска или поне да се консултира със специалист и да види кое му е финансово изгодно и ще му върши работа
Но като знам колко търкане и време е, цени от 150-300 лева ми изглеждат смешни. В България всеки смята само цената на материала, но кой брои Х часа по Y лева?
Ако отидете при много добри в САЩ примерно, ще е е нещо от рода на 150-200$ на час Х 8-16 часа + цената на материала, та така
Фолио - ако е цялата кола цените стават доста различни, но да кажем че ще почнат от 3к до над 8к според зависи. Естествено, че такива услуги няма смисъл за евтини коли, освен ако нямаш излишни пари или не си маниак (сега няква Е36/E46 за 4к лева да ѝ сложиш фолио за 8к сещате се... Но Ламбо за 400к да му сложиш за 8к и да си запази външният вид и цена е друго, нали?).
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Нано покритие
Ясно. Значи чакам един mr fix от Китай и ще се правя на детайлър
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
71 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани