Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Модератор: Общи модератори
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Ами конкретно за тези 17-ки таурус няма как да гръмнат, но много гадно вият, пързалят се в завоите прекалено лесно, като вали и се наложи да спра (изскачат заблеяни пешеходци близо пред мен) и колата само се пързаля като на лед, абс-а рита и от 50 до 0 км/ч отнема цяла вечност и се случва 20 метра след бягащите пешеходци. 3 пъти ми се случи това за около месец и ми побеляваха косите всеки път. Не казвам че таурусите ще гръмнат, а че за тези пари можеш да вземеш хубави гуми на 2 сезона с 80% грайфер и ще са много по-безопасни за теб и околните. И евтините гуми вършат работа, няма да гръмнат, но от моя опит постоянно си на тръни, особено като е мокро и бученето им супер много дразни. Все едно имаш гуми от пластмаса. Сигурно има и хубави бюджетни гуми, но най-евтината прилична легна гума която съм карал е клебър. Пак казвам че зимната дебика за мен е номер 1 зимна гума, нищо че е евтина, така че зависи от конкретния модел.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Карам винаги с нови премиум марка(или над средното ниво) отпред, а отзад или премиум марка втора употреба или моите си предни на чието място са дошли нови.
Има нещо много важно за българският пазар на гуми което се пропуска. Както с храните и колата и при гумите това което се продава е различно от това което се продава на запад. Доста от продуктите дори на премиум марките са произведени в Турция или Тайланд примерно.
Знам, че на теория заводите имат еднакви стандарти за качество, но някакси немога да им се доверя. Как пък винаги при нас са гумите произведени в "третият свят", а на запад са все произведени в бели страни.
Гумите втора употреба също имат класове
Ясно е че се продават изтъркани с много стар ДОТ на по 15-35лв парчето. Тях не мисля да ги коментираме.
Най-големият пазар е на търговци които или с коли втора употреба или целенасочено вкарват гуми в големи количества. Често са напудрени, с не особено пресен ДОТ и на доста завишена цена. От такива също не купувам.
Това което съм купувал втора употреба винаги е било от хора които си сменят гумите на 2-3 сезона с нови. Основно от София или Пловдив и основно 17ки. Вярно че е гърч търсиш цял месец преди да изпадне нещо, но...
Надолу по размерите шансът за читави гуми втора употреба ряско намалява, а и няма особен смисъл. Предполагам че и над 18ки нещата стоят по подобен начин.
Има нещо много важно за българският пазар на гуми което се пропуска. Както с храните и колата и при гумите това което се продава е различно от това което се продава на запад. Доста от продуктите дори на премиум марките са произведени в Турция или Тайланд примерно.
Знам, че на теория заводите имат еднакви стандарти за качество, но някакси немога да им се доверя. Как пък винаги при нас са гумите произведени в "третият свят", а на запад са все произведени в бели страни.
Гумите втора употреба също имат класове
Ясно е че се продават изтъркани с много стар ДОТ на по 15-35лв парчето. Тях не мисля да ги коментираме.
Най-големият пазар е на търговци които или с коли втора употреба или целенасочено вкарват гуми в големи количества. Често са напудрени, с не особено пресен ДОТ и на доста завишена цена. От такива също не купувам.
Това което съм купувал втора употреба винаги е било от хора които си сменят гумите на 2-3 сезона с нови. Основно от София или Пловдив и основно 17ки. Вярно че е гърч търсиш цял месец преди да изпадне нещо, но...
Надолу по размерите шансът за читави гуми втора употреба ряско намалява, а и няма особен смисъл. Предполагам че и над 18ки нещата стоят по подобен начин.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Вече има и китайци, и китайци. Има ставащи Варианта нещо по-"премиум" на 1-2 сезона с 70-80% грайфер е супер, но много трудно се намират. Реално втора ръка са само галоши, рядко се намира нещо с грайфер. Баща ми от доста години все кара със смотани гуми, макар и нови. Но Tigar и West Lake си е смотано от завода. Ни зима, ни лято стават. Пълен ташак са. Едни 50-100лв отгоре за комплект си заслужават много за нещо по-прилично.
- terorero
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 26.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: M4 (F83)
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Едната ми кола е с китайци - летни Hifly 235/35/19 XL. Прочетох доста ревюта, чуждестранни разбира се, защото тук в България хората карат кошовете само с "премиум" гуми и отзиви няма. Основната слабост на тези летни китайци според потребителите изразили мнение в ревютата беше, че са ужасни на сняг !??
Гумите ги взех нови миналата пролет и след един сезон с тях мога да кача, че са чудесни за парите си. Не съм си поставял за цел да изпитвам какъв им е лимита, още повече, че съм спокоен водач, но мога да кажа, че държат добре на мокро и в завои с по-висока скорост, не са шумни въпреки размера. Доста са твърди, но след един сезон по нашите пътища все още са си идеално балансирани и не са ми изкривили джантите а не е като да съм ги пазил. Дори да ги хвърля след това лято поради някакъв страх, че са евтини и вече на две години (а не защото са износени), пак бих заложил на марката.
Гумите ги взех нови миналата пролет и след един сезон с тях мога да кача, че са чудесни за парите си. Не съм си поставял за цел да изпитвам какъв им е лимита, още повече, че съм спокоен водач, но мога да кажа, че държат добре на мокро и в завои с по-висока скорост, не са шумни въпреки размера. Доста са твърди, но след един сезон по нашите пътища все още са си идеално балансирани и не са ми изкривили джантите а не е като да съм ги пазил. Дори да ги хвърля след това лято поради някакъв страх, че са евтини и вече на две години (а не защото са износени), пак бих заложил на марката.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Kroki написа:Аз смятам, че много зависи от стила на каране и ако караш спокойно и не си първи по светофарите, по-добрия вариянт е на всеки 2 години да взимаш нови китайски и прочие.
Ако пък караш по-спортно вземи висок клас...
Ето го ключа от палатката
Има един тънък момент с топ марките, че гумите им винаги са с по-висок скоростен индекс от останалите производители (бюджетните и средния клас), а това поражда някой неудобства защото по-високия скоростен индекс изисква повече загряване на гумата за да държи добре. То и затова има толкова голям избор от гуми - за да има гуми за всеки джоб и предпочитания
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Мерси хехе
Примерно бащата кара супер спокойно, дай боже една Е46 да го зарадвам скоро..
Та човека кара Плевен - Априлци всеки уикенд и един път в годината до морето.
Като падне сняг почти не кара.. Минава около 6000км на година и скорости над 90км/ч не съществуват в редките случай на магистралата..
Няма абсолютно никакъв смисъл от висок клас гуми, по-добре на всеки две години по едни нови "бюджетни" и това е.
Примерно бащата кара супер спокойно, дай боже една Е46 да го зарадвам скоро..
Та човека кара Плевен - Априлци всеки уикенд и един път в годината до морето.
Като падне сняг почти не кара.. Минава около 6000км на година и скорости над 90км/ч не съществуват в редките случай на магистралата..
Няма абсолютно никакъв смисъл от висок клас гуми, по-добре на всеки две години по едни нови "бюджетни" и това е.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Дилемата ми звучи като некоя 20 годишна с 5 стинки под балатум, срещу 50 годишна с огромни и увиснали като уши на дакел
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Тука писалите ми напомнят много на моите приятели мотористи. Особено на тези с пистаците, които от 9кладенеца ми вадят вода, че изпържена и с липсващ каучук 2ве годишна полусликова Pireli diablo rosso ги държала много добре в завоя и после ги гледам изтърсили се в някоя канафка. Тука бълвате глупост след глупост, гърмяли китайки премиуми на по 10 години. Интересни шофьори сте как определяте качествата на гумите по името и външен вид и как преценявате, че щом е Мишелин е премиум? На старата кола и бях боднал Infinity китайче, което качваше баир, който много коли с премиум гуми не можеха, 4 зими ме вози без да съм имал проблем. Лагери сменяте, главини се пръскат спрете се. Мога да ви дам пример как премиум гума на Пирели за мотор на мокър асфалт боксува, а с друга не толкова премиум проблем няма. Имам над 100000 навъртяни в Европа с не премиум гуми и може да бъдете спокойни няма да ви оставят. Щом гърмите, цепите и тн гумите си замислете се как карате . Ако не караш на писта всяка една гума ще ти свърши работа. Спазвай си тегловия и скоростния индекс и карай внимателно. Карат премиум коли с втора ръка премиум гуми. И направи ми впечатление някой спомена, че евтината гума се търкала по-бързо от премиум, ми то туй хубаво значи каучука е готин и мек, замисли се премиум гумата колко е премиум щом кара двойно повече.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
KUM4o написа:Тука писалите ми напомнят много на моите приятели мотористи. Особено на тези с пистаците, които от 9кладенеца ми вадят вода, че изпържена и с липсващ каучук 2ве годишна полусликова Pireli diablo rosso ги държала много добре в завоя и после ги гледам изтърсили се в някоя канафка. Тука бълвате глупост след глупост, гърмяли китайки премиуми на по 10 години. Интересни шофьори сте как определяте качествата на гумите по името и външен вид и как преценявате, че щом е Мишелин е премиум? На старата кола и бях боднал Infinity китайче, което качваше баир, който много коли с премиум гуми не можеха, 4 зими ме вози без да съм имал проблем. Лагери сменяте, главини се пръскат спрете се. Мога да ви дам пример как премиум гума на Пирели за мотор на мокър асфалт боксува, а с друга не толкова премиум проблем няма. Имам над 100000 навъртяни в Европа с не премиум гуми и може да бъдете спокойни няма да ви оставят. Щом гърмите, цепите и тн гумите си замислете се как карате . Ако не караш на писта всяка една гума ще ти свърши работа. Спазвай си тегловия и скоростния индекс и карай внимателно. Карат премиум коли с втора ръка премиум гуми. И направи ми впечатление някой спомена, че евтината гума се търкала по-бързо от премиум, ми то туй хубаво значи каучука е готин и мек, замисли се премиум гумата колко е премиум щом кара двойно повече.
Толкова безмислици накуп скоро не бях чел
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Как да си купиш гуми 300лв/бр, като трябва да ги караш през това И така вече повече от седмица стоят изрязани
Миналата седмица към 10 вечерта как се изхаках като бяха ги почнали в първата, направо не повярвах, че гумата е още цяла, ама трябва да минавам пак реглаж
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Миналата седмица към 10 вечерта как се изхаках като бяха ги почнали в първата, направо не повярвах, че гумата е още цяла, ама трябва да минавам пак реглаж
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
TheDriver написа:Карам винаги с нови премиум марка(или над средното ниво) отпред, а отзад или премиум марка втора употреба или моите си предни на чието място са дошли нови.
Има нещо много важно за българският пазар на гуми което се пропуска. Както с храните и колата и при гумите това което се продава е различно от това което се продава на запад. Доста от продуктите дори на премиум марките са произведени в Турция или Тайланд примерно.
Знам, че на теория заводите имат еднакви стандарти за качество, но някакси немога да им се доверя. Как пък винаги при нас са гумите произведени в "третият свят", а на запад са все произведени в бели страни.
Тотално не съм съгласен - в производството на гуми човешката ръка няма абсолютни никаква намеса - всичко е автоматизирано. След това се сещаш, че вече почти цялото производство на премиум автмобили се мести в 3тия свят, а вярвай ми в производството на автомобили се налага безкрайно повече "човешка намеса" от това на гуми.
Това е все едно едно - майка и бащата Българи, правят дете и го раждат в китай и то става - китайче Да мейд ин чайна е , но не е китаец
- Denmark
- младши ентусиаст
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Vra4anin написа:Колега горното ми мнение не беше реплика на твоето, на на мнението на Denmark. Докато пишех моето мнение, твоето все още го нямаше, чак днес сутринта го виждам
Всеки сам си преценява, според мен живота ти трябва да е по-ценен от спестените 100тина лева.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
както казах в другата тема - аз гуми втора употреба не бих си купил.
нови бюджетни- малък размер (до 16ки) с висок борд- бих пробвал ако имат някакви положителни ревю-та по интернета. 17 и по-големи особено с борд под 50 не бих посмял.
нови бюджетни- малък размер (до 16ки) с висок борд- бих пробвал ако имат някакви положителни ревю-та по интернета. 17 и по-големи особено с борд под 50 не бих посмял.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
В "извън темата" пълно с маняци, а в "продава гуми" пълно с гуми с ДОТ 2006 - 2010 г.
От миналото лято карам бюджетни Баруми 225/40/18 Bravuris 3 HM 92Y XL, няма разлика с Континентал СК3 и СК5 на подобна кола. На асфалта в София са мъка и трите модела. В планината искат загряване иначе са мъка, като СК3 са 235/40/18 на три сезона и при повече газ в завоите поднасят в началото (колата е без АСЦ/ДСЦ).
Барумите започват втори сезон с около 20 000км без забележки и за цена около 130лв на бр. са по-добър избор в сравнение с Континентала за над 200лв.
Ако Рикена е по-мек означава, че е предразположен към 90% от шофьорите, които не си подгряват гумите преди да си пробват лимита на колите, а и тези 90% си ги купуват и карат докато ние си чешим клавиатурите.
Според мен, разликата в спирането между премиум и бюджетна гума е около 5-10 метра, а забавянето в реакциите от 1 секунда водят до 30 метра при 100км/ч
Масово новите гуми (Континентал и Мишлен са в това число) в България идват от Румъния, аз такива гуми няма да си купя, нека да са същите като тези в Германия и Румъния, той и Кастрола е еднакъв ама ......
От миналото лято карам бюджетни Баруми 225/40/18 Bravuris 3 HM 92Y XL, няма разлика с Континентал СК3 и СК5 на подобна кола. На асфалта в София са мъка и трите модела. В планината искат загряване иначе са мъка, като СК3 са 235/40/18 на три сезона и при повече газ в завоите поднасят в началото (колата е без АСЦ/ДСЦ).
Барумите започват втори сезон с около 20 000км без забележки и за цена около 130лв на бр. са по-добър избор в сравнение с Континентала за над 200лв.
Ако Рикена е по-мек означава, че е предразположен към 90% от шофьорите, които не си подгряват гумите преди да си пробват лимита на колите, а и тези 90% си ги купуват и карат докато ние си чешим клавиатурите.
Според мен, разликата в спирането между премиум и бюджетна гума е около 5-10 метра, а забавянето в реакциите от 1 секунда водят до 30 метра при 100км/ч
Масово новите гуми (Континентал и Мишлен са в това число) в България идват от Румъния, аз такива гуми няма да си купя, нека да са същите като тези в Германия и Румъния, той и Кастрола е еднакъв ама ......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани