Строително-ремонтна тема

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от 3186 » 13 Авг 2018, 21:46

Ако си бяха вързали релетата, както схемата ти на миналата страница... :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Nickelback » 13 Авг 2018, 21:59

3186 написа:Ако си бяха вързали релетата, както схемата ти на миналата страница... :ok:


Така е, прав си, но биха могли, ако Shelly2 беше предназначено само за взаимно изключващи се два товара (в частност - щори).
Но те са гледали да минат с едно и също схемно звено, чрез което да управляват и другия случай - два напълно независими товара - да речем две отделни секции на осветлението в един хол. И така...
Иначе има варианти бол за хардуерна протекция, която да е все пак софтуерно конфигурируема още по време на boot на тая шитня, но проблема е, че (очевидно) изобщо не са сетили за тоя "corner" case :roll:
Лошото е, че няма физическо място в това Shelly за много допълнителни компоненти и трябва повече да се разчита просто на надежден софтуер :roll:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от 3186 » 13 Авг 2018, 22:10

Nickelback написа:
3186 написа:Ако си бяха вързали релетата, както схемата ти на миналата страница... :ok:


Така е, прав си, но биха могли, ако Shelly2 беше предназначено само за взаимно изключващи се два товара (в частност - щори).
Но те са гледали да минат с едно и също схемно звено, чрез което да управляват и другия случай - два напълно независими товара - да речем две отделни секции на осветлението в един хол. И така...
Иначе има варианти бол за хардуерна протекция, която да е все пак софтуерно конфигурируема още по време на boot на тая шитня, но проблема е, че (очевидно) изобщо не са сетили за тоя "corner" case :roll:
Лошото е, че няма физическо място в това Shelly за много допълнителни компоненти и трябва повече да се разчита просто на надежден софтуер :roll:

Дано поне те обезщетят, че един от тия мотори поради размери, обороти и ниски нива на шум, вероятно отива колкото 1-2 резервоара на М-ката :mhihi: С универсалните решения май винаги е така и особено в твоя случай, щом имаш познанията, ще е по-надеждно да си сглобиш сам и логиката и хардуера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Nickelback » 13 Авг 2018, 22:19

3186 написа:
Nickelback написа:
3186 написа:Ако си бяха вързали релетата, както схемата ти на миналата страница... :ok:


Така е, прав си, но биха могли, ако Shelly2 беше предназначено само за взаимно изключващи се два товара (в частност - щори).
Но те са гледали да минат с едно и също схемно звено, чрез което да управляват и другия случай - два напълно независими товара - да речем две отделни секции на осветлението в един хол. И така...
Иначе има варианти бол за хардуерна протекция, която да е все пак софтуерно конфигурируема още по време на boot на тая шитня, но проблема е, че (очевидно) изобщо не са сетили за тоя "corner" case :roll:
Лошото е, че няма физическо място в това Shelly за много допълнителни компоненти и трябва повече да се разчита просто на надежден софтуер :roll:

Дано поне те обезщетят, че един от тия мотори поради размери, обороти и ниски нива на шум, вероятно отива колкото 1-2 резервоара на М-ката :mhihi: С универсалните решения май винаги е така и особено в твоя случай, щом имаш познанията, ще е по-надеждно да си сглобиш сам и логиката и хардуера.


Ще видим...
Лошото е, че все по-малко и по-малко време ми остава напоследък. А тези захранвания точно за това ги бях приготвил, за да си ги правя сам "Shelly-тата", но уви... :dunno: Сега гледам да сглобявам голямата картинка от парченцата пъзел, които са на пазара :ok:

Изображение
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от b2 » 15 Авг 2018, 15:05

Здрасти,
ъпдейт по моя казус с проблемния cloud на Shelly Plug.
Писах на съпорт email-а им в неделя.
Вторник сутринта ми звънна българин, който според мен не е никакъв съпорт ами си е някой старши developer. :)
Оказа се, както и предполагах, че устройството ми вече е регистрирано към друг cloud акаунт (сигурно в магазина някой го е тествал) и затова не ми дава да го асоциирам с моя.
Тази сутрин им изпратих Device ID и току що ми се обади пак същия човек да потвърди че са го деасоциирали от клауда им.
Вече нямам проблем с клауда и работи както се очаква.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Nickelback » 15 Авг 2018, 22:16

b2 написа:Здрасти,
ъпдейт по моя казус с проблемния cloud на Shelly Plug.
Писах на съпорт email-а им в неделя.
Вторник сутринта ми звънна българин, който според мен не е никакъв съпорт ами си е някой старши developer. :)
Оказа се, както и предполагах, че устройството ми вече е регистрирано към друг cloud акаунт (сигурно в магазина някой го е тествал) и затова не ми дава да го асоциирам с моя.
Тази сутрин им изпратих Device ID и току що ми се обади пак същия човек да потвърди че са го деасоциирали от клауда им.
Вече нямам проблем с клауда и работи както се очаква.


Супер, поне "оркестрацията" на дивайсите, явно им работи добре :) Явно и "съпорта" дето казваш им е адекватен :) Предстои и аз да им пиша идните дни, че сега не намерих време да разпиша проблема подробно + малко доказателства :roll:

Я кажи от кой магазин ги взе, че в Хоуммакс са им свършили (изкупих ги :mhihi: ), а са неадекватни по въпроса кога ще имат още Shelly-та. Може и на ЛС. Онлайн не искам да взимам, че трябва да взема 5, за да са на цена като в Хоуммакс. Просто ми трябват две спешно, че стърчат жици от стената и не е много ОК (не за мен) :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от b2 » 16 Авг 2018, 12:32

Според Вас надеждно и безопасно ли е да използвам такова устройство за контрол и по-важното измерване на консумацията на бойлера вкъщи?
Ще го видя довечера ама май беше 2.5kW. Най-много да е 3kW.
Иска ми се, защото според мен моя бойлер гори около 50-60лв на месец като го държим постоянно пуснат и може и да има мегдан за оптимизация. и 10лв (даже и 5лв) на месец да спести ще си си избие инвестицията. :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Nickelback » 16 Авг 2018, 21:07

b2 написа:Според Вас надеждно и безопасно ли е да използвам такова устройство за контрол и по-важното измерване на консумацията на бойлера вкъщи?
Ще го видя довечера ама май беше 2.5kW. Най-много да е 3kW.
Иска ми се, защото според мен моя бойлер гори около 50-60лв на месец като го държим постоянно пуснат и може и да има мегдан за оптимизация. и 10лв (даже и 5лв) на месец да спести ще си си избие инвестицията. :)


Още не съм отворил да видя Shelly2-ката поне колко е "жълто" релето вътре и ми е трудно да кажа за недежността. При теб вярвам, че е една идея по-ячко (16A вероятно, за 3.5kW), та трябва да поизкара. При 3kW бойлер ще издържи някоя и друга година :yes:
Относно безопасност - дори и да нагори няма да се запали. Корпуса на релетата обикновено е мислен да самогаси появили се наченки на пламък :yes:
Моят бойлер е смарт, съответно и там е с вградено реле и щрака ли щрака. И да нагори не вярвам да направи поразии, а и дори да направи е подсъдимо и едва ли биха си го позволили да недогледат силовата част :roll: Тестват се тия неща при Пантелеев, ако искаш CE и процедурата е тегава :ok:
По принцип не съм привърженик на релета за управление на силови вериги. Предпочитам solidstate елементи с голям запас - x2/x3 пъти запас по-ток/напрежение - тиристори, MOSFET, IGBT. Яки контактори също, но са шумни :dunno:
На едно реле и 16 ампера да пише, не кара много, ако комутира често дори и 10A товар. Електроерозията не му прощава :dunno: Ако е с пружина менте, тя отслабва с времето, и взависимост от конфигурацията (нормално отворено или нормално затворено) контактните пъпки не правят стабилна връзка на номиналната им площ и започва нагарянето :roll:

Относно измерването - пак - като отворя Shelly-то мога да се опитам да си направя извод доколко е точно и надеждно. Има разни методи и средства за измерване на тока в силовата верига (както и индиректни такива) и не знам кой са избрали наш'те :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Jordana » 16 Авг 2018, 21:28

С тия пикливите релета ще си вкарате таралеж в гащите при 3-4 квт товар . Такова нещо да комутира надеждно трябва нормално 40А реле . Дори и те дават фира понякога . Проблема въобще на тия релета е че залепват на контакт и остават така въпреки щракането на магнита . Почва греене докато овъгли платката около него и прекъсне или стопи силовите кабели . С тия 16 А релета повече от някоя лампа или някой малък електромотор друго няма какво да комутират .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от b2 » 17 Авг 2018, 6:38

Мерси за детайлното разяснение! Общо взето и моето лаишко усещане е такова и няма да се захващам - поне не по този начин. Допълнително за да го преларам през Shelly plug трябва да сложа щепсел на бойлера вместо твърдата връзка в момента, което също би било слабо звено предполагам?
Иначе за solid-state релетата разбрах покрай нещо друго, което планирам - да заменя механичния термостат в кафе машината с PID контролер. Там схемата използва SSR за да управлява 1200w нагревателя, като предполагам, че в този случай играе роля и фактора, че с PID контрол има много повече ON/OFF цикли, които допълнително биха скъсили живота на едно механично реле, макар и с не прекалено голям товар.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Cyberloner » 17 Авг 2018, 7:50

Момчета заигравте се прекалено много :)
Сега очаквам някой да предложи и схема със soft start и Рид ампули в паралел :lol:


П.П. Малко е шумно ама може да помислите за обиковен контактор който вече можете да управялвате от shelly-то :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от madafaka_donkele » 29 Авг 2018, 9:36

Да върна малко темата в темата :mhihi:
Дайте контакти на някой свестен майстор/майстори или фирма или фирма за довършителни работи - стандартни неща - лепене на плочки, измазване, боядисване, малко ВиК, малко електро и т.н. Да работи качествено, да не е мързел тип "идвам на обяд и си отивам в 3" и да не взима скъпо естествено :mhihi: За София става дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Dextuar » 29 Авг 2018, 19:54

madafaka_donkele написа:Да върна малко темата в темата :mhihi:
Дайте контакти на някой свестен майстор/майстори или фирма или фирма за довършителни работи - стандартни неща - лепене на плочки, измазване, боядисване, малко ВиК, малко електро и т.н. Да работи качествено, да не е мързел тип "идвам на обяд и си отивам в 3" и да не взима скъпо естествено :mhihi: За София става дума.

Бате, и аз това си викам, тая тема малко заприлича като на лекция по електротехника, а аз си мисля, че е за шпакловка и замазка :mhihi:
Иначе и аз търся контакти на такива хора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от Nickelback » 29 Авг 2018, 21:27

Темата СИ съм я създал с идеята да е полезна на всеки, който твори, стои, ремонтира, реконструира своя дом или каквото и да било жилище. Дали ще си говорим за шпакловка, армировка, електротехника, дали ще смятаме троен интеграл по повърхнината на кривошпаклования таван на някой, ако сме си полезни един на друг, да - ще го правим! Който иска е свободен да си отвори отделна тема за шпакловка, друга за хоросан и кирпич, и трета за маламашки, няма проблем за мен :yes: Очевидно 4-5-ма човека си бяхме взаимно полезни в предните няколко страници и не виждам никакъв проблем аз :dunno: Темата е в стил Q&A, а не "златна тема" (сакън, не пипай!) съдържаща "кои са топ майсторите на България" или "коя фуга е най-добра" или "как се прави шпакловка по учебник". Ще се пита и ще се забравя, пак и пак, щото е тема в автомобилен форум и няма нужда да има 50 отделни теми за дома, според мен :dunno:

Мое мнение - майстори (или цяла бригада) си търсете от провинцията някои, които все още имат желание да работят прилично за нормални пари. Намират се свестни такива, които биха дошли да поработят в големия град, а после да се върнат по родните си места. Лошото е, че трябва да им се поемат разходи за някакъв вид квартира и храна, или както се разберете. Общо като пари може да излезе на цената като на някоя фирма, но поне до голяма степен ще случите на съвестни хора. Човекът (физ. лице), от които купих моя апартамент построи цяла кооперация с помощта на такива хора и всичко е повече от точно, просто е необходим и лек надзор...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Строително-ремонтна тема

Мнение от shlosera » 29 Авг 2018, 22:05

Ако се търси фирма смятайте цените с мин 40% над цената на частна бригада. Фирмите имат данъци осигуровки и тн. Няма значение дали някой е от провинцията, от Лондон или Китай, той ако е съвестен работа ще свърши всичко е до човек. Голям проблем идва и от клиентите, които гледат в паницата на хората, защото как така тоя бил майстор или кърти дюшеме и щял да вземе 200лв днеска,ами така с цената на здраве. Масово колегите не могат да си направят хубава сметка на цените и обема на работа, следователно в началото се взимат едни добри пари, към края почват да са по-малко и алчността надделява и се почва едно "скубане". Завишаването на цените лятото е абсолютно нормално. Общо взето ценообразуване и тн е много относителна тема, зависеща от много фактори. Общо взето като всяко нещо скъпи са 2 неща, това което го могат много малко хора, и това което го може всеки, но никой не иска се захване.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: SuspiciousBulgarian

Последни теми
Facebook