Избор на масло за употребявани коли
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Избор на масло за употребявани коли
Здравейте колеги, не намерих такава тема и ще се радвам ако все сподели мнение и опит по този въпрос.
Идеята е следната. На всички автомобили производителят препоръчва колата да се кара с масло с определен визкозитет (0W40, 5W40 и тн...). Да обаче това важи за нови автомобили, и такива които не са минали много голям пробег да кажем до 250 000 км, всеки от нас, който кара стара кола купена от автосалон в БГ също е наясно, че колата едва ли е била на 220 000 км както е показвал километража в автосалона. Аз лично за моята E34 m50b20 съм убеден, че 500 000 км ги е минала отдавна...Не е ли вече по-добре старата колата да се кара с масло с по-висок визкозитет ?
Новият двигател мисля, че е с хлабина на лагерите на коляновия вал(опорен, основни, мотовилкови) около 0,05 мм, да обаче с всеки един километър тази хлабина се увеличава. Идва момент, в който според мен и много други хора е по-подходящо колата да се кара с масло с малко повишен визкозиет. Какво е вашето мнение по въпроса, моля споделете.
Идеята е следната. На всички автомобили производителят препоръчва колата да се кара с масло с определен визкозитет (0W40, 5W40 и тн...). Да обаче това важи за нови автомобили, и такива които не са минали много голям пробег да кажем до 250 000 км, всеки от нас, който кара стара кола купена от автосалон в БГ също е наясно, че колата едва ли е била на 220 000 км както е показвал километража в автосалона. Аз лично за моята E34 m50b20 съм убеден, че 500 000 км ги е минала отдавна...Не е ли вече по-добре старата колата да се кара с масло с по-висок визкозитет ?
Новият двигател мисля, че е с хлабина на лагерите на коляновия вал(опорен, основни, мотовилкови) около 0,05 мм, да обаче с всеки един километър тази хлабина се увеличава. Идва момент, в който според мен и много други хора е по-подходящо колата да се кара с масло с малко повишен визкозиет. Какво е вашето мнение по въпроса, моля споделете.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Избор на масло за употребявани коли
Бутни и 5W40 и виж как ще се държи.
Ако няма сериозни износвания в сегментите и опечени гумички на клапани. Трябва да е ОК.
Аз мисля, че ако колата спи на улицата в тези студове 10W40 си е тегаво за старт.
Ако няма сериозни износвания в сегментите и опечени гумички на клапани. Трябва да е ОК.
Аз мисля, че ако колата спи на улицата в тези студове 10W40 си е тегаво за старт.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Избор на масло за употребявани коли
vvasilev1 написа:Бутни и 5W40 и виж как ще се държи.
Ако няма сериозни износвания в сегментите и опечени гумички на клапани. Трябва да е ОК.
Аз мисля, че ако колата спи на улицата в тези студове 10W40 си е тегаво за старт.
Мен не ме вълнува толкова горенето на масло, сегментите и гумичките вече не са същите както когато е била новичка колата това е ясно. Въпросът е кое е по-добро за двигателя. Моя двг. така и не ми е правил проблеми за 9-10г от както имам колата. Да кажа за моето масло: ако е 10W40- 300/400 ml гори на 10000км, с 5W40 е маалко повече да кажем 500/600 мл на 10000км. Добре е да не вземаме моята кола за пример обаче !!! Преди някоя друга година и бях чукнал леко картера и като я погледнеш на канала сякаш отстрани по целия картер е леко мазно, имам подозрения че съм сплескал гарнитурата на картера ! Та моята кола си я карам с 10W40 и зимата няма грижи, вярно е че като въртя стартера двигателя прави 3-4 оборота повече докато запали, но мисля че си е нормално...
Пуснах темата, защото според специалисти(не мотьорчета, които бачкат от 3-4г), а също и на теория когато хлабините в лагерите се увеличат идва момент, в който за експлоатацията на колата е по-добре да се кара с по-висок визкозитет. Работата е че тези неща в автосервизите не ги говорят, защото маслото 0W40 е по-скъпо от 10W40 Какво мислите Вие по въпроса
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Избор на масло за употребявани коли
Карай си това, което препоръчва производителя! Разхода ти на масло е нормален, а 10W40 определено не е точното масло за БМВ мотор, особено в този студ! Лично аз използвам 0W30, при положение че ми дават 5W30, за 9000 км /толкова съм минал от последната смяна/, съм долял 0,5 литра, винаги държа нивото на максимума. И 10W40 не е с по-голям топъл вискозитет от 0W40, а той е важен за разход и налягане.
only rear wheel drive
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Избор на масло за употребявани коли
10-ката в тоя студ е като мед сигурно.
Ако колата ти спи отвън трябва да сложиш по-тънко за зимата. Първото число е колко е тънко маслото и колкото е по-малко, толкова е по-тънко. Второто число е на какви високи температури, маслото си запазва мазителните характеристики.
Ако колата ти спи отвън трябва да сложиш по-тънко за зимата. Първото число е колко е тънко маслото и колкото е по-малко, толкова е по-тънко. Второто число е на какви високи температури, маслото си запазва мазителните характеристики.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Избор на масло за употребявани коли
Както казва колегата по-горе, слагай 0w30 или 5w30 и няма да имаш никакви проблеми.
С 10w40 е по-вероятно да имаш проблеми, не само заради студа, ами заради работните температури и вероятността да харчи колата масло е право пропорционална на вискозитета.
С 10w40 е по-вероятно да имаш проблеми, не само заради студа, ами заради работните температури и вероятността да харчи колата масло е право пропорционална на вискозитета.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Избор на масло за употребявани коли
Много, много е писано и тук, има сумати сайтове с тестове... Резултатите, не са много добри за много маркови масла и трагични за маслата с много високи вискозитети (студен-топъл).
За нормални коли си говорим, обикновени, карани нормално.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
За нормални коли си говорим, обикновени, карани нормално.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: Избор на масло за употребявани коли
аз лично не се опитвам да сметна масата на вселената. има толкова променливи, че просто нито ги знам, нито искам да се занимавам с такива екзистенциални въпроси
сипвам каквото масло изисква производителя... ако започне да го гори слагам малко по-гъсто, ако и него го гори- или сипвам когато трябва, или правя мотора (гумички, сегменти... там което си е заминало) или хвърлям мотора/ колата...
сипвам каквото масло изисква производителя... ако започне да го гори слагам малко по-гъсто, ако и него го гори- или сипвам когато трябва, или правя мотора (гумички, сегменти... там което си е заминало) или хвърлям мотора/ колата...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Избор на масло за употребявани коли
Друг важен фактор е, маслото, което наливаме да е истинско, за да си покрива параметрите. Както всички тук са наясно, маслата са една от най-фалшифицираните стоки. Лично аз ползвам маслата на една от най-известните фирми /не знам дали не е в разрез с правилата на форума да цитирам марката/, но винаги и само от директен вносител - изпробвано на личните ми коли, и на не малък служебен автопарк. И въпреки че за личните си коли карам лонглайф масла, сменям на 15 000 км., при положение, че и двете БМВ-та се карат само извънградско, за в града ползвам малолитражка на друг производител.
only rear wheel drive
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Избор на масло за употребявани коли
10w40 както каза един колега по горе си е баш като мед. На гоуфу съм с такова и скоро доливах в студа
Определено това не е масло за BMW, като знам колко са капризни.
Основен фактор на много карана кола е как е поддържана и колко често и е сменяно маслото,
ако е поддържана по книга вярвай ми и с най-тънкото каталожно да я караш няма да имаш никви ядове
Аз за разлика от колегата по горе, който ползва известни марки, ползвам неизвестна марка Белгийски масла
и съм страшно доволен и не само от маслата ами от всичко
Та горе долу се прави така, доволен ли си от нещо караш с него, не търсиш друго поне докато не го развалят
и гледаш да си в каталожните граници на маслата, ако ти харчи много от тях или имаш проблеми си по скоро за ремонт, по дебелото масло няма да те спаси или ще е нещо временно
Като цяло е важно маслото да НЕ е на основата на полу синтетика ( огромен процент от маслата са на тази основа ).
Определено това не е масло за BMW, като знам колко са капризни.
Основен фактор на много карана кола е как е поддържана и колко често и е сменяно маслото,
ако е поддържана по книга вярвай ми и с най-тънкото каталожно да я караш няма да имаш никви ядове
Аз за разлика от колегата по горе, който ползва известни марки, ползвам неизвестна марка Белгийски масла
и съм страшно доволен и не само от маслата ами от всичко
Та горе долу се прави така, доволен ли си от нещо караш с него, не търсиш друго поне докато не го развалят
и гледаш да си в каталожните граници на маслата, ако ти харчи много от тях или имаш проблеми си по скоро за ремонт, по дебелото масло няма да те спаси или ще е нещо временно
Като цяло е важно маслото да НЕ е на основата на полу синтетика ( огромен процент от маслата са на тази основа ).
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Избор на масло за употребявани коли
Стандартът SAE е възникнал през 1911 г. и касае единствено вискозитета на маслото в зависимост от температурата.
Не съм виждал упътване за експлоатация на автомобил,където да пише:"до 100000км. слагайте такова масло,от 100000 до 200000км. слагайте друго,след 300000км. слагайте 3-то.".Може би има,аз не съм виждал.....
На капачките за наливане на масло нямам спомен да съм виждал спецификации по SAE.Виждал съм по ACEA и API.
Масло избирам и слагам според спецификацията на производителя и според това дали конкретното масло има апрувал за покриване на определени стандарти (на производителя на автомобила).
Не съм виждал упътване за експлоатация на автомобил,където да пише:"до 100000км. слагайте такова масло,от 100000 до 200000км. слагайте друго,след 300000км. слагайте 3-то.".Може би има,аз не съм виждал.....
На капачките за наливане на масло нямам спомен да съм виждал спецификации по SAE.Виждал съм по ACEA и API.
Масло избирам и слагам според спецификацията на производителя и според това дали конкретното масло има апрувал за покриване на определени стандарти (на производителя на автомобила).
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Избор на масло за употребявани коли
Nedko Anev написа:Та горе долу се прави така, доволен ли си от нещо караш с него, не търсиш друго поне докато не го развалят
и гледаш да си в каталожните граници на маслата
Това мисля е най-точния отговор и се старая да го изпълнявам с моите коли. Ако има смяна на марката гледам да има градация и да взимам по-висок клас
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Избор на масло за употребявани коли
При повечето двигатели произведени през последните 20 години производителите категорично не допускат промяна на предписания от тях вискозитетен клас на маслото, а също така изискуемите спецификации към него.
И още нещо, като давам пример за масло на концерна VAG: Ако например предписаното масло е 5W-30 и отговаря на нормите 504.00 и 507.00 категорично се забранява доливането на 5W-30, което не покрива тези норми.
Ако не греша и при BMW е така, но в момента не мога да посоча нормите.
И още нещо, като давам пример за масло на концерна VAG: Ако например предписаното масло е 5W-30 и отговаря на нормите 504.00 и 507.00 категорично се забранява доливането на 5W-30, което не покрива тези норми.
Ако не греша и при BMW е така, но в момента не мога да посоча нормите.
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Избор на масло за употребявани коли
Според мен караш с маслото, което е дадено като вискозитет от производителя.
Вече ако двигателя е тотално зле(гори много масло) може да караш с най-евтиното и само да доливаш...
Другото, което е за да прецениш дали ти гори масло мотора първо трябва да си сигурен, че нямаш отникъде сълзене или теч на масло.
Аз на мотор каран цял живот само и единствено с М10Д налях полустинтетика 10w40 и не е имало никакви отрицателни последици освен лек теч от семерината на коляновия вал. Така, че мисля че километрите не са някакъв критерий за маслото.
Важното е да не е менте.
Вече ако двигателя е тотално зле(гори много масло) може да караш с най-евтиното и само да доливаш...
Другото, което е за да прецениш дали ти гори масло мотора първо трябва да си сигурен, че нямаш отникъде сълзене или теч на масло.
Аз на мотор каран цял живот само и единствено с М10Д налях полустинтетика 10w40 и не е имало никакви отрицателни последици освен лек теч от семерината на коляновия вал. Така, че мисля че километрите не са някакъв критерий за маслото.
Важното е да не е менте.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Избор на масло за употребявани коли
r19 написа:Аз на мотор каран цял живот само и единствено с М10Д налях полустинтетика 10w40 и не е имало никакви отрицателни последици освен лек теч от семерината на коляновия вал. Така, че мисля че километрите не са някакъв критерий за маслото.
От мотор,до мотор има много разлика, ако караш BMW след '99 год. с м10д няма да е за дълго
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани