Туба за бензин
Модератор: Общи модератори
38 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Туба за бензин
Две години ползвах пластмасова туба 10л от Метро, точно за бензин. Като пътувах с е21-та София-Бургас-София си я носих, че бях само с една бака от 22л, другата отстъпи място на задното гърне. Здрава е, има и гофриран маркуч за наливане, но страшно много миришеше на гадна пластмаса, смърдеше чак в купето. Още се ползва за аварийно пълнене, но стои в торба.
- b.bonev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 18.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Astra j 1.4 t
Re: Туба за бензин
Нищо им няма на пластмасовите туби, необходимо е само хубаво да се затвори капачката. Има 5, 10 и 20 литрови в Кауфланд.
Никой не съветвам да се занимава със стари ръждиви желязни туби.
Никой не съветвам да се занимава със стари ръждиви желязни туби.
"Не Русия е проблемът на света в момента. Проблем са самозабравили се бездушни хора, които управляват Запада. Утре ще измислят още нещо. Това са някакви "зомбита", които само се стремят да рушат. Не знам до кога ще е възможно Русия да ги възпира, дори с цената на самоунищожение. Но ще направим каквото можем..."- завърши Путин.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Туба за бензин
520i написа:1. 200л бензин в туби привлича внимание, родната полиция няма да пропусне възможността да се възползва.
Ще си пазя касовите белжки от къде съм го купил. Едва ли ще е проблем, ама знам ли
А като каже, че превозваш опасни товари и ти поиска адр? Аз съм се чесал разсеяно по главата на тая тематика като превозвах 1тон кореселин до морето и хал хабер си нямах, че има такива изисквания
В повечето страни е разрешено превозването на до 10л гориво за леки коли и 20/50л за камиони (за второто не съм на 100% сигурен, но със сигурност е повече от количеството за лека кола), за повече се искат документи и прочее
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Туба за бензин
Ебасимо За първи път чувам такова нещо. В България колко е позволеното ? 10л ли ?
- Сондьора
- ентусиаст
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Туба за бензин
Няма адеери тук сме БГ:
http://rs-kavarna.com/vlezli_v_sila_akt ... 0-2014.htm
http://rs-kavarna.com/vlezli_v_sila_akt ... 0-2014.htm
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Туба за бензин
Преди години си взех 2 туби от този вид:
Доволен съм, не мирише и не тече
Доволен съм, не мирише и не тече
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
Re: Туба за бензин
Преди няколко месеца си взех от практиса метална - двайсетина лева беше, не помня точно колко, че купувахме и доста други неща.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Туба за бензин
Дизелът със сяра на Марешки – от Молдова
Дизелът със съдържание на сяра с 50% над нормата, заради който бе запечатана през миналата година бензиностанция на Веселин Марешки, идва от Молдова. Това съобщиха пред “24 часа” източници от митниците.
Въпросното гориво стига до варненския бизнесмен от русенската рафинерия “Полисан”. В сряда тя бе запечатана след акция на ГДБОП и митниците под ръководството на специализираната прокуратура.
Разследването засяга данъчни престъпления, каза Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор. Тя отказа подробности, тъй като акцията не е приключила. Проверката започнала още през 2016 година.
Тя е провокирана от съмнения, че “Полисан” е част от верига за продажба на горива, при която не се плаща пълният размер на акциз и ДДС.
Според източници от службите схемата е с дизел, който се внася от Молдова. Той се товари на танкери в пристанище Джурджурлещ – единственото, от което Молдова има излаз на вода и което е свободна безмитна зона. Вероятно по чиста случайност един от акционерите в “Полисан” е “Индустриал инвест – дружество, регистрирано в Молдова.
Горивото по документи не се оформя като доставка директно за “Полисан”, а минава през 2-3 посредника, преди да стигне до русенската рафинерия. Обикновено това са офшорни компании.
След като пристигне в България, дизелът се вкарва в данъчния склад, който е на територията на “Полисан”. И тук настъпват процесите, които смаляват платения акциз и ДДС. При измерване на показателите му от митниците, за да се обложи, изведнъж се оказва, че това не е дизел заради отклонение от нормите за плътност или съдържание на сяра.
Това ставало възможно, след като към дизела се добавят малко количество тежки масла. Пропорциите били така прецизирани, че да не се облага като дизел, но в същото време да има същите горивни качества, които позволяват безпроблемно да се продава по бензиностанциите.
Заради смесването и отклонението от показателите, документите се оформяли като внос на тежко гориво мазут или котелно гориво. Според тарифната таблица на митниците такъв вид горива се облагат с 400 лева акциз на 1000 килограма. При дизелът обаче ставката е 646 лв. на 1000 литра. От тази врътка се спестявали поне 246 лева само от акциза.
Общата печалба била над 350 лв. на 1000 литра, тъй като и начисленият ДДС е по-малък заради получената по-ниска цена на облагане.
Според експерти от петролния бизнес от разликата в облагането при дизела в литри, а при тежките горива в килограми също имало бонус. Ако се декларирало тежко гориво, а след това се окаже дизел, при продажбата му на дребно се спестявал акциз от 64 лева за 1000 литра.
След като молдовският дизел влезел в “Полисан” оформен като тежко гориво, по документи той преминавал през рафиниране. За него държавата признава разходи и технологични загуби.
Рафиниране на практика нямало, твърдят разследващи, но признатите загуби позволявали да се създаде остатък от горива, който се продавал, без да се облага с акциз и ДДС.
Дизелът, оформен по документи като тежко гориво, се продавал на фирми- посредници, които го доставяли в повечето случаи до ведомствени бензиностанции без връзка с НАП и измервателни уреди. Другият канал за пласиране бил чрез по-малки търговски обекти.
Цената на въпросното гориво била с 250-270 лева по-ниска от тази, която може да се намери на едро от легалните производители и вносители. Това означавало, че то се продава за около 1500 лева на 1000 литра. Като се добави към тази цена ДДС, ставало възможно по част от бензиностанциите да се продава на дребно за около 1,80 лв. на литър – цени, които може да се видят по ведомствените бензиностанции и тези на Марешки.
Фирмите доставчици от русенската рафинерия до бензиностанции обикновено служели за бушони, ако горивото бъде проверено от мобилни митнически групи, докато се транспортира. Тогава се съставял акт за нарушение, но фирмата се прехвърляла на циганин или на социално слаб и не плащала нищо.
Според запознати с проверката срещу “Полисан” прякото участие на русенската рафинерия в схемите за спестяване на акциз и ДДС можело да се окаже трудно за доказване. Причината била, че внасяните и изнасяните горива отговоряли на придружаващите ги документи. Ако се проследели обаче внимателно паричните потоци и декларираният оборот, можело да се открият разлики.
От финансовия отчет на “Полисан” за 2015 г. например прави впечатление изключително ниската печалба като процент от приходите. Те са за над 206 млн. лева, а печалбата след данъци е под 1,6 млн. – под 1% спрямо приходите.
Бензиностанция с плащане само кеш била част от схеми за ДДС
Митнически складове без измервателни уреди има във Варна, Бургас, Русе, Сомовит и Видин. Само в Русе има 3 понтона за претоварване на горива в автоцистерни, разказа за “24 часа” бившият шеф на митниците Емил Димитров.
При разтоварването на горивото се прилагали разнообразни схеми – различни количества по документи и реално разтоварено, неточно отчитане на времето за разтоварване – по документи се пишат 2 дни, а разтоварването продължава 5 дни. Времевата разлика се използвала за претоварване на гориво в автоцистерни или жп цистерни.
На тези, а и на други места няма никакъв контрол над качеството на горивото, не се влагат биокомпоненти, твърди Димитров. “Да припомня, че на 1 литър дизел 1,05 лв. са данъците. Ако не ги плащаш и ако не отделяш количества за резерва, може и по 67 ст. литър да се продава”, казва той.
Според него на река Дунав всеки митничар може да разкаже кои са пристанищата, вносителите, схемите, кой вкарва гориво и не го разтоварва в склада, а му го обработват по документи. Интересни били и отговорите на въпросите кой още не си е построил инсталацията, но вече продава чисти горива, кой няма лиценз, но също продава горива, къде се смесват горивата за битовото потребление, което никой не контролира.
Димитров е категоричен, че намереното некачествено гориво по някои бензиностанции е или сирийско, или от незаконна инсталация, преработваща масла и всякакви боклуци, или контрабанден внос от трети страни. И посочва, че имаме над 40 хил. обекта – пристанища, складове, цистерни, бензиностанции и съхранители. Те се наблюдават от 1 компютър, 2 часа в седмицата. Човекът, който вършел тази работа в митниците, бил уволнен. Не съм сигурен дали има заместници, допълва Димитров.
Официално внесените количества минават през данъчен склад, разказва още той. Докато стигнат до пазара те минават през няколко фирми и накрая дори за официално внесеното количество ДДС липсва.
А бензиностанции, включени в схема за точене на ДДС, се познавали и по това, че в тях има банкомати за теглене на пари, но няма терминал за плащане с банкова карта. Твърди се, че събират бележките от продажбите и ги дават на транспортни фирми които им връщат до 10% от платеният ДДС. Ако плащат по банков път, няма как касовите бонове да се представят в НАП, защото си личи кой е пазарувал, докато със схемата се подсигурявали безименни разходи през съответната фирма. / 24часа
38 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани