Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Модератор: Общи модератори
64 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Става въпрос когато се паркира, не за други "маневри"!
Темата ми е "инспирирана" от това че аз по навик си дърпам ръчната винаги, без дори да се замислям, но 99% от хората казват да не го правя защото щяла да се залепи.
Та моята не е зъмръзвала никога (стои на пътя), и до доказване на противното аз ще си продължа да го правя, но какво е вашето мнение?
Темата ми е "инспирирана" от това че аз по навик си дърпам ръчната винаги, без дори да се замислям, но 99% от хората казват да не го правя защото щяла да се залепи.
Та моята не е зъмръзвала никога (стои на пътя), и до доказване на противното аз ще си продължа да го правя, но какво е вашето мнение?
Tires are evil - destroy them all ...
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
На мен ми е замръзвала, та не я вдигам при минусите
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
На мен също и не я дигам. Така знам и от баща ми.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Винаги съм я вдигал. Цаката е да я вдигнеш след, като колата е в пълен покой. За ръчни - гасиш, вкарваш на скорост, пускаш гея, пускаш и спирачката, изчакваш да закотви колата в съответното положение в зависимост дали си под наклон или наравно и чак тогава вдигаш ръчната. Ама не до откат, ми например до 1-во щракване... ако не спираш на ебаси наклона де За автоматик - гасиш, на Р, чакаш да спре мърдането и вдигаш. За всеки случай сутрин тръгваш възможно най-леко. Преди няколко зими, като беше баш -20 сутринта ми се е случвало леко да дрънне такова, но в никакъв случай късане, чупене и т.н. А да ми замръзва никога не ми се е случвало
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Аз само да добавя, че на скорост не оставям, само ако е на много голям баир (just in case).
Tires are evil - destroy them all ...
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
cmdkick написа:Аз само да добавя, че на скорост не оставям, само ако е на много голям баир (just in case).
Защо? Аз съм фен на ръчната и винаги я вдигам, но зимата бодвам първа и ако не забравя, гледам да не вдигам ръчната.
- Комбина
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 16.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: W164/453
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Замръзвала ми е ръчна и една зима с повече сняг като сега карах 2 километра с влачещо се задно ляво колело по снега/леда/кишата...
Ръчна ползвам 5 пъти годишно и то само на наклон, независимо дали на автоматик или ръчни скорости.
Ръчна ползвам 5 пъти годишно и то само на наклон, независимо дали на автоматик или ръчни скорости.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Част от причината за "замръзването" на ръчната е именно рядкото й ползване. Тя така може за "замръзне" и лятото Тя просто спича, а не замръзва. На мен никога не ми е замръзвала, защото я дърпам доста често. Така се раздвижва и не "замръзва"
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
dextuar написа:cmdkick написа:Аз само да добавя, че на скорост не оставям, само ако е на много голям баир (just in case).
Защо? Аз съм фен на ръчната и винаги я вдигам, но зимата бодвам първа и ако не забравя, гледам да не вдигам ръчната.
Не мога да ти дам някакво логично и техническо обяснение, просто такъв навик имам изграден, и нещо за което сигурно ще ми се смеете, но когато я оставя на скорост - си представям как зъбните колела в кутията стоят под напражение (все едно аз вместо да си почивам, да стоя в позиция старт за спринт) .
Може би трябва и моята да зъмръзне един път и от тогава и аз ще спра да я вдигам зимата...
Tires are evil - destroy them all ...
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Комбина написа:Замръзвала ми е ръчна и една зима с повече сняг като сега карах 2 километра с влачещо се задно ляво колело по снега/леда/кишата...
На един 8-ми декември, в Пампорово, на един колега така му замръзна ръчната на фиестата и той реши като теб да я раздвижва, само че напред-назад.
След 10-15 минути форсажи едната биела се показа през блока и се прибра с пътна помощ
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Ръчната замръзва, само ако кожуха на жилото е скъсан и когато влезне вътре вода, съответно замръзва.
За това, никаква ръчна зимата, за да не ходим с градският транспорт после
За това, никаква ръчна зимата, за да не ходим с градският транспорт после
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Доста си зависи от дизайна на самия механизъм.
Това което замръзва не са челюстите към барабана/диска.
На някой опели например жилото върви в тръбата почти до барабана и там вместо обвивката да стига до барабана, тя е фиксирана със скоба и жилото има едни 10см без обвивка преди да влезе барабана. Кишата и снега така се трупат около главините, че точно там където минава жилото здраво се наслоява.
Караш си, спираш вечерта и дърпаш смело ръчната, снегът е още мек и жилото се движи. Обаче до сутринта здраво е стегнало и като я пуснеш ръчната, ръчката пада ама жилото не се мърда.
На BMW-то ''кожуха" на жилото си върви от купето до шенкела. Механизмът който е вътре в диска е доста изолиран от леда и снега, а и има доста топлина около него. За да му се блокира действието трябва да се напълни със сняг който да замръзне. Не мисля че влага или разтопен сняг могат да го блократ след замръзване.
Аз лично не съм имал проблеми, а живея на сериозен наклoн и ръчната ми е навик(добър лош, свикнал съм), винаги без значение от сезона.
Иначе с опела и аз съм карал километри с блокирало колело по леда мислейки че нещо в барабана е замръзнало и чакайки топлината да го разтопи, но уви наложи се да чупя лед отдолу.
Разпространеното мнение сред гаражните майстори и кибиците разбирачи около мен е че описантото от теб е грешно
Като я оставиш след спиране на наклон да се укроти и да се задържи само от силовото предаване натоварваш скоростите, съединителя, лагерите по системата и т.н. " Ще сменяме кутия момче...."
Трябвало ръчната да обере голямата тежест, а силовото предаване да е за всеки случай.
Аз не го споделям тоя ентусиязум ама знам ли
Това което замръзва не са челюстите към барабана/диска.
На някой опели например жилото върви в тръбата почти до барабана и там вместо обвивката да стига до барабана, тя е фиксирана със скоба и жилото има едни 10см без обвивка преди да влезе барабана. Кишата и снега така се трупат около главините, че точно там където минава жилото здраво се наслоява.
Караш си, спираш вечерта и дърпаш смело ръчната, снегът е още мек и жилото се движи. Обаче до сутринта здраво е стегнало и като я пуснеш ръчната, ръчката пада ама жилото не се мърда.
На BMW-то ''кожуха" на жилото си върви от купето до шенкела. Механизмът който е вътре в диска е доста изолиран от леда и снега, а и има доста топлина около него. За да му се блокира действието трябва да се напълни със сняг който да замръзне. Не мисля че влага или разтопен сняг могат да го блократ след замръзване.
Аз лично не съм имал проблеми, а живея на сериозен наклoн и ръчната ми е навик(добър лош, свикнал съм), винаги без значение от сезона.
Иначе с опела и аз съм карал километри с блокирало колело по леда мислейки че нещо в барабана е замръзнало и чакайки топлината да го разтопи, но уви наложи се да чупя лед отдолу.
Не мога да ти дам някакво логично и техническо обяснение, просто такъв навик имам изграден, и нещо за което сигурно ще ми се смеете, но когато я оставя на скорост - си представям как зъбните колела в кутията стоят под напражение (все едно аз вместо да си почивам, да стоя в позиция старт за спринт) .
Може би трябва и моята да зъмръзне един път и от тогава и аз ще спра да я вдигам зимата...
Разпространеното мнение сред гаражните майстори и кибиците разбирачи около мен е че описантото от теб е грешно
Като я оставиш след спиране на наклон да се укроти и да се задържи само от силовото предаване натоварваш скоростите, съединителя, лагерите по системата и т.н. " Ще сменяме кутия момче...."
Трябвало ръчната да обере голямата тежест, а силовото предаване да е за всеки случай.
Аз не го споделям тоя ентусиязум ама знам ли
Последна промяна TheDriver на 11 Яну 2017, 15:09, променена общо 1 път
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Ама като има малко лед по джантата какъв дисбаланс става,не е истина..сякаш колелото ти ще падне всеки момент
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Bogat-Beden написа::OT: Ама като има малко лед по джантата какъв дисбаланс става,не е истина..сякаш колелото ти ще падне всеки момент
Аз това го оправям лесно с десния крак в движение
Иначе мерси на всички за мненията, точно това ме интересува и лични мнения и технически факти.
Tires are evil - destroy them all ...
- banan4i
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Ръчна спирачка - (да или не) през зимата
Аз винаги дърпам ръчната, и на миналата кола, и на тази (пежо 206, е46)
Знам от баща ми/брат ми/инструкторката от курсовете за книжка, че винаги се дърпа ръчна и чак след това се вкарва на скорост. Идеята е, че натоварването трябва да е върху ръчната, а не върху кутията. Аз съм склонен да вярвам на това. Особенно с автоматик, даже на него най-много се усеща. Спираш под наклон, вкарваш първа, пускаш спирачката, колата се помества, дърпаш ръчната и в този миг осъзнаваш, че ръчната не върши нищо, защото напрежението вече е отнето от кутията. Мое мнение...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Знам от баща ми/брат ми/инструкторката от курсовете за книжка, че винаги се дърпа ръчна и чак след това се вкарва на скорост. Идеята е, че натоварването трябва да е върху ръчната, а не върху кутията. Аз съм склонен да вярвам на това. Особенно с автоматик, даже на него най-много се усеща. Спираш под наклон, вкарваш първа, пускаш спирачката, колата се помества, дърпаш ръчната и в този миг осъзнаваш, че ръчната не върши нищо, защото напрежението вече е отнето от кутията. Мое мнение...
Sent from my iPhone using Tapatalk
64 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани