Технически преглед и катализатори

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от shkata » 13 Фев 2017, 12:00

Не може да докараш хората до тотална мизерия , да ги принудиш да карат 15+ годишни коли, да се чудят как да си платят тока и да им кажеш купете си катализатори.Вместо да се работи в посока икономика и по- високи доходи за хората, да спре с мачкането на малкия и средния бизнес, да се спре държавния рекет , да има по добри условия за външни инвеститори и т.н.... То българина като има пари първата му работа е да си купи по нова кола.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 22.05.2009
Местоположение: София, Ловеч
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от jp_montoya » 13 Фев 2017, 12:01

Колеги, ето го и интервюто по темата от днешния ни брой - какво мерят и какви са допустимите стойности


Надз: Здравко Нинов, служител на пункт за годишни прегледи:

Загл:
Новите дизели и с отрязан
катализатор минават преглед

Подз: Смогът не е от колите, а от липсата на зелени площи, презастояване и отопляване на твърдо гориво


АКЦЕНТ: Автомобили на газ и метан, които са най-чисти, трябва да ги тестваме за вредни емисии на бензин-парадокс е


Г-н Нинов, темата за замърсяването на въздуха в София стана много актуална. Кажете ни какви вредни емисии измервате при бензиновите и дизеловите автомобили и един и същ уред ли се използва?

При бензиновите автомобили правим измерването с газ анализатор, при дизеловите с димомер. Всяка проверка в пункт за ГТП в страната трябва да се прави според европейска директива от 2003 година.

Тази наредба определя нормите за вредни емисии, които са еднакви за целия Европейски съюз?

Точно така, задължени сме да я спазваме. Димноста, която измерваме при дизеловите автомобили се нарича още коефициент на поглъщане на светлината. Тя се измерва в литри на метър. При агрегатите на нафта коефициентът на димност за Евро 3 и Евро 2 е съответно 2,5 и 3.00 литра на метър. За Евро 4 и Евро 5 нормата е до 1,5 литра на метър. За бензиновите двигатели се измерва процентно съдържание на въглероден окис. За Евро 2 и Евро 3 двигателите нормата е 0,5 и 0,3, докато за Евро 4 и Евро 5, които са произведени след 2002 година - 0,3 и 0,2. Ако не влиза в тези стандарти, връщаме собственика и прегледът не се заверява.

Един въпрос, който вълнува много шофьори, ако е отрязан катализаторът или е свален DPF филтърът, това проличава ли си при прегледа и влиза ли колата в нормите за екология?

За дизеловите автомобили ДПФ филтърът играе ролята на катализатор, макар че той не прави катализа както при бензиновите двигатели, а събира твърдите частици. В определен момент електрониката дава сигнал, че те трябва да бъдат изгорени. Това става при по-продължително извънградско каране. Има много проблеми с ДПФ филтрите, защото се кара кратко и в градска среда и саждите не се изгарят. Освен това, ако горивото е лошо, изгарянето също се влошава и те се задръстват. Въпреки това кола с премахнат ДПФ филтър завишава вредните емисии, но влиза в нормата от 1,5 литра на метър.

Т.е. искате да кажете, че новите дизели са толкова чисти, че дори и без филтри са в нормата?

Точно така.


А бензинов двигател с отрязан катализатор на чието място се поставят резонатори?

Катализаторите също ги махат или ги пробиват, защото се запушват. При премахнат катализатор колата не успява да влезе в нормата и не би трябвало да мине прегледа. Вече има фирми, които предлагат заместители на оригиналните катализатори на доста приемливи цени – около 200-300 лева за бензинова кола среден клас.

Смятате ли, че при дизелите нормата е прекалено завишена, защото сме виждали коли, които препушват сериозно или чрез чип мощността им е увеличена, а собствениците им казват, че минават прегледа без проблеми?

Моментното изпушване не е признак, че колата е извън нормата. Пушекът зависи от много неща, от температурата на двигателя, от лошо гориво може да пуши. По принцип старите дизели пушат, но новите и бензинови и дизелови коли вече са много чисти.

В какви обороти трябва да бъде вкарана колата при измерване на вредните газове?

Първото важно нещо е автомобилът да е загрял, т.е. да е в оптималния си работен режим. Затова слагаме датчик в маслото, за да видим кога достига температурата от около 90 градуса. Когато я достигне, автомобилът трябва да бъде форсиран над 2000 оборота, няма горна граница, в наредбата е казано да са над 2000. Правят се 4 такива форсирания и компютърна програма изчислява от четирите теста средна стойност, която всъщност показва покрива ли автомобила нормата за вредни емисии или не.

При 1,5 допустими стойности за дизелови агрегати с Евро 4 и Евро 5, какви стойности дават колите, които тествате?

50% са под средата на нормата, много рядко някой се приближава до горната й граница. По стари двигатели вече дават повече, но за тях и димността е до 3,00 литра на метър. За старите дизели с турбокомпресор нормата е 3,5. Но според мен този смог, който предизвика дебата за замърсяването, не се дължи на автомобилите. За мен това е липсата на зелени площи, от презастрояването и отопляването на твърдо гориво.

Казвате, че новите бензинови двигатели процентното количество въглероден окис трябва да е 0,2-0,3. Тогава за една бензинова кола от преди 1990 какви са допустимите стойности на замърсяване?

Бензинов двигател от 1989 г. трябва да отделя до 4,5 процента единици въглероден окис. Тогава инжекционните бензинови двигатели все още не са масово с катализатори. Те започват да се монтират след 1990 година предимно на японските автомобили, а после и на останалите немски марки.
За мен по-големият парадокс е, че няма норми за колите, които са с газови уредби. Тях трябва да ги замерваме на бензин, което според мен не е редно. Газта е екологично гориво, което не замърсява въобще, отделя много нисък процент въглероден окис, но няма норматив. За мен тези коли трябва да бъдат освободени, защото дават нулево замърсяване и се приближават до електромобилите.

Какъв процент дава газта като единици въглероден окис?

Стига до нула при наличие на катализатор, той катализира и излиза без отпадъчен продукт. В момента идват много коли вече с фабрична газова уредба, поставена в завода, но ние трябва да ги проверяваме на бензин.

А при метанът как стои въпросът със замърсяването?

При него е същото, трябва да се замерва също на бензин, а метанът е още по-чисто гориво. За мен колите на газ и метан са си вид хибрид и трябва да са данъчно облекчени.

Запознати ли сте с казуза, че ваши конкуренти пускат коли да минат преглед без изобщо да палят двигателя. Аз съм минавал така на преглед три пъти?

По принцип има много вероятности, пунктовете са много, 1200 в София. Ако в чужбина една фирма е лицензирана да ги прави, както е в Германия, тук на всеки едноличен търговец се разрешава. Този търговец гледа на прегледа като паричен интерес. От подобни фирми губят изрядни пунктове като тези на СБА, които има мрежа в цялата страна. Реално погледнато някои недобросъвестни фирми могат да напишат, че колата покрива стойностите, защото кой може да гарантира, че след прегледа тя не се е влошила.

Какви най често неизрядности имат колите, които идват за преглед?

Не се обръща внимание на осветлението на номера, което е задължително, габарити, стопове. Понякога дори фарове не забелязват, че не работят. Преди малко не пуснахме една жена, защото нямаше гуми, тя ми се разсърди, но с износени как да мине. Имаме уред, с който проверяваме грайфера, но при нея си личеше дори на око, че няма такъв.

Колко време трябва да продължи един преглед, за да бъде качествен?

От 20 до 25 минути при стара кола. При нова от 10 до 15 минути.

Къде в Европа прегледите са най-качествени?

Чувал съм, че в Германия и Швейцария няма как да минеш, ако има нещо неизрядно. Там проверяват колата и дават списък с всички неща, които трябва да се подменят. Докато не го направиш, не минаваш. Понякога ти казват при следващия преглед вече амортисьорите ти ще са за смяна.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Ivo_Borisov » 13 Фев 2017, 12:37

jp_montoya написа:Загл:
Новите дизели и с отрязан
катализатор минават преглед

Май не са легенди :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 22.05.2009
Местоположение: София, Ловеч
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от jp_montoya » 13 Фев 2017, 16:25

Това, което аз си правя като извод, е, че нормата за дизелите е завишена, затова минават без DPF-и и чипове. Другото интересно нещо е, че в пункта могат да напишат каквато и да е стойност в графата за вредни емисии и никой не може да им каже копче, защото дори после тази кола да бъде спряна на пътя и да се окаже, че я превишава, винаги могат да кажат, че в последствие се е влошила или катализаторът е изчезнал. Така, че всичко е пълен ташак, както винаги у нас.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от steeN » 14 Фев 2017, 0:38

jp_montoya написа:За дизеловите автомобили ДПФ филтърът играе ролята на катализатор, макар че той не прави катализа както при бензиновите двигатели, а събира твърдите частици. В определен момент електрониката дава сигнал, че те трябва да бъдат изгорени. Това става при по-продължително извънградско каране. Има много проблеми с ДПФ филтрите, защото се кара кратко и в градска среда и саждите не се изгарят. Освен това, ако горивото е лошо, изгарянето също се влошава и те се задръстват. Въпреки това кола с премахнат ДПФ филтър завишава вредните емисии, но влиза в нормата от 1,5 литра на метър.


Дизелите имат И катализатор, И филтър за частици, малко не е наясно човека. Няма проблем да изгорят саждите и при градско каране. Просто се вкарва по-богата смес и се вдига температурата на изгорелите газове, което загрява филтъра.

Това с газта е наистина голяма свинщина. Това трябва да е евтината алтернатива... не нафтови печки.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 3.02.2012
Местоположение: Троян

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от ///MBlitzz » 23 Фев 2017, 18:41

И в крайна сметка има ли водачи със спрени коли от движение или някаква направена забележка или каквото и да е било от КАТ в столицата? :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Don_Diego » 23 Фев 2017, 20:31

Няма! Това е само предложение на Столична община за изчистване на въздуха в София и все още не е гласувано дори, но просто медиите си търсят сензации и раздуха това предложение до небето :ranting:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Kurtov » 27 Фев 2017, 15:12

Здравейте.
Преди няма и месец ходих на ГТП и махнаха щеката за маслото и на нейно място сложиха някаква "жица", после сондата отзад на земята до ауспуха и оставиха да поработи колата.
След това сложиха сондата в ауспуха и започнаха да я форсират, аз бях вътре при човека на компютъра и каза, че колата е в норми. Забравих, колата е е46 330xd, 184 коня с три катализатора, които две седмици след прегледа бяха премахнати :lol: .
Там хората ми казаха, че преди не са го правили теста с изгорелите газове, но почнали много проверки да им правят и затова.
Другата година мисля пак там да отида и ще видим какво ще стане без катализаторите.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от agstyles » 27 Фев 2017, 16:07

Говорих с майстора ми и сподели малко интересна информация за тея прегледи и какво предстои.

Щяла да се сменя техниката за измерването, тази година е преходна докато всички сервизи закупят и сложат новата техника, ще е директно свързана със София и всичко ще се записва, за да се избегне манипулирането на резултатите, също така ще намалят нормите които трябва да покрива колата за да мине прегледа.
До колкото разбрах варианта да се покрият новите норми които ще вкарат без катализатор няма как да стане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от bum_bum » 27 Фев 2017, 17:37

Най-накрая нещо смислено да свършат тия. Ако вземат да им дадат и едни "свързани със София" шублери да мерят спирачни дискове и сложат една камера в канала да ги гледат дали правят оглед на ходовата част току виж си дошли нещата на мястото.

Пък и едни многомилионни поръчки за катализатори на градския ще се отворят.
Изображение

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от N.Mihaylovski » 27 Фев 2017, 19:57

А какво ще правим с кражбите на катализатори ?? освен да променят закона да можеш да го стреляш на място не виждам друг начин да не фалираме от закупуване на катализатори
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от KPETEH » 27 Фев 2017, 21:26

А не може ли журналята да изкарат една статистика относно броя на автомобилите собственост на фирми, товарните и други специализирани. После първо от тях са се почнат да се налагат тия норми и прегледи и чак тогава да почнат да реват как колата ми дето прави по 10-15км на ден им образува рак.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от DigitalExile » 27 Фев 2017, 21:28

Не не, първо маршрутките и градския транспорт :mhihi: , после тия строителните камиони :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от bum_bum » 27 Фев 2017, 22:26

N.Mihaylovski написа:А какво ще правим с кражбите на катализатори ?? освен да променят закона да можеш да го стреляш на място не виждам друг начин да не фалираме от закупуване на катализатори


Ами да се повдигне въпроса така, както се направи с фолиата по стъклата. За правото да си лепим найлони скочиха като попарени всички. А за правото на чист въздух всеки казва "ама първо това, второ онова".. Да се затегне режима с търговията им и нещата ще си дойдат по местата. Като не може да се продават няма да се крадат.

Интересно е как едва ли не всеки приветства някакви нечовешки глоби за превишена скорост. При ПТП годишно загиват около 700 човека. А от рак 16 000. В единия случай всеки подкрепя с идеята "няма да ме хванат като вдигна 200" А в другия няма мърдане, ако се затегнат прегледите. Ама нали ще ни бъде нарушено изконното право на чип тунинг..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от steeN » 27 Фев 2017, 22:47

DigitalExile написа:Не не, първо маршрутките и градския транспорт :mhihi: , после тия строителните камиони :lol:


На тях катализатори не им трябват. Трябват им филтри за частици.

Реално няма спасение от старите леки коли дизели, освен да се накарат собствениците да платят реалната цена да ги вкарат в емисии, което ще ги направи икономически неизгодни (каквито те реално са, но собствениците им не плащат реалната цена... а я плащат тия които дишат). Дори и тва да стане, старите дизели пак ще бълват NOx, но това е смислен компромис, които ще изчисти драстично въздуха.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook