Как Ви се струва новата 5-ца?
Модератор: Общи модератори
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
drago9205 написа:Съжалявам ако нараня пристрастията на някои колеги, това което ще кажа е лично мое мнение.
Аз не разбирам защо е крайното мнение срещу дизайнът на е60 и творенията на Бенгъл (за мен е92 например е сред най-красивите купета). Но относно е60 - ами за мен си е съвсем нормална и не бих казал грозна кола, а с М-пак изглежда супер. Същото е приложимо и за е39 - префейс без М-пакет никак не е лицеприятна(както казах лично мнение). И не съм е39 хейтър - харесвам моделът и то много, но при него разликата (визуално) между кола с и без М-пакет е потресаващо голяма. Все пак производителите на автомобили гледат дизайнерски да са в крак с времето.
П.С. За 7-цата префейс е65 съм съгласен, че е ужасна
Аз и от последната седмица не съм въодушевен( поне като дизайн). С класата ми изглежда доста по масивна, и излъчваща повече премиум усещане.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
Не забравяйте какво винаги са целели от БМВ - агресивни нотки дори в луксозния сегмент. Това е все едно да кажем, че Ролс изглежда много скучно...
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
alx написа:
Адблу подобрява значително икономията и живота на дизеловия двигател- особено при камионите..
http://www.volvotrucks.com/SiteCollecti ... _FW_SS.pdf
Аз с моя английски не схванах дали това е същата система, но съм почти сигурен че няма общо с разхода и износването на двигателя. Имам предвид тази система по моите камиони. Просто това е един допълнителен резервоар с течност, която отива в ауспуха. На тия от Волво пък изобщо не им вярвам, имам предимно Волва и Рена с волво двигатели. Нагледал съм се на всякакви недоразумения по тия двигатели, като започнеш от кавитация, преминеш през това, че нямат втулки на водачите на клапаните и стигнеш до повреждащи се гаранционни дюзи. Особено пък и с оторизиран сервиз, в който никой нищо не може и заради който постоянно ходя в Гърция за ремонти. Волво предлага всякакви глупости и няма да се учудя това да е поредната недомислица.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
Мордехай написа::winky:alx написа:
Адблу подобрява значително икономията и живота на дизеловия двигател- особено при камионите..
http://www.volvotrucks.com/SiteCollecti ... _FW_SS.pdf
Аз с моя английски не схванах дали това е същата система, но съм почти сигурен че няма общо с разхода и износването на двигателя. Имам предвид тази система по моите камиони. Просто това е един допълнителен резервоар с течност, която отива в ауспуха. На тия от Волво пък изобщо не им вярвам, имам предимно Волва и Рена с волво двигатели. Нагледал съм се на всякакви недоразумения по тия двигатели, като започнеш от кавитация, преминеш през това, че нямат втулки на водачите на клапаните и стигнеш до повреждащи се гаранционни дюзи. Особено пък и с оторизиран сервиз, в който никой нищо не може и заради който постоянно ходя в Гърция за ремонти. Волво предлага всякакви глупости и няма да се учудя това да е поредната недомислица.
с две думи обясняват, че впръскването на адблу-то намалява значително температурата на изгорелите газове и от там нямалява обратното налягане в изпускателната система и нивото на азотния окис което пък "освобождава" двигателя и особено турбините да помпат по-лесно (по-малко backpressure дава по-малко налягане в цилиндрите и турбините за същата мощност). също така се разтеглят периодите за регенерацията на дпф-а (и понеже се извършва и то с нафта) което води до допълнителни икономии...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
А реално сега преглеждам тефтерите и няма никаква разлика в разхода на гориво. Има камиони, които правят един и същи курс целогодишно, зимата само има увеличение, но не и след спирането на системата. Ще се поинтересувам по-щателно обаче.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
Мордехай написа:А реално сега преглеждам тефтерите и няма никаква разлика в разхода на гориво. Има камиони, които правят един и същи курс целогодишно, зимата само има увеличение, но не и след спирането на системата. Ще се поинтересувам по-щателно обаче.
аз лично съм на мнение, че щом тефтерите ти от реалния свят показват, че няма разлика... другито е вятър и мъгла независимо, че звучи логично...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
Мордехай написа:А реално сега преглеждам тефтерите и няма никаква разлика в разхода на гориво. Има камиони, които правят един и същи курс целогодишно, зимата само има увеличение, но не и след спирането на системата. Ще се поинтересувам по-щателно обаче.
споко, проблемът не е в английският ти.....просто е написано за хора, които не са кой знае колко на вътре в материята....
при дизеловите двигатели се говори за Trade-off. С две думи, има два основни пътя при конструирането на дизелови двигатели - минимални NOx емисии (и последващ филтър за твърди частици) или минимални емисии на твърди частици (ТЧ) и последваща SCR технология. С две думи пълно щастие няма (като всичко в този живот) - или двигателя се проектира така, че нивото на NOx е в границата на съответната Euro XX норма или нивото на ТЧ е в границата на съответната Euro XX норма. И понеже всичко си има граници, вече започват да комбинират SCR с филтър за твърди частици, защото всичко си има някаква граница.
Конкретно - високи нива на NOx се получават при високи температури на горене в цилиндрите. В същото време условият за горене са повече от благоприятни и не се образуват твърди частици. За да се свали нивото на NOx до съответната Euro XX норма е необходимо впръскване на AdBlue в изпускателният тракт. Предимството на цялата работа е, че филтър за твърди частици няма (до определено Euro XX) и съответно няма никакви съпротивления в изп. тракт. След като няма филтър за твърди чатици, няма нужда от регенериране и съответно допълнително впръскване на гориво и водещо след себе си по - голям разход на гориво. Никой обаче не споменава за разхода на AdBlue, който не е малък и съответно втори резервоар, дюза за впръскване (че се запушва от време на време и т.н.).
Другият подход е проектиране на двигателя по емисии на NOx. Ако двигателя се проектира така, че NOx емисиите да са в норма, това означава, че температурите в цилиндъра трябва да са по - ниски, но съответно времето за смесообразуване е по - късо и съответно двителя отделя повече твърди частици. За тези твърди частици е необходим филтър за твърди частици, който трябва да се регенерира периодично (скача разхода на гориво), има съпротивление в изп. тракт (turbo response) и т.н.
С две думи с изключването (ако е направено като хората) на SCR няма начин да се вдигне разходът на гориво, което се вижда и от твоите тефтери. Единствено се вдигат NOx емисиите, ама България.....
т'ва по български обяснено, надявам се, разбираемо.
- speeder88
- младши ентусиаст
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
Мордехай написа:А реално сега преглеждам тефтерите и няма никаква разлика в разхода на гориво. Има камиони, които правят един и същи курс целогодишно, зимата само има увеличение, но не и след спирането на системата. Ще се поинтересувам по-щателно обаче.
Off topic:
Като са били активни Ad Blue-тата шоферите са граднали повече...
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Как Ви се струва новата 5-ца?
Alx, оказва се че при моите фабрично няма ДПФ. В ауспуха просто има една керамика, която се нагрява и изпарява урея. За обратно налягане няма как да говорим, освен ако не се запуши сложният ауспух, примерно ако се пръсне керамиката вътре. Това говорим за Волвата и Рената, които имам с волво двигатели. Обаче имам едни Дафове EEV (между евро5 и евро6) и на тях нищо не съм правил, възможно е там да се получава горенаписаното от теб. При мен на Волвата дори като изхарчи течноста не се случва нищо, в резервоара остават едни 15 литра и помпата си ги върти, за да не остава на сухо, а лятно време може да се долива вода, за да впръсква по керамиката и да я охлажда евентуално.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани