Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Модератор: Общи модератори
64 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
TheDriver написа:когато я оставя на скорост - си представям как зъбните колела в кутията стоят под напражение:mhihi:
Разпространеното мнение сред гаражните майстори и кибиците разбирачи около мен е че описантото от теб е грешно
Като я оставиш след спиране на наклон да се укроти и да се задържи само от силовото предаване натоварваш скоростите, съединителя, лагерите по системата и т.н. " Ще сменяме кутия момче...."
Трябвало ръчната да обере голямата тежест, а силовото предаване да е за всеки случай.
Аз не го споделям тоя ентусиязум ама знам ли
какъв майстор е човек, който не може да прецени кога има по-голямо натоварване в системата - при потегляне или под наклон...
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Ръчната е като жената - като не се използва се скапва
Ubi dubium, ibi libertas
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
има и друг вариант свиваш към бордюра и така най-много да правиш броня вместо предница/задница.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
BorislavB написа:има и друг вариант свиваш към бордюра и така най-много да правиш броня вместо предница/задница.
И при по-голям наклон гледаш как ъгъла на бордюра се впива мъжката на 10-тина санта в меката зимна гума.... безценно
При спиране с автомат на наклон(и не само) се прави следното:
1.Натискаш и задържаш спирачка до покой на автомобила (демек спираш и не пускаш)
2.Преместваш лоста на позиция "N"
3.Опиняш ръчната и пускаш спирачката
4.След точка 3 ръчката обира хлабината
5.Слагаш на "Р" и готово
- cezarre
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 i touring,520d touring
- Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Накладките за ръчната спирачка са във вътрешността на спирчния диск,защитени оптимално с предпазител,върху който е монтирана цялата ръчна спирачна система.Според мен е относително за или против оставяне на ръчна зимата.Има клип как се тръгва с помоща на ръчната през зимата,клипа е немски и поредицата я водят известни в Германия мацки през 80-те години.Поровете се в Youtube и се забавлявайте..........
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
madafaka_donkele написа:Винаги съм я вдигал. Цаката е да я вдигнеш след, като колата е в пълен покой. За ръчни - гасиш, вкарваш на скорост, пускаш гея, пускаш и спирачката, изчакваш да закотви колата в съответното положение в зависимост дали си под наклон или наравно и чак тогава вдигаш ръчната. Ама не до откат, ми например до 1-во щракване... ако не спираш на ебаси наклона де За автоматик - гасиш, на Р, чакаш да спре мърдането и вдигаш. За всеки случай сутрин тръгваш възможно най-леко. Преди няколко зими, като беше баш -20 сутринта ми се е случвало леко да дрънне такова, но в никакъв случай късане, чупене и т.н. А да ми замръзва никога не ми се е случвало
Доста си се заблудил Точно обратното се прави
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
banan4i написа:Аз винаги дърпам ръчната, и на миналата кола, и на тази (пежо 206, е46)
Знам от баща ми/брат ми/инструкторката от курсовете за книжка, че винаги се дърпа ръчна и чак след това се вкарва на скорост. Идеята е, че натоварването трябва да е върху ръчната, а не върху кутията. Аз съм склонен да вярвам на това. Особенно с автоматик, даже на него най-много се усеща. Спираш под наклон, вкарваш първа, пускаш спирачката, колата се помества, дърпаш ръчната и в този миг осъзнаваш, че ръчната не върши нищо, защото напрежението вече е отнето от кутията. Мое мнение...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ето това е правилният отговор
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Ми моята пък за втори път сковава тая зима. Ето вчера например, на един завой опънах патерицата и веднага приключиха нещата. Лоста започва до една степен да си се движи свободно, а задния десен апарат задържа. След 12 часа в гаража, всичко е 6. Ръчна зимата за паркинг никога не съм използвал. Всъщност ръчната я използвам много рядко, предимно през топлата част на годината, и то когато спра колата и оставя климатика да работи, а аз съм отвън. В този сняг, тя колата и без ръчна си седи на едно място
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
(bubsa) написа:banan4i написа:Аз винаги дърпам ръчната, и на миналата кола, и на тази (пежо 206, е46)
Знам от баща ми/брат ми/инструкторката от курсовете за книжка, че винаги се дърпа ръчна и чак след това се вкарва на скорост. Идеята е, че натоварването трябва да е върху ръчната, а не върху кутията. Аз съм склонен да вярвам на това. Особенно с автоматик, даже на него най-много се усеща. Спираш под наклон, вкарваш първа, пускаш спирачката, колата се помества, дърпаш ръчната и в този миг осъзнаваш, че ръчната не върши нищо, защото напрежението вече е отнето от кутията. Мое мнение...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ето това е правилният отговор
Защото?
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
drago_pavlov написа:(bubsa) написа:banan4i написа:Аз винаги дърпам ръчната, и на миналата кола, и на тази (пежо 206, е46)
Знам от баща ми/брат ми/инструкторката от курсовете за книжка, че винаги се дърпа ръчна и чак след това се вкарва на скорост. Идеята е, че натоварването трябва да е върху ръчната, а не върху кутията. Аз съм склонен да вярвам на това. Особенно с автоматик, даже на него най-много се усеща. Спираш под наклон, вкарваш първа, пускаш спирачката, колата се помества, дърпаш ръчната и в този миг осъзнаваш, че ръчната не върши нищо, защото напрежението вече е отнето от кутията. Мое мнение...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ето това е правилният отговор
Защото?
Защото е така
Опитай да паркираш някой автоматик в наклон и просто го остави на Р без ръчна,след това като тръгваш виж с каква мъка ще мръднеш лоста от Р към Д и какъв звук ще чуеш.
И накратко.По-вредно е при автоматиците,но и на ръчните скорости не им е добре масата на колата да ги държи под напрежение.
Не ми се влиза в подробности,който както иска да си кара колата
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
(bubsa) написа:И накратко.По-вредно е при автоматиците,но и на ръчните скорости не им е добре масата на колата да ги държи под напрежение.
Не ми се влиза в подробности,който както иска да си кара колата
Значи на скоростите не им е добре да са под напрежение, а на задната главина и е ок
Също така на скоростите не им е добре са под напрежение при паркирана кола, но им е ок хиляди пъти да потеглят под наклон, с пилене на гуми и други екстремни ситуации
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
drago_pavlov написа:(bubsa) написа:И накратко.По-вредно е при автоматиците,но и на ръчните скорости не им е добре масата на колата да ги държи под напрежение.
Не ми се влиза в подробности,който както иска да си кара колата
Значи на скоростите не им е добре да са под напрежение, а на задната главина и е ок
Също така на скоростите не им е добре са под напрежение при паркирана кола, но им е ок хиляди пъти да потеглят под наклон, с пилене на гуми и други екстремни ситуации
Е какво да им стане на главините?Като спираш да не се натоварва друго,нали пак те го отнасят.
Прочети какво представлява Р-паркинг при автоматика и как действа и ще ти се изясни картинката.
При ръчните кутии не мисля,че драмата е толкова голяма както при автоматиците,но пак не им е добре.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
(bubsa) написа:При ръчните кутии не мисля,че драмата е толкова голяма както при автоматиците,но пак не им е добре.
От "не им е добре" до "вредно е" има балкан разлика.
То и като седят на -20 и след това се развъртят със студено масло пак не им е добре, ама шанс...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
drago_pavlov написа:(bubsa) написа:При ръчните кутии не мисля,че драмата е толкова голяма както при автоматиците,но пак не им е добре.
От "не им е добре" до "вредно е" има балкан разлика.
То и като седят на -20 и след това се развъртят със студено масло пак не им е добре, ама шанс...
Разликата е,че едното можеш да го предотвратиш и да си спестиш главоболия
Не искам да убеждавам никой.Всеки си знае,но ако имаш време се образовай на тази тема и ще ти се изяснят нещата.
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
(bubsa) написа:Разликата е,че едното можеш да го предотвратиш и да си спестиш главоболия
Не искам да убеждавам никой.Всеки си знае,но ако имаш време се образовай на тази тема и ще ти се изяснят нещата.
Няма какво да ми се изяснява, аз ръчна ползвам 3 пъти в годината.
Просто е нелепо да се твърди, че нещо е вредно, при положение, че тая кутия понася в пъти по-големи натоварвания, ежедневно...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
64 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани