"Най-якият" инструмент, който имате...
Модератор: Общи модератори
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Докато бях колорист ползвах един ей такъв помощник
Спектрофотометър, не беше безумно скъп (няколко К лв), но беше единствения в България, който "мери" автомобилните цветове от 5 ъгъла. Големи драми имах с пребоядисваните коли (всяка марка боя по различен начин ги вижда цветовете) и това нещо много често ме спасяваше - не малко случаи имах да се налага да тонирам след него, но като е минимална разликата в цвета ставаше бързо. За секунди избираше измежду над 500к различни цветови рецепти в базата данни, даваше и стойност колко близо е и под какъв ъгъл какво отлонение ще има. Абе много интересна машинка беше и много полезна (не може да замени обаче човешко око и не можеш да и се довериш на сляпо), супер лесно се работеше с нея и пациентите по сервизите оставаха много впечатлени като се появиш с подобна техника.
Спектрофотометър, не беше безумно скъп (няколко К лв), но беше единствения в България, който "мери" автомобилните цветове от 5 ъгъла. Големи драми имах с пребоядисваните коли (всяка марка боя по различен начин ги вижда цветовете) и това нещо много често ме спасяваше - не малко случаи имах да се налага да тонирам след него, но като е минимална разликата в цвета ставаше бързо. За секунди избираше измежду над 500к различни цветови рецепти в базата данни, даваше и стойност колко близо е и под какъв ъгъл какво отлонение ще има. Абе много интересна машинка беше и много полезна (не може да замени обаче човешко око и не можеш да и се довериш на сляпо), супер лесно се работеше с нея и пациентите по сервизите оставаха много впечатлени като се появиш с подобна техника.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Nickelback написа:Bogat-Beden написа:Гледам совалката горе и се сетих за някаква сплав,измислена от братята американци за изолация-нажежава се до +1000 по Целзий ,свети червено,но можеш да го пипнеш и хванеш с ръка,изключително топлонепроводимо или както там му се казва по научному .Извинявам се за ,аз не съм по 'струментите
Като каза сплав... не е офтопик за мен Мислех и тема за разни интересни материали да пускам, ама нека който иска да пише в тая Аз преди време си подмятах едни титаниеви болтове за джанти и им се кефех като малко дете, просто щото са от титан. Нищо и никакви болтове, баси Някъде имах едно парче руда самороден никел, трябва да го потърся.
Иначе бях замислил да си откъртя плочка от совалката, ама ми идваха височко
Чел съм и аз преди години от какво са направени тия плочки, ама и аз не мога да се сетя името
П.С. Всяка плочица си имаше уникален парт номер, между другото
Всяка част на совалката е с различен тип изолация според това с колко се нагрява. Материалите са като почнем от най-прозаичния- карбон , силициеви керамични плочки, влакнести фибро материали, разни кечета, номекс (имам боне за моторетката от такова ) и още 100 неща, дето дори не мога да ги произнеса.
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Стъклена вата и кварцов пясък - колкото и да се напрягате с превода си е все т'ва или поне 95%
Ubi dubium, ibi libertas
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Хаос написа:drago_pavlov написа:Ма'ни го тоя МитюТою...
Дай нещо сделано в ссср
интересен факт:
Митутойо (японска измервателна техника) е имало в БГ по времето на соц-а.
Не просто е имало, а я е имало във повечето заводи. Принтери на милиметрова хартия с химикалка вместо монитори и програматори с магнитна лента вместо персонални компютри.
В днешно време повечето заводи си мечтаят за такава техника, защото е около 2 пъти по-скъпа от тяхната швейцарска/немска/италианска техника.
втори интересен факт:
по времето на соц-а, каталога с инструменти и машини на Митутойо за нас е бил на български език, държах в ръцете си бройка от 85-та година
каталога за 2017-та е на английски език и няма изгледи да бъде преведен
#даживеедемокрацията
та така по въпроса дали съм щял да работя с такава техника по време на соц-а и други хитри умозаключения в една друга тема!
Относно първия интересен факт:
Имало е да - но едва след 85-та година. По-надолу ще стане ясно защо
Относно втория интересен факт:
Не случайно бройката е от 85-та година, просто по-ранни няма
И не случайно е на български език, тогава малко хора са знаели английски. И не си мисли, че жълтурите са го превели, защото сме им били стратегически пазар...
През 85-та другарите от висшите ешелони вече са усещали полъха на промяната и правят плана за следващата петилетка - "модернизация" на заводите със западна техника втора ръка на цената на нова (ОТК-то дето ти се е хвалело е пропуснало да го спомене или просто не е знаел). Не само се "модернизират" заводите в родината ами се правят и нови инвстиции в Етиопия, Венецуела, Куба, Ирак, Либия.
Всичко това съпроводено с огромни загуби за държавата и огромни комисионни за бъдещите бизнемени на прехода.
С други думи започва първата вълна на голямото крадене, която приключва през 97-ма.
Та за хитрите умозаключения си малко далече от истината - да, категорично нямаше да работиш с такава техника по време на соц-а. Освен ако работата ти не е била да копираш. Това е най-честата причина да се купува/краде западна техника през соц-а
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Най-якия инструмент, който съм имал е:
С цена от около 160лв до сега ми е спестил хиляди левове от майстори.
Совалка и реактор за голямо съжаление, както и др. скъпи чудеса не съм имал.
С цена от около 160лв до сега ми е спестил хиляди левове от майстори.
Совалка и реактор за голямо съжаление, както и др. скъпи чудеса не съм имал.
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
drago_pavlov написа:ОТ
Офтопик:
Не е така.
Първо каталога лично съм го разлиствал, второ машините от него ми бяха пред очите, в лаборатория с паднали плочки и мухъл тип Припят, в бивш изследователски институт в Габрово, където сега произвеждат телфери, а хората се чудеха как да изкарат 500-1000 лева като продадат машините. Контраст, а?
От японците първоначално се е "крадяло" като са изпращани хора на посещения в техни заводи, а впоследствие направо са си внасяни технологии и машини.
Кога точно е ставало това, не мога да кажа като години, но е факт, че в големите ни заводи има машини от времето на соц-а, които са японски и са били върха на техниката по онова време. Особено във военните заводи - ВМЗ Сопот, Арсенал Казанлък.
Малкоизвестен факт е, че по онова време Арсенал са имали собствена разработка на трикоординатнаизмервателна машина, на базата на чужди технологии, която е била готова за производство и е имало поръчка за 300 броя. Росен Русев, Запрянов, ако ги познаваш можеш да ги питаш къде сме били ние на световната технологична сцена. И да, виждал съм я въпросната машина и ми я демонстрираха. Архаична, ама по онова време са били точно такива.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Не е офтопик. Пишете си. Фактите около тия машинарии определено са интересни
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Хаос написа:Любимата ми машина обаче си остава една с точност на измерването 0,00002 mm. Да правилно прочетохте, това са 2 стохилядни от милиметъра или 20 нанометра. Дължината на вълната на видимата светлина е от порядъка на 600 нанометра.
Заради какво се налага да се работи с такава точност?Какво се мери/прави с тая машина?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
немо написа:Хаос написа:Любимата ми машина обаче си остава една с точност на измерването 0,00002 mm. Да правилно прочетохте, това са 2 стохилядни от милиметъра или 20 нанометра. Дължината на вълната на видимата светлина е от порядъка на 600 нанометра.
Заради какво се налага да се работи с такава точност?Какво се мери/прави с тая машина?
За производство на хидравлика ги използват в България - в Магна Пауъртрейн Пловдив, Бъдещност Чирпан и ХидроПневмоТехника Казанлък съм инсталирал по една такава машина.
С такава машина се следят отклонения от форма на хидравлични компоненти - тела, плунжери и др. - в случая машината е за кръглост, цилиндричност, радиално/аксиално биене, съосност. Може да се използва и за праволинейност и перпендикулярност.
Като пуснат климатика и почва да дава отклонения : )
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- alozavar
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: Батмобил
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Да ви се не видят и чарколяците
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Най- якия инструмент който имам и си е мой е ето този компресор в гаража ми. До сега не съм видял пневматичен инструмент дето да не е успял да захрани:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Borymeckata написа:...
Tова къде е? Че последно в софийския "Трайчо Костов" видях такива в експлоатация. В София-Север ги бракуваха
Иначе като заговори колегата за компресори и се сетих за доживотно верния на стопанина си зилов компресор
ATR-42/72
- motor
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
Пресни пресни от днес след обяд
Към момента по-голям личен чук нямам.
този е 800гр.
Към момента по-голям личен чук нямам.
този е 800гр.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Най-якият" инструмент, който имате...
DLVasilev написа:Borymeckata написа:...
Tова къде е? Че последно в софийския "Трайчо Костов" видях такива в експлоатация. В София-Север ги бракуваха.
Това е генератора на 5-ти блок на АЕЦ-а. Девети турбогенератор, ако трябва да сме точни - първите 8 са на Блокове от 1 - 4, дето ги спряхме и вече ги режем. Онези (малките) са по 220 МВт, а двата големи (на Блокове 5 и 6) - по 1 000. Това е електрическата мощност на генератора, турбината дава повече, а топлинната мощност на реактора е над 3 000. Може и да бъркам, щото не съм спец по тези машини, само съм ги виждал, когато минавам покрай тях.
Разбира се, ремонтът на такива тежки машини се извършва със съответните инструменти - над турбогенератора има два крана, не помня точно, но големият май беше 160-тонен. Снимката е от мрежата, това е Блок 6:
Виждал съм шпилки ф120 мм., със съответната резба и гайки. Гайката не мога да я вдигна сам и за нея трябва да има съответен ключ...
Excellent! Steven is my name!
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Don_Diego