КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Модератор: Общи модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
bum_bum написа:Освен това какъв материален интерес би заявил, ако видиш да кажем подвеждаща реклама.
Е не е ли очевидно? Купил си продукт/услуга, който не отговаря на това, което се описва в рекламата. И това дори си е работа за "истинския" съд. Събираш се с всички, които са го купили и готово. Ма на тая практика европейското право се мръщи, не искат клиентите да имат толкова "сила". Дали щяха да са толкова отворени компаниите тука, ако можеше да се водят такива процеси?
Това с промоцията е безсмислено...
speeder88 написа:Добре де! А ако кача стопаджии? Ни ги познавам хората, ни им вземам пари! Хващат ме, че очевидно не се познаваме, не съм им взел пари, ама няма как да го докажа, те обаче си се возят! Ше ям хоята без вина!?
Не ги подценявай, щом е за мизерия ще измислят. Примерно "фалшив" пътник и като му поискаш парите и айде...
За стопаджиите още не са казали нищо, ама не се знае ако останат без работа прекалено много
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Denmark написа:Само че споделеното пътуване не трябва да е бизнес, а и не е същото като Uber. Идеята е да се разделят парите за пътуването, а не шофьора да илиза на печалба, че колата е на газ или харчи 4 на 100.
Тук е много популярно и хиляди хора пътуват така всеки ден.
Споделеното пътуване не е бизнес, но намесата на Убер (като фирма) го прави такова. Пари не се изкарват, а се спестяват за шофьора/пътниците.
speeder88 написа:Добре де! А ако кача стопаджии? Ни ги познавам хората, ни им вземам пари! Хващат ме, че очевидно не се познаваме, не съм им взел пари, ама няма как да го докажа, те обаче си се возят! Ше ям хоята без вина!?
Няма кой да те хване. Освен ако лицата не са поставени, само за да те хванат. И именно това е споделено пътуване. Без значение дали ги познаваш или не. Без значение дали ги таксуваш или не.
Denmark написа:Само че споделеното пътуване не трябва да е бизнес, а и не е същото като Uber. Идеята е да се разделят парите за пътуването, а не шофьора да илиза на печалба, че колата е на газ или харчи 4 на 100.
Тук е много популярно и хиляди хора пътуват така всеки ден.
Идеята е точно тази. Убер и подобните го правят бизнес, понеже са фирми и търсят печалба. Ще се повторя, но не разбирам как печелят и не ме интересува. За обикновения шофьор/пасажер е все едно как е формулирано. Важна е изгодата. Но понеже е намесена фирма, трябва да има закон.
Примера със стопаджиите е строго индивидуален. Убера уж гарантира сигурност, заради всичко изписано досега. Монетата има две страни в случая - законова и морална. Като знаем колко е читав народа, търсим закона. Но като видим закона, търсим морал. Няма правилно решение, няма и да има.
hell's angel написа:Избори идват все пак. Пушилка се вдига само - дупки се "ремонтират", акции в кв. сервизи, КЗП се активирало, още доста предстои да видим май
Хептен офтопик: Що не ги махнете вече тия коледни шапчици ? ( )
Да спретнем едно референдумче, модерно е
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
TNT написа:Аз съм твърдо ЗА споделеното пътуване. Хората дори за пътувания в чужбина го използват. Спестяват се сериозни суми. Реално са малко хората, които гледат да изкарат пари от това. При повечето наистина е по-скоро "споделено пътуване" и поделяне на разходите. Не е нормално София-Пловдив в групите за пътуващи средна цена да е 7лв (варира от 5 до 10лв), а рейса да е 14лв. Времето също е наполовина, понеже обикновено се спестява за пътника пътя от дома до ЖП/автогара. Т.е. е наполовина по-евтино и двойно по-бързо за пътуващия. Често е и по-комфортно. С влакове пък няма място за сравнение. Шофьора пък си избива горивото. Ако е на газ даже е и напред.
+1
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Специално за българските групи във ФБ, мисля че нещата се развиват учудващо добре имайки предвид склонноста ни да се правим на тарикати на дребно.
Моите впечатления са че се оформят общности по дестинации и участниците малко или много се познават или поне са наясно що за човек ще ги вози. Имаше момент в който тарикатчета опитваха да го правят, за да изкарват пари, но хората се усещат и спират да пътуват с тях.
А и цената на билета на автобус/влак е сериозна пречка пред тарикатите, каквото и да правят няма как да я превишат. Хората много бързо пресмятат какви са му разходите на шофьора и ако започне да наглее не пътуват с него. Освен това индиректно го наказват като споделят и с други от групата.
Ако групата има достатъчно много участници не мисля че има шанс "нелегално такси" да се задържи дълго. Няма как и да се оформи някакъв вид картел, тъй като често участници които са пътници днес, са шофьори след седмица.
Моите впечатления са че се оформят общности по дестинации и участниците малко или много се познават или поне са наясно що за човек ще ги вози. Имаше момент в който тарикатчета опитваха да го правят, за да изкарват пари, но хората се усещат и спират да пътуват с тях.
А и цената на билета на автобус/влак е сериозна пречка пред тарикатите, каквото и да правят няма как да я превишат. Хората много бързо пресмятат какви са му разходите на шофьора и ако започне да наглее не пътуват с него. Освен това индиректно го наказват като споделят и с други от групата.
Ако групата има достатъчно много участници не мисля че има шанс "нелегално такси" да се задържи дълго. Няма как и да се оформи някакъв вид картел, тъй като често участници които са пътници днес, са шофьори след седмица.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Особено по малките градове, всички се познават. Реално големи групи са само София-Пловдив и София-Бургас, но втората е активна предимно лятото.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
А при едно ПТП с пострадали или жертви ко прайм
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
drago_pavlov написа:А при едно ПТП с пострадали или жертви ко прайм
Нищо по-различно от едно ПТП при което в колата са се возили приятели например.
Ако визираш застрахователите и отношението им към цялата схема, то тогава е малко по-сложно. Вероятно ще направят всичко възможно да докажат, че се е извършвал нерагламентиран транспорт и от там насетне няма изплащане на обезщетения или по-скоро изплащане има, но ще си го искат от водача след това.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Визирах близките на утрепаните и техните адвокати. Свят ще му се завие на човек от влачене по съдилища...
Дори да не е виновен, като случая в тунела на Хемус например.
Дори да не е виновен, като случая в тунела на Хемус например.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Както каза TheDriver, нищо по-различно от ПТП с всеки друг лек автомобил. И двете страни избират доброволно да правят това.
Какво става с хората, които пътуват на автостоп? Може би държавата трябва да регулира и това...
Какво става с хората, които пътуват на автостоп? Може би държавата трябва да регулира и това...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани