Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Модератор: Общи модератори
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Don_Diego написа:Don_Diego написа:Живот и здраве в петък слагам Michelin Pilot Alpin 4 и ще кажа как е усещането в масонската ложа
Защо никой баровец не каза, че трябва да си нося шлемофони в тая ложа
Първото впечатление е, че са чувствително по-шумни от летните Пирели, единствено зимния Falken ми е правил толкова голямо впечатление с шума дето генерира
Това е защото според мен не си карал с hankook i cept rs2 или kumho wp71
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Don_Diego написа:Според мен това, че са OEM доставчик не е мерило за качеството на гумите. Производителя се чуди как да си намали цената и гумите са едно от първите неща, които бива подменено с по-нисък клас, особено за малките градски модели. При по-големите все още не смеят толкова решително да монтират някакви незнайни марки затова повечето залагат на Pirelli - европейска марка, съмнително качество
Имаш ли представа какво е IATF 16949?
Или VDA?
Може би разбираш как работи аутомотив индустрията? Както и от футбол и от политика...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Я сега кажи като Рикена е толкова добър зиме и лете защо никъде не е ОЕМ
Наблюдението ми е върху прекалено много чисто нови автомобили, които до един момент са излизали с Конти или Бриджстоун, а сега с Нексен или Кумхо...дали са по-добри освен по финансовия параграф
Пп: За да не кажеш, че съм голословни ето ти пример, точно с малка градска кола - Шкода Фабия
Взимаме кола, налична на склад, база на базовия модел, гол охлюв - 14ки, железни джанти с Конти ЕкоКонтакт
Следващата година (вече се водеше следващата моделна година за модела) взимаме друга Фабия, второто най-високо ниво на оборудване, по-мощна, 15ки, лети джанти с Матадор
Дай ми логично обяснение за това, аз ще почакам
Наблюдението ми е върху прекалено много чисто нови автомобили, които до един момент са излизали с Конти или Бриджстоун, а сега с Нексен или Кумхо...дали са по-добри освен по финансовия параграф
Пп: За да не кажеш, че съм голословни ето ти пример, точно с малка градска кола - Шкода Фабия
Взимаме кола, налична на склад, база на базовия модел, гол охлюв - 14ки, железни джанти с Конти ЕкоКонтакт
Следващата година (вече се водеше следващата моделна година за модела) взимаме друга Фабия, второто най-високо ниво на оборудване, по-мощна, 15ки, лети джанти с Матадор
Дай ми логично обяснение за това, аз ще почакам
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Много зависи от модела на гумата. Матадор си е марка на Чехия/Словакия и в момента е собственост на Конти, а и имат доста RACING модели - нищо чудно да сложат такива гуми. Съответно CONTI ECOCONTACT е разработка с по-твърди смески с цел за по-голям пробег и повече икономия на гориво, което обикновено се търси в по-масовите модели.
Матадор висок клас ще е доста по-евтин от CONTI Sport Contact, а и CONTI от друга страна са предложили този вариант на Skoda вероятно. Все пак Skoda е нисък клас VAG, нормално е да имат и по-бюджетно ориентирани предложения на пазара.
При NEXEN е малко по-интересно: доставят на VAG, като дори монтират на Porsche Cayenne, а при Skoda съм го виждал на Superb 2019 изпълнение с 7 степенна DSG, 4x4 - да кажем всички есктри (колата вдига 250 км/ч по километраж). Предлага се и на Seat, VW.
Имат голям високотехнологичен завод в Чехия, база за тестване (собствена писта) и т.н.
При Kumho нещата са също на ниво: дълги години бяха основен доставчик на Formula 3....
Естествено когато се купува нова кола можеш да си я поръчаш с каквито гуми искаш.
По-важното е като купуваш, да гледаш освен фанси етикетие (A, B, C и т.н.) на самата гума има с малки буквички "Treadwear" параметър и показва каква е склонността гумата да се износва. Гумите, които се износват по-бързо са с по-добро сцепление принципно.
Ако навлезем в подробности:
--> Другото, което е важно да се види с какви съставки е каучука, например какъв "Silica compound" е използван - неща, които се пазят в тайна....
--> Общо-взето е важно да са използвани пресни суровини, защото тестото на каучука си има срок за използване и след този срок ако се молдва става нещо различно...
Може да добавим и нещата, които писах по-горе:
--> Остатъчна вулканизация (не довулканизирани гуми)
--> Горните няколко мм. са от друг материал и първоначално гумите са с различни, по-добри характиристики.
--> "Treadwear" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва каква е склонността гумата да се износва. 400 - 500 и т.н. - колкото по-голямо е числото, толкова е по-износоустойчива за сметка на сцеплението
--> "Temperature" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва за каква външна температура е предвидено да е устийчива гумата. A-B-C - от висока към по-ниска температура
--> "Traction" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва способността на гумата да спира на мокро - AA, A, B, C от добро сцепление към по-ниско.
Матадор висок клас ще е доста по-евтин от CONTI Sport Contact, а и CONTI от друга страна са предложили този вариант на Skoda вероятно. Все пак Skoda е нисък клас VAG, нормално е да имат и по-бюджетно ориентирани предложения на пазара.
При NEXEN е малко по-интересно: доставят на VAG, като дори монтират на Porsche Cayenne, а при Skoda съм го виждал на Superb 2019 изпълнение с 7 степенна DSG, 4x4 - да кажем всички есктри (колата вдига 250 км/ч по километраж). Предлага се и на Seat, VW.
Имат голям високотехнологичен завод в Чехия, база за тестване (собствена писта) и т.н.
При Kumho нещата са също на ниво: дълги години бяха основен доставчик на Formula 3....
Естествено когато се купува нова кола можеш да си я поръчаш с каквито гуми искаш.
По-важното е като купуваш, да гледаш освен фанси етикетие (A, B, C и т.н.) на самата гума има с малки буквички "Treadwear" параметър и показва каква е склонността гумата да се износва. Гумите, които се износват по-бързо са с по-добро сцепление принципно.
Ако навлезем в подробности:
--> Другото, което е важно да се види с какви съставки е каучука, например какъв "Silica compound" е използван - неща, които се пазят в тайна....
--> Общо-взето е важно да са използвани пресни суровини, защото тестото на каучука си има срок за използване и след този срок ако се молдва става нещо различно...
Може да добавим и нещата, които писах по-горе:
--> Остатъчна вулканизация (не довулканизирани гуми)
--> Горните няколко мм. са от друг материал и първоначално гумите са с различни, по-добри характиристики.
--> "Treadwear" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва каква е склонността гумата да се износва. 400 - 500 и т.н. - колкото по-голямо е числото, толкова е по-износоустойчива за сметка на сцеплението
--> "Temperature" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва за каква външна температура е предвидено да е устийчива гумата. A-B-C - от висока към по-ниска температура
--> "Traction" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва способността на гумата да спира на мокро - AA, A, B, C от добро сцепление към по-ниско.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
От 2 седмици карам ей тези Корморани и за който обмисля да закупи същите:
- шума, логично, е по-висок от летни (аз бях с Нексен Н'Фера за сравнение);
- сцепление - за момента не мога да кажа, но на сухо/мокро при сегашните температури се държат като летните гуми през лятото (идентични завои, идентична скорост и т.н.)
- разход на гориво - не намирам разлика към момента.
https://p1.akcdn.net/full/526435947.kor ... 16-96h.jpg
- шума, логично, е по-висок от летни (аз бях с Нексен Н'Фера за сравнение);
- сцепление - за момента не мога да кажа, но на сухо/мокро при сегашните температури се държат като летните гуми през лятото (идентични завои, идентична скорост и т.н.)
- разход на гориво - не намирам разлика към момента.
https://p1.akcdn.net/full/526435947.kor ... 16-96h.jpg
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
SpeedyMan написа:--> "Temperature" параметър - написан е с малки буквички отстрани някъде по борда и показва за каква външна температура е предвидено да е устийчива гумата. A-B-C - от висока към по-ниска температура
Температурния индекс е показател за температурната устойчивост на гумата и способността й да разсейва (не позволява) натрупването на температура. Ако беше като горното, всички зимни гуми щяха да бъдат с индекс С, а ние търсим гума, която да има индекс А. Хем да е с мека смес и висок грайфер за да е добра на студ и сняг, хем да държи, когато я поизнасилиш на сухо и топло.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
SpeedyMan написа:Матадор висок клас ще е доста по-евтин от CONTI Sport Contact, а и CONTI от друга страна са предложили този вариант на Skoda вероятно. Все пак Skoda е нисък клас VAG, нормално е да имат и по-бюджетно ориентирани предложения на пазара.
Въртя го, сука го и пак стигна до това, че производителя си гледа неговия интерес и той е да си намали цената при производство
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Колега, ако Шкода слагат Матадор, то това не означава, че е нещо извънредно. Шкода винаги са слагали Матадор , наред с още няколко марки
Много ясно, че не може всички коли да са с Конти. И много ясно, че всичко е интереси, но в рамките на аутомотив стандарта. А това, че дадена автомобилна марка е избрала да работи с друга марка гуми - това е тънкия момент. И наистина трябва да си топ-доставчик с добър продукт за да играеш в шампионската аутомотив лига.
Много ясно, че не може всички коли да са с Конти. И много ясно, че всичко е интереси, но в рамките на аутомотив стандарта. А това, че дадена автомобилна марка е избрала да работи с друга марка гуми - това е тънкия момент. И наистина трябва да си топ-доставчик с добър продукт за да играеш в шампионската аутомотив лига.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
SpeedyMan написа:Колега, ако Шкода слагат Матадор, то това не означава, че е нещо извънредно. Шкода винаги са слагали Матадор , наред с още няколко марки
Много ясно, че не може всички коли да са с Конти. И много ясно, че всичко е интереси, но в рамките на аутомотив стандарта. А това, че дадена автомобилна марка е избрала да работи с друга марка гуми - това е тънкия момент. И наистина трябва да си топ-доставчик с добър продукт за да играеш в шампионската аутомотив лига.
Шкода може да слагат Матадор за третия свят. В Германия масово излизат с Контита
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Дачия в България идва с Континентал или поне няколкото, които съм виждал.
Предполагам не е заради форума.
Предполагам не е заради форума.
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Lenco написа:Дачия в България идва с Континентал или поне няколкото, които съм виждал.
Предполагам не е заради форума.
Как да не е заради форума? Тука при въпрос за кола се отговаря "Дачия", а при въпрос за гуми, също отговорът е ясен "Премиум, най-добре Continental".
Ето как Дачиите в България идват на талази, с гуми Conti.
On-topic.
Аз не знам какво толкова има да се коментира за евтините гуми. Повечето от тях са ок за 1-2 сезона и т'ва е. Колкото си спестил, толкова (най-вероятно) ще ти коства в по-далечно бъдеще. Ако сте сигурни, че няма да държите колата за повече от 2 години, бюджетните гуми са перфектно решение.
Ако обаче карате "вашата си" кола и не смятате да се разделяте никога с нея, купувайки т.нар. премиум гуми вие само спестявате.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Тука идва следния тежък въпрос - дали е по-добре да караш премиум контита на 4-5 години или да таралянкаш нови евтинийки и да ги сменяш през 2 години
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
don_gori написа:Тука идва следния тежък въпрос - дали е по-добре да караш премиум контита на 4-5 години или да таралянкаш нови евтинийки и да ги сменяш през 2 години
Ами аз за мен съм си отговорил, докато живях в Родината. Вариант 1 е далеч по-добър.
За тука тая тема е съвсем друга.
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
За съжаление всичко е до късмет, а и на времето гуми клас C държаха на мокро по-добре от колкото някои, които ги водят клас B
Последна промяна SpeedyMan на 05 Ное 2019, 19:59, променена общо 1 път
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нови гуми - Sailun, Riken или Taurus - мнения?
Може би най-добре е да се търсят добри гуми за малко пари. Естествено не е лека задача, някъде в шапката на топ-марките малко след тях са Kleber, BFgoodrich, Semperit, Uniroyal, (FULDA няма да я включа), Firestone, както и корейските, които са си добри гуми.
Висок клас гуми си има своите рискове, включително спад в качеството при все пак непроменена висока цена
Тук визирам GOODYEAR UG9, които карах миналата година и до пролетта станаха съвсем различна гума.
CONTI TS860, с които карах преди 2 години пък бяха много по-зле от TS830 или пък SEMPERIT Speed-Grip 2 (всички съм ги купувал нови)
Най-евтиното едва ли става за нещо повече от 1 сезон, както и не толкова евтината Fulda между другото
Висок клас гуми си има своите рискове, включително спад в качеството при все пак непроменена висока цена
Тук визирам GOODYEAR UG9, които карах миналата година и до пролетта станаха съвсем различна гума.
CONTI TS860, с които карах преди 2 години пък бяха много по-зле от TS830 или пък SEMPERIT Speed-Grip 2 (всички съм ги купувал нови)
Най-евтиното едва ли става за нещо повече от 1 сезон, както и не толкова евтината Fulda между другото
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани