Основен лагер???

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Основен лагер???

Мнение от Lenco » 11 Яну 2017, 17:20

Някой може ли да ми обясни от какво може да изглежда така черупката на основен лагер.
Дизелов мотор с диаметър на шийката 200мм.
На гърба на износената половина, черупката е посиняла.
Другите лагери около него са ОК.
WP_20170111_001.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Основен лагер???

Мнение от drago_pavlov » 11 Яну 2017, 17:48

За кое по-точно питаш - цвета, пукнатините, наслояванията, неравномерното износване вляво?
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Основен лагер???

Мнение от alx » 11 Яну 2017, 17:52

баси бабит-а как се е разтопил и решил да си смени положението.

на това американците му викат "wiping" и е или заради недостатъчно мазане там (запушени канали за маслото?) или когато нещо генерално не е центровано/ изкривено на мотора. аз гласувам за запушени маслени пътища щото ако беше крив мотора щеше да имаш повече от един основен лагер да изглежда така... също е възможно ако мотора е превъртян над максималните обороти може да си изкривил биелата на буталото и да усуква лагера...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Основен лагер???

Мнение от hell's angel » 11 Яну 2017, 17:58

Баш е гладувала за масло тая черупка. Недостатъчен клиренс, или неправилен монтаж пак е вариант.
Ubi dubium, ibi libertas

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Основен лагер???

Мнение от Grozdanoff » 11 Яну 2017, 18:10

Това си е от триене, очевидно е че е нямало добро смазване там. Дай малко повече инфо: светвала ли ти е лампата, да не си правил ремонт?
Това от крайните лагери ли е или? Ако двг е на доста километри и си му сипал много рядко масло може да е от това, канала на лагера може да е бил запушен. Едно е ясно нямало е добро мазане там... Оттук е малко трудно да се предскаже, най-вече някой, който разбира трябва да гледа на място и да прецени.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Основен лагер???

Мнение от Grozdanoff » 11 Яну 2017, 18:20

hell's angel написа:Баш е гладувала за масло тая черупка. Недостатъчен клиренс, или неправилен монтаж пак е вариант.


Това може да е едната причината, и двете са следствие от ремонт ако са му направили такъв. Другото е може да е: рядко/старо масло, или запушен канал на лагера, това според мен е по-вероятно, но оттук аз лично не мога да преценя. Трябва на място да се види и картера, и вала.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Основен лагер???

Мнение от michev » 11 Яну 2017, 18:26

На 200 мм лагер, си мисля, че не лампа ами си има и механичен манометър :D Маслен глад, и /или/ неправилно масло. С този диаметър, явно е някаква тежка машина или стационар. Да не би да е работила машината на място при ниски обороти, което би довело до по-ниско налягане, ако разбира се не е с външна маслена помпа, а не механично задвижвана от двигателя? А шийката на вала как е? Не е изключен и варианта от некачествен лагер, ако разбира се сме сигурни, че масленият канал, захранващ лагера е ОК.
only rear wheel drive

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Основен лагер???

Мнение от Lenco » 11 Яну 2017, 19:46

Лагера е от голям 12 цилиндров дизел около 2100 к.с., нямам идея колко кубика е, но е голям колкото лека кола.
Правен е ремонт в Румъния, но е ясно, колко е качествен.
Започна да губи маслено налягане и за това е отворен.
Лагера не е краен.
Интересно ми е защо само половината черупка е загрявала и е паднал бабита, ако на това може да се каже бабит.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Основен лагер???

Мнение от drago_pavlov » 11 Яну 2017, 19:51

Lenco написа:Интересно ми е защо само половината черупка е загрявала и е паднал бабита, ако на това може да се каже бабит.

Или има нещо криво по силовата верига, или самият лагер/вал не е обработен както трябва.
Ето това е подобен лагер (не от ДВГ), но бронзов, 255 мм:
P1044220.JPG

Пак липса на мазане, загряване, затягане и накрая е "завлякъл" бронза.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Основен лагер???

Мнение от Jordana » 11 Яну 2017, 19:54

Това не е от липса на масло . Очевадно е че черупката не е била съосно разположена спрямо шийката на вала . Или вала е шлайфан неправилно на тази шийка , или лагерната черупка е монтирана неправилно . Причини може да има много , незатегнати еднакво болтове на петата , стружка под черупката и още доста неща . Много неща могат да се изяснят като се замери шийката . Но в общи линии е в графата некачествен ремонт . Лагера заводски ли е , или е поръчван и правен някъде по ремонтен размер ?
По ивицитата на прогаряне на материала си личи че има отклонение от размера , поради факта че е основен лагер почти 100% деформацията е в лагера или леглото на блока .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Основен лагер???

Мнение от Lenco » 11 Яну 2017, 20:07

Вала не е надран, но още не е мерен. Аз се съмнявам за конусно шлайфане на шийката.
Не е от стягане, няма болтове, с едни клинове се натягат петите и става равномерно.
Лагера най-вероятно не е заводски.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Основен лагер???

Мнение от Grozdanoff » 11 Яну 2017, 21:09

Lenco написа:Лагера е от голям 12 цилиндров дизел около 2100 к.с., нямам идея колко кубика е, но е голям колкото лека кола.
Правен е ремонт в Румъния, но е ясно, колко е качествен.
Започна да губи маслено налягане и за това е отворен.
Лагера не е краен.
Интересно ми е защо само половината черупка е загрявала и е паднал бабита, ако на това може да се каже бабит.


Ха сега като каза за ремонта има по-голяма яснота по въпроса, да ти кажа както други колеги и аз разбирам от двг чат/пат, обаче само по снимка и обяснение може да се даде само теория... Трябва на място да се гледа всичко. Ако искаш пък сложи снимки на вала и картера(снимани близо до шийката на конкретния лагер)
От какво и каква марка е този двигател. Да не е Caterpillar ?
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Основен лагер???

Мнение от Lenco » 11 Яну 2017, 22:10

От румънски дизелов локомотив. Тия са си мангали кат едно време. Основно ремонтираха 5 локомотива, четири останаха без двигатели преди първата година.
Ще се опитам да снимам и вала, и да накарам някой да го измери.
Не ми е това работата, просто колегите, които се занимават с това ми го оставиха на бюрото да се любувам на гледката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Основен лагер???

Мнение от michev » 12 Яну 2017, 0:03

Мерете вала, след като двигателя е от ремонт, там ще ключа за палатката. Като нищо мамалигите са го одялкали на конус.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Основен лагер???

Мнение от Е.Димитров » 12 Яну 2017, 9:44

Лагера вероятно не е оригинален и не е бил напаснат добре в самото начало.
Преди години, когато нямаше много части за автомобили, специално западни (в примера, източен:) ) , за едно мицубиши галант се наложи да му правя ремонт и смяна на лагерите.
Спомням си, че взехме лагери от лада, коляновият вал го сложих на едно менгеме, взимаш мотовилката, слагаш много масло, лагера и го монтираш на коляновият вал, правиш 2-3 завъртания и гледаш къде "жули", взимахме сегмент и стържехме протритото...
Толкова уморителна работа, че честно, не се постарах толкова на един от лагерите.
Естествено, след около 6-7к километра се наложи пак да отварям мотора (колата си бе моя) и точно този лагер, на който не му дадох дължимото изглеждаше по този начин.

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: momo-1st, TNT

Последни теми
Facebook