Цените в атосервизите...
Модератор: Общи модератори
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Цените в атосервизите...
Тия дни забелязах, че колата е станала по-шумна, ама като загрее затихва и реших да отида до някой сервиз да се види от какво е.
Отивам в М Комплект 33 на окловръстното и Цар Борис(че ми е най-близо) - бърз оглед и видяха пукнат колектор на 6-ти цилиндър. Ясна е работата. Питам колко време и пари ще ми струва ремонта. Набързо ми казаха 2 варианта единият е да сваят този колектор, да го заварят и да го качат, другият е да си намеря колектор от някоя морга и да сложат него.
В парично отношение и в двата варианта 300-400(!!!) лева за труд + колкото там струват гарнитурите и ще отнеме към 10-12 часа труд.
Същия въпрос в същия сервиз в дружба - отговор 156-160 лева за труд + цената на гарнитурите и за около 3 часа сме готови.
Гледам колектора на няколко болта се дъжи, прочетох че хората сами си ги правят тия процедури и си взех колектор от колега от форума с идеята да запретна ръкави и за час-два да си оправя колата.
Реших обаче да звънна в друг сервиз близо до работата поне - D&N(те принципно с ауспуси, гърнета и т.н. не се занимавата, ама реших да пробвам, че отивам за механична работа не за заварки и т.н.) - казвам на приемчика какво тряба да се направи и т.н. отговор - "В момента имаме доста коли, така че не мога да ти обещая за днес, но утре до обяд 100% е готово всичко. Цена - 50-60лв труд + гарнитурите."
Оставих колата, няколко часа по-късно ми се обадиха, че е готова, платих и си заминах. Стария колектор ми го бяха оставили в краката на пасажера, увит в домакинско фолио.
Та се чудя как си правят ценообразуването тия хора.
Да ходех по разни майстори в задни дворове, гаражни клетки и т.н. които са в много сивата икономика и да варират така цените разбирам, ама нещо не мога да разбера как между сервизи от една и съща верига има такава разлика.
Отивам в М Комплект 33 на окловръстното и Цар Борис(че ми е най-близо) - бърз оглед и видяха пукнат колектор на 6-ти цилиндър. Ясна е работата. Питам колко време и пари ще ми струва ремонта. Набързо ми казаха 2 варианта единият е да сваят този колектор, да го заварят и да го качат, другият е да си намеря колектор от някоя морга и да сложат него.
В парично отношение и в двата варианта 300-400(!!!) лева за труд + колкото там струват гарнитурите и ще отнеме към 10-12 часа труд.
Същия въпрос в същия сервиз в дружба - отговор 156-160 лева за труд + цената на гарнитурите и за около 3 часа сме готови.
Гледам колектора на няколко болта се дъжи, прочетох че хората сами си ги правят тия процедури и си взех колектор от колега от форума с идеята да запретна ръкави и за час-два да си оправя колата.
Реших обаче да звънна в друг сервиз близо до работата поне - D&N(те принципно с ауспуси, гърнета и т.н. не се занимавата, ама реших да пробвам, че отивам за механична работа не за заварки и т.н.) - казвам на приемчика какво тряба да се направи и т.н. отговор - "В момента имаме доста коли, така че не мога да ти обещая за днес, но утре до обяд 100% е готово всичко. Цена - 50-60лв труд + гарнитурите."
Оставих колата, няколко часа по-късно ми се обадиха, че е готова, платих и си заминах. Стария колектор ми го бяха оставили в краката на пасажера, увит в домакинско фолио.
Та се чудя как си правят ценообразуването тия хора.
Да ходех по разни майстори в задни дворове, гаражни клетки и т.н. които са в много сивата икономика и да варират така цените разбирам, ама нещо не мога да разбера как между сервизи от една и съща верига има такава разлика.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Цените в атосервизите...
Вероятно тия "скъпите" никога не са го правили и си слагат една сумичка отгоре, ей така, да се застраховат
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Цените в атосервизите...
с тия D&N дето са до БП имам много кофти опит преди години.. добре че почнах сам да си правя колите ...
Надявам се все пак че всичко при теб е наред ... то и няма какво толкова да се случи за смяна на колектор ..
Надявам се все пак че всичко при теб е наред ... то и няма какво толкова да се случи за смяна на колектор ..
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Цените в атосервизите...
Не знам, аз там лятото карах една друга кола за смяна на водна помпа, ангренаж и т.н. и добре си свършиха работата.
По принцип си карам колите в един друг сервиз, на Черни връх, но когато човекът там ми каже, че най-рано след Х дни може изобщо дап огледна колата а на мен ми трябва да стане бързо прибягвам до разни други...
По принцип си карам колите в един друг сервиз, на Черни връх, но когато човекът там ми каже, че най-рано след Х дни може изобщо дап огледна колата а на мен ми трябва да стане бързо прибягвам до разни други...
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Цените в атосервизите...
Ами просто някои хора явно са родени да са хирург-стоматолози или там както им се вика, ама поради липсва на късмет са станали автомонтьори и сега искат все пак в едно отношение поне да приличат на стоматолози
Карам бавно! Стигам Бързо!
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Цените в атосервизите...
За вип гумаджийте не зная - аз ходя по нормалните гумаджийници и цените са според размера на джантите, като за 4-те 15-16 цолови джанти проедурата сваляне от колата, сваляне на гумите + слагане на новите гуми + баланс + качване на колата обратно излиза около 40-50 лева, според това дали джантите са алуминиеви, дали тежестите са с коване или лепене и т.н.
За бмв-то съм с 2 комплекта джанти и сам си ги свалям и качвам, че си играя да чистя главини и резби, та плащам само баланс и ми излиза по 10-20 лева на сезон за 4-те колела.
За бмв-то съм с 2 комплекта джанти и сам си ги свалям и качвам, че си играя да чистя главини и резби, та плащам само баланс и ми излиза по 10-20 лева на сезон за 4-те колела.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Цените в атосервизите...
ceco_kd написа:Ами просто някои хора явно са родени да са хирург-стоматолози или там както им се вика, ама поради липсва на късмет са станали автомонтьори и сега искат все пак в едно отношение поне да приличат на стоматолози
Като учиш 6 години в Медицинска академия , 4 години специализираш хирургия и сам си плащаш консумативите- тогава евентуално може и да разбереш защо цените в кабинетите са такива!Доста тъпо сравнение!
Та по темата: за всеки влак си има пътници!Бързо ,евтино и качествено няма как да стане.Всеки сам си определя цените и това се нарича: Пазарна икономика . Като не ти харесва- сменяш сервиза ! Не виждам каква голяма драма е товал
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Цените в атосервизите...
dr.peshev написа:... Не виждам каква голяма драма е товал
Драмата е, че сервизите са от една и съща верига. Все едно кварталния макдоналдс да продава хамбургерите по левче, а в съседния квартал да са по 2.
Принципно монтьорския труд е сравнително регламентиран като цена и по спомен беше в диапазона 20-50лв за час - така се и определят цените в официалните сервизи на марките - производителя пише че за еди си коя процедура са необходими еди си колко часа, умножава се по часовата ставка на сервиза и получаваш цената на услугата.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Цените в атосервизите...
Vra4anin написа:Всичко е много относително с цените за труд по сервизите. Един вид спекула. Кой колкото е лаком и оборотен - толкова решава да иска.
Пример: наскоро сменявах съединител на една хонда (съединител с нормален едномасов маховик). Преди години са ми сменявали съединител за 70лв, на друга хонда в друг сервиз - за 80лв. Сега трети хора (гаражни майстори) ми взеха 120лв. Цени във Враца. Случайно попаднах на информация - един от софийските сервизи специализирани за хонди искат само за труд 360 (триста и шейсет) лева и при тях нямаш право да си занесеш твой съединител, а те ти слагат такъв, който те купят - дават ти няколко оферти на различни марки и цени и ти си избираш (за да може и от там да хапнат при отстъпката)
Друг пример е демонтаж/монтаж/баланс на гуми. От години знам, че специално за София цените са жестоки, особено ако се попадне в някой "ВИП" гумаджийница, цени от порядъка по 150лв демонтаж/монтаж/баланс на 4 гуми 17/18/19 цола са едва ли не нещо нормално за София
150 трудно за стандартен монтаж на лека кола нереално, колкото и по-скъпо да е от Враца. Последно в Диана като купих зимните ми взеха 70лв за смяна на 4 18ки. След 1 седмица ми се наложи да сменя джантите и повторно да извърша същите неща, при което дадох 70лв на гумаджията за баланс и монтаж, но с оптимизран монтаж гумата по джаната и с къде по-добри машини. Демек за същите пари по-качествена услуга.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Цените в атосервизите...
Тука в Смолян за демонтаж, монтаж и баланс ми взимат 20-25 лв за 4 гуми 16-ки.
Re: Цените в атосервизите...
В София също се намират евтини гумаджии. Аз сменям 4 17-ки за 32 лв, което е идеална цена, според мен
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Цените в атосервизите...
Колега, сигурно рано или късно ще разбереш от къде идва разликата:
Изпускателен колектор, на който на първи цилиндър едната шпилка беше превъртяна, другата скъсана, резултата издухана гарнитура с всички последици от това. Някой, който е взел 50лв си е спестил да напръска гайките с препарат, да изчака, да ги развърти внимателно, после да намаже с медна грес, смени старите гайки с нови, затегне с необходимото усилие.
На същата кола, но съм виждал и на други- от неправилен монтаж на радиатора на EGR се къса гофрираната част на тръбата за изгорели газове- за 50лв няма време да се занимаваш да обереш напреженията и просто стягаш винтовете.
А, ето и на N47: лошото е, че тук гофрираната тръба е в комплект за 1500лв. Така, че равносметката е 50+ 1500:
Да добавя и още 230лв- докато колегата се прибере от Гърция, изгорелите газове бяха разтопили и въздуховода към турбината.
Изпускателен колектор, на който на първи цилиндър едната шпилка беше превъртяна, другата скъсана, резултата издухана гарнитура с всички последици от това. Някой, който е взел 50лв си е спестил да напръска гайките с препарат, да изчака, да ги развърти внимателно, после да намаже с медна грес, смени старите гайки с нови, затегне с необходимото усилие.
На същата кола, но съм виждал и на други- от неправилен монтаж на радиатора на EGR се къса гофрираната част на тръбата за изгорели газове- за 50лв няма време да се занимаваш да обереш напреженията и просто стягаш винтовете.
А, ето и на N47: лошото е, че тук гофрираната тръба е в комплект за 1500лв. Така, че равносметката е 50+ 1500:
Да добавя и още 230лв- докато колегата се прибере от Гърция, изгорелите газове бяха разтопили и въздуховода към турбината.
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Цените в атосервизите...
Я фани си преброй шпилките и гайките, ако не ти е много студено де.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Цените в атосервизите...
Vra4anin написа:Точно за Диана съм слушал, как имат нещо като "вип" оферта - пререждаш всички на опашката, сядаш до колата и гледаш, дават ти кафе и ти искат близо 200 кинта за процедурата. Даже беше коментирано преди тук във форума (миналата или по-миналата година имаше тема).
Страшно тъп трябва да си, за да им дадеш на тия 150 или 200лв . Аз като ги видях как работят и 40 не бих им дал. Те не знаеха до последно, че ми свалят runflat гуми и спориха такива ли са или не, трябваше аз да им кажа. Има едни на улицата отсреща до нас сменят за по 50-60 лв, болтове, гайки, всичко се стяга както дойде, после я няма отвиване, я преебан секрет или преебана шпилка, който квото спечели. Трагедия отвсякъде са всичките такива! Докато на читав гумаджия бих му дал и 100лв, където впоследствие намерих и разликата е огромна. Няма да ходя пак за баланс, не ми изпускат гумите, щото всяка джанта се свали изчисти и изми по вътрешния борд, сваля 2 пъти гумата да я намества и цялата процедура отне поне 1 час. Става въпрос за Иван от Младост, ако някой му е интересно. За 50 лв нали се сещаш кой ще му се занимава, на никой! Но идеята е, че има разлика, когато някой те обслужва и когато някой иска да ти вземе парите и да "отметне работа".
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Цените в атосервизите...
Проблема е че на никой не му се работи, ама грам не му се работи. Цените са на абсолютно произволен принцип, ама за това ще пиша в темата ми, като ми минат нервите, че още съм афектиран
И проблема с "не ми се работи" няма връзка с професията, а е повсеместно
Само пример - обиколих 100 места докато си намеря "монтажна смазка", ама все от тия тунек сервизите + магазини, дето са с по 100лв. на час и нямат идеяяяяя
И проблема с "не ми се работи" няма връзка с професията, а е повсеместно
Само пример - обиколих 100 места докато си намеря "монтажна смазка", ама все от тия тунек сервизите + магазини, дето са с по 100лв. на час и нямат идеяяяяя
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани