България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има места където асфалта е супер гладък и поради това създава усещане, че се пързаля (както добре знаем асфалта тук не се прави по строго определен състав, а кой каквото свари това слага вътре, включая стар асфалт).
Добави споменатия прашен филм върху него, малко вода и рецептата за инциденти е готова
Добави споменатия прашен филм върху него, малко вода и рецептата за инциденти е готова
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Добре де , аз не разбирам , но няма ли рецепта и стандарт за полагане на асфалт. Помня , че на магистрала “Люлин” когато пропадна контролни органи АПИ резаха парчета от пътя и ги изпратиха за някакъв анализ. Как така кой какво му падне слага в асфалта? То мисля , че и край Своге имаше проблем с новоположен асфалт или греша?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Разбира се, че има. Но като трябва да върнеш една немалка сума от стойността на проекта под масата и същевременно да караш 2-3 джипа от по 200к + още един за жената, 1 за к**ва и прочее разходи няма как да го направиш.
Същевременно със самото спечелване на поръчката ти е гарантирано, че никой няма да ти търси отговорност как си го построил тоя път и колкото и да режат и да взимат проби няма от какво да се притесняваш.
А пък ние тук нека си приказваме за джигитства, нарушения, застраховки и да се чудим как по-конструктивно да предложим по-качествено да ни оскубят.
Същевременно със самото спечелване на поръчката ти е гарантирано, че никой няма да ти търси отговорност как си го построил тоя път и колкото и да режат и да взимат проби няма от какво да се притесняваш.
А пък ние тук нека си приказваме за джигитства, нарушения, застраховки и да се чудим как по-конструктивно да предложим по-качествено да ни оскубят.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:drifty написа:Като казвам, че асфалтът на отсечката Търново - Арбанаси не държи.. А още сме над нулата. Тая зима ще е филм там.
Не държи какво точно значи?
Ще ти обясня какво имам предвид. Чисто мое мнение е това.
За всичко, което си написал, си абсолютно прав. Случвало ми се е като млад и тъп шофер да карам с много скапани гуми и на кръговите тук в града, които са с обратен вираж, да се завъртя при такъв дъжд. При все, че ми е напълно ясно защо е хлъзгаво когато тъкмо е заваляло и не съм правил глупости, но с много износени гуми тръгваше и с 30тина км/ч да поднася. Та от както държа на хубави гуми, нямам никакви ядове с това, дори съм пробвал да видя колко хлъзгаво е, но колата е окей. (Къде ми беше акъла да карам с износени гуми..). Тук е същото, падне дъждец, виждам няколко катастрофи. Нищо чудно, снощи вечерта докато се прибирам една женска ми караше на бронята - едно по-рязко спиране и е спряла в мен..
Та, защо смятам, че асфалта не държи. Отсечката е В.Търново - Г. Оряховица, като има разклон за с. Арбанаси. Та тоя път го правиха от до последните мисля две години. Само, че първо направиха отсечката от Арбанаси към Търново, а следващата година отсечката към Горна. Та след като го направиха, го пробвах, ами колата не мръдваше, все пак наклонът е 12%, а 28цата не е чак такава сила. Стоеше като залепена, а бях с летни гуми Дот 14та, поопечени (това миналата година). Тази година обух чисто нови гуми, един следобед Август или Септември карах отсечката, ами на всеки завой колата поднася ако я настъпиш, и то яко поднася, миналата година със старите гуми не мръдваше. А гумите държат. Но, по-новата отсечка към Горна няма никакви проблеми и гумите си държат. Това е относно изкачване. Не беше валяло, нито беше студено. Сега е същото, едната и нова част държи добре, другата и Стара част вече се хлъзга. На изкачване не е проблем, при разумно спускане също. Обаче завали ли, както е хлъзгав пътя, става като лед и това се пренебрегва от повечето шофьори. Всички инциденти са в тази отсечка, с новата все още не съм видял ударени коли.
Ако караш с 40, ще си слезеш безпроблемно, това е факт, който обаче не променя и това, че настилката е хлъзгава и се пързаля страшно. Още по-странното е, че винаги когато се изкачвам, настигам едвам движещи се прилични автомобили, но когато спускам дори ме изпреварват (не го спускам с 40 ). Последно ме изпревари голф 3, мен и още 2 или 3 коли, а отдолу идваше кола...
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На отсечката край Своге, ги хванаха, че има варовик в износващия слой и постепенно с времето се заглаждал и сцеплението намалява. Преди бях гледал в клип или репортаж някъде, че в Полша влачат едно ремарке с една гума с бус и периодично гумата я блокират и пръскат вода пред нея, за да проверяват сцеплението. А в буса освен шофьора има техник/инженер и следи на компютър резултатите. И това им обратната връзка за състоянието на пътя и кога трябва да го преасфалтират.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Всяко международно летище има подобна техника за да прави регулярни тестове на пистите при различни условия. Тук обаче пътищата са основно перо за прибиране на пари от управляващите (затова и толкова напъват на тях) и скоро няма да видим подобни неща. Всяко преасфалтиране се прави с идеята до година-две да трябва да се преправя за да се вземат пак пари
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Еми като чета за безхаберието на тези които изграждат магистрали , пътища и пътчета според мен освен да караме внимателно и да се молим Бог да ни пази друго не се сещам.
https://youtu.be/B-jn9b3mHUQ
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/B-jn9b3mHUQ
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:ами на всеки завой колата поднася ако я настъпиш, и то яко поднася, миналата година със старите гуми не мръдваше.
това с колко километра в час поднася?
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Стига моторът да е в обороти, на втора, приплъзва като я стъпчеш. Не съм гледал с каква скорост, вероятно нещо от рода на 60, може би малко отдолу или отгоре. На трета е окей на сухо, но на мокро не бих пробвал да подавам рязко газ. И това е на доста места, където последните години асфалтът е сменян. На прохода Шипка примерно се чувствам като залепен на пътя. Все пак не карам 400-500 коня кола, че да откача навсякъде.
Между другото, току-що минах през завоя от снимката с 55-60км-ч и не го усетих. Спокойно мога да мина с поне 20км по-висока скорост. Така че на мокро с 60 не би трябвало да е никакъв проблем преминаването. Не го знам този с колко е влязал в завоя.
Между другото, току-що минах през завоя от снимката с 55-60км-ч и не го усетих. Спокойно мога да мина с поне 20км по-висока скорост. Така че на мокро с 60 не би трябвало да е никакъв проблем преминаването. Не го знам този с колко е влязал в завоя.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ако караш на 2ра на извънградски път имаш сериозни пропуски в шофирането...
само казвам...
и ние караме 300-400 коня коли, и ние сме карали по път и над път, и ни е ясно кога, и къде тръгва...
несериозно ми се струва твърдението по-горе, но как да е...
само казвам...
и ние караме 300-400 коня коли, и ние сме карали по път и над път, и ни е ясно кога, и къде тръгва...
несериозно ми се струва твърдението по-горе, но как да е...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:ако караш на 2ра на извънградски път имаш сериозни пропуски в шофирането... само казвам...
Само да попитам:като застигна 2 тира и 5-6 коли в колона зад тях на изкачване,и съм принуден да карам с 30-40км/ч. на 2-ра какви са ми пропуските в шофирането?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Vicho не се е похвалил за 8-степенния автомат и просто е забравил, че Е39-ката е с 5 скорости
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Vicho не се е похвалил за 8-степенния автомат и просто е забравил, че Е39-ката е с 5 скорости
пардон, моя грешка... случва се...
немо написа:Само да попитам:като застигна 2 тира и 5-6 коли в колона зад тях на изкачване,и съм принуден да карам с 30-40км/ч. на 2-ра какви са ми пропуските в шофирането?
не знам, последните ми няколко коли от 30-40 карам на 3-та... явно втора си се ползва извънградско
мой пропуск, не ме хулете... толкова си мога
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
аз само да кажа, че при някои коли втора свършва на 120-130... така че, на извънградско 2ра няма срам...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:аз само да кажа, че при някои коли втора свършва на 120-130... така че, на извънградско 2ра няма срам...
ако си на сухо и не се пързаляш... няма проблем, ама в момента в който тръгне да пързаляш на 2-ра с 60 имаме проблем, Хюстън... иначе коли и диференциали всякакви...
Последна промяна vicho на 05 Ное 2019, 12:13, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани