LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 30 Окт 2014, 9:33

Привет колеги,
От известно време ми се върти идеята да пусна такава тема. Доста от нас вече използват алтернативни горива и няма да е зле да има място, където да обсъждаме проблеми, да си даваме съвети и идеи за монтаж и поддръжка на автомобилите си. Надявам се да има интерес и да се развие хубава тема. Ще помоля колегите, които не симпатизират на алтернативните горива да се включват само с градивна критика, а не със спам, заяжданки и т.н.

Ще започна с моят кратък, но за сметка на това цветущ опит :mhihi:
Първото ми БМВ (м42 '95г) беше с обикновена газова уредба, като го купих. Резултат - чести проблеми, кихане, 3 гофрирани маркуча за година и половина. Гледах да правя настройка пролет и есен, за да е сравнително нагласена за температурните условия и газта. Текнаха тук-там гарнитури, счупи един дебитомер, друг аз счупих да си играя с настройка (калибриране) След време се реши че ще се слага инжекцион. Заложих на AG Zentrum - добра цена и монтаж с приятел. Веднага се усети разлика, колата започна по-добре да върви и разхода падна с 2л/100км градско. Извън града също стана по-приятно за каране, там разлика в разхода имаше минимална, но пък се кара по-спокойно.
На свещите им дойде времето за смяна и ми препоръчаха Brisk Silver LPG - резултата е доста приятен, мотора работи по-равномерно, в разхода не усетих някаква съществена разлика.
За 15 000км с газов инжекцион не съм сменил нищо по-системата, но не съм имал и проблем с нея. Антифриза се смени задължително преди монтажа на инжекциона.

В последствие си купих кабел със софтуер за настройка и диагностика на LPG системата. Бих го препоръчал на всеки, който има мерак да се запознае по-обстойно с настройката и работата на газовите системи, а и цената им е доста приемлива. При интерес мога да пратя линк на ЛС към човека от който купих кабела си.

Може да обръсдим бензиностанции на които се зарежда, впечатления от газта и т.н.
- Ще започна аз - забелязвам че дори да зареждам от една верига бензиностанции, по-скоро зависи от търговския обект. До последно зареждах в Шел, но напоследък не ми харесва как върви колата, а и разхода се покачи при същите атм. условия и стил на каране. Последния месец зареждам от Лукойл(а бях се отрекъл от тях) и съм по-доволен, върви по-добре, разхода е нормален и работи по-тихо мотора. ЕКО и ОМВ съм ги отписал от както ми заредиха с по 6-7л над капацитета на бутилката (на 50л бутилка, която би трябвало да събере 43-44л газ, те ми заредиха 56л :mhihi: ) Не съм проверявал скоро как са им горивата, ако някой има скорошен опит нека сподели.


Малко стана като история. Надявам се да се развие малко по малко темата. Това се сещам за сега, с времето ще добавям каквото се сетя. Ще се радвам да се включат колеги, които са навътре в нещата, и монтират и поддържат професионално газови уредби, както и всички останали които искат да споделят опита си.

Ще се радвам темата да остане чиста, без негативни коментари и заяждане. Нека колегите, които нямат какво да кажат, да преминат на друга страница.
:bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от pinko_23 » 30 Окт 2014, 9:53

Колега поздравления за чудесна тема, на днешно време всеки решава какво гориво да използва, постове от сорта на имаш БМВ и го караш на газ според мене са направени от кухи гъзари които имат 5 литра бензин в резервоара и минават по 10 км главно пред блока.

По темата аз съм с газов инжекцион Фобос 1 монтиран на М43Б18. До сега съм минал 30 000 км и да чукна на дърво грижи никви. На 10 000 смяна на филтър, на 20 000 филтър и инжектори, на 30 000 филтър.
Друго като подръжка не съм правил. Монтирана е в София струва 1120 лева няма да правя реклама тука ако някой се интересува на лично ще му пиша къде. Зареждам предимно на ОМВ там по мои наблюдения е най добре. ЕКО също не е зле на рядко зареждам там. Има една квартална там е с 10 стотинки надолу цената и също съм доволен.
Като разход Софийско каране 08:30 сутринта и 18:00 вечерта разхода е 12/100 газ. Извън градско при 120 км/час 9/100 газ.

Съвет от мене тия коли са дани служат не живееме в Америка че бензина да е без пари, слагйте смело газ или метан и се радвайте на удоволствието от шофиране. Инвестицията се избива след 10 000км след още 20 000км и цената на колата ще ти се е върнала.

Лека и безаварийна.
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от k.milanov » 30 Окт 2014, 10:02

Много хубава тема с доста полезна информация! От доста време търся такава, но във всички теми някой задава един въпрос отговаря му се и толкова.
Ще използвам темата, да попитам дали някой знае къде правят в София ГИ - BiGas? :oops:
Колата си дойде така от Италия с монтиран инжекцион. Ходих при един майстор в Люлин срещу адашите, който разбирал от тези газови, но установихме, че газовата ми е доста стара като модел и нямат нито кабел, нито софтуер. След това ходих при друг майстор зад италянеца в красна поляна, той малко я пооправи, но проблема си остана, а той е, че колата си върви, не прекъсва минава си на газ, НО понякога когато тя реши независимо загряла или студена, не държи обороти на празен ход и може да загасне. Най-често се случва при паркиране когато се подава газ за малко и се отпуска и може да загасне, но ми се е случвало и в движение като освободя от скорост да загасне :conf: . Много е странно също, че като съм на светофар и ако играят оборотите то те не играят през цялото време а правят 3-4 спадания и се закрепят :kuku: Не мога да разбера какво и има, но определно трябва настройка, НО къде?

P.S. Аз сипвам на ЕКО и съм доволен :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Демирев » 30 Окт 2014, 10:24

Каквото и да си говорим за ново до 5 г. Бмв Тройка - Петица - Шестица - Седмица Х3-Х5-Х6 е задължително бензин/дизел.

За варващина приемам монтирането на газ на 6-ца и 7-ца без значение възраст.

За дърта бърлога на 350 000 км. и 12-14-16-18 г. за няма и 2200 лв. - няма смисъл от гъзареене на бензин!
Особено за някой 325 Е36 1994-1995г. да го караш всекидневно и без газово за 4-5 месеца и си платил повече от стойноста на колата за бензин!

Най-ме измумяват някои самовлюбени индивиди които ти обесняват колко малко харчела на газ - как бил същият разход като бензиновия. Еми не е!
Никакъв инжекцион не смъква на 100%от бензиновия и газовия разход - винаги газовия е на 120-125 %....2 литра отгоре бензина!!!
Няма смисъл да се послъгва и намалява разхода на газ. Или пък да се казва само извънградският разход и то със 65 км в час на 6-та.
Газта си има недостатъци и то големи. Но те не са плашещи за старите бърлоги на дву цифрена възраст.
След 5-6 г. или 150-160 000 км. почват дебелите проблеми с клапани - нагари...прочие. Два пъти пъти по-бързо заминаващото си гърне и то.
Януари и февруари на стабилни минусови темп. харчи и бензин доста км. докато се вкл. замръзналата газ!

Не може да се премълчават недостатъците на пропана и метана!

Дай Боже по-дълго се задържат днешни цени на А95 2.35лв. Лукойл с отстъпката събота идва на 2.28лв. :shock: не помня такава цена на бензина от 4 години!
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jang1r » 30 Окт 2014, 11:29

318is с ГИ Ловато вече 4г~80к км.Общо взето само газ и филтърчета,1 път си купих температурен датчик(10-11лв),но се оказа,че кабелчето се е скъсало и след запознавка с поялника всичко си дойде да мястото :mhihi: Проблем могат да се кажат и стиснатите газаджии..Любим пример ми е използването на пластмасови тройници за отклоняването на водата към изпарителя,които общо взето все си сълзят.Лесно е отстраняването на пробема като се заменят с метални такива.

Кабел за ГИто и аз имам и съм донастройвал това-онова след газаджията,но нищо фрапантно-добре се бе справил :)

Ще кажа от къде идва объркването за разход "като на бензин".Разхода на газ градско реално е като на бензин,но никой не смята,че докато качи температура (30-35 градуса) колата работи на бензин :mhihi:

Вериги газстанции и бензиностанции не препоръчвам,защото във Варна си зареждам от една позабутана с 1 колонка обикновен 95,1обикновен дизел и 1 газ.Разхода там ми е най-добър и върви най-добре :roll: По големите вериги е винаги доста по-вариращо качеството :dunno:

Колкото до това,че определени серии БМВта не трябвало да се газифицират.Познавам 2-3 германци със 7мици все малки 750iL и 760iL които си фърфорят на газ.Все пак парите за тези коли не са ги намерили на улицата ;) А за е36,е46,е39 и е38 с големи мотори...трябва със закон да въведат ГИтата :mhihi:
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Демирев » 30 Окт 2014, 11:38

Пиши район с ориентировка нещо голямо около газстанцията къде е де!
Тема за всякаква помощ по пропана-метана все пак!
Има не малко варненци на газ влизащи във форума.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 30 Окт 2014, 12:12

Съгласен съм да споменаваме и минусите на газта. Пропуснах го като факт и то не малък. Разхода не е същия, съгласен съм, особено зимата :)
На нова кола и аз не знам дали бих монтирал газова уредба, но за старо желязо на 20 години, което е дошло в Бг да изживее последните си години е съвсем нормално според мен. Предпочитам да измина повече километри с дадена сума за сметка на едва забележима разлика в разход/вървеж :D. Естествено говоря за всекидневна кола, с която си ходя до работа и наляво надясно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от pinko_23 » 30 Окт 2014, 12:47

Колеги аз и нова кола слагам газ без да се замислям. Колата е създадена да слугува на човека а не обратното. Има завишаване на разхода от 10-15% спрямо бензиновият разход в литри, и падане на мощ с 5-7 коня, но реално тва не играе кой знае каква роля. Тестове са доказали че еластичноста на колата се подобрява при ускорение което се дължи на по високото октаново число около 105-107 еденици.
При газообразно гориво не се отмиват филмът оставен от маслото.
Наблюдавасе и негативен ефетк при някои двигатели разтракват се клапани и прочие.
Но в случаят говориме за икономическият ефет и повечето останалите пари в джоба.
По повод на гърнето вече 30 000 км на газ и му няма нищо.
Няма начин да няма начин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Демирев » 30 Окт 2014, 13:06

Общо взето прословутото високо октаново число на пропана е паркетно! Полза напълно нулева за кола с малка мощност до 110 коня!

Такова возило лятото при включен климатик и пълен с догоре хора и багаж на газ на дълъг баир мощно увяхва на средата и оклюмва на 70 км в час! И никъде не се виждат 107 октана - а по-скоро е 77 октана!


За съвсем ново Бмв само течна фаза съгласувана с Мюнхен!
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от bmw325tds » 30 Окт 2014, 13:42

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 10:52, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от pinko_23 » 30 Окт 2014, 14:25

[quote="bmw325tds"]Преди монтажа трябва да се помисли за ползите.
Минуси:
-бутилката заема място и тежи - не е проблем за камиони и бусове.
-още една система за поддръжка: филтри на газта, регулиране на системата, дюзи, паспорти, стикери.
-не се разрешава паркирането в повечето подземни паркинги - малко е спорно колко е законна забраната за публично достъпните паркинги, но това е друга тема.
Плюсове:
-много евтино.


-бутилката заема място и тежи - не е проблем за камиони и бусове. - Това се отнася за метана.
-още една система за поддръжка: филтри на газта, регулиране на системата, дюзи, паспорти, стикери. - Паспорти няма такова нещо а само книжка от сервиза в която се води сервизна история. Стикерите отпаднаха

-не се разрешава паркирането в повечето подземни паркинги- Ако няма евро клапан, при ГИ всички го имат, това е директива на еворпеийският съюз,и да ти каже никой неме е проверявал в мола какво има в багажника и с клакъв клапън съм.
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Boyadjiev » 30 Окт 2014, 15:02

И от мен малко за газта - малко над 40 000км. на м50 ванос с ГИ Бардолини. Никакви проблеми с газовата, никакво прекъсване, никакви взривове :D
Като плюсове мога да отбележа:
- доста по-ниската цена на лв./100км. Обикновено карам пълно-пълно и при зареждане на газ от ЕКО повтаряемостта е най-голяма на разхода. Именно - 12-13литра на 100км. градско и към 9-10-11 извънградско (планински път / планински + магистрала / само магистрала). Колата я чакам да прехвърли на газ и тогава потеглям, та разхода е на газ. В тоя режим на каране, разхода на бензин е съобразен с броя паления...
- лесно обслужване - на 10 000 заедно с въздушен филтър сменям и 2та газови. Проблеми нямам там.
- стимулирам се да карам икономично
Минуси:
- определено след 5600-5700 оборота умира на газ, но това няма значение за мен. Прави си 213км/ч по ГПС на газ, така, че го преживявам...
- при каране нон стоп в прекъсвачи разхода скача драстично (примерно на бензин скача извънградско с 3-4 литра, на газ скача с 5-6-7 литра при такова каране)

Екстра е карането на газ, честно казано. Минусите са пренебрежителни, ако се търси само цена на км. Ако се търси вече някакво спортно усещане, не мисля че има място там... Последното ми излизане с колата - 60лв. 540км. (500 извънградско и 40 в София, че исках да видя кога ще ми свърши :mhihi: )- няма такава цена за лв. километър. И при все че все пак не е някаква въшка колата а си е е36тица...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 30 Окт 2014, 16:20

stefanoff написа:Колега пропуснал си най-големия минус на чесъна, точно поради който никога няма да сложа газ/метан - опасно е :mhihi:


От каква гледна точка?

Както може да изпуска газ и да се запалиш така може да изпуска маркуч бензинов и да пламнеш.
Още повече че бутилката издържа на доста голямо натоварване преди да изпусне или да се взриви или какъвто и да е мит и легенда.

АКо колата се преобърне в нивата не знам кое ще протече , но определено няма да е газта.

Факта че има фабрични коли на газ говори достатъчно , а това че фанатизма е на първо място във форума и "никога няма да сложа газ" на 20 годишната талига е друг въпрос.
Разходите за гориво не са големи , малки са ни приходите. Газта е за возене , бензина е за палене ! Да не оставяме БМВ без газова уредба!!! :mhihi:
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от vicho » 30 Окт 2014, 16:48

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Газта е за возене , бензина е за палене ! Да не оставяме БМВ без газова уредба!!! :mhihi:


най-обичам да подминавам (като спрели) бензинджии и нафти в ECO mode (110-20 км/ч на магистралата) :mhihi:

иначе сериозно, абсолютно ми е все тая дали ще карам със 140-150 км/ч на бензин, газ, нафта, метан или пръдня... все си ги дига, че е по-бавно, няма спор, ама не ми пука много, много

едно м52б28 е 1000лв +- 500, така че не е фатално и да умре заради газта :mhihi:

15,000 км - по 10 лв / 100 км да съм спестил (а те са повече) са 1,500 лв... май е време да си купя резервен мотор :mhihi: :idea:

имам приятел с е46 320и туринг мина 100,000 км за 2 години и малко (живее в Германия момчето), т'ва са МНОГО спестени пари, които евентуално би издухал през ауспуха :yes:

Няма спор за спестяването, по-скоро трябва да се обърне внимание на преглед/поддръжка и т.н. за да няма проблеми :driving:

п.с. в крайна сметка, мизериика си е, ама такава е реалността :dunno:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 30 Окт 2014, 17:53

vicho написа:
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Газта е за возене , бензина е за палене ! Да не оставяме БМВ без газова уредба!!! :mhihi:


най-обичам да подминавам (като спрели) бензинджии и нафти в ECO mode (110-20 км/ч на магистралата) :mhihi:

иначе сериозно, абсолютно ми е все тая дали ще карам със 140-150 км/ч на бензин, газ, нафта, метан или пръдня... все си ги дига, че е по-бавно, няма спор, ама не ми пука много, много

едно м52б28 е 1000лв +- 500, така че не е фатално и да умре заради газта :mhihi:

15,000 км - по 10 лв / 100 км да съм спестил (а те са повече) са 1,500 лв... май е време да си купя резервен мотор :mhihi: :idea:

имам приятел с е46 320и туринг мина 100,000 км за 2 години и малко (живее в Германия момчето), т'ва са МНОГО спестени пари, които евентуално би издухал през ауспуха :yes:

Няма спор за спестяването, по-скоро трябва да се обърне внимание на преглед/поддръжка и т.н. за да няма проблеми :driving:

п.с. в крайна сметка, мизериика си е, ама такава е реалността :dunno:


Проблема на газовите уредби в България идва най вече от частите трето качество за нашият мизерен пазар.
Няма нищо да има стандартна гаранция и да работи като хората , да има опис и данни каталожни.До този извод стигнах.
Неслучайно идват колите с газ ан 15 години и вървят , ние тук ремонтираме на 15 хиляди.

Слагайте скъпи и хубави маркови части и няма да има проблем , това е което аз мога да кажа.
Маркучите които се продават също са трагедия , някой спомена за тройниците...Пластмасовите изкарват доста повече,като знам какви метални има -страх ме е .
ХУбавите маркучи са маса пара , по 10лева и ангоре метъра и карат по 10 години. Свалих БРЦ маркучи от Италия ан 12 години - като нови , свалих италиански от България на 1 година - аут. Та всичкото ни тук е такова , като хванем части , масла , консумативи филтри гуми...
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook